Урок "Множення. Переставна властивість множення."

Про матеріал

Конспект уроку з математики 5 клас на тему "Множення. Переставна властивість множення". Даний конспект містить історичну довідку про виникнення дії множення, розроблену картку для самостійної роботи на повторення множення з початкових класів, використовуються задачі Г.Остера, підібрані завдання для усних та письмових вправ.

Перегляд файлу

5 клас

Тема. Множення. Переставна властивість множення.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про зміст дії мно­ження натуральних чисел, про переставну властивість множення; означення власти­востей              нуля і одиниці під час множення; формування навичок множення багатоцифрових чисел. Сприяти розвитку логічного мислення, уваги. Виховувати самостійність, культуру записів.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

План  уроку

І. Мотивація навчання

ІІ. Актуалізація знань

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

ІV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Мотивація навчання

  Два учні розповідають про історію виникнення дії множення.

За всю історію людства було придумано багато способів множення. Уже в кінці XVна початку XVІ століття італійський математик Лука Пачіолі у своєму трактаті   про арифметику наводив вісім різних способів множення .

  Знак множення «х» як символ дії множення зустрічається в друкованих працях з XVII століття, проте його використовували i раніше.

Знак множення «х» застосував англійський математик Вільям Оутред (1575—1660) у 1631 році, а пізніше, у 1698 році, видатний німецький математик Готфрід Лейбніц (1646—1716) ввів знак множення « • ». У XVII столітті саме цей знак став загально прийнятим для позначення дії множення. До речі, Г. Лейбницем був запропонований i знак «:» як символ ділення.

(Вся розповідь супроводжується показом  портретів  Луки Пачіолі, Вільяма Оутреда, Готфріда Лейбніца на екрані монітора.)

Слова учителя:

У школі дію множення починають вивчати у початкових класах. Тому для вивчення нового матеріалу згадаємо те, що ви вивчали раніше.

ІІ. Актуалізація знань

Учитель проводить опитування, підготувавши кожній дитині аркуші з питаннями і пропусками для внесення відповідей. Після того, як будуть надані відповіді, учні проводять взаємоперевірку.

Питання для опитування.

Прізвище __________

  1. Чи правильно, що 4+4+4+4+4=45 ? _______________
  2. Чи правильно, що а+а+а= а3 ? ________________
  3. Результат множення називається ________________
  4. Числа, які перемножуються, називаються _________
  5. Чи правильно, що 43=34 _________________
  6. Чи правильно, що 4+4+4=3+3+3+3 _____________
  7. Запишіть у вигляді добутку:

 1) 32+32+32+32+32+32+32+32 = _______________

 2) 22+22= __________

3) 101 +101+101+101 = ________________________

  1. Запишіть у вигляді суми:

1) 243= __________

2) 200 5 = ________

  1. Знайдіть помилки та виправте їх, записавши рівності правильно:

1) 12= 444 ______________

2) 88= 16   _______________

3) 2+2+2+2= 4+4+4+4 ________

4)  75=57 _________________

  1. Складіть вираз до задачі.

У двох кошиках  лежали  абрикоси,  причому в одному із них у 3 рази більше, ніж у другому. Скільки абрикосів  в обох кошиках, якщо в меншому лежало 24 абрикоси?

______________________________________

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Робота з матеріалом підручника.

  1. Учні читають матеріал підручника.
  2. На екрані монітора з’являються записи .  Учні пояснюють записи  і наводять свої приклади.

1)

 

                              а, b — множники

                                                                            а · b добуток

2) Властивості:

а • 1 = а                   1 • b = b

a • 0 = 0                   0 • b = 0

0 • 0 = 0

          Слід також звернути увагу учнів на властивість, яка є основою для розв'язання рівнянь вигляду а · b = 0, а саме:

добуток двох чисел дорівнює 0, якщо хоча б один з множників дорівнює 0.

3) a · b = b · a.

         4) множення багатоцифрових чисел.

 Виконати множення: 623 · 28; 603 · 46; 4509 · 77  «у стовп­чик».

Учні  роблять відповідні записи в зошитах.

Виконання вправ.

Письмово розв’язати задачі Г.Остера

  1. Цирк містить 30 рядів, в кожному ряді 120 місць. Щовечора цирк повний і всі глядачі вмирають зі сміху. Скільки людей щовечора вмирає зі сміху у цирку?
  2. Коли Коля прийшов на день народження до свого товариша Толика, він разом із подарунком  важив 26 кг 110 г. На дні народження Коля з’їв 40 цукерок по 10 г кожна, 10 яблук по 100 г, 12 бутербродів по 110 г, 1 торт масою 2 кг 500 г у цілому. Скільки важив Коля, коли виходив з дня народження Толі, якщо відомо, що свій подарунок він забрав із собою?

 Усні вправи ( на екрані монітора):

1. Чому дорівнює сума:

а) 20+20+20; б) 7+7+7+7+7+7+7.

2. Обчислити:

а) 7+3·5 – 3;  б) (7+3)·5 – 3;  в) 7+3·(5-3);  г) (7+3) ·(5-3).

3. Знайти добуток чисел  12 і 5.

4. Збільшити число 15 у 4 рази.

Письмово:

  1. Обчислити:
  1. 301·34;   2) 456·37;    3)3867·121.
  1. Обчисліть значення виразу:

1) 23х +345, якщо х=25;

2) (456 – х) ·у, якщо х=341, у=10078.

 

ІV. Підсумок уроку

  1. Подайте числа  9, 25, 34 у вигляді суми однакових доданків.
  2. Подайте у вигляді суми:

а) 25·3; 5·х; 1·6; (5+х) ·2.

  1. При яких значеннях змінної є правильними рівності?

х·6=6;  х·7=0; 8·1=8; х·12=х; х·х=х.

 

V. Домашнє завдання

      За підручником.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шворак Галина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
4190
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку