КОНСПЕКТ УРОКУ ПО ФІЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ ДЛЯ УЧНІВ
5- 6-х КЛАСІВ (баскетбол).
ТЕМА: «БАСКЕТБОЛ»
ЗАВДАННЯ УРОКУ:
- навчити веденню м’яча правою і лівою рукою, на місці і в русі;
- вдосконалити вміння учнів пересуватись різними видами,а також техніку передачі м’яча двома руками від грудей;
№ урока |
Зміст уроку
|
Дозування |
Організаційно - методичні вказівки |
I |
Підготовча частина
|
10 хв |
|
1.
2.
3.
4.
|
Шикування в одну шеренгу, привітання Повідомлення завдань уроку. Ходьба в довкола залу в колоні по одному з розмиканям на дистанцію в 2 кроки.
Біг в повільному темпі довкола залу в колоні по одному з збереженням дистанції в 2 кроки.
|
|
Вимагати від учнів швидкості і узгодженості дій.
Звернути увагу учнів на збереження правильної постави.
Слідкувати за диханням, дотримуватися темпу.
|
- сприяти розвитку ігрової спритності та швидкості реакції;
- сприяти розвитку уваги;
- сприяти формуванню знань про основи техніки ведення м’яча. Розширити знання учнів про способи пересування баскетболіста та техніку передачі м’яча двумя руками від грудей.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ : спортивний зал.
ІНВЕНТАР І ОБЛАДНАННЯ: м’ячі, стійки або фішки для обведення. Секундомір, свисток.
5. |
Чергування бігу в оптимальному темпі лицем до напрямку руху, лівим і правим боком, спиною до напрямку руху.
|
|
Зміну способів руху виконувати по сигналу учителя: по свистку, тримати дистанцію. |
II
6.
7. |
Основна частина
Загально-розвиваючі вправи в русі і кроком:
Вправа 1. В.п. – руки в сторони. На 4 кроки вперед – 4 кругові оберти кистями до середини, на наступні 4 кроки – назовні. Вправа 2. В.п. – руки перед грудьми, пальці зчеплені долонями до середини. На крок лівою вперед – руки розігнути вперед долонями назовні, на крок правою вперед – зігнути руки в в.п. Вправа 3. Ходьба під рахунок вчителя і перешикування з колони по одному в колону по двоє поворотом ліворуч в русі за командою вчителя
|
30 хв.
5-7 раз в кожну сторону
7 – 8 разів |
Акцентувати увагу учнів на поєднання рухів з ритмом кроків і на збереження правильної постави при виконанні вправ.
Виконувати з максимальною амплітудою рухів
Звернути увагу учнів на ритмі дихання.Орієнтувати учнів на размикання з дистанцією і інтервалом в три кроки.
|
8. |
Вправи з м’ячем:
Вправа 1. В.п. – півприсяд с нахилом вперед, ліва нога спереду, м’яч справа, кисть правої руки з широко розставленими пальцями на м’ячі. Перекочування м’яча по підлозі вправо-вліво, впередназад.
Вправа 2. Повторити впр. 1., змінивши положення ніг, лівої руки. |
|
Звернути увагу учнів на «м’якість» рухів кисті, збереження постійного контакту з поверхнею м’яча, по м’ячу долонею не хлопать.
|
|
Вправа 3. В.п. – стійка баскетболіста, ліва нога спереду. Ведення м’яча на місці правою рукою. Вправа 4. В.п.– Повторити впр.3., змінивши положення ніг, лівою рукою. Вправа 5. В.п. – стійка баскетболіста. ведення м’яча на місці поперемінно правою і лівою рукою, переводячи м’яч під відповідну руку третім торканням.
Вправа 6. В.п. – стійка баскетболіста, Ліва нога спереду. Повторити впр. 5. з незначним просуванням вперед: три удари м’ячем об підлогу правою рукою, крок вперед правою ногою і три удари м’ячем об підлогу лівою рукою,крок лівою ногою.
Вправа 7. Ведення м’яча правою рукою при пересуванні приставними кроками лівим боком вперед, зупинка і ведення мяча лівою рукою при пересуванні приставними кроками правим боком вперед.
Вправа 8. В.п. – шикування в дві шеренги на одній з сторін залу, м’яч в перших номерів. Ведення м’яча правою рукою по прямій в русі кроком до визначеного орієнтиру - стійки(фішки), обведення стійки справа і ведення в зворотньому напрямку лівою рукою, зупинка кроком в 3-4 м від партнера з ловінням м’яча двома руками і передача |
|
Виконувати під рахунок вчителя
Звернути увагу учнів на збереження стійки баскетболіста.
Дотримуватися зорового контролю.
Намагатися не збивати стійки(фішки).
|
|
м’яча партнеру двома руками від грудей.
Вправа 9. Повторити впр. 8., але ведення м’яча бігом.
Вправа 10. Рухлива гра з м’ячем «10 ПЕРЕДАЧ». Проводиться на половині баскетбольної площадки двома командами по 5 . Виграє команда, яка зробила 10 передач м’яча двома руками від грудей. При втраті м’яча рахунок передач починається спочатку.
|
|
Дотримуватись правил гри. |
III |
Заключна частина |
5 хв |
|
9.
10. 11. 12. 13. |
Біг довкола залу по одному з поступовим зниженням швидкості до переходу на ритмічну ходьбу під рахунок учителя. Шикування в одну шеренгу. Підведення підсумків уроку. Виставлення оцінок. Перехід до роздягалень.
|
|
Акцентувати увагу учнів на ритмі дихання та на збереження правильної постави.
Спокійно, не штовхатись, не бігти.
|