Конспект уроку на тему: "Таблиця множення числа 6. Розв'язування прикладів і задач, застосовуючи таблицю множення."

Про матеріал
Діти складають таблицю множення числа 6, формують вміння обчислювати вирази, розв’язують задачі із застосуванням таблиці; розвивають пам’ять, логічне мислення, увагу, фотографічну пам’ять; виховують наполегливість, точність, самостійність у роботі, акуратність.
Перегляд файлу

ТЕМА.  Таблиця множення числа 6. Розв'язування прикладів  і задач, застосовуючи таблицю множення.

Мета: скласти  таблицю множення числа 6, формувати вміння обчислювати вирази, розв’язувати задачі із застосуванням таблиці, вправляти учнів у знаходженні значень виразів із буквою; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, фотографічну пам’ять; виховувати наполегливість, точність, самостійність у роботі, акуратність.

Обладнання: підручник «Математика» 2 клас (авт. М. Богданович), таблиця множення числа 6, картки з виразами.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу

Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.

2. Ранкове коло.

Психологічне налаштування:

– Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви прочитали девіз:

Міркувати,  рахувати, дружно і плідно  працювати.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Асоціативний кущ.

                                 Математика

 

III. Актуалізація знань учнів.

Усний рахунок.

1. Цікаві задачі

2. Робота в групах (цікаві квадрати) 

3.Веселий м’яч.  «М’ячик»                                               

М’ячик, діти, не простий,
М’ячик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.

2. Каліграфічна хвилинка

Відкриваємо зошити і записуємо сьогоднішню дату.

1. Метод Цицерона.

   уявно розміщую у класі :

  • на вхідних дверях - 61.
  • на шафі -35 ,  на останньому вікні -42
  • на першому вікні - 59
  • на дошці  -17
  •                   -  на стіні  - 33

Вибрати зайве число

  1. Вправа «Гронування»

2. Математичний  диктант

27 зменшити у 3 рази

5 збільшити у 6 раз

40 зменшити у 5 раз

45 зменшити на 5

20  збільшити на 5

Третина від числа 15

Половина від числа 12

ІІІ. Вивчення  нового матеріалу

  - Підготовча робота

  • 5+5+5+5+5+5                6 ∙ 6
  • 6+6+6+6+6+6                5 ∙ 6
  • 4+4+4+4+4+4                4 ∙ 6
  • Лісник посадив 6 рядів по 6 ялинок в кожному. Скільки ялинок посадив лісник?

(6+6+6+6+6+6+6=?)

Як записати коротко? А що треба знати, щоб швидко порахувати?

(таблицю множення числа 6)

  • Хто здогадався, яка тема нашого уроку?

  Які завдання ставимо перед собою?

Повідомлення теми і завдань уроку

 - Пояснення нового матеріалу

Порівняємо таблицю множення числа 3 з табли­цею множення числа 6.

  • У скільки разів  6 більше ніж 3? (У 2 рази: 6:3= 2.)

Якщо перший множник збільшити у 2 рази, що можна сказати про добуток? (Він теж збільшився у два рази.) Отже, додаємо 2 рази одне й те саме число з таблиці множення числа 3 — це і є результат табли­ці множення числа 6.

Складання таблиці множення числа 6

1.2. Спостереження та порівняння.

– Як перевірити кожен результат таблиці множення числа 6? (Додаванням числа 6)
– На скільки збільшується кожен наступний добуток? (На 6)
– Який перший множник? (стале число 6)

– Давайте повторимо ці випадки.

(за допомогою вже відомих результатів множення чисел 2,3,4,5, використовуючи переставний закон множення)

– Пояснимо, як складено таблицю множення числа 6, де випадки множення нам незнайомі. Знаючи таблицю множення 5, як можна знайти 6 • 6?

– Давайте пошукаємо закономірності, підберемо «ключики» для кращого запам`ятовування.

Що цікавого помітили?

– Подивіться на цифри у розряді одиниць при мно­женні на парні числа.

6 • 2 =12
6 • 4 =24
6 • 6 =36
6 • 8 =48

(при множенні 6 на парне число, добуток закінчується тією ж цифрою, на яку множили)

  • Прочитайте приклади вголос. Що ви почули?

(Риму, маленькі віршики)
Шість на чотири – двадцять чотири.
Шість на шість – тридцять шість.
Шість на вісім – сорок вісім.

Відео

– Запишіть у зошити складену таблицю множення числа 6.

1.3. Робота в парах (проговорюємо):

– Прочитайте приклади один одному, коли закриті другі множники.

  То скільки ж ялинок посадив лісник? (6 ∙ 6= 36(ял.))

 Фізкультхвилинка

Робота з підручником

№ 723 з коментуванням, 2 приклади самостійно

Робота над задачею .

Задача 725. 

 Що означає кожне число в задачі?

  • Про що запитується?
  • Чи всі дані фігури є многокутниками?

– Діти, хто може розв’язати задачу, працюйте самостійно.

В кого виникли труднощі, складемо план  розв’язання задачі.

– Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? (Ні)

  • Чому? (Бо нам невідомо, скільки трикутників вирізав учень з паперу)
  • Чи можна про це дізнатися? (Так)
  • Як? (6 ∙ 3=18(тр.))
  • Як відповісти тепер на запитання задачі? (18+4=22 (мн.))

План:

1) Скільки трикутників вирізав учень з паперу?

2) Скільки всього многокутників вирізав учень?

  • Розв’язання задачі і відповідь запишіть самостійно.

Фізкультхвилинка  Вправа на розвиток концентрації та розподілу уваги.

- Гра « Парні ручки»

   (намалювати обома руками одночасно кружечки)

Давайте ще раз очима проведемо по класу і пригадаємо, де і які числа ми побачили.

Ребуси.

№ 727 з коментуванням

V. Узагальнення й систематизація знань.

1. Робота в парах. (картки-приклади)

2. Робота з геометричним матеріалом. (робота в групах)

Птах з геометричних фігур.

 Периметр квадрата

Периметр прямокутника.

Розв’язування віршованих задач  на закріплення таблиці множення числа 6.

Прийшли до крамниці 4 жуки,
Купили на ніжки собі чобітки.
Ніжок по 6, як відомо, в жуків.
Скільки потрібно всього чобітків? (6 ∙4=24)

Біля липи бджіл багато,
Мед збирають волохаті.
6 джмелів між них кружляють,
Теж медок вони шукають.
Менше їх, ніж бджіл, в 3 рази.
Порахуйте бджіл відразу.  (6 ∙ 3=18)

Хитрі задачі:

  • З однієї берези зірвали 14 яблук, а з другої – 10, скільки всього яблук зірвали?
  • На зайців, які гралися на галявині 20 вух. Скільки зайців гралося на галявині?

VIII.  Підсумок уроку.

Продовжіть речення:

Сьогодні на уроці я дізнався …
Я навчився …

  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Нехай цей урок залишить у вас міцні знання і гарний настрій.

1.Рефлексія. Оцінювання

  • Весна – пора пробудження, кохання, свят.  За традицією на свята дарують квіти. Пропоную нам разом скласти букет. Хто задоволений тим, як працював на уроці, кому було цікаво, прикріплює на гілочку квіточку. Хто думає, що міг би працювати краще – прикріплює листочок.
  • - Оцініть свою роботу
  • - Дивлячись на наш букет,  ми бачимо, що в нас є певні успіхи, є над чим ще працювати. (Оцінювання)

 

IX. Домашнє завдання.

С. 109, вивчити таблицю множення числа 6, № 728, 729.

За бажанням. Скласти 4 приклади на вивчені випадки табличного множення і ділення із пропущеним множником або діленим чи дільником.


 

 

docx
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
4135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку