Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «Ольга Гісь, Ірина Філяк
3 клас
Тема.Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені та незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної.
Мета: розвивати уміння учнів розрізняти і креслити пряму, промінь, відрізок, ламану; позначити точку на прямій, відрізку, промені; визначати точки, що належать і не належать даній прямій, відрізку, променю; позначати точки на прямій між двома іншими; будувати та вимірювати відрізки. Розвивати уяву, виховувати в учнів інтерес до математики, любов до знань.
Обладнання: мультимедійний комплект, цеглинки Лего.
Хід урок
1.Організація класу
СТВОРЮЄМО НАСТРІЙ (Слайд1 )
-Відчуємо себе часточкою колективу і скажемо собі:
-Я прийшов на урок для чого?/Учитися/
-Треба бути якими?/Уважними, працьовитими/..
-Зі мною хто?/Мої друзі/
-Вони мене що?/Поважають/
-Мені це як?/Приємно/
- Я готовий до чого?/До успішної роботи/
(Вчитель прикріплює на дошку смайлика з надписом «Радість»).
Учитель :Бажаю всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.
2.Актуалізація опорних знань (Слайд 2)
Завдання на увагу.
-З яких геометричних фігур складається зображення?
- Які найпростіші фігури тут є?
- Які ще найпростіші фігури ви знаєте?
-Чи здогадались ви, про що ми сьогодні з вами будемо говорити на уроці?
3.Повідомлення теми уроку (Слайд 3)
-Відкриваємо зошити і записуємо сьогоднішню дату
- Які одиниці вимірювання довжини ви знаєте?
(Слайд 4 і 5) Каліграфічна хвилинка
Об’єднайте дані іменовані числа в рівності
(сигналізуємо виконання сигнальними картками)(Хто справився із завданням- зелена, хто не справився червона)
4.Мотивація навчальної діяльності, вивчення нового матеріалу(Слайд 6)
Пригадуємо геометричні фігури, добираємо назви до рисунків.
1. Виконання практичних завдань.
— Намалюйте у повітрі лінії: вертикальну пряму, горизонтальну пряму, похилу пряму, криву лінію, ламану лінію.
2.Досліджуємо властивості геометричних фігур. Практичні вправи у зошиті (Слайд 7,8,9)
-Зараз ми з вами спробуємо дослідити властивості деяких геометричних фігур.
Завдання 2-(Слайд 7)
Завдання 3-(Слайд8)
Завдання 4-(Слайд 9)
Слайд 10
3. Робота по групах .Вимірюємо і креслимо відрізки (Слайд 11,12).
(1група-завдання-5) (друга група-завдання -6)
Перевірка. Оцінювання
4.Гра «Правда-неправда» (Слайд 13)
- А зараз ми закріпимо наші знання грою
-Послухайте твердження. Покажіть рукою істинне чи хибне
•Пряма не має ні початку, ні кінця.
• Відрізок має початок, але не має кінця.
• Промінь — це частина кривої, що має початок і кінець.
• Через одну точку можна провести лише одну пряму.
• Через одну точку можна провести багато прямих.
• Через дві точки можна провести багато кривих.
• Через дві точки можна провести лише одну пряму.
5. Руханка (Слайд14)
-Ви гарно попрацювали тому зараз у нас хвилинка відпочинку
6. Досліджуємо властивості геометричних фігур. Практичні вправи (на дошці) 8,9,10 Слайд (15,16,17)
7.Закріплення та узагальнення вивченого.
1)Самостійна робота на картках
Картка №1
Точка |
|
Коло |
Трикутник |
Пряма |
|
Квадрат |
Відрізок |
|
Ромб |
Промінь |
|
Кут |
П’ятикутник |
2)Робота в групах (працюємо з Леґо)
Викладіть з цеглинок ламані заданої довжини(1 цеглинка-1 см)
1група-5 ланок по 2 см 3група-4ланки по 4 см
2 група-3ланки по 3 см
8.Підсумок
Бесіда
Вправа «Інтерв’ю»
9.Рефлексія.
Слайд 34. Оцінюємо свою роботу за допомогою цеглинок Лего.
10.Домашнє завдання
Завдання 11 с.118 підручника