КТП "Пізнаємо природу" 5 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 5 класу (НУШ) з інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти відповідно до МОДЕЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5 КЛАСУ Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.) Підручник «Пізнаємо природу»:підручник інтегрованого курсу для 5 кл. закладів загальної середньої освіти/ Т.В. Коршевнюк, О.Г. Ярошенко 70 годин на рік / 2 години на тиждень В календарному плануванні зазначиний робочий зошит "Пізнаємо природу" 5 клас, він може слугувати доповненням до підручника. При складанні планування було використано джерело МОН України https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Prirod.osv.galuz/Pizn.pryr.5-6-kl.Korshevnyuk.14.07.pdf підручник та робочий зошит "Пізнаємо природу" Коршевнюк Т.В.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу

«Пізнаємо природу»

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

 

відповідно до  МОДЕЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5 КЛАСУ

Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.)

Підручник

 «Пізнаємо природу»:підручник інтегрованого курсу для 5 кл. закладів загальної середньої освіти/ Т.В. Коршевнюк, О.Г. Ярошенко. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2023. – 256 с.:іл

 

(70 годин на рік, 2 години на тиждень)

 

 

 

2023-2024 н.р.


№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Домашнє завдання

Очікувані результати

Тема 1. Вчимося досліджувати природу

  1.                      

 

Інструктаж з БЖД. Звідки людина дізнається про природу.

§1 с. 8-10

Робочий зошит с 4

Називає складники природи; джерела інформації про природу та обладнання для вивчення природи, вказує його призначення; розповідає про видатних дослідників природи, значення відкриттів і винаходів у житті людини, використовуючи наукову термінологію; пояснює цінність природи і знань про неї; риси характеру та якості людини, які допомагають у пізнанні природи; роль досліджень природи для отримання нових знань; використання інструментів для досліджень і фіксування результатів; характеризує методи дослідження природи (спостереження, експеримент, вимірювання, моделювання); вибирає з допомогою вчителя об’єкти і явища природи, формулює щодо них запитання, для відповіді на які необхідно провести дослідження; визначає з допомогою вчителя мету та етапи дослідження відповідно до обраної проблеми; виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за наданим планом, використовуючи запропоновані інструменти, фіксує і презентує результати у запропонований спосіб; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження; виявляє етичне ставлення до досліджуваних об’єктів природи; демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження; оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність в роботі групи

  1.                      

 

Джерела інформації про природу.

§1 с. 10-14

Робочий зошит с 5

  1.                      

 

Якими методами й інструментами досліджують природу. Прилади й обладнання для вивчення природи.

§2 с. 14 -18

Робочий зошит с.6

  1.                      

 

Ознайомлення з джерелами інформації природничого змісту, в тому числі інтернет-джерела.

§2 с. 19-20

Робочий зошит с.7

  1.                      

 

Що таке наука та хто її творці. Науковці, природодослідниці та природодослідники.

§3 с. 21-26

Робочий зошит с.8-9

  1.                      

 

Пізнання природи. Як виконати дослідження.. Планування і проведення спостереження.

§4 с. 27-30

Робочий зошит с.9

  1.                      

 

Вибір методу дослідження природи.. Експеримент. Правила безпеки під час виконання досліджень

§4 с. 30-35

Робочий зошит с.10-12

  1.                      

 

Віртуальна екскурсія до природничого музею.

 

  1.                      

 

Узагальнення розділу «Вчимося досліджувати природу». Самооцінювання навчальних результатів теми.

Робочий зошит с.12-14

Тема 2. Досліджуємо тіла та явища природи

  1.                   

 

Характеристики тіл. Вимірюємо лінійні розміри, об’єм і масу тіл. Електронні пристрої вимірювання.

§5 с. 38-43

Робочий зошит с. 14, 15

Називає фізичні характеристики тіла; методи дослідження властивостей тіл і речовин; наводить приклади чистих речовин і сумішей та їх використання; явищ (механічних, теплових, світлових, звукових); властивостей тіл, речовин, прояву сили тертя і сили тяжіння; джерел світла і звуку; розрізняє тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи; розповідає про: сприйняття людиною і тваринами світла й звуку, їхню роль у природі; використання простих механізмів в побуті українців в минулому і сьогоденні; пояснює зв'язок між швидкістю руху частинок речовини і температурою; явище дифузії; поширення світла і звуку; вивчені теплові явища; причини зміни агрегатних станів речовин; виникнення тіні; роль дифузії, світла і звуку у природі й житті людини; висловлює припущення про властивості тіл, виготовлених з різних речовин, пропонує способи перевірки свого припущення; пропонує ідеї щодо зменшення тертя, збільшення швидкості дифузії і механічного руху, способів тепло- і звукоізоляції, зменшення/збільшення гучності звуку, використання простих механізмів для переміщення тіл (клину, коловороту та інших) і втілює їх у моделях; описує, використовуючи наукову термінологію, за схемою /графічним зображенням: явища за планом; поширення речовин у природі; зв’язки між тілами, речовинами, явищами; класифікує тіла та явища за вивченими ознаками; визначає сфери застосування тіл і речовин відповідно до їхніх властивостей; виконує з допомогою вчителя чи інших осіб за наданим планом вимірювання характеристик тіла, відстані, часу, швидкості руху тіла; розділення неоднорідних сумішей; досліджує індивідуально / в групі, з допомогою вчителя/інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти/ моделі, зокрема цифрові: : агрегатні стани речовини; фізичні характеристики тіла (лінійні розміри, масу, об’єм); фізичні властивості повітря, речовин; зміни, що відбуваються з тілами й речовинами під час руху, нагрівання, охолодження; вплив різних чинників на швидкість руху; способи зменшення тертя; зміни агрегатного стану речовини; поширення світла; виникнення і поширення звуку; використання простих механізмів; пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив умов виконання дослідження на його результати; вплив на рух різних чинників (форми тіла, особливостей його поверхні та ін.); фіксує і представляє результати дослідження у запропонований спосіб; зіставляє одержані результати дослідження явищ і властивостей речовин з відомими даними; порівнює тіла й речовини на основі досліджених властивостей; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час дослідження явищ і фізичних характеристик тіл; складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження фізичних характеристик тіла; виявляє зв’язки між будовою і властивостями речовин, між властивостями і застосуванням речовин, між тілами та явищами; знаходить та узагальнює з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію про явища, властивості й застосування чистих речовин і сумішей; представляє текстову інформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсій, виконаного дослідження/ проєкту; оцінює ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язані з фізичними явищами, використанням тіл і речовин; важливість набутих дослідницьких умінь; власну діяльність у групі

  1.                   

 

Як дослідити фізичні властивості тіл і речовин.

§6 с. 44-47

Робочий зошит с.17-18

  1.                  

 

Проєктна робота. Створення лепбуку на тему «Речовини, що найчастіше використовуються для приготування їжі.»

 

  1.                  

 

Чому речовини бувають твердими, рідкими, газуватими. Агрегатний стан.

§7 с. 48-52

Робочий зошит с.19

  1.                  

 

Досліджуємо частинки барвника у воді. Явище дифузії.

§7 с. 53-55

Робочий зошит с.20

  1.                  

 

Ознайомлюємося із сумішами та способами їх розділення.

§8 с. 56-59

Робочий зошит с.21-22.

  1.                  

 

Поширення речовин у природі та безпечне використання їх людиною.

§8 с. 59-62

Робочий зошит с.23

  1.                  

 

Вимірюємо відстань, час і швидкість руху тіл. Характеристики механічного руху.

§9 с. 63-67

Робочий зошит с.24

  1.                  

 

Проєктна робота. Створення таблиці «Найшвидші птахи». Демонстрація та захист проєкту.

Робочий зошит с.25

  1.                  

 

Що сприяє, а що перешкоджає руху тіл. Вплив тертя та форми тіла на його рух.

§10 с. 68-72

Робочий зошит с.25-26

  1.                  

 

Ознайомлення з простими механізмами. Конструювання простого механізму.

§11 с. 73-77

Робочий зошит с.26-28

  1.                  

 

Проєктна робота. Прості механізми, що використовувались для захисту від нападників у фортецях.

 

  1.                  

 

Як і для чого досліджувати теплові явища. Як передається тепло.

§12 с. 78-84

Робочий зошит с.28-31

  1.                  

 

Чим важливі звукові явища у природі та житті людини. Виникнення звуку.

§13 с. 85-88

Робочий зошит с.31

  1.                  

 

Поширення звуку на відстані.

§13 с. 88-91

Робочий зошит с.32-33

  1.                  

 

Як дослідити світлові явища. Утворення тіні. Роль світла в природі й житті людини.

§14 с. 92-99

Робочий зошит с.33-34

  1.                  

 

Узагальнення розділу «Досліджуємо тіла та явища природи». Самооцінювання навчальних результатів теми.

Робочий зошит с.34-36

Тема 3. Дізнаємося про землю і всесвіт

  1.                   

 

Яку будову має планета Земля.

§15 с. 103-106

Робочий зошит с.37

Наводить приклади гірських порід, називає і показує на карті й глобусі материки, водні об’єкти; розрізняє форми поверхні суходолу, розповідає про стихійні лиха, що трапляються в різних куточках планети, на території України, висловлює міркування щодо їхніх наслідків; розповідає про: методи вивчення Землі, роль навколосвітніх подорожей у пізнанні нашої планети; створення календаря на основі спостережень за природою; зміну уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць із розвитком наук і техніки; спостерігає явища, що підтверджують кулястість Землі (затемнення, рух за горизонт); рух Сонця, зміну фаз Місяця; описує, використовуючи наукову термінологію, будову Землі, зміни в її оболонках Землі (зміни вмісту кисню в атмосфері, зміни температури повітря упродовж доби і пір року, зміни температури води у водоймах, утворення опадів і штормів); періодичність явищ, пов’язаних із рухами Землі; пояснює вплив води, Сонця, вітру, організмів, діяльності людини на зміну рельєфу; зміни погоди в різні пори року в Україні; вплив Сонця на здоров’я людини; значення для людини вміння орієнтуватися на місцевості; правила безпечної поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози); знаходить інформацію про речовини у складі оболонок Землі, причини і наслідки зміни рельєфу, узагальнює інформацію й пояснює її значення для розв’язання навчальних і життєвих проблем; досліджує природні об’єкти/умови своєї місцевості (погоду, водойми, форми рельєфу); складає/використовує схеми для пояснення колообігу води в природі, описує фізичні явища, що при цьому відбуваються; створює моделі для дослідження рухів повітря і земної поверхні; явищ, що призводять до зміни рельєфу; рухів Землі, Сонці, Місяця; тривалості дня і ночі для спостерігача, який перебуває в різних куточках планети; формулює словесні описи складу гідросфери, атмосфери і літосфери, погоди, форм рельєфу на основі нетекстової інформації (схем, зображень тощо); порівнює інформацію про Землю, Сонце, Місяць, гірські породи, здобуту з різних джерел; встановлює причиново-наслідкові зв’язки між елементами погоди (температурою повітря та опадами, хмарністю й опадами та ін.); фіксує результати спостережень за погодою у таблицях, схемах, діаграмах; складає щоденник погоди з урахуванням вивчених характеристик; користується термометром при вимірюванні температури повітря й води; робить висновок: вода - найпоширеніша речовина на Землі і цінний природний ресурс; орієнтується на місцевості (з допомогою карт, Сонця, місцевих ознак тощо); демонструє в змодельованих ситуаціях уміння користуватись приладами для дослідження оболонок Землі, безпечно поводитися під час сильного вітру, повені, грози; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень, використання процесів горіння; демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсій, виконаного дослідження/ проекту; оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність у групі

  1.                   

 

Чому важливо знати про рухи землі, глобус і карти. Фізична карта світу.

§16 с. 107-111

Робочий зошит с.38-39

  1.                  

 

Навіщо землі атмосфера. Виявляємо повітря.

§17 с. 112-117

Робочий зошит с.39-41

  1.                  

 

Про погоду. Досліджуємо погоду своєї місцевості.

§18 с. 118-122

Робочий зошит с.41-42

  1.                  

 

Проєктна робота. Презентаційна робота на тему «Передбачення погоди за поведінкою тварин і рослин»

 

  1.                  

 

Гідросфера Землі. Колообіг води у природі.  Водойми своєї місцевості.

§19 с. 123-126

Робочий зошит с.42-43

  1.                  

 

Чим особлива літосфера землі. Рельєф.

§20 с. 127-131

Робочий зошит с.44-45

  1.                  

 

Сонце та місяць. Фази місяця.

§21 с. 131-136

Робочий зошит с.45-46

  1.                  

 

Проєктна робота. Презентаційна робота на тему «Зв’язок смартфонів, інтернету та штучних супутників Землі».

 

  1.                  

 

Узагальнення розділу «Дізнаємося про землю і всесвіт». Самооцінювання навчальних результатів теми.

Робочий зошит с.47-48

Тема 4. Вивчаємо живу природу Землі

  1.                   

 

Організми та їх властивості..

§22 с. 140-144

Робочий зошит с.49

Називає властивості організмів; основні компоненти клітини; основні середовища життя; ознаки рослин, тварин, грибів та умови, необхідні для їх життя; по 3-4 рослини, тварин, грибів своєї місцевості; наводить приклади органів тварин, які забезпечують живлення і дихання; взаємозв’язку будови і функцій органів рослин і тварин; мешканців водойми/суходолу/ґрунту і пояснює їх пристосування до умов середовища/сезонних змін; виявляє невідомі для себе знання про зв’язки організмів із середовищем існування, розмірковує і визначає спосіб розв’язання цієї проблеми; складає план власної діяльності у малій навчальній групі; добирає і представляє текстову/аудіо інформацію про пристосування організмів до умов існування у формі графічної, табличної інформації або інфографіки); розповідає про методи дослідження організмів; особливості грибів; описує, використовуючи наукову термінологію, властивості організмів; живлення, дихання, опору і рух тварин/рослин, використовуючи знання про речовини, механічні, теплові, світлові, звукові явища; висловлює припущення щодо середовища життя тварини за її зовнішнім виглядом і підтверджує самостійно дібраними прикладами; вирізняє ознаки, спільні для мешканців одного середовища; класифікує тварин/рослини за середовищем життя; за пристосувальною ознакою; визначає ознаки, притаманні організмам одного середовища життя; розповідає про особливості живлення рослин, умови і значення фотосинтезу; розпізнає і називає найпоширеніші рослини і тварин своєї місцевості; отруйні гриби, рослини, небезпечних тварин своєї місцевості; моделює зв’язки організмів із середовищем існування, демонструє в змодельованих ситуаціях правила поведінки й уміння надавати першу допомогу при контакті з отруйними рослинами, отруйними тваринами; досліджує у групі пристосування тварин і рослин до певних умов середовища, виконуючи обов’язки відповідно до своєї ролі в групі й дотримуючись правил взаємодії з іншими учасниками групи; пояснює роль органів у житті організмів; вплив чинників середовища на організми; залежність будови й життєдіяльності рослин /тварин від умов середовища існування; порівнює вивчені процеси життєдіяльності у тварин і рослин; пропонує способи покращення умов існування організмів (з найближчого оточення), застосовуючи знання про чинники середовища; добирає і презентує інформацію про методи вивчення організмів, життєдіяльність і пристосування до умов середовища рослин / тварин; виявляє та описує пристосування організмів до середовищ життя; робить висновок про значення навколишнього середовища для організмів, різноманітність зв’язків між організмами і середовищем; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження/проєкту; виявляє етичне ставлення до організмів в навчальних і життєвих ситуаціях; демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження; оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність в роботі групи; висловлює судження про традиції українців у ставленні до живої природи

  1.                   

 

Методи дослідження організмів. Висівання і пророщування квасолі

§22 с. 145-146

Робочий зошит с.50

  1.                  

 

Як живляться та дихають тварини. Корм для тварин та способи його добування.

§23 с. 147-153

Робочий зошит с.51-52

  1.                  

 

Проєктна робота. Досліджую улюблену тварину. Презентаційна робота на тему «Чим харчується та як дихає мій улюбленець».

 

  1.                  

 

Процес живлення та дихання рослин.

§24 с. 154-159

Робочий зошит с.52-53

  1.                  

 

Досліджуємо опору і рух тварин і рослин.

§25 с. 160-163

Робочий зошит с.54

  1.                  

 

Рух рослин до сонця.

§25 с. 163-166

Робочий зошит с.55-56

  1.                  

 

Спосіб життя і будова грибів.

§26 с. 167-172

Робочий зошит с.56-57

  1.                  

 

Проєктна робота. Презентаційна робота на тему «Як людина використовує дріжджові гриби».

 

  1.                  

 

Як організми взаємодіють із середовищем життя. Взаємодія та зв’язки між організмами.

§27 с. 173-177

Робочий зошит с.57-59

  1.                  

 

Наземно-повітряне середовище та його мешканці.

§28 с. 178-183

Робочий зошит с.59-61

  1.                  

 

Водне середовище життя. Мешканці водного середовища.

§29 с. 184-187

Робочий зошит с.61-62

  1.                  

 

Ґрунтове середовище життя. Мешканці ґрунтового середовища.

§29 с. 187-191

Робочий зошит с.62-64

  1.                  

 

Узагальнення розділу «Вивчаємо живу природу Землі». Самооцінювання навчальних результатів теми.

Робочий зошит с.64-66

Тема 5. Пізнаємо організм людини в середовищі його існування

  1.                   

 

Із чого складається організм людини.Шкіра.

§30 с. 195-198

Робочий зошит с.67

Називає життєво важливі для людини ресурси (їжа, повітря, вода, тепло); основні органічні поживні речовини - білки, жири, вуглеводи; шкідливі звички; наводить приклади захворювань органів травлення, дихання, скелету і м’язів, пояснює, як їм запобігти ; розповідає про: травлення, дихання, роботу серця, функції шкіри, опору і рух, використовуючи засвоєні в темі терміни і знання речовин та явища; захист організму від хвороб; значення особистості і побутової гігієни; про речовини, матеріали, вироби, технології у життєвому середовищі людини; оцінює їхній вплив на здоров’я і довкілля; пояснює потреби організму людини в поживних речовинах, чистому повітрі, воді, характеризує діяльність людини для забезпечення себе ними; роль правильної постави і фізичних вправ для здоров’я; усвідомлює необхідність збереження і зміцнення свого здоров’я; моделює зв’язки між органами, взаємозв’язки між організмом людини і середовищем існування; виявляє невідомі для себе знання про їжу як джерело поживних речовин, складає план власної діяльності для розв’язання завдання відповідно до своєї ролі в групі; представляє текстову/аудіо інформацію про раціон здорового харчування, свій режим дня, результати дослідження матеріалів у життєвому середовищі людини у формі графічної, табличної інформації або інфографіки); формулює на цій основі словесний опис матеріалів; досліджує склад виробів щоденного користування, власні звички щодо вироблення здорового способу життя, презентує результати досліджень у запропонований спосіб; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів цих досліджень; пропонує власну модель фільтру для очищення води; визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо збереження і зміцнення власного здоров’я; застосовує знання про властивості речовин, рух і тертя для обґрунтування правил безпечної поведінки на водоймах (у різні пори року); бере участь в ухваленні спільних рішень щодо ознайомлення інших осіб із перевагами здорового способу життя і залучення до справи збереження і зміцнення власного здоров’я; виявляє турботу про здоров’я інших (надає допомогу при виборі продуктів та ін.); усвідомлює вплив поведінки, способу життя і середовища на стан здоров’я; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження/проєкту; оцінює власну діяльність у роботі групи

  1.                   

 

Продукти, які необхідні для здорового харчування..

§31 с. 199-202 Робочий зошит с.68

  1.                  

 

Травна система людини

§31 с. 202-204

Робочий зошит с.69-70

  1.                  

 

Як дихає людина. Наявність води в повітрі, що вдихається.

§32 с. 205-209

Робочий зошит с.71-72

  1.                  

 

Органи опори й руху людини. Функції м’язів.

§33 с. 210-215

Робочий зошит с.73-74

  1.                  

 

Кровоносна система. Роль серця у кровообігу організму.

§34 с. 216-218

Робочий зошит с.75.

  1.                  

 

Тренування серця.

§34 с. 218-221

Робочий зошит с.76-77.

  1.                  

 

Як людина пристосовується до середовища життя. Речі, що роблять середовище життя людини комфортним.

§35 с. 222-226

Робочий зошит с.77-78.

  1.                  

 

Вироби й матеріали повсякденного вжитку.

Віртуальна екскурсія - найбільші рукотворні об’єкти на планеті.

§35 с. 226-227

Робочий зошит с.78-80.

  1.                  

 

Що робити, щоб бути здоровим. Корисні звички для здоров’я.

§36 с. 228-232

Робочий зошит с.80-83.

  1.                  

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо організм людини в середовищі його існування». Самооцінювання навчальних результатів теми.

Робочий зошит с.84-85

Тема 6. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження

  1.                   

 

Вплив людини на природу.

§37 с. 236-239

Робочий зошит с.85-86.

Наводить приклади взаємозв’язків людини з природою; об’єктів, створених людиною за природними зразками, називає призначення цих об’єктів і знання, використані при їх створенні; продукує власні ідеї щодо сфер застосування природних форм і конструкцій; розповідає про: ставлення до природи у різних народів світу; роль природи і природничих знань у різних видах мистецтва; формування еко-звичок; пояснює роль природничих наук, техніки і технологій у збереженні природи, розв’язанні екологічних проблем; виявляє у найближчому оточенні природні і штучні матеріали, пояснює, якими властивостями зумовлене їх використання; виявляє зміни у природі, що виникли внаслідок діяльності людини, визначає причини змін, оцінює їхні наслідки; встановлює взаємозв’язки між способом життєдіяльності людини і станом довкілля й здоров’я; досліджує властивості матеріалів, які використовує людина, власні звички щодо вживаних речей, сортування сміття, користування водою, електроенергією, поводження з рослинами і тваринами у найближчому оточенні, поведінки у природі; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів цих досліджень; визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо ощадливого споживання води, електроенергії, тепла; бере участь у проекті щодо реалізації ідеї ощадливого використання матеріалів/ виробів/ електроенергії/води; презентує власні ідеї щодо збереження довкілля, підкріплюючи їх посутніми аргументами/ оцінює власний внесок у збереження природи; наслідки відповідального і безвідповідального ставлення до природи; значення природничих наук для добробуту людини, створення техніки і технологій; висловлює власну позицію щодо заощадження ресурсів планети, забруднення довкілля і своєї участі у справі збереження навколишнього середовища; виявляє турботу про інших (доглядає за рослинами і тваринами, покращує умови їхнього існування); робить висновок: збереження природи неможливе без природничих знань і дбайливого ставлення до природи; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження/проєкту; оцінює власну діяльність у роботі групи

  1.                   

 

Поведінка людини в умовах природних загроз.

§37 с. 240-241

Робочий зошит с.87-89.

  1.                  

 

Екологія та екологічні проблеми

§38 с. 241-244

Робочий зошит с.89-91.

  1.                  

 

Екозвички. Визначення власного еко-сліду.

§38 с. 244-246

Робочий зошит с.75.

  1.                  

 

Проєктна робота. Презентаційна робота на тему «Відповідальний споживач»

 

  1.                  

 

Екологічні проблеми сучасності та способи їх подолання

§39 с. 247-253

Робочий зошит с.93-94.

  1.                  

 

Навчальний проект «Життя у системі #zerowaste (нуль відходів)»

 

  1.                  

 

Віртуальна екскурсія до ботанічного парку чи заповідника.

Складання каталогу місцевих видів (рослин/тварин), які знаходяться під загрозою зникнення.

 

  1.                  

 

Узагальнення розділу «Вчимося у природи і дбаємо про її збереження». Самооцінювання навчальних результатів теми.

Робочий зошит с. 94-96

Вчитель _______ ________________

 

 

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку