Конспект уроку математики в 1 класі на тему:
«Закріплення чисел першого десятка»
Мета. Узагальнити та систематизувати вивчене про числа першого десятка; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, пам'ять, спостережливість; прищеплювати інтерес до уроків математики, виховувати бережне ставлення до хліба.
Додатковий та ілюстративний матеріал: лічильний матеріал, роздаткові картки, демонстраційні цифри, зображення борошняних виробів.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
Всі готові до уроку? На уроці ви будете:
У – уважними,
Р – розумними,
О – організованими,
К – кмітливими.
II. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми та мети уроку.
-Відгадайте загадку.
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і пиріжки,
пряники й медівники.
-Так, це ПЕКАР.
Діти, сьогодні – всесвітній день хліба. Тому ми на уроці будемо не тільки закріплювати числа першого десятка – рахувати, порівнювати їх, а й говоритимемо про хліб і його цінність.
А ще ми будемо допомагати пекарю в його пекарні.
ІІІ. Закріплення чисел першого десятка.
1. Рахунок в прямому і зворотному порядку.
Для роботи пекарю потрібен посуд, а саме – великі миски, щоб замішувати тісто. (У кожного учня на парті у конвертику є по 10 карток з кольоровими мисками, на яких написані числа від 1 до 10).
Завдання – розкласти всі миски спочатку в прямому порядку (один учень порахував, всі звірили на презентації), а потім – у зворотному порядку (перевірка).
2. Робота в зошиті.
Пекарю також потрібно писати, записувати свої рецепти. От і ми будемо з ним разом писати в зошитах.
Повторення написання цифр (пекарю потрібно спекти булочки у формі цифр:
- які мають овали (діти називають 6, 8, 9, 0),
- які мають гачечки,
- які мають паличку і т. д.
(Учні записують числа від 1 до 10 в прямому і зворотному порядку).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
3. Відновлення ряду чисел.
Для виготовлення тіста пекарю потрібне борошно. Мішки з борошном підписані, але на деяких мішках не видно номера, бо засипалось борошном.
Допоможемо відновити ряд.
1 … 3 4 … … 7 … … 10
Також пекарю потрібні яйця. Вони підписані. Але на деяких не видно номерів. Відновимо ряд з яйцями.
10 … 8 … … 5 4 … … 1
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
«В класі нікого немає»
4. Продовження роботи в зошиті.
Записати числа від 3 до 8.
3 4 5 6 7 8
Від 6 до 2.
6 5 4 3 2
5. Робота з цеглинками ЛЕГО. (Діти піднімають цеглинку того кольору, на якому написане потрібне число).
У вигляді математичного диктанту.
-Число 9 наступне за числом ___.
-Попереднім від числа 8 є ___.
-Числу 7 передує число ___.
-Число 6 слідує за числом ___.
-3 і 5 є сусідніми числами для числа ___.
-Число 7 має сусідів ___ і ___.
6. Визначення «сусідів» чисел.
Пекар напік багато виробів і хоче розкласти їх на полицях. Допоможемо йому розкласти правильно, враховуючи сусідні числа (на кожному виробі написане число).
… 3 … … 6 … … 9 …
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
7. Порівняння чисел.
Допоможемо пекарю порівняти піци, тістечка, пачки з макаронами.
Записати порівняння в зошит.
4 … 6 3 … 3 7 … 5
ІV. Рефлексія.
Кожному з вас пекар дарує розмальовку з цифрами. Але не просту, а із завданням.
Дівчатка, розфарбуйте цифри, які позначають числа більші, ніж 5, але менші, ніж 10. (6, 7, 8, 9).
Хлопчики, розфарбуйте числа, менші за 7, але більші за 2. (3, 4, 5, 6).
V. Підсумок уроку.
-Діти, ви гарно попрацювали і допомогли пекарю напекти багато смачних виробів. Також правильно виконали всі математичні завдання.
Ви переконалися, що хліб проходить дуже довгий шлях від зернини і до нашого столу. Тому бережіть хліб. (Правила бережного ставлення до хліба).
-Покажіть свій настрій від нашого уроку.
Наостанок пекар вам дарує смачне печиво у вигляді тваринок, яким ми із задоволенням посмакуємо на перерві.