Конспект уроку математики в 5 класі на тему “Трикутники. Види трикутників. Побудова трикутників”
Методичні рекомендації: Методична розробка уроку математики для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Завдання для уроку використані з підручника “Математика 5 клас” авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір, рік видавництва 2013.
Дана методична розробка уроку містить різні форми і методи роботи, зокрема фронтальну, індивідуальну, групову, роботу в парах. Застосування на уроці мультимедійної презентації дає змогу без зайвих витрат часу провести перевірку домашнього завдання та унаочнити ознайомлення учнів з послідовністю побудови трикутників за двома сторонами та кутом між ними та стороною та двома кутами. Це другий урок роботи з теми “Трикутники”, на якому учні вчаться класифікувати і будувати трикутники за кутами та сторонами.
Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.
Тема: Трикутники. Види трикутників. Побудова трикутників
Мета: закріпити поняття про трикутник та його види; формувати навички розпізнавання видів трикутників та їх побудови за даним кутом та двома сторонами, за двома сторонами та кутом між ними; закріпити уміння користуватися транспортиром для вимірювання і побудови кутів; формувати навички розв’язування рівнянь та задач;
розвивати логічне мислення, пам'ять
виховувати любов до предмета
Очікувані результати: учні повинні записувати і застосовувати формули для знаходження периметра трикутника, класифікувати трикутники за видами їх кутів, зображати трикутники за допомогою лінійки та транспортира, вимірювати та обчислювати сторони та периметр трикутника.
Наочність та обладнання: лінійка, транспортир, шаблони різних видів трикутників, презентація до уроку, мультимедійний проектор
Тип уроку: урок формування умінь та навичок
Зміст уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Перевірка домашнього завдання за зразком взааємоперевірка. (робота в парах)
2) Фронтальне опитування: (презентація)
ІІІ. Формування умінь та навичок
1 група №354 (1,4)
2 група №354 (2, 5)
3 група №354 (3, 6)
4 група №354 (1,5)
5 група №324 (2,6)
Після виконання завдання групи обмінюються побудованими фігурами. Виконавши необхідні вимірювання та обчислення заповнити таблицю:
Виміри кутів |
Вид трикутника за кутами |
Виміри сторін
|
Вид трикутника за сторонами |
Периметр трикутника |
||||
|
|
|
АВ |
ВС |
АС |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Таким чином учні здійснюють перевірку виконаних завдань.
ІV. Повторення раніше вивченого матеріалу.
Кожний учень у групі розв’язує рівняння. Корінь рівняння є довжиною сторони чотирикутника. Завдання для команди: обчислити периметр чотирикутника.
; ; ; (Р=34+42+39+33=148 см)
1 варіант
Периметр рівнобедреного трикутника 40 см, а його основа 14 см. Знайдіть бічну сторону трикутника.
2 варіант
Периметр рівнобедреного трикутника 40 см, а його бічна сторона 14 см. Знайдіть основу трикутника.
V.Підведення підсумків
1) Рефлексія. Оцінити одним із значків , , у зошиті свою власну роботу на уроці.
2) Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Домашнє завдання п.10 повторити № 353, №355, №363*