THE PLAN OF THE LESSON
№ 13 О. КАРПЮК __5__ form
Aim: На уроці англійської мови. (ст.34-35)
Objectives: Ввести нові ЛО теми.
Практикувати учнів у написанні неофіційних листів.
Повторити: ступені порівняння прикметників.
Практикувати учнів у вживанні ЛО попереднього уроку: навчальні предмети.
Розвивати комунікативні вміння учнів.
Перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу (What time is it?)
Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до культури.
Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, картки для індивідуальної роботи та для роботи в парах, роздруківки «Ступені порівняння прикметників».
The procedure of the lesson:
1.Aim
- T: Good morning, dear pupils. Take your seats. I’m glad to see you. How are you today? Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. We have a lot of work to do. We are going to revise the grammatical material about Degrees of Comparison of Adjectives. Our topic today is «At the English lesson». We'll revise the vocabulary on the topic – school subjects, personal and possessive pronouns, numerals and learn some new words. We’ll check how good are you in speaking “What time is it?”
2.Warm-up
Прослуховування і виконання завдань аудіо запису «Weather».
3.Check on hometask
Learn the words “school subjects”.
1.Speaking
Think about school and your favourite subject. Say which day is your favourite. Explain why.
What are interesting / boring / difficult subjects for you? At what time does your favourite lesson start?...
Ex.1, p. 34 – say if you have a pen-friend…
2. Reading
1)Pre-reading activities.
Conversation with the class about pen-friends.
2)while-reading activities.
Ex. 2, p.34 – Read and guess the words in the letter below.
3)Post-listening activities.
Ex.3, p. 35 – Answer the questions.
Ex.4, p. 35 – Answer the questions in pairs.
Ex.6, p. 35 – Read and number the ways to learn English from 1(the best way) to 5.
3.Writing
Write the similar letter like in Ex. 2, p. 34.
4. Word dictation
School subjects, time, adjectives.
III.Заключна частина уроку
1.Homework
WB.Ex.6-7, p.16-17.
2.Summarizing
Бесіда в режимі T-Р1-Р2-Р3.
Т: What did we do at the lesson today?
What time is it now?
What text have you read?
What is your favourite subject?
What task did you like the most?
All of you were active today, so your marks are…
Thank you for the lesson!
Good-bye!