Конспект уроку на тему "Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини у поезії «Любіть Україну» Володимира Сосюри"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини у поезії «Любіть Україну» Володимира Сосюри"
Перегляд файлу

 

 

Урок-поетична студія

(українська література,  8 клас)

 

 

 

Тема. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини у поезії «Любіть Україну» Володимира Сосюри

 

 

 

 

 

Авторка Лепещук Ірина Василівна – учителька

української мови та літератури, зарубіжної літератури Білківського ліцею

imgpreview (8).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини у поезії «Любіть Україну» Володимира Сосюри

Мета: познайомити школярів із життям і творчістю Володимира Сосюри, зосередити увагу на ідейно-художньому зміс­ті його поезії «Любіть Україну»; проаналізувати образ України, ідею єдності з рідною землею; розвивати вміння грамотно висловлювати свої думки, спосте­реження, робити висновки, узагальнювати навчаль­ний матеріал; формувати кругозір, світогляд шко­лярів; виховувати почуття поваги, пошани до рідної України, її культури, звичаїв, образів, зневажливе ставлення до її загарбників, ворогів.

Тип уроку:    урок-поетична студія (засвоєння знань і формування вмінь). 

Теорія літератури: громадянська поезія.

Методи й прийоми: метод «Клубок запитань», вступне слово, короткі повідомлення учнів, бесіда «Мозковий штурм», відеопрезентації, робота з підручником, метод «Теорія літератури», декламація поезії, літературна вікторина, метод «Ланцюжок дкмок».

Обладнання: портрети В. Сосюри, ТЗН, дидактичний матеріал («Алгоритм декламації поезії», «Бланк оцінювання»), відеопрезентації:  «Життєвий шлях Володимира Сосюри», «Вірш «Любіть Україну» у виконанні «ТСН»; підручник, скринька із метеликами-номерами, бланки оцінювання, бейджики.

                                                                   Епіграф до уроку:

Всім серцем любіть Україну свою,

                                                          І вічні ми будемо з нею!

Володимир Сосюра

ПЕРЕБІГ УРОКУ-ПОЕТИЧНОЇ СТУДІЇ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

(Парти у класі розташовані у два ряди, щоб учні сиділи навпроти один  одного. У кожного учня: бейджик, «Алгоритм декламації поезії», «Бланк оцінювання». На дошці – тема уроку, тип уроку, портрети Володимира Сосюри, цитати з поезій В.Сосюри)

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Метод «Клубок запитань»

(Учитель дає у будь-якому порядку клубок ниток учням, ставлячи їм потім запитання)

  •      Хто ти за національністю?
  •      Як називається держава, у якій ти зараз живеш?
  •      Як ще по-іншому називають Україну, люди які її люблять?
  •      Ти любиш свою Батьківщину? Чому?
  1.       ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ.

1. Вступне слово.

Дорогі учні, щиро вітаю вас на черговому засіданні поетичної студії. Сьогодні ми познайомимося із життям та творчістю Володимира Миколайовича Сосюри. Погляньте, будь ласка, на дошку і прочитайте епіграф до нашого уроку:

Всім серцем любіть Україну свою,

                                       І вічні ми будемо з нею!

Володимир Сосюра

  •    Що ці слова означають особисто для вас?(учні відповідають за бажанням)

 

  1.       МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Коротке повідомлення учениці «Сторінками життя Володимира Сосюри»

(учні коротко записують біографію Володимира Миколайовича Сосюри).

2. Бесіда «Мозковий штурм»

  •      Дослідить, що сприяло швидкому гартуванню В. Сосюри як особистості, починаючи з дитинства.
  •      Під впливом яких обставин поет виявив свій талант?
  •      Доведіть, що вся творчість В. Сосюри — зразок вірного слу­жіння народові.

3. Відеопрезентація «Життєвий шлях Володимира Сосюри» (із інтернет-каналу «Ютуб»).

  1. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ-ПОЕТИЧНОЇ СТУДІЇ

1. Слово вчителя.

Безліч творів В. Сосюри присвячено патріотичній темі, упро­довж цілого життя він повсякчас сповідається в любові та кля­неться у вірності рідній землі. Причому образ Батьківщини поступово розростається: від маленької Третьої Роти через степове роздолля Донеччини — до всього українського світу з неодмінними «ясними зорями» й «тихими водами». Саме за незгасну любов до України неповторному Володимиру судилося зазнати найбільше прикрощів, але жодні приписи чи й навіть вироки не змусили його відрек­тися від найдорожчої його поезії «Любіть Україну».

2. Коротке повідомлення учениці «Важка доля поезії «Любіть Україну»

3. Відеопрезентація «Вірш «Любіть Україну» у виконанні «ТСН» (із інтернет-каналу «Ютуб»)

4. Робота з підручником та картками.

  •       Ідейно-художній аналіз поезії (короткий конспект у зошит):

Тема: зображення поетичного образу України, її краси і величі.

Ідея: возвеличення палкого кохання українців до рідного краю, Батьківщини.

Основна думка: любов до України є однією з невід'ємних час­тин духовності людини

Жанр: громадянська лірика.

Збірка: «Щоб сади шуміли».

Образ України для поета — це краса її природи і її солов'їна мова, мелодійна, милозвучна,співуча. Це і її духовний потен­ціал — мова солов'їна, пісня, душа.

5. Теорія літератури.

Громадянська лірика умовна назва ліричних творів, в яких актуалізуються соціальні та національні мотиви. Однак вона не складає окремої групи. Г.л. присутня й у вірші-пейзажі (у вірші "Садок вишневий коло хати" Т.Шевченка мовиться не лише про ідилічний вечір, а й про родину як одну з основ гармонії світобуття). Г.л. сприяє формуванню національної свідомості та гідності (Т.Шевченко, П.Куліш, І.Франко, Леся Українка, О.Олесь, пісні січових стрільців, В.Симоненко, В.Стус та ін.), розбудові націотворчих та державотворчих тенденцій (збірка "Вежі" О.Ольжича), утвердженню загальнолюдських цінностей. 

6. Метод «Хто перший?»

(Учні беруть аркуші з порядковим номером для декламації поезії «Любіть Україну» напам’ять).

 

7. Декламація поезії «Любіть Україну» Володимира Сосюри (відповідно до порядкового номера).

Алгоритм декламації поезії

  •      Оголошення теми, жанру та автора поезії.
  •      Виразне читання вірша «Любіть Україну» напам’ять.
  •      Відповіді на запитання учнів та учителя.
  •      Виставлення учнями балів у «Бланк оцінювання».

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

2. Літературна вікторина «Відомий Володимир Сосюра»

(метелики-номери у скриньці, які учні дістають по черзі та відповідають)

  1. Коли і в якій області народився В. Сосюра? (06.01.1898 на  Донеччині)
  2. Як називається громадянська поезія-заклик В.Сосюри («Любіть Україну»)
  3. Родина, в якій ріс і виховувався майбутній поет. (Шахтарська)
  4. Творчістю яких письменників захоплювався В. Сосюра в ди­тинстві?

(Т. Шевченка, І. Франка, Лесі Українки, О. Пушкіна, М. Лермонтова)

  1. Вік В. Сосюри, коли він розпочав писати поетичні твори, (Чотирнадцятирічним хлопцем)
  2. Перші збірки письменника, які принесли йому славу. («Пое­зії», «Червона зима»)
  3. Під час Другої світової війни В. Сосюра — кореспондент газе­ти («За честь Батьківщини»)
  4. Збірка поезій письменника, за яку йому була присуджена Державна премія І ступеня. («Щоб сади шуміли»)
  5. За що денікінці намагалися розстріляти В. Сосюру? (Як пет­люрівця)
  6.               Автобіографічний роман письменника. («Третя Рота»)
  7.               Про яке  плодово-ягідне дерево згадує В.Сосюра та Тарас Шевченко у своїх поезіях? (про вишню).
  8.               Якщо ми будемо любити Україну, то будемо з нею…? (вічні).
  9.               Яка українська мова на думку Володимира Сосюри?(солов’їна).
  10.               Хто ми без України? (Ніщо, як порох і дим)
  11.               За жанром «Любіть Україну»… (громадянська поезія)

Примітка. За кожну правильну відповідь установлюється 1 бал.

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ-ПОЕТИЧНОЇ СТУДІЇ

1.Метод «Ланцюжок думок».

  •      Відтворіть асоціативний ряд «Україна в поезії Володимира Сосюри».

2. Оцінювання (з коментуванням та врахуванням учнівських оцінок).

3. Висновок.

Щиро дякую всім за активну участь у засіданні поетичної студії на тему: «Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини у поезії «Любіть Україну». Саме за незгасну любов до України неповторному Володимиру Миколайовичу Сосюрі судилося зазнати найбільше прикрощів, але жодні приписи чи й навіть вироки не змусили його відрек­тися від найдорожчої його поезії «Любіть Україну».

 

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов’язково:

  •                 Виразно читати поезії В. Сосюри: «Волошки» та «Осінь».

За бажанням:

  •                 Написати есе на тему «Я вірю в твоє майбутнє, Україно!»

 

 

imgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpg 

imgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpgimgpreview (3).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1       2           3

 

 

 

 

 

 

 

  4           5          6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 7 8 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10        11         12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    13       14 15

 

 

 

imgpreview (6).jpgІдейно-художній аналіз поезії «Любіть Україну» Володимира Миколайовича Сосюри

(короткий конспект у зошит)

Тема: зображення поетичного образу України, її краси і величі.

Ідея: возвеличення палкого кохання українців до рідного краю, Батьківщини.

Основна думка: любов до України є однією з невід'ємних час­тин духовності людини.

Жанр: громадянська лірика.

Збірка: «Щоб сади шуміли».

Образ України для поета — це краса її природи і її солов'їна мова, мелодійна, милозвучна,співуча. Це і її духовний потен­ціал — мова солов'їна, пісня, душа.

___________________________________________________________________________________________________________________________

 

imgpreview (6).jpgІдейно-художній аналіз поезії «Любіть Україну» Володимира Миколайовича Сосюри

(короткий конспект у зошит)

Тема: зображення поетичного образу України, її краси і величі.

Ідея: возвеличення палкого кохання українців до рідного краю, Батьківщини.

Основна думка: любов до України є однією з невід'ємних час­тин духовності людини.

Жанр: громадянська лірика.

Збірка: «Щоб сади шуміли».

Образ України для поета — це краса її природи і її солов'їна мова, мелодійна, милозвучна,співуча. Це і її духовний потен­ціал — мова солов'їна, пісня, душа.

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

imgpreview (6).jpgІдейно-художній аналіз поезії «Любіть Україну» Володимира Миколайовича Сосюри

(короткий конспект у зошит)

Тема: зображення поетичного образу України, її краси і величі.

Ідея: возвеличення палкого кохання українців до рідного краю, Батьківщини.

Основна думка: любов до України є однією з невід'ємних час­тин духовності людини.

Жанр: громадянська лірика.

Збірка: «Щоб сади шуміли».

Образ України для поета — це краса її природи і її солов'їна мова, мелодійна, милозвучна,співуча. Це і її духовний потен­ціал — мова солов'їна, пісня, душа.

 

 

Метод «Теорія літератури»

Громадянська лірика умовна назва ліричних творів, в яких актуалізуються соціальні та національні мотиви. Однак вона не складає окремої групи. Г.л. присутня й у вірші-пейзажі (у вірші "Садок вишневий коло хати" Т.Шевченка мовиться не лише про ідилічний вечір, а й про родину як одну з основ гармонії світобуття). Г.л. сприяє формуванню національної свідомості та гідності (Т.Шевченко, П.Куліш, І.Франко, Леся Українка, О.Олесь, В.Симоненко та ін.), розбудові націотворчих та державотворчих тенденцій (збірка "Вежі" О.Ольжича), утвердженню загальнолюдських цінностей. 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Теорія літератури»

Громадянська лірика умовна назва ліричних творів, в яких актуалізуються соціальні та національні мотиви. Однак вона не складає окремої групи. Г.л. присутня й у вірші-пейзажі (у вірші "Садок вишневий коло хати" Т.Шевченка мовиться не лише про ідилічний вечір, а й про родину як одну з основ гармонії світобуття). Г.л. сприяє формуванню національної свідомості та гідності (Т.Шевченко, П.Куліш, І.Франко, Леся Українка, О.Олесь, В.Симоненко та ін.), розбудові націотворчих та державотворчих тенденцій (збірка "Вежі" О.Ольжича), утвердженню загальнолюдських цінностей. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Теорія літератури»

Громадянська лірика умовна назва ліричних творів, в яких актуалізуються соціальні та національні мотиви. Однак вона не складає окремої групи. Г.л. присутня й у вірші-пейзажі (у вірші "Садок вишневий коло хати" Т.Шевченка мовиться не лише про ідилічний вечір, а й про родину як одну з основ гармонії світобуття). Г.л. сприяє формуванню національної свідомості та гідності (Т.Шевченко, П.Куліш, І.Франко, Леся Українка, О.Олесь, В.Симоненко та ін.), розбудові націотворчих та державотворчих тенденцій (збірка "Вежі" О.Ольжича), утвердженню загальнолюдських цінностей. 

 

1

 

docx
Додано
17 листопада
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку