Конспект першого уроку "Ми йдемо у перший клас, Нова українська школа чекає нас!" призначений для учнів 1 класу Нової української школи і спрямований на перше знайомство учнів першого класу зі школою у цікавій формі.
Тема: Ідемо у перший клас, Нова українська школа чекає нас
Мета: Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, сформувати уявлення учнів про заклад як країну знань, розширити кругозір учнів про рідну Україну, про державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним здобувачем освіти свого закладу і громадянином своєї держави.
Обладнання: Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація «Україна – моя Батьківщина», віночок із різнокольорових паперових квітів, сонечко.
Хід уроку
І. Організація класу.
1.Створення емоційного настрою уроку.(Слайд 1)
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
Любі, мої милі діти.
Ви сьогодні вже учні у нас.
Будемо вчитись, дружити, радіти
Й називатися 1 клас.
Я сьогодні всіх щиро вітаю
В нашім закладі, в дружній сім’ї.
І міцного здоров’я бажаю,
Й щастя-радості, любі мої.
Руку мамину ви відпустили
І пішли всі за мною в клас.
Мами з татами теж зрозуміли,
Що тепер ви великі у нас.
2. Вступне слово вчителя
- Доброго ранку, діти, мої любі першокласники! (Слайд 2)
Сьогодні ви стали учнями Нової української школи, розпочалося ваше нове життя у нашому закладі. Для вас продзвенів перший дзвоник, який покликав на перший у вашому житті урок. Ви несміливо заходили до закладу, а він радісно вас зустрів і усміхається усіма віконцями до своїх любих дітей. Саме тут ви будете здобувати нові знання, пройдете багатьма стежками, і з вами завжди буду я – ваша перша вчителька Ірина Геннадіївна.
Сьогодні урок у нас незвичайний - урок-подорож. Хто мені скаже, що ж таке подорож?
Ми разом із вами та вашими батьками вирушимо у Країну Знань, (Слайд 3) де на нас чекає багато цікавих пригод. Що ж вирушаємо в подорож…
1 зупинка «Галявина знайомств» (Слайд 4)
1. «Прес – конференція»
а) Робота над загадкою
Нас не було – воно було,
Нас не буде – воно буде.
Ніхто ні в кого його не бачив,
А в кожного є….(Ім’я )
б) Вправа « Мікрофон»
- Назвіть кожен своє ім’я.
Проблемне питання:
Якщо діти не знають відповіді на це питання, можна скористатися допомогою батьків у « кріслі автора».
в) Робота в колі друзів
Від сьогодні ми – одна велика і дружна родина однокласників, тому нам потрібно познайомитись. Допоможе нам ось цей дзвіночок. Давайте станемо в коло.
(Учитель називає себе, передає дзвіночок учням )
г) Гра «Передай по колу посмішку»
(вивішується на дошку усміхнене сонечко) (Додаток 1)
II. Повідомлення теми уроку.
Вчитель
Я надзвичайно, друзі, рада
Дитячі бачить оченята —
Як сяють вони ясно в вас!
Застиг в очікуванні клас:
Чекають з нетерпінням діти:
Про що ж дізнаємось ми нині?
Любі діти, вас на святі вітала Нова українська школа і подарувала вам символічний Ключ, який буде нам допомагати під час подорожі відчиняти двері до нових знань, відкриттів. Вам пощастило – ви першими починаєте навчатися у Новій українській школі і ваше навчання буде дещо відрізнятися від начання старших друзів. День розпочинатиметься ранковими зустрічами, (Слайд 5) будемо обмінюватися новою інформацією, говорити один одному побажання і компліменти, складати правила класу та рутини, складати лєго, (Слайд 6) проводити досліди, виготовляти лепбуки тощо. Отже. тема нашого уроку «Ідемо у перший клас, Нова українська школа кличе нас!» (Слайд 7)
2. зупинка «Ключ Знань» (Слайд 8)
1. Проблемне питання
- Ви здогадалися, діти, що ми відкриємо цим чарівним ключиком?
Правильно, сьогодні на нас чекає знайомство з нашим новим домом – навчальним закладом. Це просте, звичайне слово, яке щодня ви будете повторювати, а скільки воно таїть у собі найкращих спогадів! Скільки пов'язано з ним вдячних перемог і звершень у кожної людини! Тут вчаться писати й читати перше слово — мама, потім — земля, сонце, народ, праця. І не тільки вчаться писати й читати ці слова, вчителі допомагають збагнути їх глибинний зміст, прищеплюють відповідальність обов'язку, допомагають поступово знаходити своє місце в житті.
2. Вправа « Крісло автора»
III. Робота над матеріалом уроку.
1. Слухання вірша Платона Воронька « До школи»
2. Бесіда.
- Чи сподобався вам віршик?
- Куди прийшли діти?
- Як їх називають?
- А чого навчають там?
Вчитель
Треба дітям знати:
в закладі вчать дітей читати,
І писати будуть вчить,
на екскурсії водить.
Будуть вчити рахувати,
танцювати і співати.
Вас навчать, як в світі жити,
з усіма дітьми дружити.
Вчать у закладі працювати,
труднощі перемагати,
Завжди правду говорити,
в світі лиш добро творити.
- А що ви знаєте про наш заклад?
- У кого тут навчаються брати чи сестри?
- Чиї батьки навчалися?
- Чи сподобався вам наш заклад?
4 зупинка «Класна родина!» (Слайд 10)
1. Складання правил шкільної родини. (Слайд 11)
Країна Знань, по якій ми сьогодні мандруємо, має свої закони, i ви їх повиннi знати і дотримуватись, а кожна класна родина в цій країні має свої правила життя. Тож, давайте зараз разом складемо «Правила життя в нашій родині».
Отже, будемо гарно вчитися, дружно жити, посміхатися. Скажемо такі слова:
Ми усі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я,
Будемо усі дружити,
В мирі і злагоді жити!
2. Гра «Загадки Мудрого Портфеля». (Додаток 2)
- Щоб урок у закладі був ефективним, треба вміти добре до нього підготуватися, правильно зібрати свої речі. А щоб дізнатися, куди їх збирають, відгадайте загадку.
Кожен ранок йдеш у заклад
І в мене складаєш знову
Ручки, зошити, книжки.
Як ти звеш мене, скажи?
(Портфель)
Написати тут зумій-но,
І намалювати можеш,
Називаюся я – (Зошит).
Що це таке? (Підручник)
Вам допоможуть (олівці).
Першу загадку відгадайте:
Букви всі від «А» до «Я»
На сторінках...( Букваря!)
На урок бере...( Щоденник)
Допоможуть...(Олівці)
Ми кладемо у.... (Пенали)
3. Вправа « Вільний мікрофон»
- А ще які речі ми можемо покласти до портфеля?
- Як треба ставитись до шкільних речей?
- Чого не можна з ними робити?
- На ваших партах лежать підручники. Ці книги вміють розповідати цікаві речі, вміють навчати. Треба їх берегти і поважати. Ось як повинен виглядати ваш підручник (обкладинка, закладка)
Фізкультхвилинка (Слайд 12)
4 зупинка «Ми діти твої, Україно!» (Слайд 13)
Є край, де найкращі у світі пісні
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені,
Де дім мій — моя Україна.
- Діти, громадянами якої держави ми є?
1. Асоціативний кущ «Моя Батьківщина»
- Діти, а що для вас Батьківщина? (край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; школа, вулиця, на якій я живу; моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка)
- Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами ми можемо її назвати? (Вітчизна, рідний край, земля батьків,Україна - ненька, рідний дім,, рідна сторона)
- Яка столиця України?
2. Огляд виставки літератури «Моя Батьківщина – Україна»
3. Робота з картою України
(Ознайомлення з містами, річками, горами України).
5 Зупинка «Символи України» (Слайд 14)
1. Вікторина «Державні символи»
1. Які символи має наша держава? (Герб, прапор, пісню-гімн.)
2. Скільки кольорів має український державний прапор? (Два)
3. Які ці кольори? (Синій та жовтий)
4. Як ми називаємо український герб? (Тризуб)
2. Аукціон думок «Хто такий патріот?»
- А що треба для того, щоб наша Батьківщина процвітала, щоб росли ми у мирі і злагоді? (Треба бути справжнім патріотом, громадянином своєї Вітчизни)
- А що ж таке патріотизм? (відповіді учнів)
- Хто такий патріот?
- Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.
- А ви вважаєте себе патріотами?
3. Вправа «Віночок дружби» (Слайд 15)
ІV. Заключна частина.
Література:
1