Мета: вправляти в усному додаванні виду 76+4; розвивати вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати мислення; виховувати охайність, самостійність.
Математика Дата ______________
Вчитель Бондар Т.М.
Тема: Усне додавання виду 76+4. Розв’язування задач на дві дії.
Мета: вправляти в усному додаванні виду 76+4; розвивати вміння розв’язувати задачі на дві дії; розвивати мислення; виховувати охайність, самостійність.
Хід уроку:
І. Організація класу
Сьогодні ми будемо діяти:
· Акуратно!
Думати:
· Оперативно!
Сперечатись:
· Доказово!
Для всіх
· Обов’язково!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, погляньте… Хто це? (Копатович з Смішариків.)
А чого це він сумний? А я знаю. Його друзі розгубилися в лісі, певно, заблукали, і дітки всієї України не зможуть сьогодні подивитися наступну серію мультфільму.
А ще я знаю, як їх знайти. Нам потрібно виконати всі завдання лісових мешканців й герої знайдуться. Ви готові допомогти Копатовичу? (Так)
Поводьтесь в лісі тихо
І не койте в ньому лиха.
Ліс не любить пустотливих,
Метушливих і крикливих,
Гілок, діти не ламайте,
І травинок не зривайте,
І тоді в казкове диво
Ви потрапите… Щасливо!!!
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Ось воно казкове диво – осінній ліс. А яких тваринок можна тут зустріти?
-Білочка, Їжачок, Мудра Сова ,Лисичка та Зайчик прийшли до нас на урок зі своїми завданнями. Якщо ми їх виконаємо, то знайдемо Смішариків.
-Опитування й М.д. для нас підготувала білочка.
-З їжачком ми виконаємо каліграфічну хвилинку.
-Мудра сова приготувала для нас задачі.
-А хитра лисичка хоче перевірити, як вміємо ми розв’язувати приклади.
-Зайченятко приніс нам самостійну роботу.
Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язувати задачі на дві дії, вправлятися в усному додаванні виду 76+4.
Вперед!!!
Домовляємося не шуміти,
руку гарно піднімати,
на уроці не дрімати,
а знання мерщій хапати.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1. Хвилинка каліграфії
-Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.
-Принесли її нам веселі їжачки. А щоб її розпочати треба допомогти їжачкам назбирати грибів (обчислити приклади) і запам’ятати відповідь останнього прикладу?
5+5=10 14+6=20
42-3=39 26-12=14
-Яка відповідь в останьому прикладі?(14).За допомогою яких цифр записується число 14? (1,4).
-А тепер пропишіть число 14 каліграфічно у свої зошитах.
Знайшовся Їжачок
2. Фронтальне опитування
Метод «Незакінчені речення»
А ще нам знадобляться всі знання, що ми отримали раніше. Можливо, ще когось знайдемо.
– Ми знаємо такі арифметичні дії … (додавання, віднімання).
– Числа при додаванні називаються…(доданок,доданок,сума).
– Невідомий доданок шукаю так…( від суми віднімаю відомий доданок).
– Від перестановки доданків…(сума не змінюється).
Щоб знайти суму, треба … (+)
Щоб знайти різницю, треба … (-)
Збільшити на – це … (+)
Зменшити на – це … (-)
Щоб знайти периметр, треба … (всі сторони +)
Знайшовся Лосяш
3. Математичний диктант
- Знайти суму чисел 70 і 5 (75)
- Знайти різницю чисел 100 і 50 (50)
- Записати число, в якому 4 дес. І 3 одн. (43)
- Зписати цифрами 961
- Число 38 збільшити на 3 (41)
- Число 21 зменшити на 2 (19)
- Записати, скільки лапок у 3 вовків (12)
- Дятел-швець шив чобітки на зиму для пташок. 10 чобіток пошив для сов. Скільки сов він взув? (5)
Самоперевірка
Знайшовся Бараш
V. Вивчення нової теми
Перевірка
VІ. Розвиток математичних знань
1. Розв’язування задачі (картка)
-Посміхнеться вам удача,
Як розв’яжеться задача.-- Говорить нам Мудра Сова.
В лісі посадили 16 сосон, а ялинок на 4 більше. Скільки всього дерев посадили в лісі?
Учні самостійно записують розв’язок задачі. Вчитель допомагає слабшим учням.
Знайшлася Совуня
Фізкультхвилинка
2.Робота над прикладами.
А ось і приклади від Лисички. (На дошці = відповіді на листочках)
23+7 52+8 68+2
31+9 86+4 45+5
29+1 29+2 66+4
13+8 49+3 95+5
Знайшлася Панді
3. Попрацюй сам.
Зайчик просить нас розв’язати приклади з дошки , задачу на осінніх листочках. Вкласти в зошит. Зошити згорнути та передати.
О, і Крош знайшовся
VІІ. Підсумок.
55+5=61 48+2=50
74+6=80 37+3=43
89+1=100 92+8=200
Ой, як гарно попрацювали. Погляньте, Копатович повеселішав. Ми знайшли героїв смішариків. І сьогодні дітки не залишаться без мультфільму. А Кар-Карович не міг пропустити такого свята, як у нашім класі й сам прилетів. Саме завдяки вам та вашій праці ми будемо дивитися нові серії.
-Які завдання лісових мешканців ви виконували?
-Сьогодні ми були дружніми ,працьовитими, уважними , це допомогло нам виконати всі завдання та допомогти смішарикам. І вони вам за дякують і говорять, що ви –МОЛОДЦІ!
VІІІ. Домашнє завдання
с. 50-51, № 310, 302, а на В.р. + картка