Конспект уроку математики 5 клас "Трикутники. Види трикутників. Побудова трикутників"

Про матеріал



Перегляд файлу

Конспект уроку математики в 5 класі на тему “Трикутники. Види трикутників. Побудова трикутників”

Методичні рекомендації: Методична розробка уроку математики для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Завдання для уроку використані з підручника “Математика 5 клас” авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський,  М.С. Якір, рік видавництва  2013.

Дана методична розробка уроку містить різні форми і методи роботи, зокрема фронтальну, індивідуальну, групову, роботу в парах. Застосування на уроці мультимедійної презентації дає змогу без зайвих витрат часу провести перевірку домашнього завдання та унаочнити ознайомлення учнів з послідовністю побудови трикутників за двома сторонами та кутом між ними та стороною та двома кутами. Це другий урок роботи з теми “Трикутники”, на якому учні вчаться класифікувати і будувати трикутники за кутами та сторонами.

Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.

Тема: Трикутники. Види трикутників. Побудова трикутників

Мета: закріпити поняття про трикутник та його види; формувати навички розпізнавання видів трикутників та їх побудови за даним кутом та двома сторонами, за двома сторонами та кутом між ними; закріпити уміння користуватися транспортиром для вимірювання і побудови кутів; формувати навички розв’язування рівнянь та задач;

розвивати логічне мислення, пам'ять

виховувати любов до предмета

Очікувані результати: учні повинні записувати і застосовувати формули для знаходження периметра трикутника, класифікувати трикутники за видами їх кутів, зображати трикутники за допомогою лінійки та транспортира, вимірювати та обчислювати сторони та периметр трикутника. 

Наочність та обладнання: лінійка, транспортир, шаблони різних видів трикутників, презентація до уроку, мультимедійний проектор

Тип уроку: урок формування умінь та навичок

Зміст уроку

І.  Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Перевірка домашнього завдання за зразком взааємоперевірка. (робота в парах)

 

 

 

2) Фронтальне опитування: (презентація)

 

 

  1. Що таке кут? Назвати позначення всіх кутів, які зображені на малюнку:
  2. Яка фігура називається трикутником?
  3. Які види трикутників ви знаєте?
  4. Який трикутник називають рівнобедреним, рівностороннім, різностороннім?
  5. Який трикутник називають прямокутним, тупокутним, гострокутним?


 

  1. Маємо прямокутник зі сторонами 12 см і 10 см. Що треба зробити, щоб отримати квадрат?
  2. Боксерський ринг має форму квадрата, сторона якого 6 м. Ринг загороджено потрійним канатом. Скільки метрів канату потрібно?

ІІІ. Формування умінь та навичок

  1.          Ознайомлення учнів з послідовністю побудови трикутників за двома сторонами та кутом між ними та стороною та двома кутами (презентація)

 

 

  1. Виконання практичних завдань. Робота в групах.
  2. Кожна група отримує завдання побудувати трикутники за допомогою лінійки та транспортира № 354

1 група №354 (1,4)

2 група №354 (2, 5)

3 група №354 (3, 6)

4 група №354 (1,5)

5 група №324 (2,6)

Після виконання завдання групи обмінюються побудованими фігурами. Виконавши необхідні вимірювання та обчислення заповнити таблицю:

 

Виміри кутів

Вид трикутника за кутами

Виміри сторін

 

Вид трикутника за сторонами

Периметр трикутника

А

В

С

АВ

ВС

АС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таким чином учні здійснюють перевірку виконаних завдань.

ІV. Повторення раніше вивченого матеріалу.

  1. Робота в групах

Кожний учень у групі розв’язує рівняння. Корінь рівняння є довжиною сторони чотирикутника. Завдання для команди: обчислити периметр чотирикутника.

; ; ; (Р=34+42+39+33=148 см)

  1. Самостійна робота учнів за варіантами.

1 варіант

Периметр рівнобедреного трикутника 40 см, а його основа 14 см. Знайдіть бічну  сторону трикутника.

2 варіант

Периметр рівнобедреного трикутника 40 см, а його бічна сторона 14 см. Знайдіть основу трикутника.

V.Підведення підсумків

1) Рефлексія. Оцінити одним із значків , , у зошиті свою власну роботу на уроці.

2) Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Як побудувати трикутник за двома сторонами та кутом між ними?
  • Як побудувати трикутник за стороною та двома кутами?
  • Як обчислити периметр трикутника? Як обчислити периметр будь – якої фігури?

Домашнє завдання п.10 повторити  № 353, №355, №363*

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
2453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку