На розгляд наданий конспект уроку англійської мови у 1 класі за темою "Іграшки". Використання на уроці ігрових та інтерактивних прийомів із урахуванням стилів навчання забезпечують активну діяльність учнів - тим самим створюючи ситуацію успіху для кожної дитини.
Конспект уроку англійської мови для 1 класу на тему “Іграшки”
Мета: - сприяти розвитку у учнів уміння вітатися та цікавитися про самопочуття один одного англійською мовою, розрізняти та називати іграшки англійською мовою;
- розвивати увагу, пам’ять, креативне мислення; сприяти вихованню гуманного ставлення до тварин, виховувати дружні стосунки, заохочувати до співпраці.
На кінець уроку учні уміють вітатися, вести діалог про самопочуття, називати іграшки та описувати їх за кольором, розпізнавати деякі фонікси англійської мови
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок-гра
Procedure
I.Warming up. Touch the sign you like and say “Hello!” Hello everyone! Are you ready? Go!Go!Go! Stand in circle. Walk. Can you show me how to fly? How to swim? How to jump? Stop! Sit down.
II. A Ball Game. - How are you, Amira? – I`m happy.
III. Interaction. Pairwork. Face each other. Smile at your partner and ask how he/she is.
IV. A Morning Circle. Look, Foxy is naughty. Let`s remind rules for him. – I listen to my teacher! – I follow the directions! – I keep my hands to myself! – I`m nice to everybody!
V. Presentation. Look! I`ve got something in my bag. It`s a blanket. And… 1.Flashcards. - What`s this? – I don`t know. It`s a car. What colour is the car? It`s red.
2.Toys. What`s this? It`s a doll( ball, car, train, robot, plane, teddy). You are detectives. Take a picture of a toy.(Kids take imaginary cameras and take pictures of the toys) Close your eyes. Open your eyes. What`s missing? It`s a car. Repeat. It`s a car.
VI. A Song. “Hockey-Pockey”
VII. Reviewing the letters of the alphabet. Who knows letter A? [e-e-e] Who knows letter B? [b-b-b] etc.
VIII. An Active Game “Catch the Letter”.
IX. A New Letter Presentation. A Partial Drawing. What`s this? I don`t know. It`s a house. [h-h-haus]. A new letter is hidden here. Who knows letter H [h-h-h]. Put your hands up. Show me your fingers. On the top, to the bottom. On the top, to the bottom. A line is in the middle. Use your Lego bricks and make a mother letter H.
What’s the noise? It’s a horse. It brings a small letter “h”. Up and down and a saddle. Yahoo! Let’s ride a horse.
X. Tracing and drawing. 1.Take your plates and draw a letter H.
2.Take a piece of paper and a pencil. Can you draw a horse out of a small letter “h”?
XI. A Game “Feed a Dog” And why is the dog crying? He is hungry. Come to him and give him a bone.
XII. Evaluation. What`s your progress today?