Конспект уроку .Малюємо гриб.

Про матеріал
Тема. Композиція, малювання з натури: “Гриби ” Мета: ознайомити дітей з їстівними й отруйними грибами;закріпити знання про сезонні зміни в природі;продовження формування поняття “композиція”;формування уміння поетапно малювати композицію “гриби в траві”; розвивати зорову пам’ять, спостережливість; виховувати любов по рідного краю. Обладнання: малюнок (приклад) їстівних та отруйних грибів, аркуш альбомного паперу,фарби, пензлики ,склянка з водою, клейонка, картки грибів (на вибір).
Перегляд файлу

Ковтун Єлізавета 33 пі

Конспект уроку
на тему : «Рослинний світ (Гриби)»

 

Тема. Композиція, малювання з натури: “Гриби ”

Мета: ознайомити дітей з їстівними й отруйними грибами;закріпити знання про сезонні зміни в природі;продовження формування поняття “композиція”;формування уміння поетапно малювати композицію “гриби в траві”; розвивати зорову пам’ять, спостережливість; виховувати любов по рідного краю.

Обладнання: малюнок (приклад) їстівних та отруйних грибів, аркуш альбомного паперу,фарби, пензлики ,склянка з водою, клейонка, картки грибів (на вибір).

ХІД УРОКУ

.Організаційний момент.

Дзвоник вже сигнал нам дав,

Працювати час настав,

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай!

 

.Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

-Послухайте віршика і скажіть, що ми сьогодні будемо малювати:

 Під берізки, під дуби поховалися гриби.

 Ось лисички біля хвої, сироїжки, маслюки,

 Коло стежки лісової-підберезники стрункі.

 Ну, а ось боровик, до пошани він звик.

 Під рудим торішнім листям він ховається в пітьму.

 Хто гриба нагнеться рвати, той уклониться йому.

• В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився,

Може б, лісу пострибав,

Якби другу ногу мав. (Гриб)

 

• І великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться ані трішки.

Ліс — улюблений їх край.

А як звуться, відгадай! (Гриби)

 

-Пригадаємо розташування предметів на папері.

-Які основні кольори ми знаємо?

-Які існують види світлотіні?

 

.Мотивація навчальної діяльності учнів.

-Сьогодні ми з вами будемо аналізувати та малювати з натури. “Гриби в траві”-тема нашого уроку. Для того,щоб кожен визначився які та чому гриби ви будете малювати, давайте пригадаємо їх види. 

Види:

Гриби дуже потрібні лісу. Грибами живляться і лікуються деякі тварини. Близько ста тисяч грибів росте на нашій планеті. Розміри грибів різні . Є гриби-велетні діаметром 1,5 метри . А у грибів маляток усього 1 міліметр.

Усім нам відомі гриби мають ніжку і капелюшок. Вони часто нагадують парасольки. Але є гриби, схожі на квіти.

Багато грибів дружать з певними деревами і кущами і зазвичай селяться під ними: наприклад, маслюки під хвойними, білі під дубами.

(На дошці — зображення грибів: сироїжка, підберезник, білий, лисички, опеньки, мухомор.)

— Які гриби ви знаєте? Чому їх так назвали?

 Їстівні та отруйні гриби

У нашому краї гриби здебільшого ростуть улітку і восени. Їх можна зустріти в лісі і в полі. Але як дізнатися, їстівні вони чи отруйні?

Послухайте про найвідоміші їстівні гриби.

• Опеньки.

У наших лісах багато опеньок. Вони ростуть на пеньках, тому так і називаються. Ці гриби лісові санітари. Вони переробляють мертву деревину та очищують ліс.

• Білий гриб.

Білий гриб — найбажаніша знахідка грибника. Красивий, смачний, дивовижно ароматний. Білий гриб росте біля дубів і ялин.

• Підосичники.

Підосичники найчастіше мешкають поряд з осикою і тополею, рідше вербою.

• Маслюки.

Маслюки зазвичай ростуть у хвойних лісах і посадках, часто на узліссях, на добре освітлених сонячних галявинах, розташовуються сім’ями, рідко — поодинці. Маслюк дістав назву із-за слизової оболонки, немов мащеної маслом, клейкого капелюшка

• Рижики.

Рижики ростуть з липня по жовтень у ялинових лісах. Рижик дістав назву за свій колір. Якщо відламаємо шматочок гриба, побачимо оранжево-жовтий молочний сік

Але не всі гриби можна споживати У лісах можна зустріти такі гриби, як мухомор, бліду поганку, несправжні опеньки. Це отруйні гриби.

• Мухомор.

Він зустрічається в листяних і хвойних лісах з липня по жовтень. Цікаво, що цей гриб добре відомий не лише у нас, але і в інших країнах. Він росте, наприклад, у Південній Америці. У багатьох європейських мовах назва цього гриба походить від старовинного способу його застосування як засіб проти мух.

• Бліда поганка.

Бліда поганка смертельно отруйна. Особлива небезпека гриба полягає в тому, що ознаки отруєння не проявляються впродовж тривалого часу. Симптоми можуть не проявлятися впродовж перших 6-24 і більше годин, протягом яких, проте, вже відбувається отруєння організму. Після прояву симптомів смертність дуже висока і будь-яке лікування часто виявляється даремним.

— Які ж гриби можна сміливо брати до кошика?

Це опеньки, шампіньйони, рижики, підберезники, білі гриби, маслюки, підосичники

Будьте уважними при збиранні грибів!

.Аналіз практичного завдання.

Аналіз прикладів готових виробів,їх особливість та техніка виконання.

Результат пошуку зображеньРезультат пошуку зображеньРезультат пошуку зображень

Результат пошуку зображеньРезультат пошуку зображеньРезультат пошуку зображень

Розгляд зразків грибів та малюнків.

-Подивіться на малюнки, як називаються гриби, що тут зображені?

-З яких частин складається гриб?

-Якої форми шляпка гриба? Якої форми його ніжка?

-Виберіть для себе які гриби ви будете малювати.

- Подумайте, які кольори застосуєте.

.Технологія виконання малюнка.

 Подумайте, яку композицію з грибами ви хочете створити.Де ви розташуєте гриби і якими рослинними елементами доповните.Можна використати: дерева, кущі, трави, опале листя, грона ягід, осіннє сонечко, дощові хмари.

 Позначте місця всіх великих предметів на малюнку.

 Простим олівцем намалюйте контур ніжки та шляпки гриба.

 Розфарбуйте малюнок.

Повідомлення навчального матеріалу. Послідовність.

Гриби повинні мали пропорційні та узгоджені форми, контури витончені та гнучкі, гармонійно поєднані кольори від темного до світлого з поєднанням. Просторове розташування нище лінії горизонту та розподіл світлотіні.

 

Етапи: 1 етап. В першу чергу необхідно намалювати контури майбутніх грибів. Капелюшки малюють у вигляді округлих конусів або невеликих кіл.

2 етап. Ніжки малюють двома штрихами, що йдуть від капелюшків.Потім біля основи найбільшої капелюшка гриба малюють плавну лінію, яка буде розділяти верхню і нижню частини капелюшки. Оформляють ніжки грибів, надаючи їм закінчений вигляд.

3 етап. На наступному етапі прорисовуємо капелюшок великого гриба, малюючи невеликі півсфери з боків капелюшки. Після цього малюють деталі нижньої частини капелюшка.

 

4 етап. Ластиком видаляють зайві штрихи малюнка, зберігаючи загальну цілісність. Потім малюнок розфарбовують фарбами або кольоровими олівцями.

 

Навколо намальовані маленькі грибочки, пожовкле листя, трава, гілочки. Вони додають малюнку більшої привабливості та реалістичності. Якщо вам вдалось намалювати гриб то спробуйте намалювати навколишній пейзаж,наприклад, з тваринами.

.Самостійна, практична робота учнів.

Учні самостійно виконують практичну частину, зображення малюнку на папері. У класі лунає спокійна музика для натхнення учнів.

.Підсумок уроку.

Вчитель аналізує роботи учні та виставлення оцінок.

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Калініченко О. В., Сергієнко В. В.)
Додано
28 травня 2022
Переглядів
10038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку