Конспект уроку математики "Трикутник і його види"

Про матеріал

Метою уроку є поглибити систему опорних умінь і навичок з теми; нормувати вміння виявляти закономірності, узагальнювати, проводити міркування за аналогією; розвивати пам'ять , логічне мислення учнів, обчислювальні навички, математичне мовлення; виховувати старанність, бажання працювати на уроці творчо.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок математики

 

в 5 класі

 

На тему

  «Трикутник і його види»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

ТЕМА: Трикутник і його види

МЕТА: поглибити систему опорних умінь і навичок з теми; нормувати вміння виявляти закономірності, узагальнювати, проводити міркування за аналогією; розвивати пам'ять , логічне мислення учнів, обчислювальні навички, математичне мовлення; виховувати старанність, бажання працювати на уроці творчо.

Тип  уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент

 

Вступне слово вчителя

      День добрий, друзі! Щойно нас дзвінок

      Покликав знову на новий урок,

      Для того щоб здобувати знання нові,

      Бажаю успіхів Вам в цьому навчанні.

 

На попередньому році ми з вами познайомились з однією з основних геометричних фігур. Якою? Відповідь ми отримаємо, розгадавши загадку:

 

       Три точки нарисуємо,

       Відрізками з’єднаємо.

       Фігуру з вами маємо.

       Її ми називаємо?   (трикутник)

 

 А розпочнемо ми з вами урок з перевірки домашнього завдання.

 

(кожному учневі видається картка самооцінки)

Перевірка д/з

с/р тести на проекторі

Робота в групах

с/р тести на картках

додаткові

 

 

 

 

 

 

  1. Перевірка домашнього завдання  (самоперевірка)

На дошці записано розв’язання домашніх задач з пропусками. Троє учнів заповнюють пропуски і пояснюють хід їх міркування. Під час розгляду розв’язання завдань зошити в учнів закриті. Після закінчення пояснення учні відкривають зошити, кожен перевіряє свою роботу за зразком, підкреслює помилки та виставляє оцінку простим олівцем.

 

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

А) Презентація  «Трикутник і його види»

Працюють усі учні класу. Одночасно, розглядаючи слайд за слайдом, учні відповідають на запитання, що з’являються на екрані. У кожному наступному слайді після слайду із запитаннями – відповіді. Учні виконують самоперевірку. Кожна правильна відповідь – 1 бал. презентація

 

Б) Алгоритм побудови трикутника за двома сторонами і кутом між ними

1) побудувати кут даної градусної міри.

2) на його сторонах відкласти два відрізки відомої довжини.

3) сполучити кінці сторін кута.

4) утворився трикутник.

 

В) побудувати кут 50°.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

Ми навчилися класифікувати трикутники, креслити трикутники певного виду. Навчилися будувати трикутник так, аби його сторони мали певну довжину, а кут певну градусну міру. Сьогодні на уроці ми закріпимо наші знання і будемо використовувати набуті вміння для розв’язування вправ і задач.

 

  1. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя

 

  1. Робота в групах. Усні вправи.

 Кожна група отримує завдання і протягом   3-5 хвилин готують відповіді .

 

1 група.

  1. Яка фігура називається трикутником?
  2. Який трикутник називається гострокутним?
  3.  Який трикутник називається рівнобедреним?
  4. За якою формулою обчислюється периметр рівностороннього трикутника?

 

2 група.

  1. Які бувають види трикутників залежно від виду їх кутів?
  2. Який трикутник називається тупокутним?
  3. Який трикутник називається рівностороннім?
  4. Кожна сторона трикутника дорівнює 12см. Як називається такий трикутник? (рівносторонній).

 

 3 група.

  1. Який трикутник називається прямокутним?
  2. Які бувають види трикутників залежно від кількості рівних сторін?
  3. Який трикутник називається різностороннім?
  4. Визначте вид трикутника КСМ, якщо = 40°, <С = 95°, <М = 45°. (тупокутний).

 

  1.        Фізкультхвилинка

 

  1.        Тестові завдання. З взаємоперевіркою

 Учні одержують картки із завданням. Обчислення потрібно виконувати в зошитах і вибрати правильну відповідь із запропонованих та занести до таблиці 

 

№1

№2

№3

№4

№5

№6

Б

В

В

Б

Б

А

 

 

  1. Виберіть із запропонованих трикутників рівносторонній і знайдіть його периметр. 

 

А. 66см.   Б. 57см.   В. 50см.  Г.76см.                         (1 бал)

 

  1. Визначте вид трикутника, дві сторони якого дорівнюють 8см і 12см, а периметр – 28см .

 

А. Рівносторонній;      Б. Різносторонній;

В. Рівнобедрений;      Г. Прямокутний.                        (1 бал)

 

  1. Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, основа якого дорівнює 9см, а бічна сторона – 6см.

 

А. 15см.   Б. 20см.  В. 21см.   Г. 24см.                           (2 бали)

 

 

  1. Периметр рівностороннього трикутника дорівнює 36см, а одна із його сторін – 12см. Знайдіть довжину інших двох сторін трикутника .

 

А. 8см.     Б. 12см.    В. 20см.   Г. 24см.                         (2 бали)

 

 

  1. Одна сторона трикутника дорівнює 38см. Друга сторона – на 16см менша від першої, а третя у 2 рази більша за другу. Обчисліть периметр трикутника. 

 

А. 56см.    Б. 104см.   В. 140см.     Г. 160см.                 (3 бали)

 

  1. Знайдіть сторону рівностороннього трикутника, якщо вона менша     від його периметра на 10см.

 

А. 5см.      Б. 10см.    В. 15см.     Г. 20см.

 

Додаткові завдання

  1. Побудуйте трикутник  у якого дві сторони дорівнюють 4см і 7см, а кут між ними 60°.
  2. Визначте вид трикутника DKR , якщо DK = 32 мм,  KR = 32см,   DR  = 3дм2см.

 

6. Звіт про виконання роботи. Узагальнення й систематизація    результатів роботи

 

Після закінчення роботи над завданнями проводиться взаємоперевірка тестів;  виставляються бали і заносяться до картки самооцінки.

 

  1. Оцінка діяльності учнів. Підсумок уроку

 

Усі бали, зараховані учнями, заносяться до картки самооцінки, сумуються і виставляється оцінка самими учнями. Картки збирає вчитель і на наступному уроці роздає ці картки вже з підтвердженою або спростованою оцінкою.

 

  1. Домашнє завдання

 

За підручником 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група.

      1. Яка фігура називається трикутником?

2.Який трикутник називається гострокутним?

  1.  Який трикутник називається рівнобедреним?
  2. За якою формулою обчислюється периметр рівностороннього трикутника?

 

2 група.

     1. Які бувають види трикутників залежно від виду їх кутів?

     2. Який трикутник називається тупокутним?

     3.Трикутник називається рівностороннім?

     4.Кожна сторона трикутника дорівнює 12см. Як називається такий    трикутник?

 

 3 група.

1. Який трикутник називається прямокутним?

  1. Які бувають види трикутників залежно від кількості рівних сторін?
  2. Який трикутник називається різностороннім?
  3. Визначте вид трикутника КСМ, якщо = 40°, <С = 95°,       <М = 45°.

 

1 група.

      1. Яка фігура називається трикутником?

2.Який трикутник називається гострокутним?

3. Який трикутник називається рівнобедреним?

4.За якою формулою обчислюється периметр рівностороннього трикутника?

 

2 група.

     1. Які бувають види трикутників залежно від виду їх кутів?

     2. Який трикутник називається тупокутним?

     3.Трикутник називається рівностороннім?

     4.Кожна сторона трикутника дорівнює 12см. Як називається такий    трикутник?

 

 3 група.

1. Який трикутник називається прямокутним?

2.Які бувають види трикутників залежно від кількості рівних сторін?

3.Який трикутник називається різностороннім?

4.Визначте вид трикутника КСМ, якщо = 40°, <С = 95°,          <М = 45°.

 

 

 

 

  1. Виберіть із запропонованих трикутників рівносторонній і знайдіть його периметр. 

 

А. 66см.   Б. 57см.   В. 50см.  Г. 76см.                         (1 бал)

 

  1. Визначте вид трикутника, дві сторони якого дорівнюють 8 см і     12 см, а периметр – 28 см .

 

А. Рівносторонній;      Б. Різносторонній;

В. Рівнобедрений;      Г. Прямокутний.                        (1 бал)

 

  1. Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, основа якого дорівнює   9 см, а бічна сторона 6 см.

 

А. 15см.   Б. 20см.  В. 21см.   Г. 24см.                           (2 бали)

 

 

  1. Периметр рівностороннього трикутника дорівнює 36 см, а одна із його сторін – 12 см. Знайдіть довжину інших двох сторін трикутника .

 

А. 8см.     Б. 12см.    В. 20см.   Г. 24см.                         (2 бали)

 

 

  1. Одна сторона трикутника дорівнює 38 см. Друга сторона – на 16 см менша від першої, а третя у 2 рази більша за другу. Обчисліть периметр трикутника. 

 

А. 56см.   Б. 104см.   В. 140см.  Г. 160см.                 (3 бали)

 

  1. Знайдіть сторону рівностороннього трикутника, якщо вона менша     від його периметра на 10 см.

 

А. 5см.      Б. 10см.    В. 15см.     Г. 20см.

 

 

 

 

  1. Виберіть із запропонованих трикутників рівносторонній і знайдіть його периметр. 

 

А. 66см.   Б. 57см.   В. 50см.  Г. 76см.                         (1 бал)

 

  1. Визначте вид трикутника, дві сторони якого дорівнюють 8 см і     12 см, а периметр – 28 см .

 

А. Рівносторонній;      Б. Різносторонній;

В. Рівнобедрений;      Г. Прямокутний.                        (1 бал)

 

  1. Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, основа якого дорівнює   9 см, а бічна сторона 6 см.

 

А. 15см.   Б. 20см.  В. 21см.   Г. 24см.                           (2 бали)

 

 

  1. Периметр рівностороннього трикутника дорівнює 36 см, а одна із його сторін – 12 см. Знайдіть довжину інших двох сторін трикутника .

 

А. 8см.     Б. 12см.    В. 20см.   Г. 24см.                         (2 бали)

 

 

  1. Одна сторона трикутника дорівнює 38 см. Друга сторона – на 16 см менша від першої, а третя у 2 рази більша за другу. Обчисліть периметр трикутника. 

 

А. 56см.   Б. 104см.   В. 140см.  Г. 160см.                 (3 бали)

 

  1. Знайдіть сторону рівностороннього трикутника, якщо вона менша     від його периметра на 10 см.

 

А. 5см.      Б. 10см.    В. 15см.     Г. 20см.

 

 

 

 

 

 

 

Додаткові завдання

 

  1. Побудуйте трикутник  у якого дві сторони дорівнюють 4см і 7см, а кут між ними 60°.

 

  1. Визначте вид трикутника DKR , якщо DK = 32 мм,  KR = 32см,   DR  = 3дм2см.

 

  1. Побудуйте трикутник  у якого дві сторони дорівнюють 4см і 7см, а кут між ними 60°.

 

 

  1. Визначте вид трикутника DKR , якщо DK = 32 мм,  KR = 32см,   DR  = 3дм2см.

 

 

  1. Побудуйте трикутник  у якого дві сторони дорівнюють 4см і 7см, а кут між ними 60°.

 

  1. Визначте вид трикутника DKR , якщо DK = 32 мм,  KR = 32см,   DR  = 3дм2см.

 

 

  1. Побудуйте трикутник  у якого дві сторони дорівнюють 4см і 7см, а кут між ними 60°.

 

  1. Визначте вид трикутника DKR , якщо DK = 32 мм,  KR = 32см,   DR  = 3дм2см.

 

 

  1. Побудуйте трикутник  у якого дві сторони дорівнюють 4см і 7см, а кут між ними 60°.

 

  1. Визначте вид трикутника DKR , якщо DK = 32 мм,  KR = 32см,   DR  = 3дм2см.

 

  1. Побудуйте трикутник  у якого дві сторони дорівнюють 4см і 7см, а кут між ними 60°.

 

      2. Визначте вид трикутника DKR , якщо DK = 32 мм,  KR = 32см,

          DR  = 3дм2см

 

 

 

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку