Конспект уроку на тему: "Оформлення(оздоблення) виробу"

Про матеріал
Конспект уроку в 7 класі до проекту "Декоративний вінок"на тему: "Оформлення(оздоблення) виробу"
Перегляд файлу

Тема: Оформлення(оздоблення) виробу

Мета: Ознайомити з видами оздоблення виробів; розвивати фантазію, творчість, естетичні смаки; виховувати інтерес до української символіки, традицій та звичаїв, любов до рідного краю

Обладнання: Готовий виріб - український віночок, клей- пістолет
Інструменти та матеріали: стрічки атласні, ножиці
Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь та навичок

                                            Хід уроку
I. Організація класу.

  1.  Привітання

Добрий день, шановні діти,

Потихеньку всім сидіти!

Ми сюди прийшли навчитися,

Не лінитися, а трудитися.

Працюємо старанно,

Слухаємо уважно!

II. Мотивація навчально-трудової діяльності.

Народи світу різняться між собою мовою, одягом, традиціями, звичаями, уподобаннями. У кожного народу є свої національні святині, улюблені речі, дерева, тварини. Українці мають свої, які споконвіку шанують і бережуть.
- Назвіть, які народні символи ви знаєте? (батьківська хата, материна пісня, святий хліб, вишитий рушник, червона калина, зажурена верба, барвінок, писанка, лелека та інші).
- Віночки з роду-віку були найкращою прикрасою дівчини, неодмінною - ознакою українського одягу. Український віночок не просто окраса, а й оберіг, „знахар душі”.

https://subject.com.ua/lesson/work/4klas_2/4klas_2.files/image007.jpg

1. Над полем пшениці,

Зронила пір’їну,

З небес на долину.

Пір’їна упала

І квіткою стала.

Під сонцем, під вітром

Кохається цвітом

Червоно-вогнистим

У золоті чистім. (Мак)

2. На галявині — сестрички,

Жовті очі, білі вічки. (Ромашка)

3. Сині зірочки пухнасті

Виглядають з жита,

Мов веселі оченята.

Як їх не любити? (Волошки)
III. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда.
- Найкращою прикрасою дівчат були з давніх-давен квіти. Не кожному відомо, що сплетений з них український віночок має надприродну силу, що головний біль знімає і береже волосся. Впліталось до віночка багато різних квітів, кожна квітка щось символізує.
БАРВІНОК - життя;
ВОЛОШКА - красу, вроду, мрії про щастя;
РОМАШКА - доброту, ніжність;
КАЛИНА - дівоча краса;
ХМІЛЬ - гнучкість і розум.
Кажуть, особливе щастя принесе той віночок, у якому вплетено дванадцять квіток. Кожна з них лікар, а всі вкупі - оберіг від злих очей.
А чи відомо юним красуням, що й стрічки, якщо прив’язати їх за порадами знахарок древніх часів, багато що розкажуть.
До віночку в’язали першою світло-коричневу стрічку - символ землі - годувальниці;
Жовті - символ сонця;
Зелені - молодості;
Блакитна і синя - неба і води;
Оранжева - хліба;
Фіолетова - мудрості;
Малинова - душевність, щирість;
Рожева - достаток;
Червона - любов;
Біла - пам’ять;
Кінці вишивали золотом і сріблом - сонце і місяць.
Стрічки повинні бути трохи довші від коси, щоб сховати волосся.
Прислухайтесь до наших порад і віночок оберігатиме наше щастя.

2. Розгляд виробів.

Український віночок виготовлений з кольорового паперу та картону.
- Які квіти вам нагадують вироби? (волошки, барвінок, мак, ромашки, чорнобривці).
- Де ростуть ці квіти? Чому україночки вибирали саме ці квіти для віночків?
- Тепер ми перевіримо чи знаєте ви добре квітку за кольором.

Гра „Відгадай квітку за кольором”
Білий - конвалія, ромашка, нарцис, хризантеми;
Жовтий - кульбаба, соняшник, чорнобривці;
Синьо-блакитний - волошка, барвінок, пролісок;
Червоний - мальва, ружа, мак, півонія.

IV. Практична робота.

Приклеювання стрічок до віночка:

  • Вибрати стрічку необхідного кольору та розміру;
  • Обробити краї стрічки, щоб не сіпалася;
  • Прикласти до виробу та приклеїти

 


  • Правила техніки безпеки
    - Як потрібно працювати, щоб не сталося біди?
    1. Класти ножиці на парту так, щоб вони не звисали за край кришки.
    2. Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
    3. Не тримати ножиці кінцями вгору.
    4. Передавати ножиці тільки в закритому вигляді, кільцями в сторону товариша.
    5. Дивитись, щоб клей не потрапив до очей.

    Гра „Відгадай за запахом’
    Діти за запахом-відгадують трави і квіти (м’ята, липа, чебрець, меліса,- ромашка)
  1.                  Виставлення та оцінювання робіт
    VІ. Підсумок заняття.

    1. Аналіз виконаної роботи.
    -Який гарний вийшов у нас український віночок. Це наш давній і добрий символ, наш оберіг. Можливо, маючі такі прекрасні символи, український народ зумів уберегти від забуття нашу історію і родовідну пам’ять, волелюбний дух, нашу пісню і думу.
    - Наша свята земля, рідна оселя, солов’їна мова, невмируща пісня - є нашою Батьківщиною, що зветься Україна. Тож любімо, шануймо, бережімо її.

    Охорона рослин

    Український віночок традиційно використовувався під час свят - зустріч весни, Івана - Купала. Дівчата плели віночки, зриваючи живі квіти.
    Більшість з нас усвідомлюють цінність природи для життя людей. В наш час плести вінок з польових або лісових квітів дуже необачно, квіти зникають з нашої землі через надмірну жорстокість і знищення. Я хочу, щоб кожен з вас свідомо, етично контактував з природою; дбав про збереження і охорону рідної землі.
    Цей вірш, рядочки повинні запам’ятатися назавжди, залишити слід у .вашому серці.
    Я зірвав квітку - і вона зів’яла.
    Я зловив метелика - і він помер у мене на долоні.
    І тоді я зрозумів, що доторкнутися до краси
    Можна лише серцем.
    Ці квіточки ніжні такі білосніжні!
    Тоненькі, тендітні, ласкаві, привітні.
    Послухай, як срібно дзвенить голосок:
    Не треба, не треба зривати квіток
docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
1158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку