Тема: Вчимося виконувати арифметичні дії з величинами. Вимірювання і записування довжин відрізків.
Мета: сприяти розумінню школярами понять математичного мовлення; продовжувати знайомити учнів з одиницею вимірювання – сантиметром та відповідним приладдям – сантиметровою лінійкою; вчити правильно вимірювати довжину відрізків; вчити виконувати арифметичні дії з величинами; закріпити порядкову лічбу в межах 20; закріпити знання геометричних фігур та їх диференціацію; розвивати вміння організовувати своє робоче місце; виконувати розумові операції та практичні дії; розвивати пізнавальний інтерес, мислення, увагу, пам’ять; збагачувати словниковий запас; розширювати знання про одиниці вимірювання; виховувати інтерес та любов до предмету.
Обладнання: скринька, ключ, Баба Яга, подарунки, конверти із завданнями, геометричні фігури, ігри, малюнки, картки, лінійки, Картки – шифри, палички Кюізинера, зошит, олівець, ІКТ.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сядьте, діти, всі рівненько,
Годі пустувать.
Урок математики
Час нам розпочать.
Науку прецікаву продовжуєм вивчати,
Вона навчить нас правильно і швидко рахувати.
Берімось за роботу, вже пустувати годі!
В житті нам математика ще стане у пригоді.
ІІ. Сюрпризний момент.
-
Діти, уявляєте, я сьогодні приготувала для вас подаруночки,ось вони, у цій скринці, але зла Баба Яга викрала від неї ключик. І як його повернути, зовсім не знаю. Можливо, запросимо бабуню, гарненько її попросимо, та й вона погодиться віддати нам його?
-
Давайте (кажуть діти).
-
Заходьте, будь ласка, бабусю!
-
А що, дорогенькі мої? Любите подаруночки? Я теж люблю, але мені їх ніхто не дарує, от я і викрала ваш ключик.
-
Бабусю, але ж красти, це негарний вчинок, треба спішити робити добро! Правда, діти?
-
Ой, хочу я бачити, які ви розумні та чемні. От, якщо виконаєте всі мої завдання, то я й поверну ваш ключик. Домовились?
-
Так (діти).
-
Ось тримайте завданнячка.
(Баба Яга дає вчителю всі підготовані конверти із завданнями)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Рахунок від 1-20 і в зворотному напрямку.
-
Геометричні фігури.
-
Математична гра «Подарунки Ельфа».
-
Гра «Катулянки».
-
Задачі за малюнком. (пригадуємо всі складові задачі).
-
Шифрувальник.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Діти, як називається предмет, яким ми вимірюємо довжину предмета? (лінійка).
-
Як називається одиниця вимірювання довжини? (см)
-
Сьогодні на уроці,ми будемо вчитися виконувати арифметичні дії з величинами та продовжувати вчитися вимірювати і записувати довжини відрізків.
-
У вас на парті є дві смужки. Виміряйте довжину довшої смужки (5 см), а тепер довжину коротшої смужки (3 см). Правильно вираз записуємо так: 5см+3см=8 см.
-
Запишіть, будь ласка, в зошиті число та класна робота.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
IV. Узагальнення й систематизація знань
-
Вправа «Виміряй і запиши»
-
У вас на парті є по 2 палички, виміряйте довжину спочатку однієї палички, запишіть її у зошит, потім довжину другої, а потім запишіть вираз.
-
Наприклад, довжина однієї моєї палички = 6 см, а другої – 4см. Я записую: 6см+4см=10см.
-
Тепер самі.
-
Вправа «Мій предмет має таку довжину…»
(вчитель роздає учням по предмету з конверту, учень вимілює його довжину і в зошиті будує такої ж довжини відрізок.)
-
Вправа «Порівняй» (робота з картками).
3см 6см
1см 3см
4см 9см
7см 7 см
9 см 10 см.
Які ви молодці, першокласники. Я навіть з вами подобрішала. Тримайте свого ключика.
-
Діти, що ми сьогодні робили на уроці? Що вам найбільше сподобалось на уроці? (відповіді дітей)
-
Діти, ну що, відкриємо скриньку?
-
Так.
(вчитель пригощає всіх подарунками).
-
Діти прощаються з Бабусею Ягою.