Тема: Об'єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Моя пошта: kusovol@hotmail.com
Тема: Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 1-й рік навчання, браузер.
Використані джерела:
Хід уроку
― Доброго дня, діти! Сідайте. Мене звати Назар Вікторович, і сьогодні урок інформатики у вас проведу я.
― Діти, перш ніж ми з вами обговоримо сьогоднішню тему уроку, давайте проведемо логічну розминку.
4.1. Повторення правил техніки безпеки.
― Діти, давайте пригадаємо правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером. Ми з вами зіграємо у таку гру, яка називається «Можна чи не можна». Я буду зачитувати правила техніки безпеки за комп’ютером а ви, якщо погоджуєтесь зі мною, плескаєте в долоні, а якщо не погоджуєтеся, то тупаєте ногами. То ж будьте уважні!
4.2. Повторення вивченого матеріалу
― А зараз ми з вами трішки повторимо, що ж ви вивчали на попередньому уроці. Знайдіть і спільні і відмінні ознаки.
Диктофон ― Плеєр
Факс ― Смартфон
Принтер ― Сканер
― У житті ви часто потребуєте обирати одну річ з багатьох. Коли ви будете підростати вам доведеться обирати професію, учбовий заклад, в якому будете навчатися, спеціальність і т.д.
Історична довідка
― В 12 років американський підприємець і винахідник Стів Джобс подзвонив голові досить відомої на то час компанії Вільяму Х'юлетту і попросив у нього деталі, необхідні йому для складання якогось приладу. Поспілкувавшись із хлопчиком, Вільям вислав йому все необхідне і запросив у свою фірму попрацювати на канікулах. У майбутньому він став одним із засновників корпорації Apple.
― Отак і ми з дитинства робимо вибір спочатку несуттєвих предметів, які згодом можуть перевернути наше життя, тому на уроці навчимося робити свій вибір, але поки що на предметах.
5.1. Оголошення теми й мети уроку
― Тема нашого уроку – «Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів».
Сьогодні ми:
― Подивіться на екран.
― Що ви бачите? (Геометричні фігури).
― Чим ці фігури відрізняються один від одного? (Формою, кольором, розміром)
― Так дійсно, як бачимо кожен предмет має свої ознаки. Це ті властивості які йому притаманні, це мовби прикмети, за яким можна його впізнати.
― Предмети навколишнього світу мають як спільні так і відмінні ознаки. (Для пояснення готую кілька однорідних предметів наприклад, різноманітні кубики: маленький синій пластмасовий, великий дерев'яний червоний, різнокольоровий кубик зі скла, кубик з блискучою поверхнею)
― Якщо в них щось спільне, то за цими ознаками їх можна об’єднувати, наприклад.
― Подивіться на екран. (на екрані зображення різних видів комп’ютерів)
― Як ви вважаєте що в них спільного? Давайте прокласифікуємо їх.
― Всі об’єкти складаються з певних частин, наприклад комп’ютер складається з багатьох частин: монітор, клавіатура, миша, системний блок. Будь-який об’єкт можна розібрати на частини. Скажіть, ваша ручка суцільна чи також складається з якихось частин?
― А як ви думаєте з яких частин складається ваша ручка.
5.3.Словникова робота.
― Діти, візьміть до рук свої робочі зошити з друкованою основою та розкрийте їх на форзаці позаду зошита, зараз ми запишемо до ваших словничків нове слово.
VІ. Фізкультхвилинка
― Бачу ви вже трішки стомились. Тому ми всі разом проведемо фізкультхвилинку. Підніміться скоренько та вийдіть із-за своїх парт. Уважно слідкуйте за рухами, які будуть продемонстровані у відео, та старайтеся відтворити всі рухи як найточніше.
VІІ. Набуття умінь та навичок
7.1. Перевірка сприйнятого матеріалу
― За якими ознаками можна визначити об’єкт?
― Подивіться на екран і скажіть в які групи ви об’єднали дані предмети?
― Дайте загальну назву об’єктів та виберіть зайвий об’єкт.
Тварини |
Загальна назва |
|
|
|
|
|
|
―
Наступним вашим завданням буде зібрати лампу.
― З контейнера «висипались» команди. Розмісти їх на місце, з’єднавши лінією з назвою відповідної групи команд.
7.2. Пояснення вчителем комп’ютерного завдання
― Сьогодні ми попрацюємо в програмі Scratch.
― Відкрийте програму Скретч зручним для вас способом.
― Видаліть виконавця Рудого кота
― З бібліотеки спрайтів виберіть виконавця
― Напишіть до нього програму.
― Щоб спрайт не обертався догори ногами, в області спрайтів натисніть кнопку.
― Натисніть кнопку
7.3. Пояснення роботи в зошитах
― Діти, а зараз відкриваємо робочі зошити з друкованою основою на 30-му уроці.
― Поставте всі пальчик на 1 завдання та слідкуйте за мною.
― В даному завдання вам потрібно записати назви груп об’єктів, що поєднані певними ознаками.
― В другому завданні вам потрібно вам потрібно позначити «+» ознаки двох пристроїв за якими їх можна об’єднати в одну групу.
― В третьому завданні вам потрібно порівняти об’єкти та позначити той, що немає спільних ознак.
― В четвертому завданні ви розгадуєте кросворд.
― В п’ятому завданні ви вказуєте скільки у трьох, у п’яти та у п’яти з половиною палиць кінців.
― Шосте завдання. Тут вам потрібно логічно подумати і викреслити «зайву» літеру.
VІІI. Закріплення умінь та навичок
― А зараз ми з вами поділимось на варіанти, після чого 1 варіант буде виконувати завдання в зошитах, а 2 варіант працюватиме за комп’ютерами. Через 6-7 хвилин варіанти міняються завданнями
ІХ. Підсумок уроку
― Чи дізналися ми
― Чи навчилися ми
― В якій комп’ютерній програмі ми працювали сьогодні?
― На сьогоднішньому уроці ви були активними та слухняними.
― Дякую за увагу!
― До побачення!