Конспект уроку на тему "Будова рослини"

Про матеріал
Сформувати у учнів уявлення про рослину; ознайомити з її загальним планом будови та функціями органів рослини, з'ясувати значення кожної частини рослини. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Будова рослини

Мета: навчальна: сформувати у учнів уявлення про рослину, як цілісний організм; ознайомитися з її загальним планом будови та функціями органів рослини; розвивальна: розвивати уміння логічно мислити, виділяти головне з навчального матеріалу, уміння порівнювати та узагальнювати вивчений матеріал; виховна. Виховувати бережливе ставлення до рослин, як невід’ємного компоненту органічного світу.

Очікувані результати: знаннєвий компонент:  наводить приклади рослин, їх будову та функції; діяльнісний компонент: описує загальну будову рослин та їх функції; ціннісний компонент: усвідомлює необхідність вивчення будови рослин та функції.

Матеріали та обладнання: живі рослини, схеми, малюнки, таблиці, гербарій, презентація до уроку.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Протягом  декількох хвилин учні по черзі називають всі терміни і поняття вже вивчені у попередніх темах «Клітина», «Одноклітинні організми». 

Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо, яка будова рослин, з чого складається кожна рослинка, чим рослини схожі, а чим відрізняються та на які групи поділяються рослини. 

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Орган – це частина тіла, яка виконує певну функцію.

Розробки уроків до теми “Будова та життєдіяльність рослин” для 7 кл.

Органи рослин поділяють на вегетативні та генеративні. До вегетативних органів відносять корінь, стебло, листок і бруньку, до генеративних — квітку. Квітка є генеративним органом покритонасінних рослин, у спорових це спорангій, у голонасінних — шишка. 

Корінь

Корінь — осьовий вегетативний орган рослини, що виконує функцію всмоктування води з ґрунту і фіксацію рослини, здатний невизначено довго рости в довжину завдяки діяльності апікальної меристеми. Основною відмінністю кореня від пагона є те, що на корені ніколи не утворюється листків. А – стрижнева коринева система, б – мичкувата коренева система.

Картинки по запросу кореневі системи картинки

Пагін

Пагін - це вегетативний орган рослини, який складається зі стебла, бруньок та листків.

Листок
Листок — бічний вегетативний орган вищих рослин, похідний пагону, що виконує функції фотосинтезу, транспірації (випаровування) та газообміну. 

Брунька

Бру́нька  — зародок пагона рослин, що забезпечує його верхівкове наростання та галуження. Зазвичай знаходиться в пазусі листка або на верхівці стебла.

Квітка

Кві́тка генеративний орган, призначений для запилення, статевого процесу і утворення насіння та плодів, що формується у квіткових рослин.

Плід

Плід — орган покритонасінних рослин, що утворюється після запліднення з маточки та здебільшого ще й з деяких інших частин квітки (квітколожа, оцвітини, квітконіжки) внаслідок їхнього розростання та видозмінення; служить для захисту і розповсюдження насіння.

 

Корінь

Осьовий вегетативний орган рослини, що виконує функцію всмоктування води з ґрунту і фіксацію рослини, здатний невизначено довго рости в довжину завдяки діяльності апікальної меристеми.

Пагін

Вегетативний орган рослини, який складається зі стебла, бруньок та листків.

Листок

Бічний вегетативний орган вищих рослин, похідний пагону, що виконує функції фотосинтезу, транспірації (випаровування) та газообміну. 

Брунька

 

 

Зародок пагона рослин, що забезпечує його верхівкове наростання та галуження. Зазвичай знаходиться в пазусі листка або на верхівці стебла.

Квітка

 

Генеративний орган, призначений для запилення, статевого процесу і утворення насіння та плодів, що формується у квіткових рослин.

Плід

 

Орган покритонасінних рослин, що утворюється після запліднення з маточки та здебільшого ще й з деяких інших частин квітки (квітколожа, оцвітини, квітконіжки) внаслідок їхнього розростання та видозмінення; служить для захисту і розповсюдження насіння.

Будова молодої рослини.

Замалювати в зошит схему будови молодого паростка та молодої рослини та підписати їх.

ІV. Узагальнення й систематизація знань.

1. Робота в групах.

1)Учні отримують картинки з двома типами кореневих систем. Завдання правильно підписати.

Картинки по запросу кореневі системи картинки

2)Учні отримують картинки бруньок. Визначити де вегетативна, а де генеративна брунька.

Картинки по запросу кореневі системи картинки

3)Учні отримують частини квітки (компоненти). Завдання скласти квітку.

За кожну правильну відповідь групи отримують фішки. Виграє група, яка збере найбільше фішок протягом уроку.

2.Фронтальне опитування учнів.

Запитання до учнів:

  1. З яких частин складається проросток квіткової рослини.
  2. Що таке сім’ядолі і сім’ядольне коліно?
  3. Чому корінь і пагін вважають основними органами рослини?
  4. Як класифікують корені і пагони за місцем їхнього утворення?

V. Підведення підсумків уроку.

Я дякую вам за співпрацю і активну роботу на уроці і звичайно хочу оцінити роботу кожного з вас.

VІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

  1. Вивчити § ____ на ст. ___/___/___.
  2. Підготувати повідомлення: «Частини рослини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
2010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку