22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Конспект уроку, Презентація "Склад числа 10. Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел. Доповнення рівностей".

Про матеріал
Розробка уроку математики та презентація до нього на тему "Склад числа 10. Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел. Доповнення рівностей" (для 1-го класу), спрямований на формування предметних та ключових компетентностей, розвиток навчально пізнавальної активності першокласників. Використано різні форми роботи та сучасні технології. Враховано вікові особливості молодших школярів.
Перегляд файлу

 

 

Тема.  Склад числа 10. Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел.                                 Доповнення рівностей.

 

Мета:

формування предметних компетентностей:

ознайомити дітей зі складом числа 10, закріплювати знання учнів про послідовність  чисел у межах 10, вправляти у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання та віднімання чисел в межах 10, удосконалювати  вміння  порівнювати числа та доповнювати рівності;                                                                                                                  формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

соціальної: уміння продуктивно співпрацювати з учнями в парах;

комунікативної: уміння правильно вимовляти математичні терміни та використовувати їх для пояснення своїх дій;

загальнокультурної: уміння дотримуватися норм культурної поведінки на уроці.

 

Обладнання: набірне полотно з лічильним матеріалом, підручник, зошит, числовий будиночок, числове дерево, картки для роботи в парах, числові віяла, мультимедійна презентація.

 

                                           Хід уроку

I. Мотиваційний  етап                                                                                                            

     1.Привітання.                                                                                                                                           – Добрий день, добрий час,                                                                                                                                                            Дуже раді бачить вас!                                                                                                                                   

 

2. Створення позитивного налаштування на урок.  (Слайд 1)                                                                                                                            – Зараз у нас урок математики. Я всіх з цим вітаю. Щоб гарно сьогодні попрацювати, я пропоную вам налаштуватися на роботу:                                                                                          

 

Очка – придивляйтесь. Вушка – прислухайтесь!                                                                                 Спинка – розправляйся.                                                                                                                Права рука,  вгору піднімайся. Опускайся!                                                                                                                    Ліва рука,  вгору піднімайся. Опускайся!                                                                                                Ротик – посміхнись. Нумо, до роботи дружно всі взялись!                                                                           

 

- Сьогодні у нас захопливий урок. Ми будемо подорожувати  математичними стежками, але не самі, а з чарівними феями, лісовими звірятами, веселими героями мультфільмів та казок. (Слайд 2)                                                                                                                                                                                                                                          – Останнім часом погода вмиває все навколо рясними дощами. Ось одна хмарка втрапила до нашого класу.(Слайд 3 – хмарка). Давайте спробуємо звеселитися і додати трохи сонечка.(Слайд 3 – знак+, сонечко)                                                                                                              - Якщо дощик і сонечко об’єднаються, що вийде?                                                                                             – Звісно, веселка! (Слайд 3 -  знак=, веселка)                                                                                       -Веселка буде осявати нашу подорож, аби ми не заблукали на математичних стежках.

 

3. Актуалізація опорних знань.                                                                                                                    

 

А) Гра «Від і до». Усна лічба. 

 

    Діти лічать у прямому і зворотньому порядку, який задає вчитель, показуючи першу і останню цифру лічби. (Числовий ряд від 1 до 10 знаходиться на дошці). 

                                                              

 

Б) Гра «Стільки ж»                                                                                                                                                             - А зараз на математичній  стежці нас чекають лісові звірята. Кожен з них має для вас подарунок. За допомогою числового віяла покажіть стільки ж, як у звірят предметів. 

  – Скільки у їжачка яблук?    (Слайд 4)                                                                                                      - Скільки у ведмедика грибочків?    (Слайд 5)                                                                                                       - Покажіть число менше, ніж кількість суниць, але більше, ніж кількість квіточок.  

(Слайд 6)                                             

      - Покажіть число, яке менше за кількість  горішків у білочки. (Слайд 7)                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

В) Відновлення числового ряду.                                                                                                                               – В лісі жук-цифроїд                                                                                                                                                  Їв всі цифри на обід.                                                                                                                                Смакував собі їх з чаєм.                                                                                                                           Глянь, яких не вистачає.   (Слайд 8,9)                                                                                                                        

 

Г) Виправлення помилок у виразах на додавання.                                                                                            – Лісові звірята обчислювали приклади, але у них не дуже  добре виходило. (Вирази написані на дошці, діти виходять по одному і виправляють помилки).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

3 +2 = 6                                  4 + 4 =7                                 9 + 1 =10

7 + 1 = 9                                 6 + 2 =9   

 

 

4. Визначення завдань і цілей уроку.

Технологія «Мозковий штурм»

  –В останньому виразі відповідь – 10.                                                                                                  – А що ви знаєте про число 10?   (Слайд 10)                                                                                                        – Сьогодні разом з лісовими звірятами ми познайомимось    зі   складом числа 10. 

 

   IІ. Вивчення нового матеріалу.                                                                                            1.Ознайомлення зі складом числа 10. Робота з набірним полотном.                                                – Поки ми розмовляли, білочка назбирала грибочків.                                                                           – Скільки  у білочки грибочків?   (10)                                                                                                                              – Вона хоче їх розкласти на дві полички, щоб  висушити на зиму.                                                                    – По скільки грибочків на кожну поличку може покласти білочка?                                                   (Діти називають можливі варіанти)   9 і 1         8 і 2        7 і 3         6 і 4   

     5 і 5

 

Фізкультхвилинка    (Слайд 11- відео)                                                                                                                                         

- Білочка дуже вдячна за допомогу і разом зі звірятами  запрошує нас до веселого танцю.

 

2.Первинне закріплення. Робота з числовим будиночком. (Слайд 12)                                                                - На одній    із математичних стежок знаходиться числовий будиночок за числом 10. Давайте перевіримо, чи правильно у ньому поселилися числа.

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1.Порівняння чисел.                                                                                                                                                     - Жителі числового будиночка сперечаються, хто з них більший та важливіший. Давайте їм допоможемо і розставимо знаки «>»,  «<», «=».  (Робота з набірним полотном у вигляді будинка)                                                                                            

 

2. Робота за підручником (с.39)                                                                                                      3.Робота в зошиті з друкованою основою (с.29)                                                                                                              

 

Пальчикова гімнастика (Слайд 13)  

 

4. Робота в парі                                                                                                                                                   


- На одній  з  математичних стежок розцвіли  квіти  зі складом числа 10. Вам  потрібно  попрацювати в парі і заповнити  порожні  місця так, щоб доповнити до числа 10.


 

IV.Підсумок уроку.      

Вправа «Незакінчене речення»                                                                                                                                                                                    – Сьогодні я дізнався…

- Мені сподобалось…                                                                                                                                                     - Мені було складно…                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Вербальне оцінювання (Слайд 14)

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку