МАРІЯ ХОРОСНИЦЬКА "ЗВІДКИ В МІСТА НАЗВА — ЛЬВІВ"
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; ознайомити учнів із походженням назви міста Львів; сприяти свідомому розумінню тексту вірша; розвивати зв'язне мовлення, пізнавальні інтереси учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до України, шанобливе ставлення до історії рідного народу.
Обладнання. фото з мальовничими куточками Львову, відеоматеріал "Історія українських земель. Львів"
1. Робота над скоромовкою:
Дуб дубовистий,
широкозеленолистий.
Гра "Дощик" (накрапає дощ
дощ спускається сильніше
злива
дощ слабшає
дощ припинився)
2. Артикуляційна вправа "Жабки"
Потренуймо язички,
Щоб не плутались значки.
Жабка їсти захотіла,
Враз взялась вона за діло -
Наловила аж сім мух,
Тому й рада: рот - до вух!
(Рот трохи відкрити. Посміхнутися,губи розтягнути таким чином,щоб було видно верхні зуби. Утримувати таке положення протягом мого читання)
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
- Коли і де вперше згадується місто Чернігів? Прочитай.
- Які легенди пояснюють походження назви міста?
- Що є спільного в усіх варіантах назви міста?
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
1. Розповідь вчителя.
- Сьогодні ми поринемо у далеке минуле міста Львів.
Львів — місто з багатовіковою історією, місто, в якому переплелася культура різних народів. Бурхлива і надзвичайно цікава історія унікального українського міста Львова налічує сім з половиною віків. Перша документальна згадка про Львів датується 1256 р. Центром давньоруського Львова була сучасна площа Ринок. Місто надійно захищали укріплення, побудовані з урахуванням природних умов — пагорбів Високого Замку та річки Полтви.
Історичний центр Львова занесено до списку Світової спадщини ЮНЕСКО. У місті знаходиться найбільша кількість пам’яток архітектури в Україні. У 2009 році Львову надано звання Культурної столиці України. Місто періодично посідає чільні місця в рейтингах туристичної та інвестиційної привабливості.
2. Перегляд відеоматеріалу про історію назви міста.
3. Розповідь за випереджальним завданням учнями про місто Львів.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем
Вік днина
княжа дзвеніла
перекотило Галицький
Самостійне мовчазне читання вірша учнями
5. Випереджальне завдання. Читання віршів підготовленими учнями.
КНЯЖА ГОРА
Розповів дідусь мені,
що колись у давнині,
як годилось, на вершині,
там, де телевежа нині,
княжий замок красувався,
княжа в нім жила сім’я вся:
князь Данило і княгиня —
жінка, мати, господиня
і малим тут княжич Лев
бігав-грався між дерев...
А внизу, від замку близько,
вартувало вірне військо...
Війська сила не мала
наше місто стерегла,
бо і турки, й татари
набігали, наче хмари,—
так в старій, пожовклій книжці
написали літописці.
(Учні читають вірш,періодично відриваючи погляд від тексту,щоб подивитися на глядачів.)
Розумів — ... (Львів)
Питаю — ... (знаю)
Данило — ... (перекотило)
Слава — ... (справа)
Один — ... (син)
Прослав — ... (назвав)
Днина— ...(сина)
Часів -...(Львів)
Підготувати розповідь про місто Львів. Виразно читати вірш.