Конспект уроку на тему: "Особливості п'єси -казки, як жанру. Н. Шейко- Медведєва "Лисиця, що впала з неба"

Про матеріал
Цікава розробка з інсценізацією. Детальний опис свіх важливих моментів уроку
Перегляд файлу

Мета:  формування предметних компетентностей: продовжувати знайомити учнів з творчістю Нелі Шейко-Медведєвої; розширювати знання школярів про п'єсу як жанр; поглиблювати розуміння побудови тексту п'єси; вчити розрізняти характеристики дійових осіб за їхніми висловами, вчинками; розвивати творчі здібності учнів, дослідницькі якості; виховувати правдивість, відповідальність за свої вчинки, вміння тримати слово;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати та прогнозувати в межах певного завдання;

комунікативної: навчати співпрацювати в колективі;

загальнокультурної: сприяти засвоєнню духовно-моральних основ життя людини.

Тип уроку: урок набуття нових знання.

Обладнання: портрет Нелі Шейко - Медведєвої ; картинки для артикуляційної гімнастики, картки для визначення понять «байка», «казка», «п’єса» (C:\Users\Ирина\Desktop\дієслово урок 4 кл\відкритий з літературного читання\рука.jpgвказівний палець, C:\Users\Ирина\Desktop\дієслово урок 4 кл\відкритий з літературного читання\палочка.jpgчарівна паличка, C:\Users\Ирина\Desktop\дієслово урок 4 кл\відкритий з літературного читання\маски.jpgтеатральні маски); ІКТ, елементи костюмів дійових осіб п’єси; картки із словниковими словами; підручник.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ось і дзвоник дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

2. Артикуляційні вправи

  • «ЗЛИЗУВАННЯ  ВАРЕННЯ» (вгору по губах і вниз широким язиком).
  • «Коники»(цокання).
  • «Маятник»(рот напіввідкритий  в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої).

2) Робота над чистомовкою.

Ла – ла - ла - лиска хитрою була.

Лі – лі - лі - крала курочок в селі

Лу – лу – лу - я лисицю ту знайду

Ли - ли - ли - ти, лисице, не кради!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Дайте визначення, що таке «Байка»; «казка», «п’єса».

(на дошці малюнки, діти з поданих фраз повинні скласти у правильній послідовності визначення понять «байка», «казка», «п’єса».)

  1. Повторення складових п’єси.

П’єса починається з  переліку дійових осіб.

Кожна репліка діалогу починається із назви дійової особи, яка промовляє ці слова.

Текст у дужках  - це вказівка автора щодо інтонації, темпу мовлення чи дій героя.

Також є слова автора - це опис місця подій, вказівки щодо руху дійових осіб на сцені.

2) Знайомство з автором (продовження).

Портрет письменниці.

- Це наша сучасниця, яка живе і працює в Україні, Неля Шейко – Медведєва.

3) Опрацювання біографічної довідки.

    C:\Users\Ирина\Desktop\дієслово урок 4 кл\відкритий з літературного читання\портрет.png Талановита письменниця Неля Шейко-Медведєва народилася на Львівщині, в місті Бориславі. «Згадуючи дитинство, — відзначає вона:

     У мене не було жодної іграшки, купленої в магазині. Я сама майструвала ляльки, придумувала їм казкові біографії, змушувала їх жити, а вони вчили мене мріяти і фантазувати. Це був мій особистий театрик, завдяки якому я пізнала ні з чим незрівнянну втіху творчості, була і могутньою чаклункою, і злою примарою, королівною і сиріткою, янголом і бісиком. Була і буду щасливою бранкою незримого царства Фантазії, створеного уславленими і невідомими геніями мого народу».

      Після закінчення школи Неля Шейко-Медведєва навчалася на філологічному факультеті Львівського університету імені І. Франка, де згодом працювала викладачем літератури.

     Нині проживає у Києві. Пише як літературною мовою, так і отчою говіркою — для душі, для дітей, для земляків.

     Захопливі твори Нелі Шейко-Медведєвої залюбки читають молодші та старші діти.

4)Етап перевірки читання в особах першої дії.

(діти в костюмах дійових осіб демонструють читання в особах).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

- Сьогодні ми дочитаємо до кінця п’єсу «Лисиця, що впала з неба» і дізнаємося , чи змогли люди і тварини розпізнати підступи і хитрощі Лисиці.

2.Етапа первинного сприймання змісту тексту

1) Гра «Рибка»

Самостійне мовчазне читання другої дії п'єси учнями.

2) Словникова робота.

Гра «Віднімай та додавай, нове слово укладай».

ЗЛЮ+О+ДІ-Ю+ЙКА = …(ЗЛОДІЙКА).

Д_+К_+Ч = _У_А…(ДУКАЧ).

К+ЛУ-Р+НОК=…(КЛУНОК).

СІ+ЕЛЬ+ЧА-+НИ= …(СЕЛЬЧАНИ).

Ф+ОР-Т+Т+ЕЦЬ+Я= …(ФОРТЕЦЯ).

- Тлумачення слів.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

3. Етап перевірки первинного сприймання змісту твору

- Що ви уявляли, читаючи другу дію?

- Скільки у ній дійових осіб? Хто вони?

4. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту

1) Читання  «ланцюжком» другої дії(с. 129-133)

2)Аналіз змісту ІІ дії. Вибіркове читання.

- Що виробляла Лисиця? Як вона ставилася до Вовка?

- Хто допомагав Лисиці у її злочинах?

- Як усі разом перехитрили Лисицю?

- Від чого автор застерігає читачів? Що засуджує?

ІІІ. Заключна частина.

1. Етап рефлексивного аналізу змісту прочитаного.

- Яку роль хотіли б зіграти у п’єсі? Чому?

IV.Підсумок уроку.

1.Інструктаж з виконання домашнього завдання.

(Прочитати п’єсу до кінця. Підготуйтесь читати в дійових особах.)

  1.               Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
2130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку