Конспект уроку математики в 5 класі "Дії над натуральними числами" + Презентація "Тарас Шевченко"

Про матеріал
Урок математики в 5 класі, спрямований на формування вмінь і навичок виконувати дії з натуральними числами. Завдання розроблені таким чином, що відповіді до них є ключовими датами у біографії Т.Г.Шевченка. Матеріал включає в себе конспект уроку і презентацію.
Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі

Тема. Дії над натуральними числами.

Мета:

  • застосовувати навички виконання дій з натуральними числами до розв`язування задач, познайомити учнів з деякими фактами з життя Т.Г.Шевченка;
  • розвивати логічне мислення і увагу;
  • виховувати старанність, любов до математики, патріотизм.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Обладнання:медіапроектор, відеопрезентація «Тарас Шевченко»

І.Організаційна частина.

ІІ.Перевірка домашнього завдання.

ІІІ.Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.

Виконання усних вправ.

10 ·5+0=                    1500: 50=

0+6 ·3=                      Х-10=3

(18 · 1 – 1)·0=           Х+17=30

432 : 4=                     Х:5=60

609:3=

Учитель. Сьогодні на уроці ми будемо розв'язувати вправи на всі дії з багатоцифровими натуральними числами. Урок присвячений Тарасу Григоровичу Шевченку (слайд 1), видатному українцю, поету, художнику, справжньому патріоту рідної землі. До вашої уваги вірш Юрія Герасименка: (слайд 2)

Ти чув: співала мати при вікні

Слова Шевченка світлі і сумні.

-Чому, мамуню, серцю в грудях тісно?

-То пісня, українська наша пісня…

Ти вперше прочитав із «Букваря»

Вогненні, вічні вірші Кобзаря.

-Чом жаром обпікає кожне слово?

-То мова, українська наша мова…

Із книг тобі відкрилось до кінця

Життя коротке гнаного співця,

Діла і думи сина Батьківщини.

-Що то дзвенить, відлунює в серцях?

-То слава, горда слава України!

IV. Розв'язування вправ

       Дату народження письменника та рік його смерті отримаєте, коли виконаєте перше завдання.

Завдання 1.

Розв'яжіть рівняння:

а)  (х+ 1825) + 1099 = 3827, х+ 1825 = 2728, х=903.

б)  (9180 + х) - 5679 = 5325, 9180+х = 11004, х=1814.

в) (х - 188) + 6237 = 7910, х - 188 = 1673, х = 1861.

Отже, Т.Г.Шевченко народився 9.03.1814 р., а помер у 1861 р. (слайд 3)

Учитель. Малий Тарас, рано втративши матір, а потім і батька, з дитинства зазнав багато горя і знущань. Працюючи і навчаючись у дяка, Шевченко ознайомився з деякими творами української літератури, а відчуваючи великий потяг до малювання, уже тоді робив перші спроби розпочати навчання у маляра.  

      В підлітковому віці Тараса зробили дворовим слугою поміщика  П.Енгельгарда. Виконавши друге завдання, ви дізнаєтеся у скільки років Шевченко потрапив до цього пана на службу.

Завдання 2.

Розв'яжіть рівняння:

(374 + 956) :х= 95,

1330 :х = 95,

х=14. (слайд 4)

Учитель. Через певний час Енгельгард переїхав до Петербургу, забравши з собою туди Тараса. В якому році це було та скільки років Шевченко навчався там у живописця В.Ширяєва?

На це запитання зможете дати відповідь, коли виконаєте третє завдання.

Завдання 3.

а) Розв'яжіть рівняння:

(х + 1635) - 1999 = 1467,

х + 1635 = 1467 + 1999,

х + 1635 = 3466,

х = 3466 - 1635,

х = 1831 .

Отже, Т.Г.Шевченко потрапив до Петербурга у 1831 році.

б) Розв’яжіть рівняння:

(у+ 30146) : 75 - 138 = 264,

(у + 30146) : 75 = 402,

у + 30146 = 30150,

у = 4.

В Петербурзі протягом 4 років Тарас навчався живопису в художника В.Ширяєва. (слайд 5)

Розв`язавши четверте завдання, ви дізнаєтесь коли  Кобзар потрапив до Новопетровського укріплення та скільки років там перебував.

Завдання 4.

а) 64728: (3648 – х) = 36

3648 – х = 64728 : 36

3648 – х = 1798

Х =3648 – 1798

Х =1850

б) (12631 – 11778) · х = 5971

853 · х =5971

Х = 7.

Отже, у 1850 році Т.Г.Шевченко потрапляє до Новопетровського укріплення і змушений пробути там цілих 7 років. (слайд 6, 7)

Завдання 5.

 Розв`язавши його, ви дізнаєтесь рік виходу збірки поетичних творів Шевченка «Кобзар».

(у+20):30-15=47

(у+20):30=62

У+20=1860

У=1840

 Учні дізнаються, що шедевральна поетична збірка Т. Шевченка «Кобзар» вийшла у 1840 році. (слайд 8)

 V. Підсумок уроку

Чи цікавий для вас був урок? Що нового ви дізналися на ньому?

    А завершити наше дослідження хочу словами великого Кобзаря (слайд 9):

      Свою Україну любіть.

      Любіть її… во врем'я люте,

      В остатню, тяжкую мінуту

      За неї Господа моліть!

VI. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
2 листопада 2020
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку