Презентація містить опис педагогічної технології навчання читання і письма , що включає в себе 5 видів діяльності:читання для себе, читання разом з другом, письмо для себе, робота зі словами, слухання.
Засновники методики DAILY 5 Гейл Боші Джоан Мозервчительки початкових класів м. Сієтл США
Номер слайду 4
Тривалість щоденних п'яти(загалом не більше 30 хвилин) Читання для себе – 6-10 хвилин. Письмо для себе – 7-10 хвилин. Читання з другом, слухання, робота зі словами – в залежності від ситуації.
Номер слайду 5
10 кроків, щоб навчати та навчитись самостійностіКрок 1 Визначте, чого потрібно навчити. Крок 2. Поставте ціль та створіть атмосферу терміновості. Крок 3. Записуйте бажані моделі поведінки на «Я – схему». Крок 4. Змоделюйте найбільш бажану поведінку. Крок 5. Змоделюйте найменш бажану поведінку, тоді найбільш бажану. Крок 6 Розмістіть учнів у класі. Крок 7. Тренуйте та формуйте витривалість. Крок 8 Не заважайте. Крок 9 Використовуйте тихий сигнал, щоб скликати учнів до початково- го місця збору. Крок 10 Проведіть групове опитування: запитайте «Як все пройшло?»
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Читання для себе. Задачі, які вирішує першокласник: Я обираю книгу або текст;Я обираю зручне робоче місце;Я відразу починаю працювати;Я оглядаю книгу;Я розумію те, про що читаю;Я знаю, що означає більшість слів;Я можу переказати прочитане;Я можу поділитись власними враженнями від прочитаного
Номер слайду 9
Письмо для себе. Головна мета:навчити вільно висловлювати власні думки. Завдання вчителя: Створити ситуацію успіху;Добирати теми, цікаві для учнів;Власний записник або щоденник вражень: Особистий простір учня- Не перевіряється вчителем;Записи робляться щодня;Пишу або малюю;
Номер слайду 10
Орієнтовні теми. Що сьогодні (вчора) у мене було цікавого?Що було у мене гарного? Що було у мене поганого?Про що я мрію?Що таке добро?Яку добру справу я зробив?Який урок мені сподобався і чому?Який урок мені не сподобався і чому?Що таке дружба?
Номер слайду 11
Читання для друга. Задачі, що вирішує ця діяльність:- збільшення кількості прочитаних книжок або текстів;Високий рівень концентрації уваги під час читання;Можливість практикувати навички читача;Тренування швидкості та виразності читання;Формування навичок спілкування та співпраці;Розширення словникового запасу учнів;Любов до книги та мотивація більше читати
Номер слайду 12
Робота зі словами. Учитель: Добирає слова та тексти для роботи. Добирає матеріали і завдання. Готує словники. Розміщує слова на «Стіні слів».
Номер слайду 13
Робота зі словами. Функціонування «Стіни слів»- Розміщують незрозумілі або цікаві слова, що зустрілись під час читання для себе, читання з другом, письма для себе або слухання. Регулярно додають нові слова;Використовують ці слова у власному мовленні;З'ясовують значення незрозумілих слів;Знаходять цікавий матеріал про ці слова
Номер слайду 14
Слухання Під час слухання учні навчаються: Правильної вимови та виразності читання;Сприйняттю інформації на слух – навички аудіювання. Можна слухати: Читання вчителя;Читання товариша;Аудіозапис;Читання старших учнів
Номер слайду 15
Приклад завдання
Номер слайду 16
Після щоденних п'яти необхідно: Повернути всі використані матеріали на свої місця. З'ясувати чи все вдалося учням. Дати самооцінку емоційному стану