Конспект уроку " Лічба в межах 20.Порівняння чисел. Задачі на знаходження різниці. Побудова відрізків заданої величини."

Про матеріал
Лічба в межах 20. Порівняння чисел. Задачі на знаходження різниці. Побудова відрізків заданої величини. Мета: повторити і узагальнити розв’язання задач на віднімання; вдосконалювати обчислювальні навички в межах 20; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики та англійської мови, почуття взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Тема: Лічба в межах 20. Порівняння чисел. Задачі на знаходження різниці. Побудова відрізків заданої величини.

Мета: повторити і узагальнити розв’язання задач на віднімання; вдосконалювати обчислювальні навички в межах 20; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики та англійської мови, почуття взаємодопомоги.

Обладнання: малюнки казкових героїв, завдання на картках.

План уроку

І. Організація класу.

Дзвоник дзвенить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

Гей, до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас незвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок

 Із казкою ми зустрічались не раз

 І знову вона завітає до нас.

– Ви любите казки? Казок є багато. Цю казку ви всі знаєте. Це казка…. А як вона називається ви дізнаєтесь коли розв’яжете кругові приклади.

6 – 3;      3 + 6;    9 – 4;      5 + 3;      8 – 4;      4 + 3;        7 – 1.

              

        (К О Л О Б О К )  (Round - bread)         

– Всім відома ця казка. Утік Колобок (Round - bread) від бабусі (grandmother) і дідуся (grandfather) і покотився по доріжці. На своєму шляху він зустрів Зайця (Hare), Ведмедя (Bear), Вовка (Wolf), Лисицю (Fox). Вони хотіли поласувати Колобком. Всім знаєте чим закінчується ця казка. Наш Колобок разом з вами вирушає у подорож до Країни казок у казку «Колобок» (Round - bread)  .

– На його шляху будуть різні перешкоди. Він зустріне різних звірів, які захочуть поласувати Колобком. Врятувати його можете ви. А знаєте як? Всі звірі яких зустрінете Колобок (Round - bread) будуть давати вам різні завдання. Вам треба виконати їх правильно і старанно. Тільки так ви можете врятувати Колобка. Ви згодні йому допомогти. Тоді будьте уважними і наполегливими.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

– На сьогоднішньому уроці нам потрібно  буде допомогти  виконати всі завдання Колобку (Round – bread): рахувати в межах 20, порівнювати числа, розв’язувати задачі на знаходження різниці, будувати відрізки заданої величини.

Якщо ви згодні, тоді вирушаємо у дорогу.

IV. Робота над темою уроку.

Завдання 1.

– Покотився Колобок (Round - bread) і зустрів на своєму шляху.

Він втікав від баби (grandmother) з дідом (grandfather) –

Не сидів він на вікні

І зустрівся з зайченятком –

Й ну співають йому пісні.

– Але не захотів Зайчик (Hare) слухати пісню, а сказав.

Ось завдання перше вам,

Нашим славним школярам.

Треба рахувати вміло,

Швидко, правильно, сміливо.

(Приклади «+», «–» в межах 10)

6 – 2=4        10 – 1=9      6 – 1=5    9 – 8=1

10 + 3=7      5 + 5=10     1 + 5=6    7 + 3=10

Не зміг з’їсти Зайчик (Hare) Колобка (Round - bread). Покотився Колобок далі.

Завдання 2.

– Покотився Колобок (Round - bread) далі. А на зустріч йому Ведмідь (Bear).

– Де, Ведмедику, ходив?

– Що Ведмедику, робив?

– Зелененьким лісом йшов

І суничку знайшов.

Хочу її з’їсти разом з Колобком (Round - bread).

– Не їж мене.

– Тоді виконайте моє завдання.

Гра « Назви сусідів числа»

Вчитель: Ведмедик (Bear) числа тут лишив

І прочитати їх просив,

Щоб Колобочка (Round - bread) врятувати

Треба «сусідів» числа вам назвати.

(Числа записані над суничками)

– Прочитати числа, назвати попереднє і наступне.

          5                      1                      9                      7                     8

– Не з’їв Ведмедик (Bear) Колобка (Round - bread) ви добре справилися із завданням.

Офтальмологічна пауза

Раз, два.

Рівно голова!

Три, чотири, п’ять

Будем очі затулять.

Шість, сім

Знов відкрили

І на вісім затулили.

