Конспект уроку "Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. Ліплення декоративної пташки."

Про матеріал

Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. Ліплення декоративної пташки.

Мета:продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом мистецтва, ознайомлювати з матеріалами та інструментами художника-кераміста;
закріплювати розуміння учнями понять декор та декорування, навички роботи з пластиліном;
закріплювати навички основних видів ліплення, передавання форми, рухів та декорування тварин;
розвивати дрібну моторику руки;
виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості;
виховувати екологічну культуру, любов до українського народного мистецтва.

Перегляд файлу

2 клас

Образотворче мистецтво

Тема. Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. Ліплення декоративної пташки.

Мета:продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом мистецтва, ознайомлювати з матеріалами та інструментами художника-кераміста;
закріплювати розуміння учнями понять декор та декорування, навички роботи з пластиліном;
закріплювати навички основних видів ліплення, передавання форми, рухів та декорування тварин;
розвивати дрібну моторику руки;
виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості;
виховувати екологічну культуру, любов до українського народного мистецтва.

Оснащення: об’ємні зображення з пластиліну;ТЗН; дошка для ліплення; пластилін ; стеки; простий олівець; серветки.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1.Бесіда
- Як називається вид образотворчого мистецтва, який створює об’ємні зображення?

(Скульптура)
- Якими матеріалами та інструментами користуються художники-скульптори?
(Матеріали скульптури — метал, камінь, глина, дерево, гіпс, лід, сіль та інше.)
- Які скульптурні твори називають скульптурою? Рельєфом?
(рельєф -зображення розміщене на площині, зокрема барельєф).
-Що таке кругла скульптура та чим вона відрізняється від рельєфу?

(Розрізняють круглу скульптуру (статуя, група, статуетка, погруддя), яку можна розглядати з різних сторін, а рельєф - це зображення на площині)
- Які круглі скульптури називають пам’ятниками? Статуями? Статуетками? З яких матеріалів, на вашу думку, вони можуть бути виконані?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 

- Послухайте вірш та скажіть, про кого та про який вид діяльності розповідається?
Майстер іграшку робив.
Довго глину він місив.
Він руками обома
Ліпив форму недарма.
Візерунком коні вкриті,
Тихо сохнуть на повіті.
В печі він їх обпалив
Та глазур’ю щільно вкрив.
Вийшла іграшка з душею,
Ми милуємося нею.
(Н. Горошко)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь вчителя з демонструванням презентації
Дитяча іграшка — зображення півника чи баранчика, створене нестримною фантазією народного майстра, — неповторна перлина, що визначає обличчя народу. 
        У давні часи люди робили жіночі фігурки з глини, прикрашали їх візерунками, обліплювали зерном і кидали у вогонь. Навколо вогнища виконували ритуальні дійства, пов'язані з культом Матері-Землі.
       Після виконання цього магічного обряду, що мав принести багатий урожай, фігурки віддавали для забави дітям. Так з'явилися перші іграшки.
         Дослідники вважають, що традиція виготовлення твариноподібних іграшок дуже давня, і пов'язують її зі скотарством та виробництвом мо¬лока і сиру. Під час розкопок археологами було знайдено чимало скульп¬турних зображень бика, барана, свині, птаха, коника тощо.

     Українські народні іграшки надзвичайно різноманітні. Є вони дерев'яні, глиняні, сирні, солом'яні та з інших природних матеріалів, щоправда, відрізняються кольором, формою, візерунком, оздобленням і технікою виготовлення.


2. Ознайомлення з роботою художника-кераміста

Спочатку художник-кераміст уважно вивчає природну форму, потім спрощує й узагальнює (стилізує) її, обравши найхарактерніші риси, підкреслює і підсилює (декоративно переробляє) їх. Потім майстер ліпить іграшку з глини й прикрашає об’ємним декором (декорує), просушує її на повітрі, обпалює в спеціальній печі, розфарбовує й покриває кольоровою або прозорою глазур’ю.
 

429Іграшкові коники

Художньо виконані предмети побуту — одяг, посуд, меблі, килими,             вишивки, ювелірні вироби, мереживо, керамічні іграшки тощо — назива¬ються предметами декоративно-прикладного (ужиткового) мистецтва.
У них  поєднуються краса і зручність, практичність і доцільність. Мистецтво прикрашування предметів називається "декоративним" (від французького слова "декор" — "прикраса").

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Відгадування загадки.

- Уявіть собі , що ви відомі художники- скульптори. Та у вас є одне дуже важливе завдання виготовити пташку. Ви її будете виготовляти не з глини, а з пластиліну.

- А щоб дізнатись, яку саме пташку ми будемо виготовляти, відгадайте загадку.

В лісі лине дивний звук:
Тук-тук-тук! Тук-тук-тук!
Гострий дзьоб, як молоток:
Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!
Буде лісу помагати
Працьовита пташка… (дятел).

 

2. Послідовність виготовлення пташки з використанням презентації.

- Перш ніж приступити до виконання роботи, перегляньте та запам'ятайте як потрібно послідовно виготовити пташку.

1. Як і при ліпленні будь-якої  пташки, для створення дятла необхідно виконати наступні елементи: голову, тулуб, крила, хвіст і дзьоб. Далі залишиться лише скріпити деталі .

2. Підготуйте пластилін потрібного кольору. Виконувати голову і тулуб дятла можна на основі білого пластиліну і кріпити на них чорні деталі або, навпаки, робити чорні заготовки і додавати білі елементи. Орієнтуйтеся на наявність матеріалу. Остерігайтеся темного пластиліну, адже руки після нього забрудняться, а значить, може бути зіпсований і білий пластилін.

3. Зліпіть маленьку кульку для голови .

4. Зліпіть  ще одну кульку, але вдвічі більшу – для тулуба.

5. Сформуйте тулуб, прикріпіть до нього голову.

6. Візьміть чорний пластилін , невеликі частинки причепіть до голови та тулуба.

7. Візьміть чорний пластилін, сформуйте 5 трубочок- це для хвостика пташки.

8.  Прикріпіть хвіст до тулуба.

9. Зробіть заготовки для ліплення крил. Перш за все, це повинні бути чорні заготовки, які за формою нагадують кому. Також необхідні білі овальні заготовки і тонкі білі нитки для створення смужок. Хоча малюнок на крилах у дятла може бути довільним, бувають різні породи цих птахів.

10. Спочатку прикріпіть білі овальні острівці ближче до широкої частини крила. Трохи нижче прикріпіть кілька білих смужок. Потім стеком намалюйте ряд поздовжніх смуг, щоб показати рельєф крила.

11. Прикріпіть крила.

12. На мордочку прикріпіть дрібні точки-очі. На верхівку одягніть червоний берет. Прикріпіть довгий міцний дзьоб.

13. Добавте маленькі коричневі лапки.

 

VI. Повторення правил безпечної праці

1. Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.

          2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.

          3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.

          4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.

        Перед виконанням практичної роботи слід нагадати дітям прийоми роботи з пластиліном. (Використовуються демонстраційні таблиці «Прийоми роботи з пластиліном»). 

 

 

VІI.  Виконання практичної роботи.

( Слідкую за правильністю виконання роботи)

 

VІІI.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення учнівських робіт
Під час оцінювання виробів необхідно враховувати:
— наскільки правильно учні відтворюють форму та будову тіла тварини,
— обрані рухи, якість виконання найхарактерніших деталей декорування.
Найвищої оцінки заслуговують вдалі та доречні конструктивні зміни та доповнення до зразка, запропонованого вчителем.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гайдай Світлана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
5459
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку