Конспект уроку на тему " Різноманітність птахів"

Про матеріал
Ознайомленя учнів з різноманітністю птахів; Характеристика окремих рядів птахів та їх представників.
Перегляд файлу


УРОК - ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Тема: Різноманітність птахів.
Мета: ознайомити учнів з різноманітністю птахів;

охарактеризувати окремі ряди птахів та їх представників;

розкрити особливості будови птахів у зв’язку зі способом життя;

 розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення учнів, уміння працювати в групах;

 формувати навички самоаналізу, уміння робити висновки;

виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, працелюбність, культуру спілкування.
Тип уроку: Комбінований урок.
Методи, форми та прийоми, що використовуються на уроці:
бесіда, пояснення, демонстрування таблиць, фотографій.
Міжпредметні зв’язки: географія, історія.
Термінологічна робота: запис в зошити біологічних термінів.
 

ХІД УРОКУ.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 1. Організаційний етап.

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів.

У ч и т е л ь. Де тільки не зустрічаємо ми птахів! У лісі, у горах і на своєму подвір’ї. Ми так звикли до них, що часом нам починає здаватися, ніби ми добре знаємо   їх.

Та чи це справді так? На жаль, часто доводиться зустрічати людей, які всіх дрібних птахів називають горобцями, а грака плутають з вороною. Цього ніколи б не сталося, якби ці люди були спостережливими й допитливими. Щоденно спостерігаючи за птахами, поступово починаєш розпізнавати їх у природі, відзначати непомітні на перший погляд деталі, а потім розуміти, що живуть вони не кожен сам по собі, а в тісному взаємозв’язку з іншими тваринами та рослинами.

«Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує в ній природа», - писав натураліст  Ніколас  Тінберген  (Слайд 1)

Давайте сьогодні  спробуємо на основі власних спостережень і знань здобутих на попередньому уроці дати загальну характеристику птахам.

 

Перевірочний диктант. (Слайд 2)

1)  Тіло птаха вкрите... (Пір’ям)

2)  Воно має... форму тіла. (Обтічну)

3)  Тіло поділяється на відділи:... {Голова, шия, тулуб, крила і ноги)

4)  На голові птаха знаходяться... {Очі, дзьоб з ніздрями)

5)  Шия птаха... {Рухома)

6)  У польоті птаху допомагають... {Крила)

7)  Нижні кінцівки птаха... {Не оперені)

8)  Вони вкриті... {Роговими лусочками)

9)  Ноги мають... {Чотири пальці з кігтями)

10)  Пір’я птаха поділяється на... {Контурне й пухове)

Робота в групах.

 

 «Вірю — не вірю». (Слайд 3)

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

1. Перелітні птахи зимують в інших кліматичних зонах.

2. Осілі птахи протягом року мешкають на одній території.

3. Кочові птахи здійснюють міграції в межах однієї кліматичної зони.

4. На кільці птаха, якого окільцьовано, нанесено його назву та рік народження.

5. До перелітних птахів належать ластівки й зозулі.

6. До кочових птахів належать горобці й граки.

7. До осілих птахів належать сороки й дятли.

8. Метод візуального спостереження — це спостереження за перельотами птахів за допомогою оптичних приладів.

9. Птахи здійснюють перельоти тільки вдень.

10. На кільці птаха, якого окільцьовано, нанесено назву країни й установи, яка провела кільцювання.

Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

+

+

+

+

+

+

+

 

Робота в групах.

 

Чи знаєте ви …. ? (Слайд 4)

Навіщо птахам задні кінцівки? (Пересування по землі, гілках, воді)

Як розмножуються птахи? (Відкладаючи яйця)

Діти, а чи звертали ви увагу на те, що коли курка потрапляє під дош, то стає... Якою? (Дуже мокрою)

А чому ж тоді качки та гуси, плаваючи в річці, залишаються сухими? Діти висловлюють свої гіпотези. Якщо правильної відповіді немає, вчитель пояснює, що, подібно до шкіри плазунів, шкіра птахів немає залоз, лише біля основи хвоста міститься куприкова залоза, що виділяє жир, яким тварина з допомогою дзьоба змащує пір’яний покрив. У водоплавних птахів вона розвинена краще. Тому вони й не намокають)

 

 

 

II. Вивчення нового матеріалу

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Відгадайте загадки, які я вам підібрала: (Слайд 5,6)

Летів птах через дах, сів на воротях у червоних чоботях. (Лелека.)