Міцно, міцно потримали.

І все знову починали.

П’ять разів так повторили,

За місця робочі сіли.

3. Завдання 3

– Покотився Колобок (Round - bread) далі і зустрів Їжачка (Hedgehog).

Їжачок  пішов у ліс

Що із лісу він приніс?

Під листочком жовтеньким

Знайшов гриб смачненький.

– Захотів і він поласувати Колобком. Колобок (Round - bread) попросив і Їжачка, щоб він не їв його.

Гра «Порівняй числа»

Вчитель : Їжачок (Hedgehog) задав і своє завдання.

Числа парами стоять

Треба вам їх порівнять,

Часу ви не гайте

Числа порівняйте.

( Над грибочками (mushrooms) стоять числа і між ними Їжачок ( Hedgehog ) просить поставити знаки >, <, = )

      2… 5             8…10                 4…7               3…6

– Зверніть увагу на останню пару грибів.

– Що в них цікавого?

– Що ми можемо сказати про це число?

– Скільки в ньому десятків? Одиниць?

– Які цифри потрібні для написання цього числа?

Каліграфічна хвилинка.

А тепер вже вам пора

Взятися і до пера.

Число це записати

Знання свої показати

– Пояснення написання цифр 1 і 6.

Завдання 4.

– Шлях Колобка (Round - bread) йде через болото. Перейти його можна лише по горбочкам. Запишіть числа від найменшого до найбільшого, щоб утворилася доріжка. Колобок зможе пройти далі.

1, 3, 5, 8, 2, 10.

– Перейшов Колобок через болото. Покотився далі і зустрів Вовка (Wolf).

Завдання 5

Хлопчики мої й дівчата

Слід загадки відгадати

Якщо справитесь – хвала!

А не справитесь – ганьба!

З’їм я Колобка.

– Скласти і записати приклади за віршованими задачами.

1. По грибки їжак пішов

10 маслюків знайшов.

8 він поклав у кошик,

А на спину – решту ноші

Скільки рижиків усіх

На голках везе своїх? 10 – 8 = 2

2. Ось до класу на урок

Залетіло 6 сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх пташок було? 6 + 2 = 8

3. У акваріумі в школі

Є три рибки золоті,

Ще 7 рибок дасть Миколка.

Скільки їх тоді? 7 + 3 = 10

4. 5 яблунь у саду ростуть,

4 з них уже цвітуть.

А скільки ще не розцвіли?

Ну, як би ви відповіли? 5 – 4 = 1

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

Завдання 6

– Покотився Колобок (Round - bread) далі.

 А на зустріч йому

Малесенька лисичка (Fox),

Вона ростом невеличка.

В неї шубка гарненька,

Усі звуть її «Руденька»

Але вона дуже хитренька.

Рано діти вам радіти,

Слід задачу ще зробити.

Добре треба міркувати

Щоб її вже розв’язати.

а) Робота з підручником ст. 86, № 5.

– Аналіз умови.

– Якою дією розв’яжемо задачу?

– Чому? Як розв’яжемо?

6 – 2 = 4 (р.)

Відповідь: Олі 4 роки.

– Але Лисичка (Fox) ще незадоволена. Хоче з’їсти Колобка (Round – bread). Наша допомога їй не потрібна.

Гра «Знайди помилку»

Вчитель: Подивіться, як хитро Лисичка (Fox) посміхається. Розв’язала приклади, мабуть наробила помилок і думає, що ви їх не помітите. Хоче їсти Колобка (Round – bread). Давайте виправимо помилки і запишемо приклади

10 + 2 = 11                  16 – 1 = 15

15 – 1 = 14                   5 + 5 = 15

7 + 10 = 10                   8 + 10 = 18

Завдання 7

– Справилися із цим завданням дітки. Вже майже дійшов Колобок (Round – bread) до своєї казки. Але на шляху ще є озеро. Місток поламався. Давайте його відремонтуємо.

– Накресліть відрізок завдовжки 10 см, а другий- на 2см коротший.

– Молодці діти. Ось і дійшов Колобок (Round – bread) до казки. А допомогли йому ви.

V. Підсумок уроку.

– Що робили на уроці?

– Які завдання виконували?

– Що сподобалося?

– За ваші старання Колобок (Round – bread) дарує вам свій портрет. Але він чорно-білий, вам його треба розфарбувати

 

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
1430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку