Конспект уроку. Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів

Про матеріал

Тема: Об'єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів.

Цілі:

  • навчальна: навчити об'єднувати предмети в групу за певними ознаками, придумувати назву групі; вилучати зайві предмети з групи за ознаками, впізнавати предмети за даними ознаками та обирати з групи;
  • розвивальна: розвивати спостережливість, пам'ять, мовлення;
  • виховна: виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Моя пошта: kusovol@hotmail.com

Перегляд файлу

Тема: Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів.

Цілі:

  • навчальна: навчити об’єднувати предмети в групу за певними ознаками, придумувати назву групі; вилучати зайві предмети з групи за ознаками, впізнавати предмети за даними ознаками та обирати з групи;
  • розвивальна: розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення;
  • виховна: виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 1-й рік навчання, браузер.

Використані джерела:

  1. Григоренко С. В. Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками [Електронний ресурс] / Сергій Васильович Григоренко. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://grigorenko-sv.pp.ua/2-klas-za-programoyu-2016-roku/2-klas-za-programoyu-2016-roku-prezentacyi-urokv/3759-urok-30-obyednannya-predmetv-u-grupi-za-pevnimi-zadanimi-oznakami.html.
  2. Ляміна В. В. Об'єднання предметів у групи за спільною ознакою. Поняття «множина». Лічба предметів [Електронний ресурс] / Валентина Володимирівна Ляміна. – 2012. – Режим доступу до ресурсу: http://teacher.at.ua/publ/ob_39_ednannja_predmetiv_u_grupi_za_spilnoju_oznakoju_ponjattja_mnozhina_lichba_predmetiv/21-1-0-11627.

 

Хід уроку

  1.  Організаційний момент

― Доброго дня, діти! Сідайте. Мене звати Назар Вікторович, і сьогодні урок інформатики у вас проведу я.

 

  1.  Логічна розминка

― Діти, перш ніж ми з вами обговоримо сьогоднішню тему уроку, давайте проведемо логічну розминку.


 


  1.  Актуалізація опорних знань

4.1. Повторення правил техніки безпеки.

Діти, давайте пригадаємо правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером. Ми з вами зіграємо у таку гру, яка називається «Можна чи не можна». Я буду зачитувати правила техніки безпеки за комп’ютером а ви, якщо погоджуєтесь зі мною, плескаєте в долоні, а якщо не погоджуєтеся, то тупаєте ногами. То ж будьте уважні!

  1. Працювати з мокрими руками. – тупають ногами
  2. Розпочинати роботу тільки з дозволу вчителя. – плескають
  3. Бігати по класу та штовхатись. – тупають ногами
  4. Самостійно ремонтувати комп’ютер. – тупають ногами
  5. Повідомляти вчителя про неполадки комп’ютера. – плескають
  6. Класти сторонні речі на клавіатуру чи системний блок. – тупають ногами
  7. Торкатися проводів та роз’ємів комп’ютера. – тупають ногами

4.2. Повторення вивченого матеріалу

― А зараз ми з вами трішки повторимо, що ж ви вивчали на попередньому уроці. Знайдіть і спільні і відмінні ознаки.

Диктофон ― Плеєр

Факс ― Смартфон

Принтер ― Сканер

  1.  Мотивація навчальної діяльності

― У житті ви часто потребуєте обирати одну річ з багатьох. Коли ви будете підростати вам доведеться обирати професію, учбовий заклад, в якому будете навчатися, спеціальність і т.д.

Історична довідка

― В 12 років американський підприємець і винахідник Стів Джобс подзвонив голові досить відомої на то час компанії Вільяму Х'юлетту і попросив у нього деталі, необхідні йому для складання якогось приладу. Поспілкувавшись із хлопчиком, Вільям вислав йому все необхідне і запросив у свою фірму попрацювати на канікулах. У майбутньому він став одним із засновників корпорації Apple.

― Отак і ми з дитинства робимо вибір спочатку несуттєвих предметів, які згодом можуть перевернути наше життя, тому на уроці навчимося робити свій вибір, але поки що на предметах.

  1.  Вивчення нового матеріалу

5.1. Оголошення теми й мети уроку

― Тема нашого уроку – «Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів».

Сьогодні ми:

  • навчимося об’єднувати предмети в групу за певними ознаками;
  • придумувати назву групі;
  • вилучати зайві предмети з групи за ознаками;
  • впізнавати предмети за даними ознаками та обирати з групи;
  •  
    1.  Пояснення нового матеріалу

― Подивіться на екран.

― Що ви бачите? (Геометричні фігури).

 Чим ці фігури відрізняються один від одного? (Формою, кольором, розміром)

― Так дійсно, як бачимо кожен предмет має свої ознаки. Це ті властивості які йому притаманні, це мовби прикмети, за яким можна його впізнати.

Предмети навколишнього світу мають як спільні так і відмінні ознаки. (Для пояснення готую кілька однорідних предметів наприклад, різноманітні кубики: маленький синій пластмасовий, великий дерев'яний червоний, різнокольоровий кубик зі скла, кубик з блискучою поверхнею)

― Якщо в них щось спільне, то за цими ознаками їх можна об’єднувати, наприклад.

― Подивіться на екран. (на екрані зображення різних видів комп’ютерів)

― Як ви вважаєте що в них спільного? Давайте прокласифікуємо їх.


― Всі об’єкти складаються з певних частин, наприклад комп’ютер складається з багатьох частин: монітор, клавіатура, миша, системний блок. Будь-який об’єкт можна розібрати на частини.  Скажіть, ваша ручка суцільна чи також складається з якихось частин?

― А як ви думаєте з яких частин складається ваша ручка.

5.3.Словникова робота.

Діти, візьміть до рук свої робочі зошити з друкованою основою та розкрийте їх на форзаці позаду зошита, зараз ми запишемо до ваших словничків нове слово.

  • Ознака
  • Класифікація

VІ. Фізкультхвилинка

Бачу ви вже трішки стомились. Тому ми всі разом проведемо фізкультхвилинку. Підніміться скоренько та вийдіть із-за своїх парт. Уважно слідкуйте за рухами, які будуть продемонстровані у відео, та старайтеся відтворити всі рухи як найточніше.

VІІ. Набуття умінь та навичок

7.1. Перевірка сприйнятого матеріалу

― За якими ознаками можна визначити об’єкт?

― Подивіться на екран і скажіть в які групи ви об’єднали дані предмети?

― Дайте загальну назву об’єктів та виберіть зайвий об’єкт.

Тварини

Загальна назва

 

 

 

 


Наступним вашим завданням буде зібрати лампу.

 


― З контейнера «висипались» команди. Розмісти їх на місце, з’єднавши лінією з назвою відповідної групи команд.

 

 7.2. Пояснення вчителем комп’ютерного завдання

Сьогодні ми попрацюємо в програмі Scratch.

― Відкрийте програму Скретч зручним для вас способом.

― Видаліть виконавця Рудого кота

 З бібліотеки спрайтів виберіть виконавця

― Напишіть до нього програму.


― Щоб спрайт не обертався догори ногами, в області спрайтів натисніть кнопку.

― Натисніть кнопку

7.3. Пояснення роботи в зошитах

― Діти, а зараз відкриваємо робочі зошити з друкованою основою на 30-му уроці.

Поставте всі пальчик на 1 завдання та слідкуйте за мною.

― В даному завдання вам потрібно записати назви груп об’єктів, що поєднані певними ознаками.

― В другому завданні вам потрібно вам потрібно позначити «+» ознаки двох пристроїв за якими їх можна об’єднати в одну групу.

― В третьому завданні вам потрібно порівняти об’єкти та позначити той, що немає спільних ознак.

― В четвертому завданні ви розгадуєте кросворд.

 В п’ятому завданні ви вказуєте скільки у трьох, у п’яти та у п’яти з половиною палиць кінців.

― Шосте завдання. Тут вам потрібно логічно подумати і викреслити «зайву» літеру.

VІІI. Закріплення умінь та навичок

 А зараз ми з вами поділимось на варіанти, після чого 1 варіант буде виконувати завдання в зошитах, а 2 варіант працюватиме за комп’ютерами. Через 6-7 хвилин варіанти міняються завданнями

 

 

ІХ. Підсумок уроку

­― Чи дізналися ми

― Чи навчилися ми

― В якій комп’ютерній програмі ми працювали сьогодні?

― На сьогоднішньому уроці ви були активними та слухняними.

― Дякую за увагу!

― До побачення!

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
7085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку