19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Фрагменти уроків з математики "Використанням прийомів маніпуляції з предметами"

Про матеріал
Сутність: через запровадження фрагментів уроків з математики з використанням прийомів з маніпуляції предметів підвищити інтерес, забезпечити розвиток особистості учня; з’ясувати, описати та запроваджувати фрагменти прийому маніпуляції на уроках математики та впроваджувати його в практичну діяльність.
Перегляд файлу

1

 

 

Кафедра: Початкової освіти

 

Авторська робота

На тему: «Фрагменти уроків з математики з використанням прийомів маніпуляції з предметами»

 

 

Виконала:

Старушко Лілія Іллівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бердянськ

2018

 

«Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер». В.О. Сухомлинський. Як зацікавити дітей? Як привернути їхню увагу до свого предмета? Звичайно тим, що вони слухатимуть із зацікавленням, тим, що вони робитимуть із задоволенням. Значною мірою цього можна досягти, використовуючи сучасні інноваційні технології, прийоми, зокрема прийому маніпуляції з предметами на уроках математики.  Сутність теми, над якою я працюю, - «Фрагменти уроків з математики з використанням прийомів маніпуляції з предметами» полягає в тому, що через виконання практичних дій (маніпуляції з предметами) в ігровій формі з роздатковим матеріалом – картинками, геометричними фігурами і т.д.,  учні краще запам’ятовують, розвивається дрібна моторика кисті рук, підвищується інтерес.

Мета - через запровадження фрагментів уроків з математики з використанням прийомів з маніпуляції предметів підвищити інтерес, забезпечити розвиток особистості учня.

Завдання: з’ясувати, описати та запроваджувати  фрагменти прийому маніпуляції  на уроках математики та впроваджувати його в практичну діяльність.

Тема: Лічба предметів. Розміщення предметів на площині. Поняття «зліва- справа». Число і цифра 3.

На етапі актуалізації опорних знань і способів дій.

  1. Зоровий диктант. Учні розглядають геометричні фігури, називають їх і розповідають, що вони про них знають. Потім вчитель пропонує закрити ці фігури аркушем і по пам’яті викласти ці фігури з набору геометричних фігур.

До нас на урок завітала білочка. Послухайте навіщо вона до нас завітала. Вона принесла нам гостинці.  Кожному на парту роздаються макети горішків, грибочків, ягід, шишок.

Практичне завдання: полічити кількість всіх предметів, розташувати на першому місці горішок, на другому місці грибочок.

  • Чи всі предмети ми розставили? Давайте на останньому місці покладемо шишку. На якому місці тепер буде стояти шишка?

На етапі формування нових знань і способів дій.

  1. Орієнтування на площині.

Робота в парі.

Учитель контролює виконання.

  • Із конверта візьміть 1 грушку. Перемістіть її у правий верхній кут парти; у лівий верхній кут; у правий нижній; у лівий нижній.
  • Покладіть грушу на середину парти. Візьміть один стаканчик.
  • Покладіть його зліва від грушки, потім справа від груші.
  • Перемістіть його вгору над грушею; вниз під грушею.

Практична робота з математичними матеріалами «Геометричні фігури».

Покладіть на парту 1 кружок. Позначте число кружків карткою з відповідною цифрою. На що схожа цифра 1? Що треба зробити, щоб кружків стало 3? Зробіть так, щоб кружків стало 3.

Покладіть на парту 2 трикутники, а під ними 1 чотирикутник. Яких фігур більше? Чому? Яких фігур менше? Чому?

На етапі закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

  1. Закріплення поняття про порівняння предметів за довжиною (довший, коротший, однакової довжини).

Робота в парах.

Покладіть на парту олівці, - усі, які маєте. Виберіть серед них найдовший і покладіть на парту вгорі. Виберіть найкоротший і покладіть під найдовшим. Знайдіть олівці однакової довжини, покладіть їх один під одним.

Тема: Приклади і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 1. Складання і розв’язання  задач. Закріплення складу числа 6, 7. Комахи.

На  етапі актуалізація опорних знань і способів дії.

У кожного учня на парті бджілки з номерами від 1 до 10.

Живуть бджоли великими і дружніми сімями. Зараз у вас у кожного є бджілки, а в лапках вони тримають цифри. Давайте розтавимо бджілок, використовуючи  гру «Магістр чисел», у яку діти можуть грати як у парах, так і самостійно. Хід гри: Перемішайте картки та покладіть їх лицем донизу. Домовтесь, хто розпочинає гру першим. Перший гравець: Візьміть одну картку. Назвіть число, яке на ній записано. Варіант 1: Назвіть попереднє й наступне числа до даного. Варіант 2: Назвіть число, менше на 1, ніж записане на картці. Потім назвіть число, яке більше на 1. За допомогою числової прямої перевірте, чи правильно ви назвали числа. Якщо правильно, заберіть картку собі. Якщо неправильно, покладіть в купку карток під низ. Другий гравець: Виконує кроки 3-6. Гра закінчується, коли закінчились картки. Виграє той, хто назбирає більше карток. Гру можна ускладнювати, доповнюючи числову пряму.

На етапі закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

Гра «На 1 більше і на 1 менше».

Матеріал гри: картки з числами.

Учитель називає числа в межах від 2 до 10 і пропонує учням у правій руці піднімати число, менше на 1 від даного, а в лівій більше на 1 від даного. Учитель називає число 3, а учні показують числа  2 і 4, далі вчитель називає число 5, а учні показують числа 4 і 6. І так далі.

Усний рахунок.

Гра «Кращий обчислювач».

Учні розділяються на декілька  команд. У кожної команди є кубик, на гранях якого написано число. Гравець однієї з команд кидає кубик і, називаючи число, яке йому випало, швидко додає до нього цифру 1, і оголошує результат. Виграє команда, яка першою набере визначену для виграшу кількість очків ( 7).

Групова гра (розвязування прикладів).

-Вам треба розвязати приклади на картках, знайти відповіді і прочитати слово – корисний продукт. (Кожна група отримує конверт із завданням: 5 прикладів, які потрібно розвязати, відповіді поставити в порядку зростання із букв скласти і прочитати слово: банан, лимон, слива, вишня. Наприклад: 2+1=5 Л; 5+1=6 И; 7+1=8  М; 8+1=9  О; 9+1=10  Н. (Лимон). Команди груп виходять до дошки і беруть картку, на якій зображено слово-відгадка).

             На етапі формування нових знань і способів дій.

Завдання «Порівняння»

  • Давайте порівняємо числа порівнюючи кружечки.

Покладіть на парту 2 кружечки справа та 3 зліва. Порівняйте їх.

Порівняйте ще числа 2 і 7; 3 і 5; 7 і 8.

Робота в командах. Робота з геометричним матеріалом. Лічба фігур. Презентація робіт команди у вигляді «Огляду галереї».

-Які геометричні фігури зображені і скільки їх? 

-Подумайте й побудуйте з відповідних гометричних фігур тваринку.

 

 

Висновки: Урок математики  має безмежні можливості для розвитку пізнавальних процесів школяра, тому прийом маніпуляції з предметами якнайкраще розвиває пізнавальні процеси дітей на уроках математики, дрібну моторику кисті рук та при глибокій обізнаності вчителя щодо нових вимог НУШ, сприяє ефективному розвитку математичних здібностей, системи загальнолюдських цінностей, усвідомленню особистої відповідальності та вмінню об’єднуватися з іншими членами колективу класу задля розв’язання спільної проблеми, формуванню навичок спілкування та співпраці з іншими членами групи, взаєморозумінню та взаємоповаги до кожного, вивчати та виховувати успішну особистість Тож подані фрагменти уроків з математики з використанням прийомів з маніпуляції з предметами мають можливість в використанні в школі на уроках математики.

Список використаної  літерактури.

  1. Гавриш В. Формування ключових компетентностей на уроці математики в 1 класі / В. Гавриш // Початкова школа. – 2013. – № 6. – С. 13-16
  2. Оберемко О. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках математики / О. Оберемко // Початкова школа. – 2013. – № 11. – С. 17-19. – Бібліогр.: с. 19.
  3. Онищенко О. Навчальні ігри на уроках математики / О. Онищенко // Початкова школа. – 2012. – № 6. – С. 47-49.
  4. Скворцова С. О., Онопрієнко О. В. Математика. 1 клас. Навчальний зошит: У 3 ч. — Х.: Видавництво «Ранок». - 2012. -  С.63.

5.     Матеріал MON-EDERA-OSVITORIA: ST101 Онлайн-курс для вчителів початкової школи

  1. Шевчук І. Використання інтерактивних технологій на уроках математики в початкових класах //Початкова школа: наук.-мет. пос. –К.: «Преса України». - 2005. - №8. – С.33-35. 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку