Конспект уроку. Письмо великої та малої букви «Я я», буквосполучень з нею. Складання та записування речень.

Про матеріал
Матеріал уроку підібрано в ігровій формі з метою створити змагання та зацікавленість учнів до вивчення теми, містяться завдання для розвитку мислення та уваги, а також закріплення набутих знань.
Перегляд файлу

                                       Українська мова

Тема. Письмо великої та малої букви «Я я», буквосполучень з нею. Складання та записування речень.

Мета: закріпити знання учнів про букву та її звукове значення, вміння виконувати звуко-складовий аналіз слів; вчити правильно писати велику і малу літери та поєднувати їх в словах; розвивати зв’язне мовлення, дрібні м’язи руки; виховувати  охайність при  виконанні робіт, любов та турботу до птахів.

Обладнання: малюнок сніговика з  однаковими буквами, картка з каліграфічним  написанням букв, картки-приклади для підготовки руки до письма, 5 сніговиків та

                       картки-рукавички із завданнями, шаблони-фішки сніговиків.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.   Психологічне налаштування до уроку.

                                 Ось і пролунав дзвінок,

                                  Розпочнемо всі урок,

                                  Та ви гостям посміхніться

                                  І до мене поверніться.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

              Бліц-опитування.   – З чого складається мовлення? 

 – З чого складається  речення?  – На що ділимо слова? 

– Як називається склад,  який ми вимовляємо з більшою силою голосу?

 – З чого  складаються склади? – Які є звуки?

 –Скільки є голосних звуків? Назвіть. –Якими  можуть бути приголосні звуки?

 –Чим позначаються звуки на письмі? – Чим відрізняються звуки від букв?

 – Які букви пом’якшують попередній приголосний звук?

 – Які букви позначають два звуки на початку складу?

– Яка буква завжди позначає мякий приголосний  звук?

 (За кожну правильну відповідь діти отримують одну  фішку у вигляді кулі-  щоб в кінці уроку отримати створеного сніговика на парті, т. як працюють парами, щоб побачити результат своєї праці .)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

         1завдання.

- До нас на урок завітав незвичайний гість.(Вивішується великий малюнок сніговика, по якому розсипані букви.) Спробуйте дізнатись, хто це. Для цього вам потрібно знайти по дві однакові літери, щоб забрати їх з малюнка. (Діти читають слово, яке утворилося  з букв на малюнку. Сніговик) А що залишилось на санчатах? – Буква Я.

            – Як ви думаєте чому? (Відповіді дітей.)

 

           2. Повідомлення теми і мети уроку.

            - Ми сьогодні будемо закріплювати написання букв «Я я», поєднувати їх в словах та виконувати звуко-складовий аналіз слів, а також складати речення.

 

І\/. Робота над новим матеріалом.

  1. Підготовка руки до письма.  Гра-вправа «Грамотні приклади».
  • Розвяжіть «грамотні приклади», а відповіді намалюйте.
  • За поданим зразком виконайте штриховку. (Хто швидше розгадав отримує фішку)

 

І ряд – ЯМА + ЛИН + КАША – МАША = (ялинка)

 

 ІІ ряд – ЯР + БАЛ + УКОЛ – РАЛ = (яблуко )                                           

 

           ІІІ ряд – ЯК + КІВІ + РИС – ВІК – ИС = (якір)

 

      Фізкультхвилинка Відео-зарядка      

 

  1. Робота в робочому зошиті.
    • Пригадати правила, які неодмінно треба знати.
    • Письмо з коментуванням великої і малої букви на дошці.
    • Каліграфічна хвилинка.    Яка охайна ,симпатична

                                                 Хвилинка ця каліграфічна.

                                                                 Напишу рядочок Яя,

                                                                 Кращу з букв підкреслю я.

  1. Малюнковий диктант.

               Ялинка, лялька,  буряк,   зозуля,   дятел.

 

      Діти по черзі намагаються записати слова на дошці, за що отримують фішки.

 

  1. Виховний момент. – Що треба робити, щоб птахи взимку не загинули? – Які з них перелітні? Чому птахів називають перелітними?

\/. Закріплення матеріалу.

  1. Виконати звуковий аналіз слів, що записані  на рукавичках.

Гра-змагання «Вдягни сніговика».

                   Пять зайчаток

                  Спершу стали по одному,

                  Потім – в  пари, топчуть сніг,

                  Хто без пари –геть побіг.

  Під  зимову лічилку роздається завдання-рукавичка тій дитині, на кому зупинились останні слова лічилки та учню,  що сидить поруч. Таким чином діти працюють у парі.

Виконавши роботу, учні підходять до вчителя на перевірку і вдягають рукавичку на шаблон сніговика –якщо  відповідь правильна. Якщо –ні, то рукавичку не вішають, а виправляють помилку. Підводять підсумок- чий сніговичок має дві рукавички.(Отримують фішки)

 

       2.  Усі інші діти  виконують звуковий аналіз слів записаних на дошці.

                        І ряд                           ІІ ряд                            ІІІ ряд

                       Пісня                        Тополя                             Явір

Проводиться перевірка –роздача фішок.

           3. Складання речень за поданою схемою та запис у зошити.

           4. Самостійне складання речень з окремими словами (за вибором учителя).

\/І. Підсумок уроку.

                Тепер подивіться, як ви працювали на уроці. Чи у всіх складений сніговичок?

 

  • Що цікавого було для вас на уроці?
  • Що найбільше вдалося виконати?
  • Що намагались запамятати?
  • А тепер спробуйте дізнатися з ким полюбляє товаришувати сніговичок .

о

б

к        

л

 

 

 

 

 

 

 

 

 Розшифруйте закодоване слово.(Колобок) (Вчитель ставить орієнтир біля букви, з якої повинні читати учні. Відповідна робота проводиться на кожному уроці) (Відповіді дітей)

– Подумайте і скажіть, чому саме з цим героєм товаришує сніговик?

 

Творче завдання. Намалюйте дома друзів, з якими зустрілись на цьому уроці.

 

 

doc
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
4631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку