Конспект уроку. Математика 5 клас.

Про матеріал
Конспект нестандартного уроку узагальнення та систематизація знань з теми«ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ» буде корисним молодим вчителям математики.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ                           «ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ»

Урок – казка. 5 – й клас

 

 

                                     Підготувала вчитель математики

             Цуманського ліцею Цуманської селищної ради

                                Волинської області

                                 Чечотка Людмила Сергіївна

 

 

 

 

 

 

Тема:   Звичайні дроби.

Мета:  порівнювати, додавати і віднімати звичайні дроби, знаходити дріб від 

             числа; розвивати логічне мислення, інтерес до математики, виховувати

            активність, кмітливість , відповідальність.

Форма проведення: урок-казка.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, вмінь і навичок.

Обладнання: мультимедійна презентація.

ХІД УРОКУ.

  1. Організація класу.

( Слайд 1)

  1. Мотивація уроку

   Сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати  знання,  вміння і навички, які стосуються звичайних дробів з однаковими знаменниками. Урок наш буде незвичайний. Уявимо собі, що ми відправились у казкову мандрівку. Казка вам всім дуже відома, але ми постараємось, щоб наша казка мала щасливий кінець . Для цього нам треба пригадати деякі правила. Отже, будьте дуже уважні. Все буде залежати тільки від вас.

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.
  1.     Що таке звичайний дріб? Правильні і неправильні дроби?
  2.     Як порівняти два звичайні дроби з однаковими знаменниками? Чисельниками?
  3.     Як додати або відняти звичайні дроби з однаковими знаменниками ?
  4.     Як записати неправильний дріб у вигляді мішаного числа і навпаки?
  5.     Як знайти дріб від числа?

Тепер ми можемо розпочати казку.

( Слайд 2)

  1. Казка

     Жили собі Дід і Баба. Дід якось каже Бабі: « Спечи колобок». Баба по засіку змела трохи борошна, замісила тісто і вийшов славний колобок. Спекла Баба колобок і поклала його на вікно, щоб простиг. А Колобок скочив з вікна на подвір’я, а з подвір’я – за ворота та й покотився до лісу. Котиться, котиться , а назустріч йому Зайчик:

( Слайд 3)

-         Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

-         Не їж мене, Зайчику - побігайчику, - каже Колобок. – Я тобі пісеньку заспіваю.

А Зайчик йому відповідає:

-         Не хочу я пісні. Ти краще дроби порівняй. Якщо вірно виконаєш завдання – відпущу тебе.

(Кожний раз після оголошення завдань від звірів, вчитель звертається до учнів, щоб допомогли Колобку виконати ці завдання)

І покотився Колобок далі. Котився, котився , а назустріч йому – Вовк:

( Слайд 4)

-         Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

-         Не їж мене, Вовчику – братику.  Я тобі пісеньку заспіваю.

А Вовк йому й каже:

-         Та не хочу я пісеньки твої слухати. Я вже пташиного співу наслухався. А якщо виділиш з дробів цілу частину, то я тебе не їстиму, а якщо ще й зможеш неправильний дріб у вигляді мішаного числа записати, то й зовсім відпущу. І дав Вовк Колобку аж два завдання.

Вовк побажав Колобку щасливої дороги і той покотився далі.

Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому Ведмідь:

( Слайд 5)

-         Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

-         Не їж мене, Ведмедику , - каже Колобок. – Я тобі пісеньку заспіваю.

-         Не хочу я пісні слухати. А якщо розв’яжеш задачу і  відповідь мені сподобається, то я тебе відпущу. Ось послухай:

 І покотився Колобок далі. А назустріч йому … Лисичка - сестричка:

( Слайд 6)

-         Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

-         Не їж мене, Лисичко – сестричко, я тобі пісеньку заспіваю.

-         Я сьогодні не в гуморі твої пісні слухати. Краще покажи, як ти умієш додавати та віднімати дроби.

                  ( Учні виконують завдання)

-         То що, ти мене відпускаєш? – запитав Колобок Лисичку.

-         А я тобі нічого не обіцяла, тільки хотіла побачити, чи вмієш ти дії з дробами виконувати, - відповіла Лисичка.

Заплакав Колобок, бо смерть близьку відчув. Хитра Лисичка. Став він її благати:

-         Відпусти мене, Лисичко – сестричко, а я тобі і заспіваю, і затанцюю. Тільки відпусти.

-         Казала ж я тобі, що не хочу пісень слухати. Але гаразд, розчулив ти мене. Якщо розв’яжеш рівняння , то вже справді відпущу.

                                              ( Слайд 7)

Відпустила Лисичка Колобка і той, щасливий, покотився далі. Так і вечір настав. Страшно стало Колобку і вирішив він повернутися до Діда з Бабою. Покотився Колобок до села, а Баба вже на дорозі до лісу. Колобка шукає. Став Колобок у Баби пробачення просити. А Баба йому й каже:

-         І пробачу, і ще й доглядати буду, як рідну дитину. Буде нам з Дідом потіха на старості літ. Тільки я маю побачити, чи ти кмітливий , а для цього повинен дати мені правильну відповідь з першої спроби. А інакше, повечеряємо ми тобою сьогодні. Отже, будь уважний:

                                           ( Слайд 8)

Діти! Від вас залежить доля Колобка. Постарайтесь, щоб наша казка мала щасливий кінець.

Підсумок уроку            ( Слайд 9)  (залежно від відповіді на останнє завдання )

  1. Про долю Колобка.
  2. На цьому уроці ви повторили порівняння, додавання та віднімання звичайних дробів, розв’язування задач та рівнянь зі звичайними дробами.

Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку