Відкритий урок з української мови
2 клас НУШ
Вчитель Будник О.В.
Тема. Навчаюся змінювати слова – назви предметів.
Мета: розширювати знання учнів про слова, які відповідають на запитання хто? що?; удосконалювати вміння змінювати ці слова за зразком «один-багато»; формувати вміння самостійно робити висновки, узагальнюючи одержані знання; розвивати логічне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання: предметні малюнки, макет колоска, мовний матеріал,відео про Сорочинський ярмарок.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природнича.
Хід уроку
Ми сьогодні, діти, з вами
Помандруєм зі словами.
Щоб часу не витрачати –
Починаєм працювати.
Голова – щоб думати.
Вуха – щоб слухати і чути.
Очі – щоб усе бачити.
Руки – щоб їх піднімати.
Серце – щоб усе відчувати і сприймати.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
- Відкриємо зошити і запишемо число : 4 грудня
Класна робота
А ) Каліграфічна хвилинка.
Наступна робота писати навчає
І скаже, хто в гості до нас завітає.
Нумо, спробуйте вгадати,
Яку букву нам писати:
Вона є в котика і киці,
В кошеняти і криниці,
В курки, качки і бичка –
Це ж, звичайно, буква ….»ка».
Золотистий і вусатий
В ста кишеньках – сто маляток.
А малятка не прості –
Це зернятка золоті. (Колосок на дошці)
От і ми з вами сьогодні на уроці будемо збирати зернятка знань і наповнювати ними наш колосок, а як колосок дозріє - ми поїдемо з ним ярмаркувати.
Б) Гра «Швидко добери слово».
А) Гавкає –собака. Нявчить…..
Малює…. Лікує…
Навчає… Спить….
Б) Білий, холодний, пухнастий…..
Жовте, кленове, осіннє….
Футбольний, круглий, шкіряний….
Червоне, солодке, соковите….
Чорна, дощова, велика…..
Зелена, висока, новорічна….
Підсумок:
3. Оголошення теми та мети уроку.
– Ми сьогодні продовжимо роботу зі словами – назвами предметів і будемо змінювати їх за числами.
4. Сприймання і засвоєння нового матеріалу
На дереві сидів горобці. До годівнички прилетіли синиця.
– Які слова треба замінити, щоб речення стали правильними? ( зернятко)
На дереві сидів горобець. До годівнички прилетіли синиці.
Підсумок:
5. Робота з підручником( с. 64-65)
Сироїжки – сироїжка.
Лисички – лисичка.
Опеньки – опеньок.
Боровики – боровик.
Перевірка виконаного завдання, роздача зерняток.
Фізкульхвилинка
У сиву давнину всі товари продавали на ярмарку.
Ярмарок – торг, який улаштовується регулярно в певну пору року і в певному місці для продажу й купівлі товару.
До сьогоднішнього часу в Україні зберігся один великий ярмарок. А проводиться він наприкінці літа на Полтавщині недалеко від нас у селі Великі Сорочинці. Сорочинський ярмарок – це місце, де люди розмовляють, торгують, купують, веселяться, співають, танцюють, розважаються і відпочивають. А які смачні страви там готують!
Зараз ми з вами відправимося на Сорочинський ярмарок, але туди з порожніми руками не їздять, тому ми відвеземо на ярмарок свій колосок. Він уже достиг, наповнився зернятами, так і проситься на ярмарок. Продамо його тай заробимо трохи грошенят. Згодні ? Перегляд відео про Сорочинський ярмарок.
6. Узагальнення і систематизація знань
Гра « Веселий ярмарок»
Дід приїхав з ярмарку
І для всіх привіз
За червоні яблука
Витребеньок віз.
Кошик жартів – татові,
Скоромовки – братові.
ІІІ. Заключна частина
Сьогодні на уроці :
С. 64, впр. 37