Конспект уроку " Принципи здорового способу життя"

Про матеріал

Урок розроблено з урахуванням нової програми; ознайомлює учнів із цілями й завданнями курсу, програмовими вимогами до вивчення предмета; формує в учнів мотивації дбайливого ставлення до життя і здоров'я; розвиває уяву дітей про здоров'я, здоровий спосіб життя, його принципи, навчає найпростішим діям у разі погіршення самопочуття; виховує бажання берегти життя та здоров'я.

Перегляд файлу

Клас:___________                                                                                         Дата:____________

ТЕМА: ЖИТТЯ І ЗДОРОВ`Я ЛЮДИНИ. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРИНЦИПИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ.

Мета: ознайомити учнів із цілями й завданнями курсу, програмовими вимогами до вивчення предмета; формувати в учнів мотивації дбайливого ставлення до життя і здоров’я; розвивати уяву  дітей про здоров’я, здоровий спосіб життя, його принципи, учити найпростішим діям у разі погіршення самопочуття; виховувати бажання берегти життя та здоров’я.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: аркуші паперу формату А4, маркери, таблиця або схема «Чинники здоров’я», відео «Єралаш»: «Здоровий спосіб життя», зошити, підручники.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Привітання вчителя, побажання учням успіхів, радості, здоров’я.

2. Гра «Знайомство». Діти називають своє ім’я та озвучують побажання.

3. Вступне слово вчителя про предмет, який вивчатимуть, про мету й завдання, вимоги до вивчення курсу, правила ведення  робочого зошита. Первинний інструктаж із безпеки життєдіяльності. Інструкція БЖ.

ІІ. Активізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.        Робота в групах

-          Людина, її життя є найвищими соціальними цінностями держави, визначеними Конституцією України. Здоровій людині набагато легше реалізувати себе в навчанні, роботі й особистому житті. Здоров’я – це дарунок, його треба берегти й примножувати.

-          Як ви розумієте поняття «здоров’я»?

Завдання для учнів: об’єднатися в 4 групи («життя», «і», «здоров’я», «людини»). Намалювати свій символ «здоров’я»,  тобто те, із чим ви асоціюєте здоров’я.  Обґрунтувати його, пояснивши значення поняття «здоров’я. (Діти працюють у групах).

2.        Звітування груп щодо значення поняття «здоров’я».

ІІІ. Повідомлення теми уроку, мети та завдання.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.        Поняття про здоров’я.

-          У світі існує понад 200 тлумачень цього поняття. Ви сьогодні поповнили цей ряд, стали авторами нових трактувань і можете їх порівняти.

*«Здоров’я – стан організму, за якого нормально функціонують усі його органі.» Великий тлумачний словник сучасної української мови

*«Здоров’я – стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки брак хвороб і фізичних вад.» Преамбула Статуту Всесвітньої організації охорони здоров’я

*«Здоров’я – не лише брак інвалідності, а й наявність повноцінного, гармонійного розвитку фізичного, психічного та морального станів людини». Б.В. Петровський

*«Гарне здоров’я – одне з основних джерел щастя й радості людини, її неоціненне багатство.» І.Д.Звєрєв

- Знайдіть спільне в цих тлумаченнях.

2. Робота над змістом вірша із записом у зошиті

- Від чого залежить наше здоров’я?

Згадаймо знання з початкової школи. Я буду читати вірш, а ви виділяйте чинники здоров’я та записуйте їх у зошит.

Від чого залежить здоров’я твоє?

З цієї проблеми статистика є:

Найбільший процент – 50 –

Припадає на спосіб життя.

Хто про себе не дбає,

Недовго здоров’я міцним збереже,

Принаймні таким, яким маєте вже,

Спадковість – також

Фактор дуже важливий.

Хто дужим, міцним уродився – щасливий!

Так, 20 відсотків здоров’я твого

Спадковість дає, п’яту частку всього.

Ще 20 відсотків,

Теж 5 частина,

Яка має вплив

На здоров’я людини, -

Це стан екології: моря, грунтів,

Повітря, питної води – й поготів!

А 10 відсотків здоров’я людини

Відносить статистика на медицину.

Це значить, якщо ти

На щось захворів,

То можеш звернутися до лікарів.

Вона відступає –

Ти знову здоровий!

Статистику цю

Зрозуміє й дитя:

За все найважливіший спосіб життя!

Режим відпочинку,

Режим харчування,

Твір рух, гігієна

І запобігання

Інфекціям різним.

Девіз: чистота

І тіла, і духу твого, доброта,

Упевнено «Ні!» різним звичкам

Шкідливим –

Це понад усе

Для здоров’я важливе!

Перевірка роботи. (Чинники: 50 % - спосіб життя, 20% - спадковість, 20% - зовнішнє середовище, екологічні умови, 10% - медицина, охорона здоров’я).

-          Який чинник здоров’я найголовніший? (Спосіб життя).

Словник

Спосіб життя це сукупність стійких форм життєдіяльності людини, які визначають її життєвий шлях. Це – сукупність її звичок.

2.        Обговорення змісту вислову. Знайти в підручнику відповіді на запитання: «Що означає зберігати, розвивати, відновлювати здоров`я»?

3. Складання асоціативного куща “Що значить вести здоровий спосіб життя”.

В основі здорового способу життя лежать такі принципи:

Принципи здорового способу життя

Оптимальний руховий режим

Дотримання режиму дня

Позитивні емоції

Моральний і духовний розвиток

Формування, розвиток вольових якостей

Інтелектуальний розвиток

Особиста гігієна

Раціональне харчування

6. Розв`язання проблемної ситуації (Супроводжують переглядом відео  “Єралаш” №189 - “Здоровий спосіб життя”)

 - Які принципи здорового способу життя не виконували діти?

V. Оздоровлювальні вправи (для формування правильної постави)

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Складання формули здорового способу життя.

“Зберігати, розвивати, відновлювати”

Мозковий штурм: “Що потрібно, щоб рослина добре росла?”

(Учитель показує горщик із кімнатною рослиною).

Відповіді учнів:

 - оберігати, розпушувати грунт;

 - поливати, підживлювати, щоб вона добре розвивалася;

 - лікувати в разі ураження комахами-шкідниками.

Висновок: так і здоров`я потребує, щоб його зберігали, розвивали, відновлювали.

2. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття.

Робота за блок-схемою, малюнками підручника та пам`яткою вчителя (У групах або парах)

VII. Домашнє завдання (різнорівневе)

І рівень: опрацювати статтю в підручнику. Разом із батьками практично закріпити навички вимірювання температури тіла.

ІІ рівень: скласти пам`ятку «Правила здорового способу життя».

ІІІ рівень: підготувати індивідуальний проект за змістом прислів`я «Турбота про здоров`я – кращі ліки» (приказки, прислів`я про збереження здоров`я).

VII. Підсумок уроку

1.        Відповіді на запитання вчителя

-          Що називаємо здоров`ям? Які вислови про важливість здоров`я та необхідність його берегти ви запам`ятали?

2.        Продовжити речення: Щоб бути здоровим, треба…

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скрипник Наталя Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 вересня 2018
Переглядів
11403
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку