Конспект уроку навчання грамоти "Буква "ю",позначення нею сполучення звуків [йу].

Про матеріал
Матеріал містить конспект уроку розробленого за мотивами української народної казки "Ріпка". Допомагаючи казковим героям, діти із задоволенням виконують навчальні завдання, що підвищує їх інтерес до здобуття нових знань.
Перегляд файлу

Тема. Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Позначення буквою «ю» звука [у] та м’якості попереднього приголосного. Читання слів, речень. Опрацювання тексту.

Мета. Ознайомити учнів з буквою «ю» та її звуковими значеннями, вчити аналізувати й читати склади та слова з буквою «ю» в різних позиціях, працювати з текстом, розвивати вміння працювати в парах і групах. Виховувати  почуття дружби, доброту, бажання допомагати іншим.

Навчально – методичне забезпечення.    Мультимедійна презентація, картки-склади, слова-анаграми, комп’ютер, мультимедійна дошка.

Зміст уроку.

І. Організація учнів.

Ось і все. Дзвенить дзвінок.

Починається урок.

Буде він у нас цікавий

В гості казка завітала.

А яку казку ви хотіли б запросити до нас на урок?  Чи справдились ваші сподівання дізнаємось, якщо відгадаєте загадку. ( Слайд1).

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Казка буде не звичайна. Її герої допоможуть нам отримати нові знання, познайомлять з новою буквою і відкриють її секрети,навчать працювати дружно і злагоджено. Готові?

ІІІ. Формування нових знань і умінь.

А хто зустрічає нас на порозі казки? (Слайд 2).

Посадив дід ріпку. А щоб вона виросла велика-превелика, як у казці, доведеться й нам попрацювати – скромовки розказати.

1. Конкурс на кращого читця скоромовок. Молодці.

Виросла ріпка. Радий дідусь. Схопив він ріпку за чуб, хоче вирвати, а вона не піддається. Сидить у землі, як зачарована.  Може ми спробуємо зняти злі чари?

2. Робота в групах.

Прочитати слова-анаграми. Визначити зайве.

Пецьре                                 рокцу                  ценос                     нисуця

церес                                    цьзає                   цалап                    оцьліве

Буциля                                  рогобець           концеві                  яцинулоп

Дідусь вдячний вам за старанну працю і пропонує відпочити та відгадати загадку. А разом і познайомитись з новою буквою. (Слайд3)

3. Гра-вправа «Мікрофон».

Хто знає слова з буквою «ю»?  Ця буква зовсім не проста. Свої секрети має вона. Треба нам їх розгадати, а дідусеві далі ріпку рвати. Ось і бабуся йде на допомогу. Давайте дамо їй ім’я, яке починається буквою «ю» і попросимо розказати перший секрет цієї букви. (Юля, Юстина).

4. Робота в парах.

Щоб бабуся секретом поділилася назвіть звуки в слові «Юля» і побудуйте звукову модель. А тепер викладіть це слово з букв. Що цікавого помітили? Скільки звуків у слові? А скільки букв? Чому звуків більше? Який секрет букви «ю» розкрили? (Позначає два звуки «йу»). Яка ще буква має такий секрет? Молодці. Але ж ріпка і досі в землі сидить, щоб її вирвати треба склади прочитати.(слайд4).

Не вдалося. Треба ще когось на допомогу кликати.(Внучку).(Слайд5).

Її ім’я містить в середині букву «ю». Пробуємо разом ріпку рвати. А для цього слід звукову модель слова –імені внучки побудувати.Скільки звуків? Скільки букв? Який звук стоїть перед звуком «у»? Якою буквою позначається звук «у»? Який другий секрет букви «ю»?

(Пом’якшує попередній приголосний і позначає звук «у»). Склади прочитати.

Молодці! Секрети всі розкрили. Відпочинок заслужили.

5. Фізкультхвилинка «Танці-розвиванці».

6. Читання для себе. А наша ріпка й досі в землі. Кличемо собачку нам допомогти.(слайд6).

А вона  просить навчити її з  буквариком працювати, слова з буквою «ю» читати.

І слова вже прочитали, а ріпка не піддається. Покличемо на допомогу кицьку Варварку. (Слайд 7).

7. Читання з другом.

А кицька-пустунка любить на каруселі кататись та з гірки спускатись. І ми з гірочки спустимось та для друзів речення почитаємо.  І кицька не сама прийшла. Вона привела свою подружку мишку Сіроманку.Бачите, які сліди вона в букварику залишила. Та й ріпка уже набік нахилилась. Щоб її вирвати потрібно ще трішечки зусиль. Текст прочитати та назву йому дати.

8. Робота з текстом.

Гра-вправа «Телефон»

Як звали дідуся? А онука? Що подарував Юркові дідусь? Про що була книжечка? Про що мріяв Юрась? Як дідусь допоміг онукові здійснити мрію?

Який заголовок можна дібрати?

Молодці. Всі завдання виконали. А ріпку дідусеві вирвати допомогли? (Слайд8)

Вдалося.

Рефлексія.

Як працювалося на уроці? Яку букву вивчили? А ріпку вирвати зуміли? Хто допомагав нам? Які секрети розкрила буква «ю»? Який настрій у вас після наполегливої праці?

А в мене гарний настрій від того, що ви в мене такі старанні і дружні.

Герої казки пропонують вам на перерві, або вдома свої враження від уроку передати в картинці –розмальовці. (Розмалюють картинку і прочитають букву «ю».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Перший урок

Тема.            Моя рідна школа.

Добрий день, мої любі діти!

Ви прийшли нині вперше в клас.

Море посмішок всюди, квітів -

Вся країна вітає вас.

    Вас вітають рідні, друзі,знайомі і, навіть,не зовсім знайомі люди. Вас щиро вітаю і я – ваша перша вчителька. Я ціле літо з нетерпінням чекала зустрічі з вами. Хвилювалася, намагалася уявити: які ви? Чим захоплюєтесь? Що вам подобається, а що ні? Намагалася підготувати класну кімнату так, щоб вам було зручно і затишно. Вам сподобався клас? Всі готові навчатися тут цілих 4 роки? То ж не будем гаять час. Щось запитати хочу вас, а ви хором промовляйте. Так чи ні відповідайте. Згодні?

Гра «Так - ні»

Чи веселі йшли до школи?

Лінь-дрімоту побороли?

Чи готові ви дружити, в колективі дружно жити?

Чи може хочеться поспати?

Може з лялькою пограти?

То ви прийшли сюди навчатись?

А може труднощів боятись?

Скажіть, портфеля всім придбали?

А чи усе туди поклали?

А може серед вас є ось такий Миколка як у цьому віршику. Уважно слухайте мене – а раптом хтось впізна себе.

Якщо потрібно класти в портфель те, що взяв Миколка ви кивайте головою, а якщо ні – тупайте ніжками.

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівці поклав у сумку,

Книги, ручку,зошит, гумку

М’яч, перо, граблі, подушку.

На обід м’яку пампушку.

Двох ведмедиків, лопату,

Білочку руду хвостату.

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще й стільця, стола і парту,

і географічну карту.

Трактора, машину, мило…

Вже й на дворі звечоріло.

Сів Микола дума думку

А чи все поклав у сумку?

Молодці! Уважно слухали весь час. Нема такого серед вас?

Отож ми сміливо можемо вирушати в подорож

до чарівної Країни Знань. А, оскільки ця країна чарівна, то й подорожувати будемо на чарівній повітряній кулі.

 Але сьогодні ми зустрілися вперше. І що, на вашу думку, нам треба зробити в першу чергу?

Так, необхідно познайомитися. А зробити це правильно допоможе нам загадка.

Загадка.

Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве і дзвінке.

Бо носить все життя мене людина

А ну вгадайте-но, що я таке?

Отже, щоб познайомитись, потрібно кожному назвати своє ім’я. Нехай кожен привітається з тим, хто сидить справа, назве своє ім’я і прикріпить свою світлину в корзину повітряної кулі. Я допоможу вам. Якими словами можна вітатися з друзями? А з дорослими?

Отож, будьмо знайомі.

Доброго дня, мої любі діти, мене звати …., я – ваша перша вчителька. Я дуже рада зустрічі з вами.

Далі діти передають іграшку із рук у руки, називають себе і розміщують світлини на кулі.

 От і познайомились. А хто знає чому саме таке ім’я обрали для вас рідні? Давайте попросимо допомоги у батьків.

Гра «Крісло автора». (батьки сідають у крісло в центрі і розповідають чому обрали дитині саме це ім’я).

В народі кажуть, що коли народжується дитина, в небі спалахує нова зірка. Над нашою школою сьогодні засвітилося велике сузір’я із 16 яскравих зірочок. І це зоряне небо залетіло до нашого класу та й залишилося. Адже в цю мить в ній народилася нова шкільна родина. Ми тепер не просто діти і дорослі.  Ми – одна сім’я, яка щойно народилася. А на день народження прийнято дарувати подарунки. То ж і на вас сьогодні чекає багато подарунків. А який подарунок найважливіший в день народження?   (торт)

Ваші рідні приготували для вас найкращий і найсмачніший у світі іменинний торт.Зараз мами запалять першу свічку і загадають бажання. Тепер кожен з вас загадає своє найзаповітніше бажання.

І я т акож маю найзаповітнішу, в даний час мрію:

Нехай наша шкільна родина, яка шойно народилася, буде міцною, дружною, справді єдиною. Нехай панує в ній добро,повага і взаєморозуміння. 

Запалюємо свічку, загадуємо бажання.

А щоб бажання і мрії здійснились треба торт скуштувати.

(Батьки пргощають дітей тортом).

docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
3739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку