Конспект уроку "Ведення словника. Частини мови. (ст.40-41)."

Про матеріал
Objectives: Ввести нові ЛО теми. Ввести поняття «частини мови» та практикувати учнів у їх розрізнені. Перевірити рівень засвоєння: ступені порівняння прикметників та котра година. Практикувати учнів у вживанні ЛО попереднього уроку: навчальні предмети. Розвивати комунікативні вміння учнів. Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до культури. Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, роздруківки «Ступені порівняння прикметників».
Перегляд файлу

THE PLAN OF THE LESSON

  16                                                                                        О. КАРПЮК            __5__ form

Aim: Ведення словника. Частини мови. (ст.40-41)

Objectives: Ввести нові ЛО теми.

Ввести поняття «частини мови» та практикувати учнів у їх розрізнені.

Перевірити рівень засвоєння: ступені порівняння прикметників та котра година.

Практикувати учнів у вживанні ЛО попереднього уроку: навчальні предмети.

Розвивати комунікативні вміння учнів.

Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до культури.

Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, роздруківки «Ступені порівняння прикметників».

 

The procedure of the lesson:

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1.Aim

- T: Good morning, dear pupils. Take your seats. I’m glad to see you. How are you today? Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. We have a lot of work to do. We are going to revise the grammatical material about Degrees of Comparison of Adjectives. Our topic today is «Keeping the vocabulary». We'll revise the vocabulary on the topic – school subjects, personal and possessive pronouns, numerals and learn some new words. We’ll check how good are you in speaking “What time is it?”

2.Warm-up

Прослуховування і виконання завдань аудіо запису «Adjectives».

3.Check on hometask

WB.Ex. 10, p.18; усно перевірити як учні знають навчальні предмети; вибіркова перевірка ведення словників.

Think about school and your favourite subject. Say which day is your favourite. Explain why.

What are interesting / boring / difficult subjects for you?

 

  1. Основна частина уроку

1.Speaking

Ex. 1, p. 40 – Read and say what subject is this text about.

2. Grammar lab

Parts of speech

Ex. 2, p. 40 – Match and think of more examples.

Ex. 3a, p. 40 – Look at the pages from Olha’s and Ihor’s vocabulary books and compare them.

Ex. 3b, p. 40 – Answer the questions.

 

3. Writing

Adjectives. Degrees of comparison of adjectives. (на роздруковках)

(учні пишуть самостійну роботу по ступенях порівняння прикметника.)

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 1    Date _________

1.Fill in the table

1

boring

 

 

2

 

colder

 

3

interesting

 

 

4

 

 

the best

5

 

 

the worst

6

fat

 

 

 

2.What time is it?

10:30 - ____________________________________

5:10 - ____________________________________

4:15 - ____________________________________

11:00 - ____________________________________

6:45 - ____________________________________

7:50 - ____________________________________

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 2    Date _________

Fill in the table

1

 

nicer

 

2

 

 

the hottest

3

popular

 

 

4

good

 

 

5

 

happier

 

6

little

 

 

 

2.What time is it?

2:30 - ____________________________________

8:20 - ____________________________________

10:45 - ____________________________________

3:40 - ____________________________________

9:15 - ____________________________________

7:00 - ____________________________________

 

III.Заключна частина уроку

1.Homework

WB.Ex. 8-9, p.17-18.

2.Summarizing

Бесіда в режимі T-Р123.

Т: What did we do at the lesson today?

What time is it now?

What text have you read?

What is your favourite subject?

What task did you like the most?

We’ll have a test for the next time! Prepare to it, please.

 

All of you were active today, so your marks are…

Thank you for the lesson!

Good-bye!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 1    Date _________

1.Fill in the table

1

boring

 

 

2

 

colder

 

3

interesting

 

 

4

 

 

the best

5

 

 

the worst

6

fat

 

 

 

2.What time is it?

10:30 - ____________________________________         7:50 - ____________________________________

5:10 - ____________________________________           6:45 - ____________________________________

4:15 - ____________________________________          11:00 - ____________________________________

 

 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 2    Date _________

Fill in the table

1

 

nicer

 

2

 

 

the hottest

3

popular

 

 

4

good

 

 

5

 

happier

 

6

little

 

 

 

2.What time is it?

2:30 - ____________________________________                    7:00 - ____________________________________

8:20 - ____________________________________                    9:15 - ____________________________________

10:45 - ____________________________________                  3:40 - ____________________________________

 

 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 1    Date _________

1.Fill in the table

1

boring

 

 

2

 

colder

 

3

interesting

 

 

4

 

 

the best

5

 

 

the worst

6

fat

 

 

 

2.What time is it?

10:30 - ____________________________________            7:50 - ____________________________________

5:10 - ____________________________________              6:45 - ____________________________________

4:15 - ____________________________________              11:00 - ____________________________________

 

 

Name ______________ Surname ________________ form 5- ___     V – 2    Date _________

Fill in the table

1

 

nicer

 

2

 

 

the hottest

3

popular

 

 

4

good

 

 

5

 

happier

 

6

little

 

 

 

2.What time is it?

2:30 - ____________________________________                  7:00 - ____________________________________

8:20 - ____________________________________                  9:15 - ____________________________________

10:45 - ____________________________________                3:40 - ____________________________________

 

doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
13 серпня 2019
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку