Subiect. Past lives.Пригадаймо вивчене
Objectives:
Ключові компетентності: використовувати українознавчий компонент в усіх видах мовленнєвої діяльності; використовувати ІКТ для пошуку, обробки, аналізу та підготовки інформації відповідно до поставлених завдань; самостійно працювати з підручником, шукати нову інформацію з різних джерел та критично оцінювати її
Очікуваний результат: розповідати про події в минулому, визначати загальну інформацію у прочитаному тексті, розповідати про важливі життєві події, писати коротку біографічну довідку відомої особистості, аналізувати результати власних навчальних досягнень
Комунікативна компетентність (сприймання на слух, зорове сприймання, усна/писемна взаємодія/продукування:
читання –заповнення пропусків, відповіді на запитання, вибір правильного варіанту відповіді;
письмо – написання біографії, розгадування кросвордів
аудіювання – прослуховування пісні з вибором слів у Past Simple
парна робота – розгадування кросвордів, знаходження лексичної пари типу, a king – a queen
Для слабобачучих учнів, цей текст подається у збільшеному шрифті
Complete the text with these words
was born , went to, left, was interested in, moved to, found, got
Oksana Lyniv ____ in Brody, Ukraine in 1978. She _____ school number 4 in Brody. When she ____ school she studied flute and conducing at music school in Lviv and she _________conducting there. At first Oksana was an assistant conductor to famous conducters in Lviv and abroad. Then she became a conductor and continued her music study abroad.In 2008 she ______Odessa. In 2013 she left Odessa and _____a job in Europe. Oksana became a famous first female conductor. She ____married in 2021.Now she lives and works in Bologna.
Flute – флейта
Conductor – диригент
Conducting – диригування
Female- жінка
Abroad – за кордоном
Subiect. Past lives.Пригадаймо вивчене
Objectives:
Ключові компетентності: використовувати українознавчий компонент в усіх видах мовленнєвої діяльності; використовувати ІКТ для пошуку, обробки, аналізу та підготовки інформації відповідно до поставлених завдань; самостійно працювати з підручником, шукати нову інформацію з різних джерел та критично оцінювати її
Очікуваний результат: розповідати про події в минулому, визначати загальну інформацію у прочитаному тексті, розповідати про важливі життєві події, писати коротку біографічну довідку відомої особистості, аналізувати результати власних навчальних досягнень
Комунікативна компетентність (сприймання на слух, зорове сприймання, усна/писемна взаємодія/продукування:
читання –заповнення пропусків, відповіді на запитання, вибір правильного варіанту відповіді;
письмо – написання біографії, розгадування кросвордів
аудіювання – прослуховування пісні з вибором слів у Past Simple
парна робота – розгадування кросвордів, знаходження лексичної пари типу, a king – a queen
Procedure of the lesson
I.Introduction
1.Greetings
2.Aim
Today we are going to repeat past Simple, to talk about past lives, the biographies of famous people, to watch video to find words in Past Simple, to do puzzles, to use some sites to improve our English. Also we are going to work in groups today. We will start with warm up.
3.Warm-up
What time did you get up on Sunday?
What are the past tenses of the verbs take, give and read?
What did you have for breakfast this morning?
What did you read yesterday?
What did you do last weekend?
What time did you get up this morning?
Who was your best friend at primary school?
II The main part of the lesson
Reading comprehension
1.Pair work
Read the clues and write the words in puzzle
Take turns to match a word/phrase from box A to another in box B.
Listening comprehension
Watch the video and choose the words in Past Simple
https://www.youtube.com/watch?v=AKaD
Grammar
https://test-english.com/grammar-points/a2/past-simple-form-use/
Vocabulary
Match words to the pictures in Learningapps
https://learningapps.org/watch?v=pybab8a1n21
Life events: be born, find a job, graduate, move house,die, get married,have a baby
Match the pairs
https://learningapps.org/watch?v=p2f1fkerj21
Reading
Complete the text with these words
was born , went to, left, was interested in, moved to, found, got
Oksana Lyniv ____ in Brody, Ukraine in 1978. She _____ school number 4 in Brody. When she ____ school she studied flute and conducing at music school in Lviv and she _________conducting there. At first Oksana was an assistant conductor to famous conducters in Lviv and abroad. Then she became a conductor and continued her music study abroad.In 2008 she ______Odessa. In 2013 she left Odessa and _____a job in Europe. Oksana became a famous first female conductor. She ____married in 2021.Now she lives and works in Bologna.
Flute – флейта
Conductor – диригент
Conducting – диригування
Female- жінка
Abroad – за кордоном
Oksana Lyniv was born in Brody, Ukraine in 1978. She went to school number4 in Brody.When she left school she studied flute and conducing at music school in Lviv and she was interested in conducting there. At first Oksana was an assistant conductor to famous conducters in Lviv and abroad. Then she became a conductor and continued her music study abroad.In 2008 she moved to Odessa. In 2013 she left Odessa and found a job in Europe. Oksana became a famous first female conductor.She got married in 2021.Now she lives and works in Bologna.
Speaking
Reports about famous people (Shakespeare)
Group work
III Summarasing the lessson
IV Home task
Composition “A famous person in Ukraine”
Complete the text with these words
was born , went to, left, was interested in, moved to, found, got
Oksana Lyniv ____ in Brody, Ukraine in 1978. She _____ school number 4 in Brody. When she ____ school she studied flute and conducing at music school in Lviv and she _________conducting there. At first Oksana was an assistant conductor to famous conducters in Lviv and abroad. Then she became a conductor and continued her music study abroad.In 2008 she ______Odessa. In 2013 she left Odessa and _____a job in Europe. Oksana became a famous first female conductor. She ____married in 2021.Now she lives and works in Bologna.
Flute – флейта
Conductor – диригент
Conducting – диригування
Female- жінка
Abroad – за кордоном
What time did you get up on Sunday?
What are the past tenses of the verbs take, give and read?
What did you have for breakfast this morning?
What did you read yesterday?
What did you do last weekend?
What time did you get up this morning?
Who was your best friend at primary school?