Українська мова
Тема. Письмо великої та малої букви «Я я», буквосполучень з нею. Складання та записування речень.
Мета: закріпити знання учнів про букву та її звукове значення, вміння виконувати звуко-складовий аналіз слів; вчити правильно писати велику і малу літери та поєднувати їх в словах; розвивати зв’язне мовлення, дрібні м’язи руки; виховувати охайність при виконанні робіт, любов та турботу до птахів.
Обладнання: малюнок сніговика з однаковими буквами, картка з каліграфічним написанням букв, картки-приклади для підготовки руки до письма, 5 сніговиків та
картки-рукавички із завданнями, шаблони-фішки сніговиків.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічне налаштування до уроку.
Ось і пролунав дзвінок,
Розпочнемо всі урок,
Та ви гостям посміхніться
І до мене поверніться.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бліц-опитування. – З чого складається мовлення?
– З чого складається речення? – На що ділимо слова?
– Як називається склад, який ми вимовляємо з більшою силою голосу?
– З чого складаються склади? – Які є звуки?
–Скільки є голосних звуків? Назвіть. –Якими можуть бути приголосні звуки?
–Чим позначаються звуки на письмі? – Чим відрізняються звуки від букв?
– Які букви пом’якшують попередній приголосний звук?
– Які букви позначають два звуки на початку складу?
– Яка буква завжди позначає м’який приголосний звук?
(За кожну правильну відповідь діти отримують одну фішку у вигляді кулі- щоб в кінці уроку отримати створеного сніговика на парті, т. як працюють парами, щоб побачити результат своєї праці .)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1завдання.
- До нас на урок завітав незвичайний гість.(Вивішується великий малюнок сніговика, по якому розсипані букви.) Спробуйте дізнатись, хто це. Для цього вам потрібно знайти по дві однакові літери, щоб забрати їх з малюнка. (Діти читають слово, яке утворилося з букв на малюнку. Сніговик) А що залишилось на санчатах? – Буква Я.
– Як ви думаєте чому? (Відповіді дітей.)
2. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми сьогодні будемо закріплювати написання букв «Я я», поєднувати їх в словах та виконувати звуко-складовий аналіз слів, а також складати речення.
І\/. Робота над новим матеріалом.
І ряд – ЯМА + ЛИН + КАША – МАША = (ялинка)
ІІ ряд – ЯР + БАЛ + УКОЛ – РАЛ = (яблуко )
ІІІ ряд – ЯК + КІВІ + РИС – ВІК – ИС = (якір)
Фізкультхвилинка Відео-зарядка
Хвилинка ця каліграфічна.
Напишу рядочок Яя,
Кращу з букв підкреслю я.
Ялинка, лялька, буряк, зозуля, дятел.
Діти по черзі намагаються записати слова на дошці, за що отримують фішки.
\/. Закріплення матеріалу.
Гра-змагання «Вдягни сніговика».
П’ять зайчаток
Спершу стали по одному,
Потім – в пари, топчуть сніг,
Хто без пари –геть побіг.
Під зимову лічилку роздається завдання-рукавичка тій дитині, на кому зупинились останні слова лічилки та учню, що сидить поруч. Таким чином діти працюють у парі.
Виконавши роботу, учні підходять до вчителя на перевірку і вдягають рукавичку на шаблон сніговика –якщо відповідь правильна. Якщо –ні, то рукавичку не вішають, а виправляють помилку. Підводять підсумок- чий сніговичок має дві рукавички.(Отримують фішки)
2. Усі інші діти виконують звуковий аналіз слів записаних на дошці.
І ряд ІІ ряд ІІІ ряд
Пісня Тополя Явір
Проводиться перевірка –роздача фішок.
3. Складання речень за поданою схемою та запис у зошити.
4. Самостійне складання речень з окремими словами (за вибором учителя).
\/І. Підсумок уроку.
Тепер подивіться, як ви працювали на уроці. Чи у всіх складений сніговичок?
о |
б |
к |
л |
|
|
|
|
|
|
Розшифруйте закодоване слово.(Колобок) (Вчитель ставить орієнтир біля букви, з якої повинні читати учні. Відповідна робота проводиться на кожному уроці) (Відповіді дітей)
– Подумайте і скажіть, чому саме з цим героєм товаришує сніговик?
Творче завдання. Намалюйте дома друзів, з якими зустрілись на цьому уроці.