Тема: Лічба в межах 20. Порівняння чисел. Задачі на знаходження різниці. Побудова відрізків заданої величини.
Мета: повторити і узагальнити розв’язання задач на віднімання; вдосконалювати обчислювальні навички в межах 20; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики та англійської мови, почуття взаємодопомоги.
Обладнання: малюнки казкових героїв, завдання на картках.
План уроку
І. Організація класу.
Дзвоник дзвенить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
Гей, до класу поспішайте,
На місця свої сідайте.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітає до нас.
– Ви любите казки? Казок є багато. Цю казку ви всі знаєте. Це казка…. А як вона називається ви дізнаєтесь коли розв’яжете кругові приклади.
6 – 3; 3 + 6; 9 – 4; 5 + 3; 8 – 4; 4 + 3; 7 – 1.
(К О Л О Б О К ) (Round - bread)
– Всім відома ця казка. Утік Колобок (Round - bread) від бабусі (grandmother) і дідуся (grandfather) і покотився по доріжці. На своєму шляху він зустрів Зайця (Hare), Ведмедя (Bear), Вовка (Wolf), Лисицю (Fox). Вони хотіли поласувати Колобком. Всім знаєте чим закінчується ця казка. Наш Колобок разом з вами вирушає у подорож до Країни казок у казку «Колобок» (Round - bread) .
– На його шляху будуть різні перешкоди. Він зустріне різних звірів, які захочуть поласувати Колобком. Врятувати його можете ви. А знаєте як? Всі звірі яких зустрінете Колобок (Round - bread) будуть давати вам різні завдання. Вам треба виконати їх правильно і старанно. Тільки так ви можете врятувати Колобка. Ви згодні йому допомогти. Тоді будьте уважними і наполегливими.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
– На сьогоднішньому уроці нам потрібно буде допомогти виконати всі завдання Колобку (Round – bread): рахувати в межах 20, порівнювати числа, розв’язувати задачі на знаходження різниці, будувати відрізки заданої величини.
Якщо ви згодні, тоді вирушаємо у дорогу.
IV. Робота над темою уроку.
Завдання 1.
– Покотився Колобок (Round - bread) і зустрів на своєму шляху.
Він втікав від баби (grandmother) з дідом (grandfather) –
Не сидів він на вікні
І зустрівся з зайченятком –
Й ну співають йому пісні.
– Але не захотів Зайчик (Hare) слухати пісню, а сказав.
Ось завдання перше вам,
Нашим славним школярам.
Треба рахувати вміло,
Швидко, правильно, сміливо.
(Приклади «+», «–» в межах 10)
6 – 2=4 10 – 1=9 6 – 1=5 9 – 8=1
10 + 3=7 5 + 5=10 1 + 5=6 7 + 3=10
Не зміг з’їсти Зайчик (Hare) Колобка (Round - bread). Покотився Колобок далі.
Завдання 2.
– Покотився Колобок (Round - bread) далі. А на зустріч йому Ведмідь (Bear).
– Де, Ведмедику, ходив?
– Що Ведмедику, робив?
– Зелененьким лісом йшов
І суничку знайшов.
Хочу її з’їсти разом з Колобком (Round - bread).
– Не їж мене.
– Тоді виконайте моє завдання.
Гра « Назви сусідів числа»
Вчитель: Ведмедик (Bear) числа тут лишив
І прочитати їх просив,
Щоб Колобочка (Round - bread) врятувати
Треба «сусідів» числа вам назвати.
(Числа записані над суничками)
– Прочитати числа, назвати попереднє і наступне.
5 1 9 7 8
– Не з’їв Ведмедик (Bear) Колобка (Round - bread) ви добре справилися із завданням.
Офтальмологічна пауза
Раз, два.
Рівно голова!
Три, чотири, п’ять
Будем очі затулять.
Шість, сім
Знов відкрили
І на вісім затулили.
Міцно, міцно потримали.
І все знову починали.
П’ять разів так повторили,
За місця робочі сіли.
3. Завдання 3
– Покотився Колобок (Round - bread) далі і зустрів Їжачка (Hedgehog).
Їжачок пішов у ліс
Що із лісу він приніс?
Під листочком жовтеньким
Знайшов гриб смачненький.
– Захотів і він поласувати Колобком. Колобок (Round - bread) попросив і Їжачка, щоб він не їв його.
Гра «Порівняй числа»
Вчитель : Їжачок (Hedgehog) задав і своє завдання.
Числа парами стоять
Треба вам їх порівнять,
Часу ви не гайте
Числа порівняйте.
( Над грибочками (mushrooms) стоять числа і між ними Їжачок ( Hedgehog ) просить поставити знаки >, <, = )
2… 5 8…10 4…7 3…6
– Зверніть увагу на останню пару грибів.
– Що в них цікавого?
– Що ми можемо сказати про це число?
– Скільки в ньому десятків? Одиниць?
– Які цифри потрібні для написання цього числа?
Каліграфічна хвилинка.
А тепер вже вам пора
Взятися і до пера.
Число це записати
Знання свої показати
– Пояснення написання цифр 1 і 6.
Завдання 4.
– Шлях Колобка (Round - bread) йде через болото. Перейти його можна лише по горбочкам. Запишіть числа від найменшого до найбільшого, щоб утворилася доріжка. Колобок зможе пройти далі.
1, 3, 5, 8, 2, 10.
– Перейшов Колобок через болото. Покотився далі і зустрів Вовка (Wolf).
Завдання 5
Хлопчики мої й дівчата
Слід загадки відгадати
Якщо справитесь – хвала!
А не справитесь – ганьба!
З’їм я Колобка.
– Скласти і записати приклади за віршованими задачами.
1. По грибки їжак пішов
10 маслюків знайшов.
8 він поклав у кошик,
А на спину – решту ноші
Скільки рижиків усіх
На голках везе своїх? 10 – 8 = 2
2. Ось до класу на урок
Залетіло 6 сорок.
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх пташок було? 6 + 2 = 8
3. У акваріумі в школі
Є три рибки золоті,
Ще 7 рибок дасть Миколка.
Скільки їх тоді? 7 + 3 = 10
4. 5 яблунь у саду ростуть,
4 з них уже цвітуть.
А скільки ще не розцвіли?
Ну, як би ви відповіли? 5 – 4 = 1
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
Завдання 6
– Покотився Колобок (Round - bread) далі.
А на зустріч йому
Малесенька лисичка (Fox),
Вона ростом невеличка.
В неї шубка гарненька,
Усі звуть її «Руденька»
Але вона дуже хитренька.
Рано діти вам радіти,
Слід задачу ще зробити.
Добре треба міркувати
Щоб її вже розв’язати.
а) Робота з підручником ст. 86, № 5.
– Аналіз умови.
– Якою дією розв’яжемо задачу?
– Чому? Як розв’яжемо?
6 – 2 = 4 (р.)
Відповідь: Олі 4 роки.
– Але Лисичка (Fox) ще незадоволена. Хоче з’їсти Колобка (Round – bread). Наша допомога їй не потрібна.
Гра «Знайди помилку»
Вчитель: Подивіться, як хитро Лисичка (Fox) посміхається. Розв’язала приклади, мабуть наробила помилок і думає, що ви їх не помітите. Хоче їсти Колобка (Round – bread). Давайте виправимо помилки і запишемо приклади
10 + 2 = 11 16 – 1 = 15
15 – 1 = 14 5 + 5 = 15
7 + 10 = 10 8 + 10 = 18
Завдання 7
– Справилися із цим завданням дітки. Вже майже дійшов Колобок (Round – bread) до своєї казки. Але на шляху ще є озеро. Місток поламався. Давайте його відремонтуємо.
– Накресліть відрізок завдовжки 10 см, а другий- на 2см коротший.
– Молодці діти. Ось і дійшов Колобок (Round – bread) до казки. А допомогли йому ви.
V. Підсумок уроку.
– Що робили на уроці?
– Які завдання виконували?
– Що сподобалося?
– За ваші старання Колобок (Round – bread) дарує вам свій портрет. Але він чорно-білий, вам його треба розфарбувати