Сам вечірньої години заховався в кущ калини

Та на дудочку одну грає пісню чарівну. (Соловей.)

Уночі гуляє, а вдень спочиває, має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.) 

Чорнокрилий, жовтодзьобий,
Він за плугом важко ходить,
Черв’ячків, жучків знаходить.
Сторож, вірний друг полів,
Перший вісник теплих днів. (Грак.)

Вірно людям я служу —
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю. (Дятел.)

Сів крилатий гість на вітах,
Назва гостя з шести літер.
На хвості у нього вісті —
Як усидиш тут на місці?
Що за гість? Ото морока…
Подивіться, то ж… (сорока). 

Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нім він не зимує. (Ластівка.)

Довгі ноги, довгий ніс, по болоті ходить скрізь. (Чапля.)

У воді купається, водою обливається, вода до неї не чіпляється. (Качка.)

 

За допомогою загадок ми пригадали тільки декілька видів птахів, а у світі їх налічують понад 8500.

 

Повідомлення теми уроку.

Потрібно дослідити. (Слайд 10)

1  Різноманітністю сучасних птахів.

2. На які екологічні групи поділяють птахів.

3.Пристосованість птахів до умов середовища життя.

Розглянути представників класу Птахи

Заповнити таблицю «Різноманітність птахів».

Назва ряду                              

 

Представники

 

 

 

 

Ряд Африканські страуси(Слайд 11,12,13,14,15,16,17)

Найбільші сучасні птахи представлені єдиним видом — африканський страус. Дорослі самці досягають у висоту 260–275 см. Маса в середньому дорівнює 50 кг, найбільші особини мають масу 90 кг. Характерна наявність на ногах лише двох пальців (єдиний випадок серед сучасних птахів). Крила відносно великі. Під час швидкого бігу птах їх розпускає. Забарвлення самців чорне, самок — буро-сіре, на хвості й крилах пір’я біле. Розповсюджені в наш час у степових і пустельних районах Африки. Кочують невеликими групами. Бігають дуже швидко. Під час бігу довжина кроку становить 2–3 м. Живляться головним чином рослинністю, частково дрібними тваринами (гризунами, плазунами, комахами). Гніздо влаштовує самець. У нього відкладають яйця декілька самок, кожна по 7–9 яєць. Як наслідок у гнізді опиняється 15–20 яєць, а іноді навіть 50–60. Уночі яйця насиджує самець, удень — самка. Інкубація триває 42 дні. Маса яєць — 1,5–2 кг. Пташенята виходять опушені та зрячі, тобто є виводковими. Статева зрілість настає на третьому році життя.

 

Запитання до учнів.

— Чи правда, що наляканий страус ховає голову в пісок?

(Міф, ніби наляканий страус ховає голову в пісок, імовірно, походить від того факту, що самка страуса, яка сидить на гнізді, у випадку небезпеки розпластує по землі шию і голову, прагнучи стати непомітною на тлі савани.

Так само вчиняють страуси, помітивши хижаків. Якщо до такого птаха наблизитися, він миттєво схопиться і

втече.)

— Чи щільна шкаралупа страусиного яйця?

(Шкаралупа яєць страуса здатна витримати вагу 15 кг.)

— Чому в Давньому Єгипті символом справедливості було зображення пера страуса? (Це пов’язано з тим, що у нього стрижень ділить перо на дві рівні половини, у той час як перо інших птахів поділяється на вужчу та ширшу частини, а отже, «несправедливо».)

Надряд Пінгвіни(Слайд 17, 18, 19,20)

Нечисленна (до 16 видів) і досить спеціалізована група птахів. Літати ці птахи не можуть, оскільки передні кінцівки в них перетворені на ласти. Суходолом пересуваються повільно, тримаючи тіло вертикально. Дорослі, рухаючись по кризі, лягають на черево і ковзають, відштовхуючись усіма чотирма кінцівками. Кіль добре розвинений, м’язи становлять понад 1/4 маси всього птаха. Ноги розміщені далеко позаду. Це обумовлює вертикальне положення тіла при пересуванні суходолом. Такому положенню тулуба допомагає жорсткий хвіст, на який пінгвіни спираються. Опахала пер розвинені слабко, тому пір’я дуже густе і нагадує лусочки. Линяють раз на рік на суходолі і при цьому нічого не їдять. Пари утворюють на все життя. Гніздяться колоніями. Влаштовують примітивні гнізда на берегах морів, обкладаючи їх дрібними камінцями, у заглибленнях скель, у норах, або взагалі не роблять гнізд. У кладці 1–2 яйця, зрідка 3. Насиджують позмінно самець і самка. Вільний птах іде на 1–3 тижні в море, де живиться. Після повернення він змінює птаха, що насиджує. Розповсюджені пінгвіни у Південній півкулі, більшість біля узбережжя Антарктиди і прилеглих островів. Деякі доходять на півночі до берегів Африки, Австралії, Південної Америки.

Імператорський пінгвін — найбільший вид; ріст його — 110–120 см, маса — до 45 кг. Гніздиться на кризі біля берегів Антарктиди в зимовий час. Гнізд не влаштовує і яйце тримає на поверхні лап, прикривши його складкою шкіри.

Пінгвін Аделі — найчисленніший і широко розповсюджений вид. Він трапляється не лише біля узбережжя Антарктиди, а й на прилеглих островах. Гніздо створює на ґрунті, вільному від снігу, влаштовуючи ямку, яку викладає камінцями. У кладці, як правило, 2 яйця.

 

Запитання до учнів.

 

— З якою швидкістю пінгвіни плавають? (До 40 км/год.)

Ряд Гусеподібні(Слайд 21,22,23)

Гусеподібні — великі і середні за розміром птахи, рідше менших розмірів. Найбільший представник ряду в нашій фауні — лебідь-шипун — досягає маси 13 кг, найдрібніший — чирок-свистунок — 200–300 г. У зв’язку з водним способом життя тіло в гусеподібних міцне, валькувате, з видовженою, а іноді дуже довгою шиєю, що полегшує видобування їжі з-під води. Ноги чотирипалі, помірної довжини, дещо відставлені назад. Передні три пальці відносно довгі, з’єднані плавальною перетинкою. Дзьоб плаский, широкий. Краї наддзьобка і піддзьобка з вузькими поперечними роговими пластинами, що утворюють у річкових качок цідильний апарат. У гусей жорсткі поперечні пластинки служать для щипання трави. Оперення густе, щільне, з великою кількістю пуху, рівномірно вкриває тіло. Добре розвинена куприкова залоза, пір’я змащується жиром і не намокає. Забарвлення пір’я доволі різноманітне, часто неоднакове у самців і самок. Окрім забарвлення пір’я, статевий диморфізм виражений і в розмірах тіла: самці зазвичай більші за самок. Крила в гусеподібних середніх розмірів, загострені; хвіст у більшості короткий. Політ швидкий, із частими помахами крил; при цьому кінці їх пір’я, вібруючи, видають характерні для кожного виду звуки.

 

 

Запитання до учнів.

— Чим відрізняються між собою лебідь-кликун і лебідь-шипун?

(У першого майже весь дзьоб чорний і лише його основа жовта, шию тримає вертикально. У шипуна дзьоб червоний з характерною чорною ґулею біля основи, шию він вигинає S-подібно. Розповсюджені лебеді широко, але в глухих місцях. Вони гніздяться на великих, найчастіше стоячих, водоймах із заростями очерету та іншої водяної рослинності, в якій і влаштовують гнізда. Лебеді тримаються парами, що зберігаються найчастіше на все життя. Самець тримається біля гнізда, але яєць не насиджує. Кількість яєць в кладці звичайно 3–5. Період насиджування — 30–40 діб. Живляться лебеді у воді на неглибоких місцях. Вони обривають підводні частини рослин, викопують їхні корені й бульби. На линяння збираються восени великими зграями. Літати лебеді, які линяють, не можуть. Чисто-білими стають на третьому році життя. Полювання на лебедів в Україні заборонене.)

 

Завдання для учнів:

— Відгадайте назву птаха за підказками.

• Птах, який став служити людям більше 4 тисяч років тому і який в часи середньовіччя цінувався дорожче за золото.

• Перше зображення цього птаха з’явилося 4000 років тому в Китаї, 3600 років тому статуетку цього птаха було виготовлено у Давньому Вавилоні. Саме для охорони цього птаха було вперше створено заповідну зону за указом московського царя Олексія Михайловича.

• За часів Ярослава Мудрого за викрадення цього птаха злодій повинен був сплатити штраф власнику птаха одну гривню кун та 1,3 гривень кун до державної скарбниці. У ті часи це були надзвичайно великі гроші. А вже в 1632 р. за грамотою московського царя за розорення гнізда, вбивство птаха чи відловлення його без дозволу винного карали смертю…

• Цей птах був настільки цінний, що в 1396 р. французький король Карл VI за два таких птахи викупив свого сина. (Кречет.)

• До якого ряду належить цей птах? (Ряд Соколоподібні.)

 

Ряд Соколоподібні(Слайд 24,25,26,27,28,29)

 Різноманітні за величиною та за зовнішнім виглядом птахи з гачкувато загнутим дзьобом, біля основи якого розташована гола шкіряста ділянка жовтого кольору — восковиця. Кігті в тій чи іншій мірі загнуті. Оперення щільне. Біологічно найчастіше є хижаками. Розміри коливаються від значних до досить великих: кондор має загальну довжину 110–115 см, розмах крил — близько 3 м, масу — 10–12 кг, у той час, як сокіл-крихітка має довжину тіла 14–15 см, а масу 35 г. Поведінка в більшості складна; півкулі переднього мозку за масою в 1,5–2 рази більші, ніж усі інші відділи головного мозку. Добре розвинене воло, деякі птахи здатні з’їдати кількість їжі, маса якої становить половину маси тіла самого птаха. Пташенята вилуплюються зрячі, вкриті пухом, але розвиваються повільно і довго залишаються в гнізді, тобто вони є нагніздними птахами. До ряду Соколоподібні належать: дрібні соколи (кібець, дербник, боривітер), великі соколи (сапсан, кречет), яструби (тетерев’ятник та перепелятник), орли.

Запитання до учнів.

— Якому птаху із соколоподібних належить рекорд зі швидкості польоту? (Соколу сапсану, під час його падіння вона сягає 350 км/год.)

— Як пояснити, що орлан-білохвіст і беркут у молодому віці мають більшу довжину тіла, ніж під старість? (На першому та другому році життя хвіст у орлана-білохвоста і беркута має форму трикутника. На третьому році життя хвостові пера замінюються новими, короткими, і хвіст набуває форми трапеції.)

 

Ряд Горобцеподібні. (Слайд 30,31,32,33,34)

Найчисленніший ряд, який налічує близько 5 тис. видів, тобто більше половини всіх сучасних птахів. Найдрібніший птах — корольок — має масу 5–6 г; а найбільший — крук — 1100–1500 г. Більшість горобцеподібних є мешканцями лісів та чагарників; кількість наземних видів порівняно мала, серед горобцеподібних немає справжніх водяних птахів, хоча рінники можуть бігати під водою.

Усі види нагніздні. Для них характерні ретельно побудовані гнізда. Багато видів виводять пташенят двічі на рік. Горобцеподібних поділяють на три підряди.

Крикливі горобцеподібні — примітивні види з погано розвиненими голосовими м’язами. Дещо більше 1 тис. видів заселяють переважно Південну Америку, частково Північну Америку і тропіки Північної півкулі. Деякі деревні птахи лазять по деревах так, як наші повзики.

Псевдоспівочі горобцеподібні — невелика група видів, розповсюджених в Австралії. Голосові зв’язки у них слабші, ніж у справжніх співочих горобцеподібних. Основна родина — птахи-лірохвости.

Співочі горобцеподібні — основна група ряду, що включає близько 2/3 усіх видів. Голосовий апарат розвинений повністю. У цьому підряді 4 тис. видів, об’єднаних у 52 родини. Найвідоміші з них — жайворонкові, ластівки, плиски, дрозди, славки, мухоловки, сорокопуди, шпаки, воронові, повзики, ткачики, в’юрки.

Запитання до учнів.

— Що роблять маленькі птахи, коли помітять сову? (Збираються в зграйки і криками відганяють хижака.)

Ряд Совоподібні(Слайд 35,36,37,38)

Сови не є близькими родичами Соколоподібних, проте мають з ними багато спільних ознак, які виникли завдяки схожим умовам життя. Так, совам притаманний гачкуватий дзьоб із восковицею, кігті у них гострі і сильно загнуті. Але у зв’язку з нічним способом життя вони виробили багато своєрідних ознак власної будови. Їх оперення із м’якого, дуже густого пір’я, яке не є щільним, тому політ безшумний. У пошуках здобичі вони орієнтуються в основному за допомогою слуху, що дуже добре розвинений. Добре розвинені вушні раковини, а перед вушними отворами є шкірясті складки, що посилюють звук. Очі дуже великі, і птахи добре бачать навіть уночі. Голова надзвичайно рухлива, здатна обертатися на 270°. Лапи з довгими пальцями є єдиним знаряддям хапання здобичі. Вола, на відміну від денних хижаків, не мають. Пташенята у сов нагніздні.

Типовими у нас є: пугач, вухата сова, сич, сіра неясить. Пугач — наша найбільша сова. Гніздиться на землі, на скелях, рідше на деревах. У кладці 2–3 яйця. Полює вночі. Живиться зайцями, тушканчиками, їжаками, але основу живлення становлять миші та інші гризуни.

Вухата сова має середні розміри з добре розвиненими «вушками». Тримається по лісових острівцях та на узліссях. Кладка із 3–7 яєць. Полює вночі. Живиться виключно мишами та гризунами, зрідка ловить птахів.

Сич — дрібна сова (довжина крила — 9–15 см) із великою широкою головою, «вушок» не має.

Сіра неясить — одна із звичайних наших сов. Це великий, завбільшки з ворону, птах; вушних пучків пір’я не має. Веде осілий і малорухомий спосіб життя. Гніздиться в дуплах і на деревах.

Запитання до учнів.

— Яка сова полює вдень? (Біла, або полярна.)

— Яка сова влаштовує гніздо? (Болотяна.).

 

 

Легенда про лелеку

У селі знайшли лелеку з поламаними крилами, виходили, випустили на волю.

Одного разу зайнялася хата, а там були два маленькі хлопчики. Прилетів лелека, закружляв над хатою, заклекотав, кинувся у вікно, крізь яке йшов дим. Урятував лелека хлопчиків, але дуже обпік собі ноги, дзьоб і крила. Господарі віддячили лелеці й поставили на ясен колесо від воза, щоб він там у гнізді виводив своїх малят.

Ряд Лелекоподібні. (Слайд 42,43,44)

Розмах крил — до 2,2 м. Живиться дрібними тваринами на полях і біля водойм. Гнізда часто робить у населених пунктах. Зимує в Африці.

 

Ряд Дятлоподібні(Слайд 45,46,47,48)

Дуже спеціалізовані деревні птахи дрібних та середніх розмірів, що гніздяться на деревах і живляться їх насінням, плодами, а також комахами, що живуть у корі й деревині. Наші дятли мають долотоподібний дзьоб, короткі лапи із загнутими кігтями, зовнішній палець може відводитися назад. Рульові пера дятлів жорсткі, тому вони спираються на них, коли лазять по деревах, або під час сидіння на стовбурі. Живляться комахами і личинками, яких видобувають
з-під кори, руйнуючи її дзьобом. Язик у дятлів довгий і загострений на кінці, що полегшує видобування комах. Гнізда влаштовують в дуплах, які часто видовбують самі в деревах із гнилою серцевиною. Кладку з 3–5 яєць насиджують обидва птаха. Пташенята нагніздні.

У нас широко розповсюджені такі види дятлів: чорний дятел, або жовна, великий строкатий дятел, малий строкатий дятел, зелений дятел. Дятли відіграють велику позитивну роль у житті лісу. Щороку вони знищують багато сотень комах-шкідників — короїдів, слоників, гусені шовкопрядів.

Запитання до учнів.

— Чи є якісь пристосування, що захищають головний мозок дятлів від струсу під час тривалого стукання дзьобом у пошуках їжі? (У цих птахів між дзьобом і кістками черепа є спеціальна амортизаційна хрящова тканина, яка зменшує силу ударів.)

Дивлячись на птахів ми бачимо насамперед  відображення особливості його способу життя а не зовнішні ознаки що є характерними для певної  систематичної групи. Зазвичай виокремлюють ширші групи птахів що ведуть подібний спосіб життя екологічні групи.

Екологічні групи птахів

У процесі історичного розвитку птахи різних систематичних груп заселили найрізноманітніші місця і пристосувались до будь-яких умов, виробивши ряд подібних ознак у будові та поведінці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для учнів. Ознайомитись з таблицею «Екологічні групи птахів».

Середовище

Пристосування

Птахи

існування

 

 

Ліс

Короткі тупі крила і довгий хвіст забезпечу­ють швидкий злет і точну посадку, лавіру­вання між деревами. Тонкі та гострі дзьоби, сильні лапи з гострими загнутими кігтями та добре розвиненими задніми пальцями дозво­ляють влаштовувати гнізда і здобувати корм у кронах дерев і чагарниках.

Синиці, ко­рольки, дятли, повзики, мухо­ловки, соколи, глухарі, тете­руки, рябчики тощо.

Болота,

узбережжя,

Довгий дзьоб; довга гнучка шия, довгі тонкі неоперені з видовженими пальцями ноги, ко­

Чаплі, лелеки, кулики тощо.

відкриті

роткий хвіст забезпечують добування корму

Качки, чирки,

ділянки

на мілководді. Щільне оперення, добре розви­

гуси, лебеді, пе­

прісних водойм

нені пух і підшкірний шар жиру, куприкова залоза; короткі ноги з плавальними перетин­ками, короткий дзьоб із цідильним апаратом забезпечують добування корму на відкритих ділянках водойм.

лікани тощо.

Степи і пустелі

Добре розвинені ноги, гострий зір, захисне за­барвлення, здатність затаюватися, пристосу­вання до швидкого бігу, пристосування до по­льоту на значні відстані.

Страуси, дрох­ви, стрепет тощо. Рябки, саджа.

Відкриті

повітряні

простори

Довгі вузькі загострені крила, короткий широ­кий дзьоб, короткі з чіпкими кігтями на паль­цях лапки дозволяють хапати комах на льоту; більшу частину життя проводять у повітрі.

Ластівки, стри­жі тощо.

 

Опрацювати  малюнки. (Слайд 50,51)

1)Яким птахам належать ноги зображені на малюнку?

  1. водоплавним і мешканцям мілководдя.
  2. тим, які здобувають корм на деревах.
  3. мешканцям лісів.
  4. хижакам.

C:\Users\Admin\Desktop\Птахи\801.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2)За формою дзьоба визначити  чим живиться птах.

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Птахи\1_big.jpg

 

 

 

  5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Гра «Ланцюжок».

Перший учень називає птаха, другий — ряд, до якого він належить, третій дає коротку характеристику ряду, четвертий наводить приклади інших .

 

 

Усі народи світу у своїй творчості використовують образи птахів. Це і птах  фенікс, яка приносить щастя і царівна-лебідь, і кривенька качечка.

 

.

5.2 «Живі порівняння» (закінчити речення). (Слайд 52)

1. Могутній, як ... (орел).

2. Вільний, як ... (птах).

3. Мудрий, як ... (ворон).

4. Злодійкуватий, як ... (сорока).

5. Надутий, як ... (індик).

6. Яскраво одягнений, як ... (павич).

7. Довгоногий, як ... (чапля).

8. Гострозорий, як ... (сокіл).

9. Йти плавно, як ... (лебідка).

10. Погляд хижий, як у ... (яструба).

11. Жовторотий, як ... (горобець).

 

5.2. «Цікаві запитання».

• У 1870 р. під час франко-прусської війни німецькі війська взяли в облогу Париж. Через рік після цього у Франції було споруджено пам’ятник голубам. Чому? (Тому що вони доставляли листи через лінію фронту.)

• Лісовий жайворонок будує гніздо у ямці чи на землі або робить насип, а на ньому споруджує гніздо. Уже давно люди спостерігали за цією пташкою і могли безпомилково визначити, яким буде літо. І вона жодного разу не підводила. Як пташка могла сповіщати яким буде літо — вологим чи сухим? (Якщо гніздо збудоване в ямці, то літо буде сухе, а якщо на насипу,— то вологе.)

• Бурий пелікан у крутому піке пірнає у воду вниз головою іноді з висоти 20 м. Однак одразу ж, як корок, вилітає з води, після чого поспішає нахилити голову вниз. Для чого він це робить? (Так він звільняється від води, що потрапила у дзьоб.)             

Домашнє завдання  § 27.

Творчі завдання:

1.Написати лист- заклик до захисту птахів.

2.Зібрати народні прикмети, перекази, легенди, загадки про птахів.

 

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
18 березня 2022
Переглядів
2746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку