конспект уроку "Природа та населення Давньої Греції"

Про матеріал
розробка уроку з Всесвітньої історії для 6 класу на тему: "Природа та населення Давньої Греції"
Перегляд файлу

 

Розробка відкритого уроку

 з історії

для учнів 6 класу

на тему:

Природа та населення Давньої Греції

 

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії

Леб'язької філії

Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Іщенко Аліна Юріївна

 

 

 

 

 

 

2019 рік

Тема. Природа та населення Давньої Греції

Мета: охарактеризувати особливості географічного положення Давньої Греції, основні заняття давніх греків; розвивати увагу, пам'ять, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з історичною картою; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Обладнання: відеоматеріали та мультимедійне обладнання, картинки, карта стародавньої греції, підручник.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1.               Робота з візуальними джерелами.

G:\Греція\266_interesnye-fakty-o-drevnej-grecii-3.jpg  E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\images.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\tmp513351899659894784.jpg

 Розгляньте зображення та подумайте, про що може йтися на уроці? - Правильно, про Грецію.

  •            А що вас наштовхнуло на таку думку?
  •            Що вам вже відомо про цю країну?
  •            А чи знаєте ви, де розташована найвища гора Греції та як вона називається?
  •            Чим займалися давні греки?
  •            Хто був першими жителями Греції?
  •            Саме на ці та інші питання ми і будемо сьогодні шукати відповідь.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1.               Перегляд відеоролику( Уроки історії "пітона Каа")№1
  2.               Розповідь учителя.

Назви Греція та греки вживали римляни. Самі греки називали себе еллінами, а свою країну Елладою

Стародавня Греція займала дуже невелику територію, але надзвичайно різнорідну за своїм географічним положенням. Вона складалася з:

  •                 південної частини Балканського півострова;
  •                 островів Егейського та Іонічного морів;
  •                 західного узбережжя Малої Азії.

Території, що розташовані на півдні Балканського півострова, поділяються на три частини: Північну, Середню та Південну.

Суходільна частина Греції порізана у всіх напрямках пасмами гір, вкритих густими лісами. На півночі між Македонією та Фессалією проходить гірський бар’єр з найвищою горою Греції Олімпом заввишки 3 тисячі метрів. Між горами залишається місце лише для тісних долин, переважно біля гирл річок.

Клімат прибережних місцевостей рівний і теплий, наближається до субтропічного. Це зумовило характер одягу, житла і основних занять стародавніх греків. Для вирощування зернових  культур у Греції мало придатних земель. Тільки у Фессалії, Беотії, Лаоніці й Мессенії були рівнини, придатні для вирощування ячменю, проса, пшениці. На решті територій переважно розведення винограду та оливок.

  1.               Перегляд відеоролику( Уроки історії "пітона Каа")№2
  2.               Розповідь вчителя.

 Поштовхом до початку досліджень англійського археолога Артура Еванса на Криті послужили сюжети давньогрецьких міфів про майстра Дедала, що побудував у Кноссі для царя Міноса палац-лабіринт, і про героя Тесея, що переміг мешканця лабіринту Мінотавра і знайшов зворотний шлях за допомогою «нитки Аріадни». Мікени були відкриті Генріхом Шліманом після розкопок в Малій Азії, де він відшукав легендарну Трою.

 Наприкінці III — на початку II тисячоліття до н. е. наймогутнішим було Критське царство  таласократія, яка займала винятково вигідне географічне положення, мала потужний флот. Критські майстри тонко обробляли бронзу (але не знали заліза), виготовляли і розписували керамічний посуд зображеннями рослин, тварин, людей.

Для центрального регіону Греції характерною є етнічна однорідність, тобто заселення грецькою народністю, яку складали 4 племінні групи: ахейці, дорійці, іонійці та еолійці.

Найдавніша племінна група – ахейці – прийшла в південну частину Балканської Греції в кінці ІІІ тисячоліття до н.е. Пізніше вони були витіснені дорійцями в гірську місцевість.

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1. Бліц опитування

  •                   На якому півострові розташована Греція? ( Балканському)
  •                   Стародавня назва Греції…(Еллада)
  •                   Як називали себе греки у давнину? ( еллінами)
  •                   Наприкінці ХІХ ст. англійський археолог Артур Еванс розкопав великий палац критського царя, збудований у столиці острова Кноссі. Палац називався … (Лабіринтом)
  •                   Чудовисько, заховане в Лабіринті (Мінотавр)
  •                   Мінойську цивілізацію вчені називають …(палацовою)

2. Робота з підручником ʂ24

V. Підсумки уроку

Метод мікрофон   

  • Що ви, діти, сьогодні нового дізнались на уроці?
  •                   Отже сьогодні ми познайомились із першою європейською цивілізацією, яка значно контрастує в порівнянні з тими східними державами, що ми вже вивчили. Ми побачили з вами суттєві відмінності в природних умовах між цими країнами, також з’ясували особливості господарської діяльності давніх греків. Ці знання дозволять нам на наступних уроках краще зрозуміти інші сфери життя давньогрецької цивілізації: політичний та соціальний устрій, культурний розвиток, побут та ін.

VІ. Домашнє завдання

Підготувати міні-повідомленя "Культура давньої греції", опрацювати ʂ24, відповісти на питання після параграфа.

docx
Додав(-ла)
Ищенко Алина
Додано
12 грудня 2019
Переглядів
5192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку