Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу
«Пізнаємо природу»
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
відповідно до МОДЕЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5 КЛАСУ
Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.)
Підручник
«Пізнаємо природу»:підручник інтегрованого курсу для 5 кл. закладів загальної середньої освіти/ Т.В. Коршевнюк, О.Г. Ярошенко. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2023. – 256 с.:іл
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
2023-2024 н.р.
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Очікувані результати |
Тема 1. Вчимося досліджувати природу |
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Звідки людина дізнається про природу. |
§1 с. 8-10 Робочий зошит с 4 |
Називає складники природи; джерела інформації про природу та обладнання для вивчення природи, вказує його призначення; розповідає про видатних дослідників природи, значення відкриттів і винаходів у житті людини, використовуючи наукову термінологію; пояснює цінність природи і знань про неї; риси характеру та якості людини, які допомагають у пізнанні природи; роль досліджень природи для отримання нових знань; використання інструментів для досліджень і фіксування результатів; характеризує методи дослідження природи (спостереження, експеримент, вимірювання, моделювання); вибирає з допомогою вчителя об’єкти і явища природи, формулює щодо них запитання, для відповіді на які необхідно провести дослідження; визначає з допомогою вчителя мету та етапи дослідження відповідно до обраної проблеми; виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за наданим планом, використовуючи запропоновані інструменти, фіксує і презентує результати у запропонований спосіб; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження; виявляє етичне ставлення до досліджуваних об’єктів природи; демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження; оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність в роботі групи |
|
|
Джерела інформації про природу. |
§1 с. 10-14 Робочий зошит с 5 |
|
|
|
Якими методами й інструментами досліджують природу. Прилади й обладнання для вивчення природи. |
§2 с. 14 -18 Робочий зошит с.6 |
|
|
|
Ознайомлення з джерелами інформації природничого змісту, в тому числі інтернет-джерела. |
§2 с. 19-20 Робочий зошит с.7 |
|
|
|
Що таке наука та хто її творці. Науковці, природодослідниці та природодослідники. |
§3 с. 21-26 Робочий зошит с.8-9 |
|
|
|
Пізнання природи. Як виконати дослідження.. Планування і проведення спостереження. |
§4 с. 27-30 Робочий зошит с.9 |
|
|
|
Вибір методу дослідження природи.. Експеримент. Правила безпеки під час виконання досліджень |
§4 с. 30-35 Робочий зошит с.10-12 |
|
|
|
Віртуальна екскурсія до природничого музею. |
|
|
|
|
Узагальнення розділу «Вчимося досліджувати природу». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
Робочий зошит с.12-14 |
|
Тема 2. Досліджуємо тіла та явища природи |
||||
|
|
Характеристики тіл. Вимірюємо лінійні розміри, об’єм і масу тіл. Електронні пристрої вимірювання. |
§5 с. 38-43 Робочий зошит с. 14, 15 |
Називає фізичні характеристики тіла; методи дослідження властивостей тіл і речовин; наводить приклади чистих речовин і сумішей та їх використання; явищ (механічних, теплових, світлових, звукових); властивостей тіл, речовин, прояву сили тертя і сили тяжіння; джерел світла і звуку; розрізняє тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи; розповідає про: сприйняття людиною і тваринами світла й звуку, їхню роль у природі; використання простих механізмів в побуті українців в минулому і сьогоденні; пояснює зв'язок між швидкістю руху частинок речовини і температурою; явище дифузії; поширення світла і звуку; вивчені теплові явища; причини зміни агрегатних станів речовин; виникнення тіні; роль дифузії, світла і звуку у природі й житті людини; висловлює припущення про властивості тіл, виготовлених з різних речовин, пропонує способи перевірки свого припущення; пропонує ідеї щодо зменшення тертя, збільшення швидкості дифузії і механічного руху, способів тепло- і звукоізоляції, зменшення/збільшення гучності звуку, використання простих механізмів для переміщення тіл (клину, коловороту та інших) і втілює їх у моделях; описує, використовуючи наукову термінологію, за схемою /графічним зображенням: явища за планом; поширення речовин у природі; зв’язки між тілами, речовинами, явищами; класифікує тіла та явища за вивченими ознаками; визначає сфери застосування тіл і речовин відповідно до їхніх властивостей; виконує з допомогою вчителя чи інших осіб за наданим планом вимірювання характеристик тіла, відстані, часу, швидкості руху тіла; розділення неоднорідних сумішей; досліджує індивідуально / в групі, з допомогою вчителя/інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти/ моделі, зокрема цифрові: : агрегатні стани речовини; фізичні характеристики тіла (лінійні розміри, масу, об’єм); фізичні властивості повітря, речовин; зміни, що відбуваються з тілами й речовинами під час руху, нагрівання, охолодження; вплив різних чинників на швидкість руху; способи зменшення тертя; зміни агрегатного стану речовини; поширення світла; виникнення і поширення звуку; використання простих механізмів; пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив умов виконання дослідження на його результати; вплив на рух різних чинників (форми тіла, особливостей його поверхні та ін.); фіксує і представляє результати дослідження у запропонований спосіб; зіставляє одержані результати дослідження явищ і властивостей речовин з відомими даними; порівнює тіла й речовини на основі досліджених властивостей; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час дослідження явищ і фізичних характеристик тіл; складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження фізичних характеристик тіла; виявляє зв’язки між будовою і властивостями речовин, між властивостями і застосуванням речовин, між тілами та явищами; знаходить та узагальнює з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію про явища, властивості й застосування чистих речовин і сумішей; представляє текстову інформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсій, виконаного дослідження/ проєкту; оцінює ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язані з фізичними явищами, використанням тіл і речовин; важливість набутих дослідницьких умінь; власну діяльність у групі |
|
|
Як дослідити фізичні властивості тіл і речовин. |
§6 с. 44-47 Робочий зошит с.17-18 |
|
|
|
Проєктна робота. Створення лепбуку на тему «Речовини, що найчастіше використовуються для приготування їжі.» |
|
|
|
|
Чому речовини бувають твердими, рідкими, газуватими. Агрегатний стан. |
§7 с. 48-52 Робочий зошит с.19 |
|
|
|
Досліджуємо частинки барвника у воді. Явище дифузії. |
§7 с. 53-55 Робочий зошит с.20 |
|
|
|
Ознайомлюємося із сумішами та способами їх розділення. |
§8 с. 56-59 Робочий зошит с.21-22. |
|
|
|
Поширення речовин у природі та безпечне використання їх людиною. |
§8 с. 59-62 Робочий зошит с.23 |
|
|
|
Вимірюємо відстань, час і швидкість руху тіл. Характеристики механічного руху. |
§9 с. 63-67 Робочий зошит с.24 |
|
|
|
Проєктна робота. Створення таблиці «Найшвидші птахи». Демонстрація та захист проєкту. |
Робочий зошит с.25 |
|
|
|
Що сприяє, а що перешкоджає руху тіл. Вплив тертя та форми тіла на його рух. |
§10 с. 68-72 Робочий зошит с.25-26 |
|
|
|
Ознайомлення з простими механізмами. Конструювання простого механізму. |
§11 с. 73-77 Робочий зошит с.26-28 |
|
|
|
Проєктна робота. Прості механізми, що використовувались для захисту від нападників у фортецях. |
|
|
|
|
Як і для чого досліджувати теплові явища. Як передається тепло. |
§12 с. 78-84 Робочий зошит с.28-31 |
|
|
|
Чим важливі звукові явища у природі та житті людини. Виникнення звуку. |
§13 с. 85-88 Робочий зошит с.31 |
|
|
|
Поширення звуку на відстані. |
§13 с. 88-91 Робочий зошит с.32-33 |
|
|
|
Як дослідити світлові явища. Утворення тіні. Роль світла в природі й житті людини. |
§14 с. 92-99 Робочий зошит с.33-34 |
|
|
|
Узагальнення розділу «Досліджуємо тіла та явища природи». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
Робочий зошит с.34-36 |
|
Тема 3. Дізнаємося про землю і всесвіт |
||||
|
|
Яку будову має планета Земля. |
§15 с. 103-106 Робочий зошит с.37 |
Наводить приклади гірських порід, називає і показує на карті й глобусі материки, водні об’єкти; розрізняє форми поверхні суходолу, розповідає про стихійні лиха, що трапляються в різних куточках планети, на території України, висловлює міркування щодо їхніх наслідків; розповідає про: методи вивчення Землі, роль навколосвітніх подорожей у пізнанні нашої планети; створення календаря на основі спостережень за природою; зміну уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць із розвитком наук і техніки; спостерігає явища, що підтверджують кулястість Землі (затемнення, рух за горизонт); рух Сонця, зміну фаз Місяця; описує, використовуючи наукову термінологію, будову Землі, зміни в її оболонках Землі (зміни вмісту кисню в атмосфері, зміни температури повітря упродовж доби і пір року, зміни температури води у водоймах, утворення опадів і штормів); періодичність явищ, пов’язаних із рухами Землі; пояснює вплив води, Сонця, вітру, організмів, діяльності людини на зміну рельєфу; зміни погоди в різні пори року в Україні; вплив Сонця на здоров’я людини; значення для людини вміння орієнтуватися на місцевості; правила безпечної поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози); знаходить інформацію про речовини у складі оболонок Землі, причини і наслідки зміни рельєфу, узагальнює інформацію й пояснює її значення для розв’язання навчальних і життєвих проблем; досліджує природні об’єкти/умови своєї місцевості (погоду, водойми, форми рельєфу); складає/використовує схеми для пояснення колообігу води в природі, описує фізичні явища, що при цьому відбуваються; створює моделі для дослідження рухів повітря і земної поверхні; явищ, що призводять до зміни рельєфу; рухів Землі, Сонці, Місяця; тривалості дня і ночі для спостерігача, який перебуває в різних куточках планети; формулює словесні описи складу гідросфери, атмосфери і літосфери, погоди, форм рельєфу на основі нетекстової інформації (схем, зображень тощо); порівнює інформацію про Землю, Сонце, Місяць, гірські породи, здобуту з різних джерел; встановлює причиново-наслідкові зв’язки між елементами погоди (температурою повітря та опадами, хмарністю й опадами та ін.); фіксує результати спостережень за погодою у таблицях, схемах, діаграмах; складає щоденник погоди з урахуванням вивчених характеристик; користується термометром при вимірюванні температури повітря й води; робить висновок: вода - найпоширеніша речовина на Землі і цінний природний ресурс; орієнтується на місцевості (з допомогою карт, Сонця, місцевих ознак тощо); демонструє в змодельованих ситуаціях уміння користуватись приладами для дослідження оболонок Землі, безпечно поводитися під час сильного вітру, повені, грози; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень, використання процесів горіння; демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсій, виконаного дослідження/ проекту; оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність у групі |
|
|
Чому важливо знати про рухи землі, глобус і карти. Фізична карта світу. |
§16 с. 107-111 Робочий зошит с.38-39 |
|
|
|
Навіщо землі атмосфера. Виявляємо повітря. |
§17 с. 112-117 Робочий зошит с.39-41 |
|
|
|
Про погоду. Досліджуємо погоду своєї місцевості. |
§18 с. 118-122 Робочий зошит с.41-42 |
|
|
|
Проєктна робота. Презентаційна робота на тему «Передбачення погоди за поведінкою тварин і рослин» |
|
|
|
|
Гідросфера Землі. Колообіг води у природі. Водойми своєї місцевості. |
§19 с. 123-126 Робочий зошит с.42-43 |
|
|
|
Чим особлива літосфера землі. Рельєф. |
§20 с. 127-131 Робочий зошит с.44-45 |
|
|
|
Сонце та місяць. Фази місяця. |
§21 с. 131-136 Робочий зошит с.45-46 |
|
|
|
Проєктна робота. Презентаційна робота на тему «Зв’язок смартфонів, інтернету та штучних супутників Землі». |
|
|
|
|
Узагальнення розділу «Дізнаємося про землю і всесвіт». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
Робочий зошит с.47-48 |
|
Тема 4. Вивчаємо живу природу Землі |
||||
|
|
Організми та їх властивості.. |
§22 с. 140-144 Робочий зошит с.49 |
Називає властивості організмів; основні компоненти клітини; основні середовища життя; ознаки рослин, тварин, грибів та умови, необхідні для їх життя; по 3-4 рослини, тварин, грибів своєї місцевості; наводить приклади органів тварин, які забезпечують живлення і дихання; взаємозв’язку будови і функцій органів рослин і тварин; мешканців водойми/суходолу/ґрунту і пояснює їх пристосування до умов середовища/сезонних змін; виявляє невідомі для себе знання про зв’язки організмів із середовищем існування, розмірковує і визначає спосіб розв’язання цієї проблеми; складає план власної діяльності у малій навчальній групі; добирає і представляє текстову/аудіо інформацію про пристосування організмів до умов існування у формі графічної, табличної інформації або інфографіки); розповідає про методи дослідження організмів; особливості грибів; описує, використовуючи наукову термінологію, властивості організмів; живлення, дихання, опору і рух тварин/рослин, використовуючи знання про речовини, механічні, теплові, світлові, звукові явища; висловлює припущення щодо середовища життя тварини за її зовнішнім виглядом і підтверджує самостійно дібраними прикладами; вирізняє ознаки, спільні для мешканців одного середовища; класифікує тварин/рослини за середовищем життя; за пристосувальною ознакою; визначає ознаки, притаманні організмам одного середовища життя; розповідає про особливості живлення рослин, умови і значення фотосинтезу; розпізнає і називає найпоширеніші рослини і тварин своєї місцевості; отруйні гриби, рослини, небезпечних тварин своєї місцевості; моделює зв’язки організмів із середовищем існування, демонструє в змодельованих ситуаціях правила поведінки й уміння надавати першу допомогу при контакті з отруйними рослинами, отруйними тваринами; досліджує у групі пристосування тварин і рослин до певних умов середовища, виконуючи обов’язки відповідно до своєї ролі в групі й дотримуючись правил взаємодії з іншими учасниками групи; пояснює роль органів у житті організмів; вплив чинників середовища на організми; залежність будови й життєдіяльності рослин /тварин від умов середовища існування; порівнює вивчені процеси життєдіяльності у тварин і рослин; пропонує способи покращення умов існування організмів (з найближчого оточення), застосовуючи знання про чинники середовища; добирає і презентує інформацію про методи вивчення організмів, життєдіяльність і пристосування до умов середовища рослин / тварин; виявляє та описує пристосування організмів до середовищ життя; робить висновок про значення навколишнього середовища для організмів, різноманітність зв’язків між організмами і середовищем; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження/проєкту; виявляє етичне ставлення до організмів в навчальних і життєвих ситуаціях; демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження; оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність в роботі групи; висловлює судження про традиції українців у ставленні до живої природи |
|
|
Методи дослідження організмів. Висівання і пророщування квасолі |
§22 с. 145-146 Робочий зошит с.50 |
|
|
|
Як живляться та дихають тварини. Корм для тварин та способи його добування. |
§23 с. 147-153 Робочий зошит с.51-52 |
|
|
|
Проєктна робота. Досліджую улюблену тварину. Презентаційна робота на тему «Чим харчується та як дихає мій улюбленець». |
|
|
|
|
Процес живлення та дихання рослин. |
§24 с. 154-159 Робочий зошит с.52-53 |
|
|
|
Досліджуємо опору і рух тварин і рослин. |
§25 с. 160-163 Робочий зошит с.54 |
|
|
|
Рух рослин до сонця. |
§25 с. 163-166 Робочий зошит с.55-56 |
|
|
|
Спосіб життя і будова грибів. |
§26 с. 167-172 Робочий зошит с.56-57 |
|
|
|
Проєктна робота. Презентаційна робота на тему «Як людина використовує дріжджові гриби». |
|
|
|
|
Як організми взаємодіють із середовищем життя. Взаємодія та зв’язки між організмами. |
§27 с. 173-177 Робочий зошит с.57-59 |
|
|
|
Наземно-повітряне середовище та його мешканці. |
§28 с. 178-183 Робочий зошит с.59-61 |
|
|
|
Водне середовище життя. Мешканці водного середовища. |
§29 с. 184-187 Робочий зошит с.61-62 |
|
|
|
Ґрунтове середовище життя. Мешканці ґрунтового середовища. |
§29 с. 187-191 Робочий зошит с.62-64 |
|
|
|
Узагальнення розділу «Вивчаємо живу природу Землі». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
Робочий зошит с.64-66 |
|
Тема 5. Пізнаємо організм людини в середовищі його існування |
||||
|
|
Із чого складається організм людини.Шкіра. |
§30 с. 195-198 Робочий зошит с.67 |
Називає життєво важливі для людини ресурси (їжа, повітря, вода, тепло); основні органічні поживні речовини - білки, жири, вуглеводи; шкідливі звички; наводить приклади захворювань органів травлення, дихання, скелету і м’язів, пояснює, як їм запобігти ; розповідає про: травлення, дихання, роботу серця, функції шкіри, опору і рух, використовуючи засвоєні в темі терміни і знання речовин та явища; захист організму від хвороб; значення особистості і побутової гігієни; про речовини, матеріали, вироби, технології у життєвому середовищі людини; оцінює їхній вплив на здоров’я і довкілля; пояснює потреби організму людини в поживних речовинах, чистому повітрі, воді, характеризує діяльність людини для забезпечення себе ними; роль правильної постави і фізичних вправ для здоров’я; усвідомлює необхідність збереження і зміцнення свого здоров’я; моделює зв’язки між органами, взаємозв’язки між організмом людини і середовищем існування; виявляє невідомі для себе знання про їжу як джерело поживних речовин, складає план власної діяльності для розв’язання завдання відповідно до своєї ролі в групі; представляє текстову/аудіо інформацію про раціон здорового харчування, свій режим дня, результати дослідження матеріалів у життєвому середовищі людини у формі графічної, табличної інформації або інфографіки); формулює на цій основі словесний опис матеріалів; досліджує склад виробів щоденного користування, власні звички щодо вироблення здорового способу життя, презентує результати досліджень у запропонований спосіб; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів цих досліджень; пропонує власну модель фільтру для очищення води; визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо збереження і зміцнення власного здоров’я; застосовує знання про властивості речовин, рух і тертя для обґрунтування правил безпечної поведінки на водоймах (у різні пори року); бере участь в ухваленні спільних рішень щодо ознайомлення інших осіб із перевагами здорового способу життя і залучення до справи збереження і зміцнення власного здоров’я; виявляє турботу про здоров’я інших (надає допомогу при виборі продуктів та ін.); усвідомлює вплив поведінки, способу життя і середовища на стан здоров’я; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження/проєкту; оцінює власну діяльність у роботі групи |
|
|
Продукти, які необхідні для здорового харчування.. |
§31 с. 199-202 Робочий зошит с.68 |
|
|
|
Травна система людини |
§31 с. 202-204 Робочий зошит с.69-70 |
|
|
|
Як дихає людина. Наявність води в повітрі, що вдихається. |
§32 с. 205-209 Робочий зошит с.71-72 |
|
|
|
Органи опори й руху людини. Функції м’язів. |
§33 с. 210-215 Робочий зошит с.73-74 |
|
|
|
Кровоносна система. Роль серця у кровообігу організму. |
§34 с. 216-218 Робочий зошит с.75. |
|
|
|
Тренування серця. |
§34 с. 218-221 Робочий зошит с.76-77. |
|
|
|
Як людина пристосовується до середовища життя. Речі, що роблять середовище життя людини комфортним. |
§35 с. 222-226 Робочий зошит с.77-78. |
|
|
|
Вироби й матеріали повсякденного вжитку. Віртуальна екскурсія - найбільші рукотворні об’єкти на планеті. |
§35 с. 226-227 Робочий зошит с.78-80. |
|
|
|
Що робити, щоб бути здоровим. Корисні звички для здоров’я. |
§36 с. 228-232 Робочий зошит с.80-83. |
|
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо організм людини в середовищі його існування». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
Робочий зошит с.84-85 |
|
Тема 6. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження |
||||
|
|
Вплив людини на природу. |
§37 с. 236-239 Робочий зошит с.85-86. |
Наводить приклади взаємозв’язків людини з природою; об’єктів, створених людиною за природними зразками, називає призначення цих об’єктів і знання, використані при їх створенні; продукує власні ідеї щодо сфер застосування природних форм і конструкцій; розповідає про: ставлення до природи у різних народів світу; роль природи і природничих знань у різних видах мистецтва; формування еко-звичок; пояснює роль природничих наук, техніки і технологій у збереженні природи, розв’язанні екологічних проблем; виявляє у найближчому оточенні природні і штучні матеріали, пояснює, якими властивостями зумовлене їх використання; виявляє зміни у природі, що виникли внаслідок діяльності людини, визначає причини змін, оцінює їхні наслідки; встановлює взаємозв’язки між способом життєдіяльності людини і станом довкілля й здоров’я; досліджує властивості матеріалів, які використовує людина, власні звички щодо вживаних речей, сортування сміття, користування водою, електроенергією, поводження з рослинами і тваринами у найближчому оточенні, поведінки у природі; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів цих досліджень; визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо ощадливого споживання води, електроенергії, тепла; бере участь у проекті щодо реалізації ідеї ощадливого використання матеріалів/ виробів/ електроенергії/води; презентує власні ідеї щодо збереження довкілля, підкріплюючи їх посутніми аргументами/ оцінює власний внесок у збереження природи; наслідки відповідального і безвідповідального ставлення до природи; значення природничих наук для добробуту людини, створення техніки і технологій; висловлює власну позицію щодо заощадження ресурсів планети, забруднення довкілля і своєї участі у справі збереження навколишнього середовища; виявляє турботу про інших (доглядає за рослинами і тваринами, покращує умови їхнього існування); робить висновок: збереження природи неможливе без природничих знань і дбайливого ставлення до природи; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження/проєкту; оцінює власну діяльність у роботі групи |
|
|
Поведінка людини в умовах природних загроз. |
§37 с. 240-241 Робочий зошит с.87-89. |
|
|
|
Екологія та екологічні проблеми |
§38 с. 241-244 Робочий зошит с.89-91. |
|
|
|
Екозвички. Визначення власного еко-сліду. |
§38 с. 244-246 Робочий зошит с.75. |
|
|
|
Проєктна робота. Презентаційна робота на тему «Відповідальний споживач» |
|
|
|
|
Екологічні проблеми сучасності та способи їх подолання |
§39 с. 247-253 Робочий зошит с.93-94. |
|
|
|
Навчальний проект «Життя у системі #zerowaste (нуль відходів)» |
|
|
|
|
Віртуальна екскурсія до ботанічного парку чи заповідника. Складання каталогу місцевих видів (рослин/тварин), які знаходяться під загрозою зникнення. |
|
|
|
|
Узагальнення розділу «Вчимося у природи і дбаємо про її збереження». Самооцінювання навчальних результатів теми. |
Робочий зошит с. 94-96 |
Вчитель _______ ________________