20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Конспект уроку "Уроки в школі. Ступені порівняння прикметника. (ст.30-31)."

Про матеріал
Objectives: Ввести нові ЛО теми. Перевірити рівень засвоєння: ступені порівняння прикметників. Практикувати учнів у вживанні ЛО попереднього уроку: навчальні предмети. Розвивати комунікативні вміння учнів. Перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу (What time is it?) Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до культури. Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, роздруківки «Ступені порівняння прикметників».
Перегляд файлу

THE PLAN OF THE LESSON

  14                                                                                        О. КАРПЮК            __5__ form

Aim: Уроки в школі. Ступені порівняння прикметника. (ст.30-31)

Objectives: Ввести нові ЛО теми.

Перевірити рівень засвоєння: ступені порівняння прикметників.

Практикувати учнів у вживанні ЛО попереднього уроку: навчальні предмети.

Розвивати комунікативні вміння учнів.

Перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу (What time is it?)

Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до культури.

Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, роздруківки «Ступені порівняння прикметників».

 

The procedure of the lesson:

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1.Aim

- T: Good morning, dear pupils. Take your seats. I’m glad to see you. How are you today? Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. We have a lot of work to do. We are going to revise the grammatical material about Degrees of Comparison of Adjectives. Our topic today is «School life». We'll revise the vocabulary on the topic – school subjects, personal and possessive pronouns, numerals and learn some new words. We’ll check how good are you in speaking “What time is it?”

 

2.Warm-up

Прослуховування і виконання завдань аудіо запису «Weather».

 

3.Check on hometask

WB.Ex. 6, 7, p.16-17; усно перевірити як учні знають навчальні предмети; вибіркова перевірка ведення словників.

 

  1. Основна частина уроку

1.Speaking

Think about school and your favourite subject. Say which day is your favourite. Explain why.

What are interesting / boring / difficult subjects for you?

Ex. 3, p. 36 – Ask and answer in pairs.

 

2. Writing

Ex. 2, p. 36 – Copy the questions and answer them in your notebook.

 

3.Grammar lab

Adjectives. Degrees of comparison of adjectives. (на роздруковках)

(учні пишуть самостійну роботу по ступенях порівняння прикметника.)

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 1    Date _________

1.Fill in the table

1

good

 

 

2

 

colder

 

3

interesting

 

 

4

 

boring

 

5

 

 

the worst

6

fat

 

 

 

2.What time is it?

1:30 - ____________________________________

4:10 - ____________________________________

3:15 - ____________________________________

2:00 - ____________________________________

4:45 - ____________________________________

8:50 - ____________________________________

 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 2    Date _________

Fill in the table

1

little

 

 

2

 

hotter

 

3

popular

 

 

4

 

 

the best

5

happy

 

 

6

 

nice

 

 

2.What time is it?

3:30 - ____________________________________

7:20 - ____________________________________

9:45 - ____________________________________

4:40 - ____________________________________

10:15 - ____________________________________

8:00 - ____________________________________

 

3.Reading

1)Pre-reading activities.

Conversation with the class about school, school subjects.

Ex.5, p. 37 – Spell.

2)while-reading activities.
Ex. 6, p.37 – Read, guess and match. What do the letters stand for?

3)Post-listening activities.

Ex.7, p. 37 – Play the game in a group.

 

III.Заключна частина уроку

1.Homework

WB.Ex. 8-9, p.17-18.

2.Summarizing

Бесіда в режимі T-Р123.

Т: What did we do at the lesson today?

What time is it now?

What text have you read?

What is your favourite subject?

What task did you like the most?

 

All of you were active today, so your marks are…

Thank you for the lesson!

Good-bye!

 

 

 

 

 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 1    Date _________

1.Fill in the table

1

good

 

 

2

 

colder

 

3

interesting

 

 

4

 

boring

 

5

 

 

the worst

6

fat

 

 

 

2.What time is it?


1:30 - ____________________________________

4:10 - ____________________________________

3:15 - ____________________________________

2:00 - ____________________________________

4:45 - ____________________________________

8:50 - ____________________________________


 

 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 2    Date _________

1.Fill in the table

1

little

 

 

2

 

hotter

 

3

popular

 

 

4

 

 

the best

5

happy

 

 

6

 

nice

 

 

2.What time is it?


3:30 - ____________________________________

7:20 - ____________________________________

9:45 - ____________________________________

4:40 - ____________________________________

10:15 - ____________________________________

8:00 - ____________________________________


 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 1    Date _________

1.Fill in the table

1

good

 

 

2

 

colder

 

3

interesting

 

 

4

 

boring

 

5

 

 

the worst

6

fat

 

 

 

2.What time is it?


1:30 - ____________________________________

4:10 - ____________________________________

3:15 - ____________________________________

2:00 - ____________________________________

4:45 - ____________________________________

8:50 - ____________________________________


 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 2    Date _________

Fill in the table

1

little

 

 

2

 

hotter

 

3

popular

 

 

4

 

 

the best

5

happy

 

 

6

 

nice

 

 

2.What time is it?


3:30 - ____________________________________

7:20 - ____________________________________

9:45 - ____________________________________

4:40 - ____________________________________

10:15 - ____________________________________

8:00 - ____________________________________


 

 

doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
12 серпня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку