Конспект уроку "Пізнаємо природу" з використанням навчального посібника Коршевнюк Т.В., Ярошенко О. Тема "Вимірюємо відстань, час і швидкість руху тіл"

Про матеріал
Конспект уроку «Пізнаємо природу» з використанням навчального посібника Коршевнюк Т.В., Ярошенко. Тема. Вимірюємо відстань, час і швидкість руху тіл. Дослідження «Вимірювання характеристик власного механічного руху» Мета: ознайомити учнів з поняттям про механічний рух, його траєкторію та характеристику (шлях, час, швидкість); способами обчислення швидкості; формувати навики обчислення швидкості; виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

«____»___________ 20___ року

Конспект уроку «Пізнаємо природу» з використанням навчального посібника Коршевнюк Т.В., Ярошенко.

Тема. Вимірюємо відстань, час і швидкість руху тіл. Дослідження «Вимірювання характеристик власного механічного руху»

Мета: ознайомити учнів з поняттям про механічний рух, його траєкторію та характеристику (шлях, час, швидкість); способами обчислення швидкості; формувати навики обчислення швидкості; виховувати пізнавальний інтерес.

Очікувані результати: учень виконує з допомогою вчителя/учительки за наданим планом вимірювання відстані, часу, швидкості руху тіла; досліджує індивідуально/в групі, з допомогою вчителя/вчительки чи інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти/моделі, зокрема цифрові зміни, що відбуваються з тілами під час руху; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час дослідження механічних явищ

Обладнання: прилади для вимірювання часу й вимірювання довжини

Хід уроку

І. Організаційний етап

Вправа «Посмішка»

Я хочу передати вам посмішку щоб підняти настрій і побажати на сьогоднішньому уроці дізнатись та навчитися багато цікавого.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.                    Вправа «Четвертий зайвий». Завдання: з переліку виберуть зайвий термін та поясніть.
  • Молоко, сік, зубна паста, туман.
  • Йогурт, пігулки, чай, кисень.
  • Чай, пісок з водою, борщ, крейда з водою.
  1.                    Назвіть 3 суміші та приклади їх використання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Найпрудкішими тваринами на землі є гепарди. Вони здатні розвивати швидкість до 100 км на годину. Проте, якщо гепард за хвилину не наздогнав жертву, то він зупиняється і відпочиває пів години.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Що таке механічний рух?

Пригадайте, які рухомі тіла ви побачили дорогою до школи?

Одним із видів руху є механічний рух. Це зміна положення тіла у просторі відносно інших тіл за певний проміжок часу.

Наведіть приклади руху. (колишуться морські хвилі, вітер колише листя на деревах, летить птах, рухаються автомобілі по дорогах, летять літаки, іде людина тощо...)

Отож, як ми бачимо, все у світі перебуває в русі.

2. Що таке траєкторія?

Зверніть увагу на колаж (с. 63), чи бачите ви слід від руху?

Уявну лінію, яку описує тіло під час свого руху, називають траєкторією.

Траєкторія може бути видимою і невидимою. Наприклад, слід літака в небі, сліди тварин на снігу — приклади видимої траєкторії.

Наведи приклади невидимої траєкторії руху тіла.

Коли тіло рухається вздовж прямої лінії, його рух називають прямолінійним, а коли описує криву лінію — криволінійним.

  1. Основні характеристики механічного руху

                                                       РУХ

                                               Шлях                                 Час

                                                                     Швидкість

Шлях — це фізична величина, яка дорівнює довжині траєкторії руху. Шлях позначають буквою l, вимірюють його у метрах (м) або кілометрах (км).

Рух триває певний час. Його вимірюють у годинах (год), хвилинах (хв), секудах (с).

Швидкість руху – шлях, який тіло долає за одиницю часу.

Швидкість позначають v. Обчислюють її за формулою

https://uahistory.co/pidruchniki/yakovleva-explore-nature-integrated-course-5-class-2022/yakovleva-explore-nature-integrated-course-5-class-2022.files/image077.jpg

Поширені одиниці вимірювання швидкості — метр за секунду (м/с) і кілометр за годину (км/год).

Пригадайте, якими пралидами вимірюють час та відстань.

VІ. Первинна перевірка засвоєння та закріплення знань

  1. Максимальна швидкість сухопутної черепахи близько 700 м/год, а геперд – 100 км/год.

Завдання: Гепард за 6 хвилин пробіг 10500 метрів. За який час такий самий шлях подолає черепаха?

  1. В українських Карпатах розташована гора Гемба. Гірськолижники піднімаються на гору на підйомнику за 20 хвилин, долаючи приблизно 3500 м гірськолижної  траси. Спуск цією трасою триває 2 хвилини.

Порівняй швидкість руху гірськолижника на підйомнику й під час спуску на лижах.

   VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

    Вправа «Сьогодні на уроці я…»

  VIІІ. Домашнє завдання. §9, виконати дослідження «Вимірювання характеристик власного механічного руху» с. 65

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
1318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку