До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку на тему: "Україна – незалежна демократична держава. Громадяни України. Практична робота: «Що я можу розповісти про Україну своїм ровесника за кордоном?"

Про матеріал

Конспект включає в себе різні види діяльності, де учні зможуть сформувати первинне уявлення про Україну як незалежну державу; розвинути творчу діяльність та образне мислення.


Перегляд файлу

Тема. Україна – незалежна демократична держава. Громадяни України. Практична робота: «Що я можу розповісти про Україну своїм ровесникам за кордоном?»

Мета. Формувати первинне уявлення про Україну як незалежну державу; розвивати творчу діяльність учнів та образне мислення; прищеплювати любов до своєї Батьківщини; виховувати почуття гордості за рідну державу.

Обладнання: державні символи України, карта України, демонстраційні таблиці, ілюстративний матеріал, технічні засоби навчання.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ:

- Зараз я буду говорити привітання,а ті учасники, яких, на їхню думку, це стосується, повинні говорити хором «добрий день». 

1) «Добрий день, діти, у кого в цей момент гарний настрій»;

2) « Добрий день тим, хто добрий і справедливий»;

3) « Добрий день тим, хто хоче дізнатися щось нове та цікаве»;

4) « Добрий день, активним та старанним»;

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

А зараз ви домашнє завдання пригадайте,

І відповіді точні у тестах відшукайте.

Тест (індивідуальні картки):

  1.                       Суспільство — це:

а) група людей, які пов’язані родинними зв’язками;

б) група людей, які проживають разом;

в) об’єднання людей, які взаємодіють одне з одним.

  1.                       Суспільство не може існувати без…

а) віросповідування;

б) людей;

в) праці.

  1.                       Щоб у суспільстві був лад потрібно…

а) вміти домовлятися;

б) відстоювати свою думку;

в) надавати перевагу окремим думкам.

  1.                       Толерантна людина…

а) завжди прийде на допомогу;

б) ніколи не зрадить;

в) поважає право бути іншим.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Діти, а хто знає, що таке акровірш?( Це вірш, в якому перші літери кожного рядка, прочитувані згори вниз, утворюють слово або речення)

- Тож зараз ваше завдання: прослухати акровірш і відгадати слово, яке утворилося.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край,

їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

- Сьогодні про країну ми будем говорити,

Яка є найрідніша для кожного у світі.

Для нас – це Україна, це наша Батьківщина.

Здобула незалежність вона уже давно

І на Майдані взимку відстояла його –

це право бути вільною державою у світі.

 Слухання вірша В.Симоненка. 

- Прослухайте ще вірш Василя Симоненка. Як ви розумієте ці слова?

Можна вибрать друга і по духу брата,

Та не можна рідну матір вибирати.

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Робота з картою України

     - Подивіться уважно на карту України і пригадайте, з якими державами    межує наша країна (відповіді дітей).

     - Найблищим і найкращим сусідом для нас завжди була Росія, але найбільше болю завдає ця країна нам зараз. Наші відважні воїни, із здроєю в руках, захищають нашу незалежність на сході України. І ми повині шанувати і поважати цих героїв сьогодення.

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

Розповідь учителя

Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. Материнський образ України встає з полинових степів і глибинної чорноземної скиби, як барва зоріє із зажури поліських озер, що чистими очима довірливо дивляться на світ, виростає недосяжно на повен зріст із карпатських верховин. Нема життя без України, бо Україна – це мати, яку не вибирають, бо Україна – це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна – це пісня, яка вічна на цій землі.

- А хто з вас може сказати, що таке незалежність?

- Тож, незалежність  – це можливість приймати самостійні рішення, які підкорюються власним бажанням та інтересам і не потребують зовнішніх вказівок та наказів. Незалежність для держави — політична самостійність, відсутність підлеглості, суверенітет.

- Україна є суверенною державою  яка має чітко визначену територію, на якій вона здійснює внутрішній і зовнішній суверенітет, має постійне населення, уряд, не залежить від інших держав, має повноваження і здатність вступати в міжнародні відносини з іншими суверенними державами

- 24 серпня 1991 р. Верховна Рада України прийняла Історичний документ виняткового значення для долі українського народу  Акт проголошення незалежності України.

- Спробуйте визначити умови незалежності: 

  • Територія є неподільною і недоторканою.
  • На території мають чинність винятково Конституція і закони України.
  • Незалежність держави на міжнародній арені,
  • Єдине громадянство.
  • Державна мова – українська.

Бесіда з дітьми про Державні символи ( демонстраційні таблиці).

    - Які Державні символи України ви знаєте?

    - Чому прапор України жовто-блакитний?

    - Що символізує Тризуб?

    - Хто написав Гімн України? Коли він звучить, як потрібно стояти?

(відповіді дітей).

Фізкультхвилинка

Україна – це наш край, ( розводять руки в сторони)

Поле, річка, зелен гай. (показують руками)

Любо стежкою нам йти, (крокують на місці)

Тут живемо я і ти. (показують руками на себе і товариша).

    - Діти, а що для вас Україна? (це рідний край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; це земля,  на якій народився видатний український поет і художник Т.Г.Шевченко; це ліси та парки, гори, ріки і степи; це вулиця, на якій я живу, школа, мої друзі; це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка)

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

- Які слова спадають вам на думку, коли ви промовляєте слово Україна?  (Діти говорять: рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, привітна, щедра, хлібосольна.)  

- Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули  вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави. Деякі російські політики пропонують поділили нашу державу на шматки між Польщею, Румунією, Угорщиною та Росією. Цього ніколи не буде і ми з вами ніколи такого не допустимо!

Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір’ю українців, які свято шанують і люблять її.

Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Бо, як сказано в Біблії, «…хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздається». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.

 Молюсь за тебе, Україно,

Молюсь за тебе кожен час,

бо ти у нас одна-єдина, –

Писав в своїх віршах Тарас.

Молюсь,- казав він, щоб у тебе

Не було між людьми війни,

Щоб завжди було чисте небо

На нашій стомленій землі.

Щоб завше у садку смерека

Весняним квітом під вікном цвіла

І прилітали з вирію лелеки,

Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!

Відео «Молитва За Україну»

Робота за підручником (с. 93-96)

— Прочитайте текст на с. 93 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

—Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Розгляньте малюнок на с. 93. Складіть речення за малюнком.

Робота в парі

— Об’єднайтеся в пари. Обговоріть такі питання.

— Хто з вас подорожував Україною? Де побував? Що цікавого дізнався проУкраїну?

 — Прочитайте текст Хто ти? Якого роду-племені?, розгляньте малюнкина с . 94-95.

— Що нового ви дізналися?

— Хто такі громадяни?

— Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 95.

 Запам’ятайте! Зростати громадянином своєї країни означає:

  • прагнути до знань, мудрості, до корисної людям діяльності;
  • дізнаватися про історію свого народу, берегти все краще, що нам дісталосявід дідів-прадідів;
  • шанувати традиції українського народу.

— Хто живе в Україні?

— Як одним словом можна назвати всіх мешканців України?

 Практична робота

Діти розказують один одному:  «Що я можу розповісти про Україну своїм ровесникам за кордоном?»

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 Гра « Склади прислів’я про Україну»

Без верби і калини                                              життя віддай.

За рідний край –                                                  немає України.

Та земля мила,                                                     як соловей без пісні.

Людина без Вітчизни,                                       за неї можна і життя віддати.

Україна – мати,                                                 немає другого Дніпра.

Немає другої Вкраїни,                                       де мати народила.

VІ. ПІДСУМОК

Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

Н. Бучинська «Моя Україна»

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Я у світі, Розробки уроків
Додано
4 лютого
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку