Конспект уроку "Перший раз у перший клас"

Про матеріал

Перший урок для першокласника - це свято. яке він має запам'ятати на все життя.

Мета першого уроку: викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, однокласниками. Прищеплювати бажання добре вчитися, формувати прагнення здобувати нові знання. Розвивати інтерес до навчання, пам'ять, мислення, бажання працювати творчо; збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.

Перегляд файлу

Перший раз у перший клас

Перший урок

 Мета. Викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, однокласниками. Прищеплювати бажання добре вчитися, формувати прагнення здобувати нові знання.  Розвивати інтерес до навчання, пам’ять,  мислення,  бажання  працювати творчо; збагачувати  словниковий запас; сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.

Обладнання:

 

 

Хід уроку:

І. Організація класу.

- Здрастуйте, діти! Як вас багато та які ви всі красиві, нарядні, просто очей не відвести!

(Слово до батьків.)

Сьогодні свято радістю багате.

Сьогодні ви, шановні мами й тата,

Дітей своїх веселих та завзятих

До школи вперше дружно привели.

(Слово до дітей.)

Доброго ранку, моя малеча!

Хочу вам сказати, до речі,

Що дуже я чекала на вас.

Тож радо всіх приймаю в клас!

 

- Яке у нас сьогодні свято? (1 вересня-День знань)

-Відсьогодні  ви не просто діти, ви… Хто? (Учні, школярі, першокласники)

- Так, ви першокласники, школярі. Тому поверніться до свого сусіда по парті, усміхніться йому та привітайте, потиснувши руку.

(Діти вітають одне одного)

- Шановні дорослі, у вас сьогодні свято?

(Відповіді дорослих)

Тож поверніться до свого сусіда, усміхніться та привітайте, потиснувши руку. Тільки не мама вітає тата чи навпаки, а привітайте батьків дітей, які стали сьогодні однокласниками вашої дитини.

(Дорослі вітають одне одного)

 

-Я вiтаю вас iз першим навчальним днем, iз першим шкiльним святом, iз першим уроком.

- Поплескайте у долоні ті, у кого гарний настрій.

Давайте я спробую відгадати, чому ви сьогодні так радієте? Якщо я вгадаю, ви плескаєте у долоні. Домовились?

 

 Ви радієте,

Тому що ви сьогодні дуже нарядні та красиві;

У вас сьогодні день народження;

Тому що ви сьогодні перший раз прийшли до школи;

Тому що ви сьогодні стали школярами;

Тому що ви сьогодні зустрілися з Дідом Морозом;

Тому що ви зустрілися сьогодні зі своєю першою вчителькою.

Та, мабуть, вам дуже хочеться познайомитися зі мною ближче, правда?

 

ІІ. Знайомство

 

  • Я – ваша вчителька. Мене звуть _______ (прикріплюю на дошку квіточку зі своїм іменем)
  • - Подивіться навкруги, як багато дітей у класі. Мабуть, ви ще не всі один одного знаєте, не зі всіма знайомі. Дійсно, у кожного своє імя, і відразу буває складно запам’ятати, кого як звуть. Але складно розмовляти з людиною, якщо не знаєш його імені. А ми будемо разом вчитися, і тому треба знати всіх дітей свого класу.
  • Давайте познайомимося. Коли я скажу: «Три-чотири!»- кожний за командою  викрикне своє імя. Ну-ка, спробуємо. (Діти викрикують свої імена)

– Ой-ой-ой!..  Начебто ви голосно кричали, а я жодного імені не розчула. А ви всі імена розчули?

  • Давайте спробуємо по-іншому. Якщо не вийшло голосно, давайте скажете свої імена тихим шепотом.
  • Знову щось не те. Ніхто не кричав, все одно нічого не зрозуміло. А ви багато імен почули? Теж ні?
  • Мабуть, діти, справа у тому, що всі говорять одночасно. Разом працювати добре, грати весело, співати здорово, а ось відповідати погано: коли всі разом говорять різні слова, то нічого не зрозуміло.
  • А що потрібно робити, щоб у класі не було галасу, щоб всі все почули? (Треба говорити по черзі)
  • У школі існує правило піднятої руки. Якщо ви хочете щось сказати, вам необхідно підняти руку. А вчитель, регулюючи цю незвичайну чергу, надасть вам слово. При цьому іншим діткам потрібно послухати, про що говорить їхній товариш.
  • Давайте спробуємо говорити по черзі, по одному та послухаємо, як звуть хлопчиків та дівчаток нашого класу.
  • Погляньте на дошку, це – сонечко – символ добра, тепла, символ нашого класу. Подивіться, як у нього багато промінчиків! Це ви, діти! У кожного промінчика є своє імя. У вас на партах лежать паперові промінчики та фломастери. Зараз кожний з вас напише на своєму промінчику своє імя та  по черзі вийде до дошки, голосне назве своє імя  та прикріпить свій промінчик на сонечко зі своїм іменем.
  • -Дякую! Тепер всі імена було чутні?

-Переглянувши  список діток, а їх у класі ___, я відзначила, що в нас:

 

Дівчаток  ___

Хлопчиків ____

Анастасія-

Владислав -4

Аліна-…

Віктор - 1

Яна - 1

Микола-1

Вероніка-2

Данило -1

Анна-2

Максим -2

Вікторія-1

Богдан -1

Даря -1

Володимир-1

Оксана-1

Єгор - 2

Кіра-1

Артем -1

Ольга- 1

Дмитро-1

Софія- 1

Сергій-1

Марія - 1

Власій-1

Валентина - 1

Георгій-1

                            Мілла - 1

 

 

  • Ось ми з вами i познайомилися. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очiкує багато цiкавого. Відсьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви дiлитимете свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина.

1.  Мила школа, люба школа,

Перша вчителька і клас-

Все нове, усе казкове

Відкривається для нас.

 

2.   Радіє вся моя рідня,

Бо я школяр. І це без жарту!

Добридень, школо! Цього дня

Сідаю вперше я за парту.

 

3.  Зайшли всі дружно і сміливо,

Маленькі учні в світлий клас.

Життя цікаве та щасливе

Розпочинається для нас!

 

4 . Мріяв я давно про школу.

Знаю: стільки в ній нового!

І цікавого багато -

Це розказував мій тато.

 

5: Не хвилюйтесь, мамо й тато,

Буду знати я багато.

Я ж бо вас не підведу,

В школу з радістю іду.

 

6: Дивний світ навколо мене.

Хочу я його пізнати.

Буду старанно у школі

Всі науки я вивчати.

 

7: Буду я в школі вчитись читати,

Гарно писати і рахувати.

Буду в альбомі своїм малювати

Добре співати і вірші вивчати!

 

8: Обіцяю не лінитись,

Постараюсь гарно вчитись,

Дорослих поважати,

Високі бали заробляти.

 

9: Вчитись будемо сумлінно

І поводитись відмінно,

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них гарні діти!

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

 

  • Сьогодні ми будемо говорити про… Щоб дізнатися про що, вам потрібно відгадати слово, яке зашифроване на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не хвилюйтеся, я даватиму вам підказки.

-До речі, скільки букв у слові?

- А допоможе мені той, хто з вас знає всі букви. Чи є такі у класі? Підніміть руку.

Підказки:

  1. У цьому слові є буква, яка стоїть в алфавіті першою. (А) А у нашому слові вона остання. (Учень виходить до дошки та  перегортає відповідну картку)
  2. Ще одна буква схожа на бублик. (О) Вона у слові третя.
  3. Далі візьмемо першу букву у слові КНИЖКА (К). Вона в нашому прихованому слові друга.
  4. Тепер візьмемо останню букву у слові СТІЛ (Л).
  5. Якщо не здогадалися, то візьміть першу букву у слові ШКОЛЯРІ. (Ш)

- Хто зможе прочитати слово?

Ш

К

О

Л

А

 

  ІІІ. Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку

— А для чого потрiбна школа? (Вiдповiдi учнiв.)

  • Так, правильно. Iнодi люди думають, що школа — це лише примiщення, в якому знаходяться дiти. Але це не так.

Про школу кажуть:

Це – не просто гарний дім,

І не просто класи, зали-

Треба знати це усім.

Тут наук людських джерела

Зібрані у стінах цих.

І до праці закликають

Мудрі педагоги всіх.

 

  •  Школа — це велика країна Знань. Вона подарує вам багато нових знань, розкриє багато секретiв. Ви пройдете багатьма стежками цiєї країни, i я думаю, вам це сподобається.

 

- А чи знаєте ви, чого навчає школа?

 

Треба добре дiтям знати:

В школi вчать дiтей читати,

І писати будуть вчити,

На екскурсії водити.

 

Будуть вчити рахувати,

Танцювати і спiвати.

Нас навчать як в свiтi жити,

З усiма дiтьми дружити.

 

Вчать у школі працювати,

Труднощi перемагати.

Завжди правду говорити,

В свiтi лиш добро творити.

 

На нашому святі не менш за вас хвилюються ваші рідні – батьки, бабусі

та дідусі, тьоті і дяді. Їх підтримка, лагідне слово, добра порада завжди будуть

допомагати вам.  І зараз ваші батьки-першокласники хочуть вас привітати зі святом.

 

1.Ми вітаємо вас, любі діти!

Ви прийшли нині в перший клас.

Вчитись будете і радіти.

І рости кожен день і час!

 

2. Школа двері для вас відкрила

І запрошує вчитись вас,

Бо знання — це велика сила!

Тож навчайтеся! В добрий час!

 

3. Перший клас сьогодні вам

Відчиняє двері,

Порадуйте тат і мам,

Будьте мудрі й вченні,

Поважайте вчителів,

Добрих друзів майте,

На відмінно завжди вчіться,

А двійок - не майте.

 

 

4. Бажаємо успіхів нових!

Здоров'я зичимо, удачі.

Будьте слухняні, не ледачі!

У добру путь, дорогі діти!

 

5. І хай дасть Бог нам всім радіти

За ваші успіхи й уміння.

Хай нові паростки коріння

Проб'є до нових, світлих знань!

 

6. Всяких удач вам, починань!

У добру путь і в добрий час!

Зі cвятом ми вітаємо  вас!

 

Фізхвилинка

 

Готуючись до школи, ваші батьки купили вам багато різних нових речей. Чи знаєте ви що треба брати із собою до школи?

Ось послухайте, як один хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук, і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще стільця, стола і парту,

І географічну карту,

Трактора, машинку, мило –

Вже й надворі звечоріло.

Сів Миколка, дума думку:

«Чи усе поклав у сумку?»

 

- Чи правильно зробив хлопчик? До школи можна носити тільки шкільне приладдя. А от що саме, треба відгадати  шкільні загадки.

 

Загадки про шкільне приладдя

В ньому ми вчимось писати,

Віднімати, додавати.

Одягається в клітинку,

Чи в лінійчату кофтинку. (Зошит)

 

 

 

У портфелі є хатинка —

ручки там живуть, резинка,

клей, лінійка, кутники́ —

школярів помічники.

(Пенал)

Розклад добре знаю я

І домашнє завдання.

На сторіночках – оцінки

Кожного шкільного дня! (Щоденник)

 

В кожній школі він живе,

На уроки діток зве.

Поки вчаться - він мовчить,

А перерва – то кричить. (Дзвоник)

 

Різних кольорів бувають,

Дерев’яний одяг мають.

Намалюють квітку, кішку,

Дід Мороза, сани, шишку. (Олівці)

 

Пензлик, аркуш та вода…

Де ж малюнок? От біда!

Що іще забув я взяти,

Щоб пейзаж намалювати?

(Фарби)

Цю з підручниками скриню

Я щодня ношу на спині.

Як до школи прибігаю,

То тоді її знімаю.

(Ранець)

 

Кулька крутиться, працює,

А з-під кульки – рідина.

Швидко літеру малює

На папері – ось вона.   (Ручка)

 

Водить дружбу з олівцями,

Зошитами, папірцями.

На малюнку щось не те?

Вмить вона його зітре! (Гумка)

 

Молодцi! Ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися з першими завданнями.

 

VI. Пiдсумок уроку.

Сьогоднi народився наш клас! Сьогоднi день народження нашого класу. А без чого не буває дня народження? Звичайно, без iменинного торта та подарунків. (Вчитель спочатку вручає кожному учневі Сертифікат першокласника разом із металевим значком «1-А клас», а потім дiстає великий торт(пиріг). Вчитель запалює свiчку і всі разом спiвають).

З днем народження, наш клас!

З днем народження, наш клас!

З днем народження вiтаєм!

З днем народження, наш клас!

(Дiти пригощаються тортом.)

 

Ось i добiг кiнця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань — стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радiсним i цiкавим! Нехай наша школа стане для вас другою домiвкою!

Я бажаю вам бути добрими, працелюбними, щасливими. А щаслива людина тодi, коли вона досягла певних успiхiв. Я буду щасливою щоранку бачити вашi щасливi оченята i привiтну усмiшку.

 

 

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку