УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ»
Урок – казка. 5 – й клас
Підготувала вчитель математики
Цуманського ліцею Цуманської селищної ради
Волинської області
Чечотка Людмила Сергіївна
Тема: Звичайні дроби.
Мета: порівнювати, додавати і віднімати звичайні дроби, знаходити дріб від
числа; розвивати логічне мислення, інтерес до математики, виховувати
активність, кмітливість , відповідальність.
Форма проведення: урок-казка.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, вмінь і навичок.
Обладнання: мультимедійна презентація.
ХІД УРОКУ.
( Слайд 1)
Сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати знання, вміння і навички, які стосуються звичайних дробів з однаковими знаменниками. Урок наш буде незвичайний. Уявимо собі, що ми відправились у казкову мандрівку. Казка вам всім дуже відома, але ми постараємось, щоб наша казка мала щасливий кінець . Для цього нам треба пригадати деякі правила. Отже, будьте дуже уважні. Все буде залежати тільки від вас.
Тепер ми можемо розпочати казку.
( Слайд 2)
Жили собі Дід і Баба. Дід якось каже Бабі: « Спечи колобок». Баба по засіку змела трохи борошна, замісила тісто і вийшов славний колобок. Спекла Баба колобок і поклала його на вікно, щоб простиг. А Колобок скочив з вікна на подвір’я, а з подвір’я – за ворота та й покотився до лісу. Котиться, котиться , а назустріч йому Зайчик:
( Слайд 3)
- Колобок, Колобок, я тебе з’їм!
- Не їж мене, Зайчику - побігайчику, - каже Колобок. – Я тобі пісеньку заспіваю.
А Зайчик йому відповідає:
- Не хочу я пісні. Ти краще дроби порівняй. Якщо вірно виконаєш завдання – відпущу тебе.
(Кожний раз після оголошення завдань від звірів, вчитель звертається до учнів, щоб допомогли Колобку виконати ці завдання)
І покотився Колобок далі. Котився, котився , а назустріч йому – Вовк:
( Слайд 4)
- Колобок, Колобок, я тебе з’їм!
- Не їж мене, Вовчику – братику. Я тобі пісеньку заспіваю.
А Вовк йому й каже:
- Та не хочу я пісеньки твої слухати. Я вже пташиного співу наслухався. А якщо виділиш з дробів цілу частину, то я тебе не їстиму, а якщо ще й зможеш неправильний дріб у вигляді мішаного числа записати, то й зовсім відпущу. І дав Вовк Колобку аж два завдання.
Вовк побажав Колобку щасливої дороги і той покотився далі.
Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому Ведмідь:
( Слайд 5)
- Колобок, Колобок, я тебе з’їм!
- Не їж мене, Ведмедику , - каже Колобок. – Я тобі пісеньку заспіваю.
- Не хочу я пісні слухати. А якщо розв’яжеш задачу і відповідь мені сподобається, то я тебе відпущу. Ось послухай:
І покотився Колобок далі. А назустріч йому … Лисичка - сестричка:
( Слайд 6)
- Колобок, Колобок, я тебе з’їм!
- Не їж мене, Лисичко – сестричко, я тобі пісеньку заспіваю.
- Я сьогодні не в гуморі твої пісні слухати. Краще покажи, як ти умієш додавати та віднімати дроби.
( Учні виконують завдання)
- То що, ти мене відпускаєш? – запитав Колобок Лисичку.
- А я тобі нічого не обіцяла, тільки хотіла побачити, чи вмієш ти дії з дробами виконувати, - відповіла Лисичка.
Заплакав Колобок, бо смерть близьку відчув. Хитра Лисичка. Став він її благати:
- Відпусти мене, Лисичко – сестричко, а я тобі і заспіваю, і затанцюю. Тільки відпусти.
- Казала ж я тобі, що не хочу пісень слухати. Але гаразд, розчулив ти мене. Якщо розв’яжеш рівняння , то вже справді відпущу.
( Слайд 7)
Відпустила Лисичка Колобка і той, щасливий, покотився далі. Так і вечір настав. Страшно стало Колобку і вирішив він повернутися до Діда з Бабою. Покотився Колобок до села, а Баба вже на дорозі до лісу. Колобка шукає. Став Колобок у Баби пробачення просити. А Баба йому й каже:
- І пробачу, і ще й доглядати буду, як рідну дитину. Буде нам з Дідом потіха на старості літ. Тільки я маю побачити, чи ти кмітливий , а для цього повинен дати мені правильну відповідь з першої спроби. А інакше, повечеряємо ми тобою сьогодні. Отже, будь уважний:
( Слайд 8)
Діти! Від вас залежить доля Колобка. Постарайтесь, щоб наша казка мала щасливий кінець.
Підсумок уроку ( Слайд 9) (залежно від відповіді на останнє завдання )
Домашнє завдання.