ВідділБородянської райдержадміністрації
Бабинецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Перший урок на тему:
«Україна моя, ти на світі одна»
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Мілевська Ірина володимирівна
2014/2015 н.р.
Україна моя, ти на світі одна.
МЕТА. Поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, порівнювати, робити висновки, виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини.
ОБЛАДНАННЯ. Таблиці «Моя країна Україна», «Київ – столиця України»,квітка пізнання, мікрофон, комп’ютер, телевізор.
ХІД УРОКУ
Слайд 1
Слайд 2
Добрий день, мої милі діти, ви підросли і змужніли у нас. Будемо вчитись, дружити, радіти
й називатись 2-Б клас. Увага! Увага! Скінчилося літо! А скільки пригод неймовірних прожито! Поїздки до моря, веселі походи,
ігри та сонце, дарунки природи.
Чому ж ми сьогодні зібрались на свято?
Слайд 3
Цей день незвичайний приходить до нас,
Що ж, Перше вересня – чарівний день,
це перша пісня із шкільних пісень,
Тему уроку прочитати поспішіть і слово що вийшло озвучіть. Слайд 4
— Прочитайте вiрш. У всiх людей одна святиня, Куди не глянь, де не спитай, Рiднiша їм своя пустиня, Анiж земний в чужинi рай. Їм красить все їх рiдний край. Нема без кореня рослини, А нас, людей, без Батькiвщини. М. Чернявський — Про яку святиню говориться у вiршi? (Про Україну.)
Отже, діти, сьогодні у нас на уроці піде мова про країну, в якій ми живемо, і про вас, малих школяриків, які зростають у державі Україна. Що ж ви вже знаєте про Україну?
3. ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ Учень. Є багато країн на землі, В них – озера, річки і долини… Є країни великі й малі, Та найкраща завжди - Батьківщина.
Учень. Є багато квіток запашних, Кожна квітка красу свою має. Та гарніші завжди поміж них Ті, що квітнуть у рідному краї.
Учень. Є багато пташок голосних, Любі й милі нам співи пташині. Та завжди наймилішими з них Будуть ті, що у рідній країні.
Учень. І тому найдорожчою нам є і буде у кожну хвилину серед інших країн лиш одна – дорога нам усім Україна.
2 пелюстка. Мікрофон до рук візьміть, Про державні символи – розкажіть. Слайд 5
Учень. В будь-якій чужій країні Я завжди усім казав: - В мене прапор – жовто-синій… Це колосся й небеса.
Учень. Наш герб – тризуб, це воля, слава, сила. Наш герб – тризуб. Недоля нас косила, Та ми зросли, ми є, ми завжди будем, Добро і пісню несемо ми людям.
Учень. Лине пісня незабутня, Горда величава. В ній надія на майбутнє, України слава.
Великих і славних міст багато,
Гра «Хто знає найбiльше назв мiст». Учитель починає гру, називаючи місто (наприклад, Київ), один з учнів називає місто України, що починається на останню букву цього слова, і т. д. Перемагає той, хто останнім правильно назве місто. Довiдник для вчителя «К»: Київ, Канiв, Кременчук, Кривий Рiг, Керч, Каховка. «Х»: Херсон, Харкiв, Хмельницький. «Л»: Львiв, Луганськ, Луцьк. «Д»: Донецьк, Днiпропетровськ, Днiпродзержинськ. «П»: Полтава, Прилуки, Путивль. «М»: Миколаїв, Миронiвка, Мукачеве. «В»: Вiнниця, Володимир-Волинський. «Ж»: Житомир, Жмеринка, Жовтi Води. «І»: Iвано-Франкiвськ, Ірпiнь, Ізмаїл. «Я»: Ялта, Яготин, Яремча. «А»: Алушта, Алчевськ, Антрацит. «Т»: Тернопiль, Тростянець, Трускавець. «У»: Ужгород, Умань. «З»: Запорiжжя, Золотоноша, Знам’янка. «О»: Одеса, Охтирка, Очакiв. «С»: Севастополь, Сiмферополь, Скадовськ, Суми. Слайд 6 – 16
Треба гарно працювати, щоб ці назви відгадати: «Знання дiтей — майбутнє нації». • Якi гори є на територiї України? (Кримські, Карпати.) Слайд17-18
• Назвiть найвищу гору Карпат? (Говерла, 2 061 м.) Слайд19
• Які моря є на півдні нашої країни? (Чорне, Азовське.) • Яка найбiльша рiчка? (Дніпро.) Слайд 20
• Основний закон України. (Конституцiя.) • Державна мова України. (Українська.) • Найголовнiший майдан нашої країни. (Майдан Незалежності.) • Кого називають Кобзарем України? (Т.Г.Шевченка.) • Що святкують українцi 28 червня? (день Конституції.)
Фiзкультхвилинка «Веселi малята». Дружно разом піднялись, (Встати з-за парт.) Влiво, вправо подивились. (Нахилити голову ліворуч, праворуч.) Потiм хутко повернулись, (Руки на пояс, зробити поворот.) Всiм навколо посмiхнулись, (Посміхнутися iншим дітям.) Поплескали у долонi (Поплескати в долонi.) І побiгали, як понi. (Біг на мiсці.) Хай лунає всюди смiх: «Ми — малята кращi всiх!». (Цi слова всi вимовляють хором.)
Щоб патріотом-українцем зростати, треба багато про рідне село знати.
А тепер повідомляємо,
як рідний край ми любимо та знаємо. Учень. Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт, І верби над ставом, й калина. Моя Батьківщина – це мрії політ, Це рідна моя Україна!
Учень. Моя Батьківщина – це наша сім’я, Затишний куточок і хата. Це мама, татусь, бабця, діда і я, Всі рідні і друзів багато.
Учень. Моя Батьківщина – це злагода й мир Та небо бездонне й чудове. Це пісня чарівна, що лине до зір, Й дитинство моє світанкове.
Учень. Моя Батьківщина – ліси і поля. Від них внас і радість і сила. Це та найсвятіша і рідна земля, Що кожного з нас народила.
Зі мною грайте, себе перевіряйте.
Треба доповнити вірш, вставляючи останнє слово: Один народ, одна сім’я Одна в нас мати – Україна, Оджна в нас мова солов’їна.
Багато ви знаєте про Україну, а головне те, що любите її, любите своїх рідних і працею своєю допомагаєте їм. Ми працювали дружно і впевнено, тому змогли повернути пелюстки квітці-семицвітці. Сподіваюсь, що ваші оченята будуть сяяти радістю пізнання щодня.
(Відео-кліп про Україну). |