Конспект уроку на тему: "Різноманітність та значення ссавців"

Про матеріал
Конспект уроку з біології 7 клас на тему: "Різноманітність та значення ссавців" розрозблений за структурою компетентісого уроку. На уроці використовуються різноманітні стратегії критичного мислення, групова робота з учнями, різноманітні форми та методи інтерактивного навчання.
Перегляд файлу

Дата ___/____/____        Клас  7        Прізвище вчителя      Загрійчук Н.В.

Урок 30

Тема. Різноманітність та значення ссавців.

Цілі: формувати компетентносі :

 ключові: вміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у

  взаємодії;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури;

здоров’язбережувальні: виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;

предметні: поглибити знання учнів про різноманітність ссавців,  з’ясувати їх значення в екосистемах та в житті людини; називати види ссавців, поширених в Україні та їхній місцевості.

Обладнання: підручник, зошит, картинки, плакати, таблиці, які ілюструють різноманітність ссавців, картки-завдання. 

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Орієнтація. Мотивація діяльності.

   Психологічний тренінг. «Мої очікування від уроку».

ІІ. Цілепокладання.

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

   Учні разом із вчителем формулюють навчальну  проблему  та через неї тему і цілі уроку.

2. Визначення очікуваних результатів.

3.Мотивація навчальної діяльності.

   Розгадування кросворда.(Підручник с.142)

«Чорна скринька»  Вчитель  показує чорну скриньку, в якій знаходиться певна річ (фото тварини). Учням потрібно назвати дану річ. Відповідь з першої підказки – 3 бали; з другої – 2 бали; з третьої – 1 бал.

(Три підказки)

 

Підказка 1

  • Попри те, що ці тварини живуть поруч із нами, ми не все про них знаємо. Існує чимало легенд, наприклад, що вони добре ловлять мишей і що їх можна утримувати замість кішки.

Підказка 2

  • У нашій країні їх живе два види: звичайний та вухатий. Найпоширенішим є звичайний. Його можна побачити на узліссях, у перелісках, порослих чагарями ярах та лісозахисних смугах.

Підказка 3

  • Не тікає ця тварина, зачувши небезпеку, згортається в клубок і виставляє свої гострі тверді голки. Спробуй-но підійти!

Відповідь: їжак.

-Про кожну тварину можна розповісти багато чого цікавого. Отже, сьогодні ми продовжуємо вивчати світ ссавців та їх різноманітність.

ІІІ. Цілереалізація.

  1. Перевірка домашнього завдання.

(зачитування повідомлення «Рекордсмени серед ссавців»)

  • Чи пов’язані розміри тіла ссавців з середовищем існування та харчуванням?
  1. Усебічна перевірка ступення раніше засвоєнних знань.

«Заморочки з бочки»

  З наведених характеристик тварин охарактеризуйте ті, які стосуються ссавців.

1) розвинутий волосяний покрив;

2) розвинутий пір’яний покрив;

3) шкіра вкрита лускою;

4) у шкірі немає залоз;

5) у шкірі є залози;

6) вигодовують малят молоком, яке виробляється в молочних залозах;

7) між грудною і черевною порожниною немає перегородки;

8) є діафрагма;

9) дихання за допомогою зябер;

10) дихання легеневе;

11) серце чотирикамерне;

12) теплокровні тварини;

13) розвинута центральна нервова система;

14) розмножуються відкладанням яєць;

15) наявність матки і плаценти;

16) очі без повік.

Відповідь: 1, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 15.

  1. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.

«Творча лабораторія».

— Укажіть, які зуби є в ротовій порожнині кози, тигра, зайця. Чи однакова в них форма зубів? Із чим це пов’язано?

  • Що спільного між цими тваринами?

http://bogi.5bb.ru/img/avatars/0002/43/20/23-0.jpghttp://2.bp.blogspot.com/-m_wcFtEAm1o/UjyJOv1IS7I/AAAAAAAADkI/NqZLzF2ZVMc/s1600/forumgazel_pngsincap+(16).png

Це група живородних ссавців, які відрізняються від сумчастих відсутністю сумки й тим, що під час вагітності в їхній матці формується розвинена плацента.

  • Що спільного між цими тваринами?

 

Картинки по запросу першозвірі види   C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\280px-Echinda_burningwell.jpg

  • Що спільного між цими тваринами?

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\images.jpg  Картинки по запросу сумчасті види

Яке значення мають ссавці в житті людини?

Складання опорного конспекту

Значення ссавців у житті людини

— об’єкти промислу;

— джерело харчування для людини;

— джерело хутра, шкіри;

— знищують шкідників сільськогосподарських угідь;

— помічники людини в господарстві;

— естетичне значення;

— транспортний засіб;

— джерело сировини для отримання ліків;

— експериментальні тварини в лабораторіях;

— мишоподібні гризуни завдають шкоди;

— є переносниками збудників небезпечних захворювань;

— хижі знищують багатьох свійських тварин.

  1. Осмислення, первинна перевірка розуміння й корекція засвоєння нових знань

«Третій зайвий».

Визначити, яка тварина зайва в переліку, та пояснити свій вибір.

1. Кенгуру, опосум, єхидна. (Єхидна — яйцекладна.)

2. Їжак, качкодзьоб, єхидна. (Їжак — плацентарний.)

3. Єхидна, коала, проєхидна. (Коала — сумчастий ссавець.)

  5. Фізкультпауза.

  6. Закріплення знань і способів дій.

Заповнення таблиці

 

 

Різноманітність ссавців

Назва тварини

Характерні ознаки

 

 

7. Узагальнення та систематизація знань.

Біологічний диктант «Різноманітність ссавців»

(позначте «+» правильні твердження, знаком «-» - неправильні).

1. У гризунів на верхній і нижній щелепі по 2 різці, які ростуть усе життя і самозаточуються. (+)

2. Бобри влаштовують собі будиночки у вигляді гнізд на деревах, де запасають листя і траву. (-)

3. Усі гризуни належать до мишоподібних: це білка, пацюк, миша, бобер, ховрах. (-)

4. У зайцеподібних, як і у гризунів, по два різці на кожній щелепі. (-)

5. Дикий кріль поширений на Півдні України, риє нори в землі. (+)

6. В Україні поширений заєць сірий, якого ще називають русак. (+)

7. Кінь, віслюк, зебра, кулан належать до парнокопитних. (-)

8. У коня добре розвинений один палець, захищений копитом. (+)

9. Носоріг має три пальці, оточені роговими копитами. (+)

10. До парнокопитних належать: корова, коза, вівця, олень, зубр. (+)

11. Дикий кабан - представник непарнокопитних, є предком бегемота. (-)

12. Копитні тварини живляться тваринною їжею, для цього мають гострі ікла.(-)

IV. Рефлексивно-оцінюючий.

  1. Контроль і самоперевірка знань.

Біологічна задача: кожен із 7 чоловік має по 7 кішок. Кожна кішка з’їдає по 7 мишей. Кожна миша знищує за літо 7 колосків ячменю. А із зерен одного колоска може вирости 7 жмень ячменю. Скільки жмень ячменю зберігається щороку завдяки кішкам?

                                       Наскрізна змістова лінія

                                           Екологічна безпека та сталий розвиток

 

  1. Підведення підсумків уроку.
  2. Рефлексія.
  3.     Інформування про домашнє завдання.
  • Опрацювати §33 у підручнику; (Соболь В.І. Біологія, 7 клас, 2015 рік)
  • *Творче завдання: скласти кросворд «Різноманітність ссавців»
  1.     Цінування, оцінювання.

 

Список використаних джерел :

1.Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

БІОЛОГІЯ  6–9 класи

   Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

2. Соболь В.І. Біологія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В.І. Соболь – К.-П.: Абетка, 2015. – 287 с.

3.Інтернет- ресурси:

http://subject.com.ua/lesson/biology/7klas_1/29.html

https://www.schoollife.org.ua

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Романюк Євгенія Вадимівна
    Дуже цікава та креативна розробка!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
7647
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку