Конспект уроку позакласного читання із зарубіжної літератури у 9 класі на тему: «Народна драма Ф. Шіллера « Вільгельм Телль ».

Про матеріал
Матеріал включає розробку уроку позакласного читання за драмою Ф. Шіллера « Вільгельм Телль ». Його можна використати у 9 класі після вивчення розділу «Просвітництво».
Перегляд файлу

УРОК

Тема. УПЧ. Народна драма Ф. Шіллера « Вільгельм Телль »

Мета (формувати компетентності): предметні: розвивати навички аналізу драматичного тексту, вміння сформулювати особливості драматичного конфлікту у творі “Вільгельм Телль” ,збагачувати словниковий запас, розвивати творчі здібності учнів, навички зв’язного мовлення, виразного читання, аналітичного мислення; ключові (уміння вчитися: навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; комунікативні: розвивати навички роботи в парі і колективі; поглиблювати вміння формулювати свої  думки і  толерантно  ставитися до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: розвивати навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурні: формувати прагнення до літературної освіти; естетичний смак; гуманістичний світогляд)

Обладнання: картки із завданнями для роботи в парах, мультимедійна презентація, текст драми Шіллера «Вільгельм Телль»

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація знань учнів

 Гронування на тему «Шіллер»

Робота ведеться на дошці та в зошитах: учні по черзі називають слово-асоціацію, записують та коротко коментують його.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку (запис в зошитах)

1.Завдання. Із запропонованих висловів підберіть епіграф до теми уроку. Аргументуйте свій вибір.

1.«Коли ж вітчизни прийде визволитель?»
2. «Беріть сокири в руки,

    Відважним допоможе сам Господь».
3. «Один народ ми, й воля в нас єдина».
4. «Хай будемо, як прадіди, ми вільні,

               Хай краще смерть, аніж у рабстві жити».

III. Робота над темою уроку

1.Слово вчителя

  Як стверджують історики,Вільгельм Телль—герой легендарний.

Вони спростовують факт його існування. Але для швейцарців він- національний герой. Ім’я цього лучника асоціюється  у них з визвольною боротьбою проти австрійського поневолення. На честь нього в Швейцарії споруджувались пам’ятники та капличка. В столиці кантону Урі- місті Альтдорф знаходиться пам’ятник Вільгельму Теллю, який  створив Ріхард Кісслінг у 1895 році.

Шиллер увіковічнив память про легендарного швейцарця у своїй драмі «Вільгельм Телль». Ідею написання драми Шиллеру подарував Гете. Пєса писалася на протязі 1803-1804 років. Коли пєса була опублікована, швейцарці здивувалися , як німецькому драматургові, який ніколи не бував у Швейцарії, вдалося силою поетичної уяви так точно зобразити їхню батьківщину. На знак особливої прихильності до письменника вони спорудили своєрідний пам’ятник: на велетенській скелі Фірвальдштатського озера, де відбувалося зібрання трьох кантонів, що вирішили піднятись на боротьбу, висічені слова: «Фрідріху Шіллеру, тому , хто оспівав історію Вільгельма Телля,  від кантону Урі.»

2. Повідомлення  учня-«історика»

  Запис у зошити

Історична основа твору

Сюжет драми «Вільгельм Телль» спирається на реальні історичні події, які мали місце у Швейцарії наприкінці XIII і на початку XIV ст. У цей час Швейцарія перебувала під владою австрійської династії Габсбургів, намісники яких знущались над місцевим населенням, грабуючи його і жорстоко караючи за найменші вияви непокори. Доведені до відчаю мешканці трьох швейцарських кантонів (одиниця територіального поділу Швейцарії) — Швіцу, Урі та Унтервальдену — у 1291 р. уклали угоду про «вічний союз», спрямований на боротьбу з поневолювачами. У вирішальній битві при Моргартені в 1315 р. вони перемогли військо Габсбургів і здобули незалежність для своєї країни. 

3. Робота з літературознавчим терміном.

Драма як жанр — п’єса соціального чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі.

4. Словникова робота

Кантон – 1. Федеративна одиниця Швейцарії. 2. Дрібна адміністративно-територіальна одиниця Франції, Бельгії  та ін.

Ландфогт – намісник імператора.

5. «Порушена послідовність» — робота в групах

  •                  
    Порятунок Вільгельмом Теллем мисливця Баумгартена.
  •                    

Оголошення Руденца про своє одруження з Бертою.

  •                    

Зустріч Геслера з Армгардою.

  •                  
    Рада на галявині Рютлі.
  •                  
    Убивство Баумгартеном ландфогта.
  •                    

Звістка про вбивство імператора.

  •                  
    Постріл в яблуко на голові сина  Вальтера.
  •                  
    В Альторфі встановили стовп з капелюхом.
  •                  
    Ув’язнення Телля.
  •                    

Колективне рішення швейцарців відстоювати свободу.

  •                  
    Телль убив тирана Геслера.

 

 

 

6. Які епізоди драми ілюструють запропоновані вашій увазі листівки? (Автор невідомий. Нюрнберг. 1905-1906рр.)

7. Аналіз  твору  (Робота в 5 групах).

Завдання для 1 групи

Підготуйте повідомлення про образ Вільгельма Телля.  Повідомлення підкріпіть цитатами із тексту.

Завдання для  2 групи

Підготувати повідомлення про образ  Геслера. Повідомлення підкріпіть цита­тами із тексту.

Завдання для 3 групи

Підготуйте повідомлення про образ барона Аттінгаузена. Повідомлення підкріпіть цитатами із тексту.

Завдання для 4 групи

Підготуйте повідомлення про раду в Рютлі. Повідомлення підкріпіть цитатами із тексту.

Завдання для 5 групи

Підготуйте повідомлення про образ Парріціди.  Повідомлення підкріпіть цитатами із тексту.

 

8.Робота з репродукцією картини Й.Г. Фюслі «Присяга на Рютлі»

Бесіда.

-Розгляньте репродукцію картини відомого швейцарського

художника Й.Г. Фюслі «Присяга на Рютлі». Як ви вважаєте, який саме момент зобразив художник?

-Що символізують собою троє воїнів ,погляди яких звернені до неба?

-Яку цитату  з пєси ви дібрали б до цієї репродукції?

-Послухаємо текст клятви на Рютлі мовою оригіналу.

IV. Рефлексія

Бесіда.

-- Якою є тема твору?

-- Сформулюйте ідею драми Шіллера «Вільгельм Телль». 

-- В чому полягає конфлікт твору? (Протистояння Телля й Геслера,природне право і несправедливі суспільні закони, вільна особистість і тиранічна влада).

- Які ідеї доби Просвітництва звучать у драмі “Вільгельм Телль”?
(Ідея соціальної рівності, ідея цінності людської особистості незалежно від соціального стану, свободи.)

V. Домашнє завдання

Написати  есе на тему «Свобода».
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 травня 2020
Переглядів
1141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку