Конспект уроку на тему "Будова та функції стебла"

Про матеріал
Мета: продовжувати формувати знання учнів про будову пагона; сформувати знання про будову, різноманітність та функції стебла; продовжувати розвивати навички роботи з опорними схемами та підручником; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, визначати взаємозв’язок між будовою та функціями стебла; розвивати дослідницькі навички та вміння, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Будова та функції стебла.

Мета: продовжувати формувати знання учнів про будову пагона; сформувати знання про будову, різноманітність та функції стебла; продовжувати розвивати  навички роботи з опорними схемами та підручником; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, визначати взаємозв’язок  між будовою та функціями стебла; розвивати дослідницькі навички та вміння, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Перебіг уроку

I. Організаційний момент.

Добрий день, шановні учні! Я дуже рада бачити вас сьогодні, усміхніться один одному. У такому гарному настрої спробуємо працювати швидко і творчо, щоб отримати найвищі бали. Кожному з вас я хочу побажати сьогодні на уроці успіху, а отже бути:

«У» - усміхненими,

«С» - спокійними,

«П» - прогресивними,

«І» - інтелектуальними,

«Х» - хоробрими.    

                                                                                                                         (Слайд 1)

II. Актуалізація опорних знань учнів.

- Щоб з’ясувати про що сьогодні піде мова на уроці, виконаємо вправу «Доповни речення та розшифруй слово». (Учні виконують вправу на індивідуальних листках-оцінювання, потім проводиться взаємоперевірка з одночасною демонстрацією відповідей на слайді, за кожну правильну відповідь учні отримують по 1 балу)                                                                        (Слайд 2)

 

III. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 - Тож про що сьогодні піде мова?

            - А чи всі рослини мають стебло? Які стебла у різних рослин?

            - Як пов’язана будова стебла із його функціями?

Прийом «Здивуй!»

 Стебла бувають різноманітними, завдяки їм рослини набувають характерних форм та розмірів. Вони можуть мати як карликове, вкорочене, так і гігантської довжини стебло. Наприклад, у подорожника, кульбаби листки густим пучком виростають ніби просто з кореня. Ці та інші рослини мають вкорочені стебла. А ось у лісах Австралії дерева-велетні евкаліпти мають стебла довжиною до 140-150 метрів. Могутні 140-метрові стовбури каліфорнійської секвої нагадують велетенські колони. Товщина таких дерев понад 20 м, а вага стовбура перевищує 1 тис. т. Найтовстішим деревом у світі є баобаб – мешканець африканських саван. Він дуже швидко росте в товщину, досягаючи іноді до 9 м у діаметрі. У Танзанії росте баобаб, вік якого 5000 р., висота стовбура – 22 м, а окружність – 47 м.    

 

                                                       (Слайд 3)

Повідомлення теми уроку.  Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1. Функції стебла. (розповідь учителя, робота з підручником)

     2. Різноманітність стебел. (демонстрація на живих рослинах та гербарних зразках, пояснення вчителя, складання схем)

     3. Внутрішня будова стебла. (пояснення вчителя, робота в групах, складання схеми у зошиті, робота з підручником)

4. Річні кільця. (робота з підручником, демонстрація)

1. Функції стебла.

Завдання учням.

- З’ясувати основні функції стебла (опрацювати текст підручника, с.99, абз.1,2). Учні називають основні функції стебла, запис їх у зошит.

                                                                                                                         (Слайд 5)  

 

 

2. Різноманітність стебел.

Розповідь учителя

 Уявимо, що ми знаходимось у тропічному лісі. Найбільше нашу увагу привертає сила-силенна дерев’янистих ліан та чіпких рослин. Вони обвивають тонкі стовбури, звисають з гілок, перекидаються з дерева на дерево, висять на гілках і, неначе змії, повзуть по землі або лежать на ній сплутаними клубками. Які ж розрізняють стебла?

                                             (Слайд 6-11)

                                              (Слайд 12-14) 

Під час пояснення учні разом з учителем складають схеми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Внутрішня будова стебла.

– Розглянемо особливості внутрішньої будови стебла, які забезпечують можливість  виконувати стеблу певні функції.

Завдання учням

- Розгляньте поперечний зріз дерева та з’ясуйте, які розрізняють шари (с.101, абз.1, останній рядок), знайдіть їх на своєму зразку.

Пояснення особливостей будови та функцій шарів стебла та складання схеми у зошиті.                                                                                                    (Слайд 16-21)                                              

                                            (Слайд 23)

4. Річні кільця.

Дати відповідь на запитання (опрацювати текст с. 102)

- Що таке річні кільця?

- Чому їх називають річними, як вони утворюються?

- Як їх визначають?                                                                                     (Слайд 24)

V.  Узагальнення та систематизація знань і вмінь.

1. Тестування.

 

 

 

 

 

 

 

               (Слайд25)

 

 

 

 

 

 

2.  Прийом «Мозковий штурм».

 — Чому дерева вологих тропічних лісів не мають річних кілець?

3. Бесіда за питаннями.

1.Чим вкриті молоді та здеревілі стебла дерев і кущів? У чому полягає їх відмінність?

2. Яке значення мають зовнішні покриви стебла в житті рослини?

3. Де в стеблі розташовується луб? Якою є його будова і значення?

4. Де розташований камбій? Якою є його будова і значення?

5. Як називається найширший шар стебла? Якою є його будова і значення?

 

 

VI. Підсумок уроку.

1. Рефлексія: гра «До сонця»

 Уявіть себе рослинкою, що тягне руки-листя до сонця. А зараз, якщо ви згодні з твердженням, тягнемося до сонця, а якщо ні руки-листя не підіймаємо.

1. Рослина – це цілісний організм. (Так)
2. Корінь виконує функцію фотосинтезу. (Ні)
3. Листок – це вегетативний орган. (Так)
4. Пагін – надземна частина рослини. (Так)
5. Фотосинтез відбувається в листках рослини. (Так)
6. Стебло – генеративний орган рослини. (Ні)
7. Плід та насіння генеративні органи рослини. (Так)
8. Бруньки розташовані на корені. (Ні)

2. Оцінювання.

3. Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

VII. Домашнє завдання:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Селюкова Надія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 липня 2019
Переглядів
8608
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку