Презентація для уроку з української літератури. На тему "Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною». Непереможна сила кохання, що рухає вчинками, поведінкою і вибором героїв."
Акровірш. Коли приходить вірності той час,Обоє все прощатися не хочуть. Хай у житті буває кожен раз,А їх уста нехай завжди шепочуть: Навіки разом, крізь усе життя. Нести крізь біль і радість ніжне почуття,Яке ми називаємо…
Номер слайду 7
Тема уроку: Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною». Непереможна сила кохання, що рухає вчинками, поведінкою і вибором героїв
Номер слайду 8
Мета уроку:удосконалювати навички характеризувати образи персонажів (Остапа, Соломії), добирати цитати з тексту, пояснювати найбільш захоплюючі фрагменти, дослідити, як кохання стає непереможною силою, гартує характер людини;розвивати навички роботи з текстом, спостережливість, логічне мислення, творчу уяву,уміння робити висновки та аналізувати вчинки героїв; формувати соціальні та комунікативні компетентності;виховувати повагу до краси глибокого почуття кохання, любов до художнього слова, до прекрасного, прагнення до самовдосконалення та гармонійних стосунків з людьми та навколишнім світом.
Номер слайду 9
Мені ж, мій Боже, на земліПодай любов, сердечний рай!І більш нічого не давай. Т. Шевченко. Сказати : « Я тебе кохаю» - означає сказати : « Ти не вмреш...». ( Елоїза - Абелярові)
Номер слайду 10
Картка самооцінки учня. КритеріїОцінка (від 0 до 3)1. Вправа «Літературний крос»2. Літературна вікторина «Упізнай героя за його реплікою»3. Робота з текстом твору4. Активність на уроціОцінка вчителя Загальна оцінка 12 балів
Номер слайду 11
Буктрейлер
Номер слайду 12
Проблемні питання. Що є сенсом щастя для Остапа та Соломії?Чи знайшли наші герої своє щастя? Чи збулися їхні мрії?
Номер слайду 13
Вправа «Літературний крос»
Номер слайду 14
Літературна вікторина «Упізнай героя за його реплікою»1. «Втечу… Піду за Дунай, може, ще там люди не пособачились…». 2. «Бунтар… гайдамака! Він мені людей баламутить!». 3. «…Тікаймо звідси, бо ті хлопи заб’ють нас, як мого дідуся в Умані». 4. «Ну, хай тебе боронить і хова од лихого мати божа… Прощавай!». 5. «Не так мені страшно ляха, як злість бере на наших людей: застромив віл шию в ярмо та й байдуже йому, тягне, хоч ти що…». 6. «З живого шкуру здеру, чисто оббілую… Я ж йому пригадаю, гайдамаці, Кодню…».
Номер слайду 15
Літературна вікторина «Упізнай героя за його реплікою»7. «За Дунай, у Січ із тобою… Приймаєш товариша чи не приймаєш?». 8. «Пропадай воно все пропадом… Піду і я світ за очі… Вже ж за тобою, хоч серцеві легше буде…». 9. «Шукай тепер, пане, парубка з молодицею… ніхто не бачив, лиш двох парубків стрічали». 10. «Хіба я боюся смерті? Сохрани боже!.. Пошли, господи, й завтра.. Раз вмирати — не двічі. Вмер — і край, більш не встанеш». 11.«Бодай ти, запалася, треклята країно, з твоїми порядками!..». 12. «Як живий буду, землю оратиму, рибальством житиму… все ж краще на волі, ніж під паном…».
В. Шекспір. Ромео і Джульєтта - вічна історія кохання
Номер слайду 21
Проблемні питання. Що є сенсом щастя для Остапа та Соломії?Чи знайшли наші герої своє щастя? Чи збулися їхні мрії?
Номер слайду 22
“… Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав … Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…”
Номер слайду 23
Кросворд. Назвати «три кити», три ключових слова, які можуть презентувати повість «Дорогою ціною».ppt_x
Номер слайду 24
Кросворд. Відповіді В О Л ЯКХАННЯБ О Р О Т Ь Б
Номер слайду 25
Мені ж, мій Боже, на земліПодай любов, сердечний рай!І більш нічого не давай. Т. Шевченко. Сказати: « Я тебе кохаю» -означає сказати: «Ти не вмреш...». ( Елоїза - Абелярові)
Номер слайду 26
Експрес-мікрофон. Продовжте думку: «На уроці я переконався (переконалася), що кохання…» «Мене вразило, що…»
Номер слайду 27
Захист учнівського проєкту «Кохання – це…»
Номер слайду 28
Відео
Номер слайду 29
Картка самооцінки учня. КритеріїОцінка (від 0 до 3)1. Вправа «Літературний крос»2. Літературна вікторина «Упізнай героя за його реплікою»3. Робота з текстом твору4. Активність на уроціОцінка вчителя Загальна оцінка 12 балів
Номер слайду 30
Домашнє завдання 1.« Я хочу тобі сказати…» ( лист літературному герою: дівчата – Соломії, хлопці – Остапу). 2. Скласти сенкан до слова «воля».