конспект уроку "Натюрморт у живописі" 6 клас

Про матеріал
Даний конспект допоможе підготуватись вчителю до уроку у 6 класі. Матеріал дуже легкий у сприйманні для учнів ,вони швидко і дуже добре засвоюють дану тему. Особисто вчителю можна також підготувати не велику презентацію до уроку, це не є обов'язково. Вчитель .сам демонструє педагогічний малюнок на дошці і показує на предметах закони світлотіней. Учні добре виконують дане завдання на уроці.
Перегляд файлу

Тема уроку. Натюрморт. Живопис.

Мета: Познайомити учнів з різноманіттям зображення світу речей  в історії мистецтва; розширити знання учнів пр  жанр натюрморту, про  особливості його композиційного рішення; вчити компонувати натюрморти.

Продовжувати формувати навички щодо роботи з фарбами, уміння

аналізувати природні форми; поглиблювати знання учнів про лінію

симетрії, етюд, композицію, світло, тінь, півтінь;

 Розвивати уяву, пам'ять, творче мислення; розвиток самостійності, вміння працювати за зразком; асоціативне гнучке образне мислення; уважність у плануванні практичних дій щодо змісту практичної роботи; стимулювати творчу думку;

  Виховувати естетичну сприйнятливість, естетичний смак; інтерес до художнього бачення краси оточуючого світу;

Обладнання: репродукції картин, малюнки - приклади композиційного розташування предметів у натюрморті, малюнки натюрмортів, картки із зображенням предметів, таблиця "Поетапність виконання натюрморту ".

Матеріали та інструменти: А-4ф, простий олівець, гумка, фарби, пензлі, ємність для води, серветки, палітра.

Методи і методичні прийоми: бесіда, пояснення; порівняння образів;    демонстрування, аналіз.

Тип уроку: комбінований урок.

Завдання уроку: створення начерку класичного натюрморту.

                                                   Хід уроку.

        I.            Організаційний момент (1 хв.).

Сьогоднішній урок хочеться почати з чудових рядків, що кличуть до завзятості, працьовитості, радості життя, творчості. Нехай вони стануть і вашим девізом:

Не можеш - дізнайся,

Не знаєш - дізнайся,

Пробуй, шукай, здійснюй, досягай.   

 II.            Актуалізація опорних знань і вмінь (3 хв.).

Інтерактивна гра «Гончар та живописець» ( учень на вертикальній площині компонує глечики різного розміру ).

Які ви знаєте основні виражальні засоби в образотворчому мистецтві? (малюнок , композиція , колорит ) .

Які ви знаєте види малюнка ? (малюнок, ескіз, етюд ).

Інтерактивна гра «Склади композицію з силуетів» (учень складає композицію з представлених предметів – силуетів різної форми).

Що таке композиція? (система правил і прийомів розташування частин картини в єдине ціле, вміння точно розмістити зображення на аркуші ).

Які головні засоби композиції ви знаєте? ( композиційний центр, контраст, ритм, колір, фон або простір).

Що таке композиційний центр? (головне в зображенні, виділяється кольором, розміром, освітленням, але не завжди може бути в центрі картини

залежить від розташування предмета і точки зору).

Інтерактивна гра «Визначте головний квадрат у композиції» (фронтально).

Які жанри живопису ви знаєте? (портрет, пейзаж, натюрморт, анімалістичний, побутовий, історичний,  батальний ).

 

III.            Мотивація навчальної діяльності (1 хв.).

Подивіться на ці репродукції картин. Художники просто зображують звичайні речі побуту, квіти, харчі. Далеко не всі вгадують, що криється за цим.

До якого жанру живопису можна віднести ці картини? ( натюрморт ).

Спробуйте дати назву кожній картині.

Послухайте вірш - загадку.

 

Якщо бачиш на картині

Чашку кави на столі,

Або воду у графині,

Чи троянду в кришталі.

 

Чи велику жовту диню,

Чи конвалії малі,

Вазу, яблуко чи торт,

Знай усі ці речі разом,

Називають… (натюрморт).

IV.            Оголошення теми та мети уроку (1 хв.).

Сьогодні на уроці ви познайомитеся з одним з найкрасивіших жанрів образотворчого мистецтва - натюрмортом, дізнаєтеся про особливості його композиційного рішення, виконаєте етюд натюрморту з натури фарбами.

 

V.            Вивчення нового матеріалу (5 хв.).

З історії натюрморту.

«Натюрморт» - від французького «мертва натура» - жанр образотворчого мистецтва, зображення різних предметів ужитку, речей, харчів (овочі, фрукти  хліб і т. д.), квітів та іншого. У голландському та німецькою мовами суть натюрморту виражається як тихе життя речей, повна своїх внутрішніх подій життя, яке ми так рідко помічаємо. Виник цей жанр близько 400 років тому в Голландії та Іспанії.

Завдання художника в області натюрморту полягає не тільки в передачі речей самих по собі, а й у тому, щоб висловити ставлення до них людини даної епохи, а через них і до навколишнього світу. Ось чому голландський натюрморт 17 століття з'явився віддзеркаленням голландського побуту

( Пітер Клас і Віллем Клас Хеда « Шинка і срібний посуд », «Сніданок з шинкою »).

Натюрморт так само може просто радувати око грою фарб, давати душевний відпочинок.    

А що можете сказати ви, дивлячись на цей натюрморт? Які почуття він у вас викликає?

Послідовність і правила роботи над натюрмортом.

Щоб робота над натюрмортом була по - справжньому цікавою і корисною, натюрморт повинен бути добре складений і правильно поставлений. А це початок творчості і не так просто, як може здатися. Тут вже проявляється смак і композиційне чуття художника .

У мистецтві жорстких рецептів немає. Але певні правила в натюрморті все ж є ( схеми натюрморту, але не слід думати, що предмети натюрморту треба обов'язково розташовувати за схемами ).

Набір предметів не може бути випадковим, їх повинно щось об'єднувати, ріднити, в них повинна бути закладена певна ідея, тема. Наприклад, предмети праці, рослини, плоди або страви, старовинні чи побутові речі і т. д.

Постановка натюрморту.Якщо розглядати предмети занадто далеко один від одного в композицію може увійти порожнеча, якщо занадто зближувати - натюрморт може вийти занадто важким, громіздким. Однакові предмети, розташовані по одній лінії, створять враження нудної одноманітності. Добре коли чергуються світлі і темні предмети, важкі і     більше витончен формою.

Натюрморт повинен мати композиційний центр - предмет або найбільший, або найяскравіший, або найбільш виразний. Але композиційний центр не обов'язково повинен збігатися з центром геометричним.

Предмети повинні бути згруповані так, щоб вже нічого не хотілося прибрати, пересунути або додати.

Велику роль в натюрморті грає фон. Поміщений впритул за натюрмортом фон не дозволяє погляду розсіюватися, йти від постановки.

Вільний, легкий передній план. Найбільш важкі, великі предмети повинні знаходитися десь ззаду; легші - перед нами, а найперший план повинен бути зовсім вільним, відкритим.

VI.            Практична робота (25 хв.).

Ми  на уроці передамо тільки загальний настрій, колір, форму натюрморту. Пропоную вам намалювати цей натюрморт (показується натура).  Роздивіться уважно всі предмети, визначте  їх форму, розмір, колір, розташування.

Яку геометричну форму вам нагадує яблуко. (Яблуко - коло, глечик-прямокутник.)

Наскільки менше яблуко від глечика?

А які кольори ми будемо використовувати? Яка це гамма?

А тепер, коли ми розглянули наш натюрморт, ми розберемо поетапність виконання нашого малюнку (вчитель малює на дошці):

спочатку, ледве натискаючи на олівець, намічаємо лінію площини;

компонуємо предмети загальними лініями, визначаємо їх розташування на листі відносно один одного (яблуко ближче).

ледве натискаючи на олівець уточнюємо форму предметів, постійно порівнюючи малюнок з натури.

для побудови глечика проводимо лінію симетрії, яка поділяє його на дві однакові частини.

Виконавши малюнок олівцем,  починаємо роботу кольором. Працюючи з фарбами не забуваємо, що одна сторона ближче до вікна, тому більш освітлена. Умовно поділяє світло, тінь, півтінь. Це допоможе передати вам об'єм предметів.

Вправа «Диригент».

Індивідуальна творча робота.

Малювання натюрморту (контроль правильності виконання прийомів роботи; надання допомоги учням, які відчувають труднощі ).

VII.            Підсумок уроку (3 хв.).

Інтерактивна вправа «Інтерв'ю».

Над яким зображенням на картинах ви сьогодні працювали? (над натюрмортом ).

Що таке натюрморт? (предмети неживої природи: квіти, риба, дичина, утворює ).

Натюрморт може багато розповісти глядачеві, нагадати про сонце, про літо або інший час року, пробудити радість чи смуток.

Оцінювання робіт учнів.

Виставка дитячих малюнків.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
9 жовтня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку