Конспект уроку на тему: " Різноманітність риб"

Про матеріал

Урок за науково - педагогічним проектом " Інтелект України". Мета цього уроку: розширити знання учнів про клас Риби, ознайомити з різноманітністю риб; знати суттєві ознаки риб, особливості пристосування до життя, знати їх роль в живій природі; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння аналізувати і встановлювати взаємозв'язки, формувати навички раціонального читання; виховувати любов до тварин.
.

Перегляд файлу

Конспект уроку «Людина і світ»

 За науково – педагогічним проектом « Інтелект УкраЇни»

 

Тема. Різноманітність риб.

Мета. Розширити знання учнів про клас Риби, ознайомити з різноманітністю риб; знати суттєві ознаки риб, особливості пристосування до життя, знати їх роль в живій природі; розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння аналізувати і встановлювати взаємозв’язки, формувати навички раціонального читання; виховувати любов до тварин.

Обладнання. Ілюстрації тварин, карта, уривок із « Казки про  золоту рибку», відеофрагмент про золотих рибок, телевізор, ноутбук.

 

 

 

                                                 Зміст уроку

1. Організація класу- 1 хв

                  Пролунав шкільний дзвінок,

                  Всіх покликав на урок!

                  Знаю, що працювати охочі

                  Тому сяють допитливі очі

                  Одне одному усміхнімося

                  І мерщій до роботи берімося!

2. Актуалізація знань про класи тварин – 2 хв

      Діти, я знову сьогодні  по дорозі на роботу зустріла Незнайка. Він був дуже сумним. Коли запитала, чому він такий невеселий, то він відповів:

  -  Мені дуже соромно.  Я блукав лісом і постійно чув, як лине пісня. Скільки роздивлявся, але нікого не побачив, щоб хтось співав. Тут я побачив дуже красиву квітку, хотів її зірвати, тільки нагнувся, а вона раз -  і полетіла. Коли це під кущем, бачу, маленький сіренький клубочок. Хотів взяти в руки, а він як дремене, тільки й бачив. А найбільше мене зацікавило велике дзеркало, в якому живе багато різноманітних великих і малих істот і вони так швидко рухаються туди і сюди.

  • Я тут зовсім розгубився! Кого це я бачив? Я так і не зрозумів.
  • А ви, діти, вже здогадалися, з ким зустрівся Незнайко?
  • Давайте тепер разом допоможемо Незнайкові.

     Чия це пісня линула? (Птахів.)

Про яку квітку йдеться мова? (Метелика.)

  А сіренький клубочок – це …? (Зайчик.)

Велике дзеркало серед лісу? ( Озеро.) А в озері жили… (риби).

                        (На дошці ілюстрації тварин)

- А одним словом – це … (тварини.)

- Чи подібні вони між собою, за будовою?  (Ні.) Тому тварини поділяються на класи.

- Які класи тварин розрізняють? (Розрізняють такі класи тварин: Комахи, Риби, Земноводні, Плазуни, Птахи, Ссавці або Звірі.)

- Допоможіть розподілити подані ілюстрації тварин за класами.

     - Як ви думаєте, допомогли ми Незнайкові?

3. Прослуховування листа Центаврика – 3 хв

А нас уже зачекався Центаврик. Він написав нам листа, в якому підготував для вас загадку.  Послухаємо його.

Розгорніть зошити . Стежимо.

Відповідь на питання.

  • Доведіть, що щука належить до класу Риби. (Риби – це водні тварини, що пересуваються за допомогою плавців і мають тіло, укрите лускою.)
  • Давайте, пригадаємо все, що нам відомо про риби. (Риби дуже вправно плавають у воді завдяки плавцям, а також полегшують пересуватися у воді обтічна форма тіла, луска та слиз.

Необхідними органами риби є також плавальний міхур і зябра.

Плавальний міхур, наповнений повітрям, допомагає рибі не падати на дно.

Зябра є органом дихання у воді.)

  • Що виявив Центаврик?

 

4. Повідомлення теми уроку – 0,5 хв

  Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрувати  царством Риби. З’ясуємо  значення особливого органу чуття риби та  ознайомимося з різноманітністю риб.

5. Сприйняття навчального матеріалу – 13 хв

  5.1.  Вправа 1- 1 хв

       Риби є героями оповідань, казок.

    - Прочитаємо уривок із «Казки про золоту рибку» О. Пушкіна.

                    (Приготувалися стежити і відповісти на запитання.)

    - Яку рибку зловив дід у морі?

    - Як ви вважаєте, чи існує насправді золота рибка?

 5.2. Вправа 4 – 1 хв

                              (Перегляд відеофрагменту.)

    - Чим відрізняється казкова риба, та що зловив дід, від тих, які ви побачили?

    - Чи є така риба, яка могла б виконувати всі бажання?

Ох і запрацювалися ми з вами. Давайте відпочинемо.                                  

 5.3. Фізкультхвилинка. Пісня  «Русалонька» - 1,5 хв

 5.4. Вправа 6 «Фотоапарат» - 2 хв

 Відпочили і готові працювати.

 Приготуйте очки - фотоапаратики. Покліпайте ними. Готові?

Увага на екран.

Що прочитали?

 А) Відновили з пам’яті (2 учні).

 Б) Перевіримо. Прочитали разом.

 В) Повторити (1-2 учні).

А більше про бічну лінію дізнаємося із довідки від бортового комп’ютера Адаптера. Але спочатку підготуємося. І допоможуть нам «Повітряні кульки».

5.5. Вправа  «Повітряні кульки» - 1,5 хв

1 стовпчик

  • Читає 1дитина.
  • Тлумачний словник.
  • Читають разом дівчата.
  • Спускаються разом.
  • Відтворення.

2 стовпчик

  • Читає 1дитина.
  • Читають разом хлопці.
  • Спускаються разом.

Відтворення.

От тепер готові працювати над довідкою Адаптера.

5.6. Довідка Адаптера – 6 хв

Але спочатку отримаємо завдання.

1 ряд.

- Яка найцікавіша ознака риб?

2 ряд.

- Що таке бічна лінія?

3 ряд.

  • Що відчувають риби завдяки бічній лінії?

     Стежимо.

                     Відповіді на питання.

- А що буде з рибами, коли прикрити бічну лінію?

6. Поглиблення знань про риби – 7 хв

     А зараз Питайлик перевірить,чи були ви уважними і хоче отримати відповідь на питання.

 6.1. Вправа 9 – 1 хв

Тестове завдання.

                       (Правильну відповідь показують сигнальними картками.)

Настав час поринути у підводне царство. Кожен уявить себе рибкою і спробує відпочити.

6.2. Фізкультхвилинка. Релакс. Відпочинок для очей – 2 хв

Ви зустрілися з багатьма рибками. А тепер розглянемо, які тварини є у нас.

6.3. Вправа 10 – 2 хв

  • Прочитати назви зображених тварин.
  • Яким узагальнюючим словом можна їх назвати?
  • До якого класу тварин вони належать?
  • Чому, на вашу думку, такі різні на вигляд тварини належать до класу Риби?

Риби іноді мають дивні назви. Спробуємо розгадати ці дивні назви риб за ребусами.

6.4. Розгадування ребусів. Вправа 11 – 2 хв

 Налим. Навага. Мойва.

 7. Зоряні перегони – 3 хв

Вчитель читає. Діти обирають відповідь.

Перевірка слова-відповіді.

  • Яке слово отримали? (Осетер)

8. Підсумок уроку

  Налим і  навага – хижі риби. Вони поїдають інших, менших за себе риб.

  • Що ж допомагає рибкам не стати здобиччю хижої риби? 
  • Що риби відчувають завдяки бічній лінії?
  • Перевіримо. Увага. Стежимо.

8.1. Вправа 12.  Правило Мудрої сови – 2 хв

                                          (Відтворює 2-3 учні.)

8.2. Робота за  картою – 1 хв

 

  • Як називається країна, в якій ми живемо?

Отже, ми – українці, а українці дуже люблять співати

8.3. Пісня про Україну – 1,5 хв

 

 

docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
1421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку