Контрольна робота за І семестр біологія 7 клас

Про матеріал
Контрольна робота з біології у 7 класі складена у двох варіантах за чотирьма рівнями складності. Матеріал містить тестові завдання з однією та декількома правильними відповідями, завдання на відповідність та послідовність, а також творчого характеру.
Перегляд файлу

Дата ___/____/____        Клас  7        Прізвище вчителя      Загрійчук Н.В.

Урок 34

   Контрольна робота

  Цілі: формувати компетентносі :

 ключові: вміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у

 взаємодії;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури;

здоров’язбережувальні: виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;

предметні: виявити рівень навчальних досягнень учнів з теми  «Різноманітність тварин»; здійснити контроль і корекцію їх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах; розвивати навички письмово висловлювати думку; удосконалювати вміння творчо вирішувати поставлені завдання, відповідати на різнорівневі запитання;

Обладнання: зошит, картки – завдання.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Хід уроку

І. Орієнтація, мотивація діяльності. 

 Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

-Сьогодні на уроці я бажаю вам бути успішними, впевненими в собі. Усміхніться і до вас прийде радісний настрій.

ІІ. Цілепокладання.

1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності.

 -Найбільша гора України – Говерла. Уявіть, що ви підіймаєтесь на цю прекрасну вершину. Коли ви піднялися, то бачите навколо чудові дивовижні краєвиди Карпат. Сьогодні ви підіймаєтесь на «Говерлу ваших знань». Тож не гайте часу і покажіть, чи високо ви вже дістались.

3. Визначення очікуваних результатів.

ІІІ. Цілереалізація.

  1. Відтворення й коригування опорних знань, умінь, навичок.
  2.  Узагальнення й систематизація понять, засвоєння системних знань і їхнє застосування для пояснення нових фактів і для виконання практичних завдань.

І варіант

 

                                                  I рівень

(одне питання – 0,5 бала)

Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

  1. Травний канал яких тварин має найпримітивнішу організацію?

а) риб;                       б) плоских червів;

в) членистоногих;     г) кільчастих червів

  1. У яких з перелічених систематичних груп тварин орган слуху складається з трьох відділів? 

а) ссавці;             б) птахи;

в)рептилії;            г) риби.

  1.  Органами виділення у павуків є:        

а) нирки;                                 б) пара зелених залоз;

в) мальпігієві судини;            г) метафридії

  1.  Який метод використовують для дослідження міграції птахів?

а) радіонавушники;                б) мітка на пірї;

в) мічення кільцями;              г) мітки з радіоактивними речовинами;

5. Значення хітинового покриву у членистоногих:  

а) є зовнішнім скелетом;          б) для пересування;

в) є внутрішнім скелетом;        г) для розмноження

6.Які сигнали відіграють головну роль у спілкуванні багатьох ссавців, особливо хижаків?

а) ехолокація;                           б) візуальні;

в) хімічні;                                  г) звукові.

 

II рівень

( одне питання – 0,5 бала )

Закінчіть речення (записати слово).

7. Розвиток комах з неповним перетворенням передбачає такі стадії: яйце-личинка- ….. ..

8. Ссавці, які занесені до Червоної книги України…

9.Багато видів кільчаків мають вирости на сегментах тіла - …….

10. В залежності від  особливостей розвитку птахи поділені на групи…

11.Молюски – це тварини, що мають зовнішній скелет - …….

12. До лускатих рептилій відносяться…

ІІІ рівень

(одне питання – 1 бал)

13.Установіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:

1.

Холоднокровні, 3-камерне серце з неповною перегородкою

А

Камбала

2.

Холоднокровні, 3-камерне серце без перегородки

Б

Черепаха

3.

Теплокровні, 4-камерне серце

В

Саламандра

4.

Холоднокровні, 2-камерне серце

Г

Землерийки

14.Установіть відповідність між комахами та систематичними групами, до яких вони належать:

1.

Сарана

А.

Клопи

2.

Попелиця

Б.

Рівнокрилі

3.

Водомірка

В.

Воші

 

 

Г.

Прямокрилі  

 

 

15.Розмістіть таксони у царстві Тварини від найвищого до нижчого:

а) тип;                               б) родина;

в) ряд;                               г) клас                       

 

IV рівень

( одне питання – 1,5 бала )

Завдання відкритого типу.

                                                                                                                                  

16. Перелічить особливості будови скелета хребетних тварин, пов’язані з пересуванням у повітряному середовищі.

 

17. Сонечко, колорадський жук і деякі інші комахи мають яскраве забарвлення хітинового покриву й дуже помітні на тлі навколишнього середовища, проте птахи не вживають їх у їжу. Чим це можна пояснити?

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

I рівень

(одне питання – 0,5 бала)

  1. Органом дихання ракоподібних є:

а) легені;             б) зябра;

в) трахеї;             г) покриви тіла.

  1. Який тип симетрії тіла притаманний саламандрі?

а)сферична;           б) двобічна;

в) радіальна;         г) трибічна.

3.  Який з органів видільної системи притаманний птахам?

а) зелені залози;      б)сечовий міхур;

в) нирки;                  г)мальпігієві сосуди.

4.Значення хітинового покриву у членистоногих:  

а) є зовнішнім скелетом;          б) для пересування;

в) є внутрішнім скелетом;        г) для розмноження

5. Дощові черв’яки:

а) різностатеві;                        б) гермафродити;

в) стать відсутня                     г) інтерсексуальні індивідууми;                                  

6. До комах з повним перетворенням належать:

А) клоп-солдатик;                           б) воша;

в) шовковичний шовкопряд;          г) коник

IІ рівень

(одне питання – 0,5 бала)

Закінчіть речення (записати слово).

  1. Орган, що здійснює зв'язок між організмом матері та зародком називається...
  2. До ряду Рукокрилі належать...
  3. Качкодзьоб належить до...
  4. Тіло птахів вкрите....
  5. Для кровоносної системи земноводних характерні....серце та ...кровообігу.
  6. Найкраще розвинений мозочок у...

 ІІІ рівень

 (одне питання – 1 бал)

13.Установіть відповідність між групами тварин та притаманними їм органами виділення:

Група тварин

Органи виділення

Ракоподібні

Тазові нирки

Павукоподібні

Мальпігієві судини

Риби

Зелені залози

Рептилії

Метанефридії

 

Тулубові нирки

14.Установіть відповідність між життєвою формою ссавців та її представників.

Життєва форма

Представники

  1. Наземні ссавці

А. Вечірниця, кажан, білка-летяга

  1. Підземні ссавці

Б. Вовк, олень, заєць

  1. Водні ссавці

В. Дельфін, кит, морж.

4.Літаючі ссавці

Г. Кріт, землерийка, сліпак

15. Розмістіть тварин згідно з  кількістю ходильних ніг у послідовності від найменшої до найбільшої:

а) муха;                             б) п’явка;

в) собачий кліщ;              г) річковий рак                                               

   IV рівень

( одне питання – 1,5 бала )

Завдання відкритого типу.

16. Вважають, що окрім звичайних органів чуття, риби мають «шосте чуття». Що це за «чуття»? Яке його значення?

17. Порівняйте механізми дихання жаби, ящірки і птаха. Із чим пов’язані відмінності?

                                                                                          

  1. Фізкультпауза.
  2. Засвоєння провідних ідей і теорій на основі широкої систематизації знань.

IV. Рефлескивно- оцінюючий.

  1. Підведення підсумків уроку.
  2.  Повідомлення домашнього завдання, успішне виконання якого потребує системних знань, навичок, умінь.
  • Повторити вивчений матеріал.  Скласти шість тестових завдань по вивченій темі.
  • Підготувати повідомлення на тему «Чим харчується мій домашній улюбленець»
    1.  Рефлексія.
    2. Цінування, оцінювання.

 

Список використаних джерел :

1.Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

БІОЛОГІЯ  6–9 класи.

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

2. Соболь В.І. Біологія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В.І. Соболь – К.-П.: Абетка, 2015. – 287 с.

3. Інтернет – ресурси: Біологія навколо нас.

     https://www.schoollife.org.ua/uzagalnennya-i-systematyzatsiya-znan-z-temy-riznomanitnist-tvaryn-7-klas-biologiya/

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стецюк Вадим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
3562
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку