Конспект уроку математика 5 клас з теми "Квадрат і куб числа"

Про матеріал
Конспект уроку для 5 класу з математики. Тема: Квадрат і куб числа. Мета: Сформувати поняття степеня числа, показника й основи степеня, Вчити знаходити квадрат та куб чисел; Ввести нову арифметичну дію: піднесення до степеня та порядок її використання під час обчислень; Розвивати обчислювальні навички, пам’ять, логічне мислення; Виховувати інтерес до предмету та бажання вчитися.
Перегляд файлу

Тема:  Квадрат і куб числа.

Мета: Сформувати поняття степеня числа, показника й основи степеня,

Вчити знаходити квадрат та куб чисел;

Ввести нову арифметичну дію: піднесення до степеня та порядок її використання під час обчислень;

Розвивати обчислювальні навички, пам’ять, логічне мислення;

Виховувати інтерес до предмету та бажання вчитися.

 

Тип уроку: урок формування умінь учнів.

 

Обладнання: мультимедійний ноутбук, презентація 1 до уроку, роздруковки.

Хід уроку.

І.   Організаційний момент.

Організаційний етап

 Привітання.

- Діти, давайте посміхнемося один одному і розпочнемо урок.  Сподіваюсь, що наші веселі посмішки, доброта та гарний настрій сприятимуть навчанню.

 Ви повинні бути впевненні у собі, тому давайте разом підготуємось до роботи: сядьте зручніше, руки покладіть на коліна, заплющить очі, розслабтесь, дихайте спокійно  неглибоко, повторюйте про себе (вчитель включає музику):

  • Я готовий слухати.
  • Мені все зрозуміло.
  • Я уважний.

 - У мене сильна і міцна пам'ять.

- Я досягну того, щоб з першого разу і на все життя запам’ятати прочитаний, вислуханий матеріал.

 Діти! Ви зосередились, мобілізували свої внутрішні ресурси, налаштувалися на плідну роботу. Тим паче, що сьогоднішній урок незвичайний. Ми будемо подорожувати з вами просторами незвичайної країни Математика.

ІІ. Перевірка д.з.

Перевірено виконання д.з.

 

 

ІІІ.  Повідомлення теми уроку й мети уроку

- Тема нашого уроку «Квадрат та куб числа.»

- Записуємо в зошитах число, класна робота, тема уроку.

- Якою буде мета нашого уроку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цікавинки з історії математики

У математиків не відразу склалося уявлення про зведення в ступінь як про самостійну операцію, хоча в найдавніших математичних текстах Стародавнього Єгипту та Межиріччя зустрічаються завдання на обчислення ступенів. У своїй знаменитій «Арифметиці» Діофант Олександрійський описує перші натуральні ступені чисел так: «Усі числа складаються з деякої кількості одиниць; ясно, що вони продовжуються, збільшуючись до нескінченності…

  1.   Постановка проблеми:

Давайте разом пригадаємо і допоможемо Оксанці й Петрику записати за допомогою дії множення суму:

 1)двох чисел 4; 2)трьох чисел 4.

 

 

 

 

 

Як можна подати суму коротшим способом?
1)8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 =

2) 9 + 9 + 9 + 9 + 9 =

3) а + а + а + а + а + а + а=

А чи можна коротше записувати і добуток

однакових множників

 

Звичайно, можна!

Вираз     9 • 9 • 9 • 9 • 9 = 95.

 

  1. Пояснення нового матеріалу.

Степінь з натуральним показником

Вираз 95 називають степенем і читають так:

 «дев'ять в п’ятому степені» або «п’ятий степінь числа 9».

Добуток двох однакових чисел

 aа

називають квадратом числа а та позначають так: а2.

Вираз a2 читають так: «квадрат числа a»,  «а в квадраті», або «a в другому степені».

Добуток трьох однако­вих чисел ааа нази­вають кубом числа а та позначають так: а3.

Вираз а3 читають так:  «куб числа а», «а в кубі», або «а у тре­тьому степені».

Обчислення степеня числа називають піднесен­ням до степеня, зокрема обчислення квадрата (куба) числа — піднесенням числа до квадрата (куба).

ІV. Фізкультхвилинка


Стали рівно, мов дуби.

Потім всі знайшли гриби.

Піднялися, мов смереки,

Потягнулися далеко.

Руки ставимо у боки

І стрибаєм, мов сороки.

І прогнулись, мов берізки,

Потім витерли геть слізки.

Всі плечима повели.

Втомлені мов й не були.

 


 

  1. Робота за підручником:

  1. Вправи для очей!

VІ.  Закріплення матеріалу

 

Подайте у вигляді добутку степінь:

1) n2;  2) 103;  3) 77;  4) d9.

 

VІІ. Підсумки уроку

 Усне опитування.

1. Як називається запис 34?

2. Як називається число 3 в цьому запису?  

    Що воно показує?

3. Як називається число 4 в цьому запису?

     Що воно показує?

4. Як піднести 3 до четвертого степеня?

5. Чи правильно виконані дії у прикладі

      5 × 22= 102= 100?

VІІ. Підсумки уроку

docx
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку