18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект уроку "Подорож картою України"

Про матеріал
формування уявлення учнів про географічне розміщення України, кордони, сусідство з іншими країнами; – ознайомити із найбільшими містами України; – розвивати інтерес до історичного минулого нашого краю, його сьогодення; – виховувати почуття любові до своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

Дегтярьова Людмила Володимирівна,

учитель початкових класів

Дмитрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Каховської районної ради

Херсонської області

Тема. Подорожуємо картою України.

Мета. Продовжити формувати уявлення учнів про географічне розміщення України, кордони, сусідство з іншими країнами;

 ознайомити із найбільшими містами України;

 розвивати інтерес до історичного минулого нашого краю, його сьогодення;

 виховувати почуття любові до своєї Батьківщини.

Обладнання: Карта України, ілюстрації з краєвидами України, поетичні та художні твори про Україну, комп'ютер.

Перебіг уроку

І. Організація учнів до уроку.

1. Привітання.

Доброго ранку тобі, Україно,

Сяє сонцем світанок ясний,

Доброго ранку, тобі Батьківщино,

Рідний краю ти мій дорогий.

Доброго ранку тобі, Україно моя,

Розквітай серцю рідна земля.

2 Реклама уроку (на моніторі)

Урок має бути: цікавим, незвичним, навчальним.

Ми будемо: уважними, активними, кмітливими.

Урок нас навчить: працювати в групах, бути взаємоввічливими.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Чи задумувалися ви, хто ми з вами такі? (Люди, учні, діти…)

- Правильно.

- А де ми з вами живемо?

- Отже, ми проживаємо на Україні, а тому і звемося українцями.

- Якою ви собі уявляєте Україну? (Великою, просторою...)

- Готуючись до уроку ми провели конкурс малюнків «Мій рідний край, чарівна Україна». Розглянувши їх, можна з впевненістю сказати, що гарний наш рідний край, наша Батьківщина, бо має і високі гори, вкриті зеленими лісами, і бистрі ріки, і безмежні урожайні поля, і заквітчані луки, мальовничі села і міста, мудрі казки, співучий працьовитий народ та усміхнені обличчя дітей.

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»: Які поняття та асоціації виникають у вас із цим словом Батьківщина.

 Батьківщина – це земля, на якій народилися ви, ваші батьки, усі ми. Батьківщина – це рідна мова, якої навчили вас мама й тато.

 Наша Батьківщина – це Україна – одна з найбільших європейських держав.

–Україна – європейська країна

Гра «Мікрофон».

- Що цікавого ви можете сказати про свою державу?

ІІІ.Повідомлення  теми і завдань уроку.

- Отже, держава наша велика і красива, і, мабуть, ви ще багато чого не знаєте про неї. Тому сьогодні ми з вами проведемо подорож найбільшими містами України, постараємось якнайбільше цікавого і нового для себе дізнатись. Наша подорож проходитиме за маршрутом:

1. Зупинка «Географічна»

2. Зупинка «Найбільші міста України»

3. Зупинка «Дослідницька»

4. Зупинка «Підсумкова»

Але для подорожі нам треба вибрати транспорт.

- Яким видом транспорту можна подорожувати, нам підкажуть загадки:

Усіх коней обжену,

Куди хочеш – повезу.

(Автомашина)

Відгадайте, що за дім?

Всі катаємося в нім?

(Автобус)

Він мчить повз ниви і гаї

По залізничній колії.

Чах-чах, чах-чах, немов дідусь:

«Везу людей і не втомлюсь!»

(Поїзд)

Летить птах в небесах,

Світами женеться.

Скоро так і гучно так.

А зоветься ... (Літак)

- Транспорт є у нас наземний, повітряний, водний.

- То який оберемо ми?

- Мабуть, повітряний, він найшвидший, а зупинок – міст у нас багато.

IV Робота над темою уроку.

- Діти, а як називається наше місто в якому ми зараз знаходимося?

- Як раніше називалося наше місто?

- Яка річка протікає через наше місто?

- Яка головна вулиця нашого міста? (Проскурівська).

- У якому районі міста ми живемо?

- Вилітаємо з нашого міста. Наш літак набирає висоти і ми бачимо всю нашу чарівну Україну.

Зупинка «Географічна» (Розповідь вчителя біля карти)

- Наш літак піднімається над Україною. Ми бачимо велику країну площею — ...(603, 7 тис. кв. км). Знаходиться в Центральній і Східній Європі. Із заходу на схід простягається на 1316 км, а з півночі на південь — на 839 км. Має 7 сусідів. (...).

Перегляд фільму про Україну.

Зупинка «Найбільші міста України»

- Ось і опускається літак у одне із найбільших міст України!

- Що ви знаєте про це місто?

Розповідь.

Київ

Столиця України – Київ, одне з найдавніших міст Європи. Назване місто на честь засновника князя Кия, понад 1500 років тому.

Сьогодні Київ – це найбільше місто України. Його населення складає понад 2,8 млн. чол. Площа міста становить 839 кв. км .

Через Київ протікає найбільша ріка України – Дніпро, яка поділяє місто на дві частини. Особливістю Києва є вдале поєднання стародавньої та сучасної архітектури. У місті більше 3000 визначних пам'яток історії, архітектури й культури.

Найбільш відомі з них – Софійський собор, Андріївська церква, Києво-Печерська лавра, Золоті ворота, Марийський палац, майдан Незалежності.

Київ – важливий політичний центр країни. Тут працюють Президент, Адміністрація Президента України, Верховна Рада (Парламент) України та Кабінет Міністрів.

Центральна вулиця Києва – Хрещатик, який є візиткою міста. Це місце традиційних урочистостей і народних гулянь. Хрещатик прикрашають каскади водограїв, квітники та славетні київські каштани.

Рефлексія (робота у парі).

- А зараз ми побудемо поетами. Складіть сенкан і вірш про Київ. Працюємо в парі.

Сенкан

1. Київ

2. Величний, красивий.

3. Запрошує, розказує, вітає.

4. Мені подобається місто Київ.

5. Столиця

Розповідь учнів (група «Доповідачі» - кожен член групи розповідає про одне із міст).

Харків

- Наступне місто України, в яке ми мандруємо займає друге місце за чисельністю населення. Це місто Харків. Займає площу 306 км.кв., населення – 1,5 млн. чоловік. Засноване у 1654 році. Його ще називають першою столицею.

Його назва походить від назви річки, яка протікає й сьогодні через місто. Вона так і називається – Харків.

Місто Харків розкинулося на п'яти пагорбах і в п'яти долинах.

Головні річки Харкова — Харків, Лопань, Уди... В центрі міста розташований прекрасний парк, який має ім'я Тараса Григоровича Шевченка. Біля нього — площа Свободи, найбільша площа в Європі.

Тут же, неподалік, стоїть нова будівля Харківського Театру опери і балету, перед якою побудовано надзвичайно вражаючі фонтани. Головна вулиця міста — Сумська.. Харків також великий науковий і студентський центр. У ньому багато науково-дослідних і учбових інститутів.

Це місто ще і великий промисловий центр. Тут виготовляють літаки, турбіни, трактори, телевізори, велосипеди.

Одеса

Одеса — чорноморські ворота в Україну. Це найбільший чорноморський торговий порт і велике промислове місто України. Одеса є центром гумору і сатири.

Місто назване на честь давньої грецької колонії Одесос. У Одесі проживає близько 1 млн. людей. Площа міста - 163 км.кв. Окраса Одеси — Приморський бульвар з його цікавими будинками і Потьомкінськими сходами. На східному кінці Приморського бульвару стоїть пам'ятник Пушкіну, а перед будинком Одеської міської ради — британська гармата часів Кримської війни. Кращими музеями міста є Музей морської історії, Літературний музей, Музей Пушкіна, Музей західного і східного мистецтва.

Одеса славиться також своїми пляжами.

Дніпропетровськ

Наступне місто, в яке ми здійснюємо подорож – займає четверте місце за чисельністю населення є Дніпропетровськ. Дніпропетровськ розміщений по обох берегах Дніпра і займає площу 405 кв. км.. Місто засновано в 1777 р. і названо за іменем цариці Катерини ІІ Катеринославом. У 1926 р. перейменовано в Дніпропетровськ на честь Григорія Петровського.

У Дніпропетровську проживає близько 1 млн. людей. Місто є одним з основних промислових, культурних і наукових центрів України. У місті розвинені такі галузі промисловості, як металургійна, хімічна, легка і харчова. Місто є центром космічного ракетобудування в Україні. У місті працюють дев'ять вищих навчальних закладів. У Дніпропетровську є п'ять театрів і три музеї, у тому числі художній та історичний, філармонія й обсерваторія. 3 18 століття в місті зберігся палац Потьомкіна, зараз Палац студентів. Ще однією відомою будівлею є Преображенський собор, побудований у 19 столітті. Через річку Дніпро в місті перекинути 5 мостів. Найдовший – Кайдакский.

У 2003 році був відкритий житловий комплекс «Вежі». Найвищий житловий будинок в Україні має 123 м. Фонтан-лебідь, встановлений в 2005 р. на Набережній в декількох метрах від берега, унікальний тим, що може змінювати режими роботи, «махати крилами» і обертатися, висота його центрального струменя може досягати 50 м!  

V. Узагальнення знань і умінь.

- Наша країна дуже багата своєю історією, традиціями, видатними людьми, важливими подіями. Часто на основі переказів чи легенд, які прийшли до нас із сивої давнини, виникали назви міст, сіл і збереглись до наших днів.

Станція «Дослідницька»

- Зараз ви дізнаєтесь, звідки пішли назва міста Херсон

1. Робота в групах. (Діти опрацьовують легенду, подану в підручнику.)

2. Робота над прочитаним.

Бесіда.

- З ким пов'язана назва міста Чернігова?

Станція «Підсумкова»

1. Проблемно-пошукова робота. (Один учень біля дошки, інші — на картах виконують завдання.) Знайти, в якій частині України знаходяться найбільші міста: Київ, Донецьк, Дніпропетровськ, Львів, Одеса, Харків, Запоріжжя, Луцьк, Рівне, Івано-Франківськ, Тернопіль, Херсон, Миколаїв.

2. Гра «Піраміда міст»

Користуючись картою скласти із назв міст України піраміду так, щоб кожна наступна була на одну букву довша за попередню.

Київ

Львів

Харків

Донецьк

Луганськ

Тернопіль

Трускавець

Севастополь

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Тест (перевірка за комп'ютером)

 Скільки держав межує з Україною? (Сім.)

 Яка площа України? (603, 7 км кв.)

 На скільки областей поділена наша держава? (24 області та автономна республіка Крим).

 В якому місті України є Софіївський собор і Золоті ворота? ( Києві).

 Яке місто України є «шахтарською столицею»? (Донецьк)

 Центром ракетобудування є місто -...? (Дніпропетровськ)

 Окрасою якого міста є Приморський бульвар і Потьомкінські сходи? (Одеса)

 За умови вибору правильних відповідей на звороті карток в кінці роботи ви прочитаєте слово «Молодці».

VII. Підсумок уроку.

Інтерактивна гра «Інтерв’ю»

 Що нового ви дізнались на уроці?

 Що найбільш зацікавило?

 На якій станції було найцікавіше?

 Про що б ви хотіли довідатися більше?

VIII. Домашнє завдання.

Скласти розповідь про місто, яке вам найбільше запам'яталось, намалювати до цієї розповіді малюнок.

Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

 

docx
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
2036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку