Конспект уроку природознавства для 4-го класу на тему "Південна Америка. Рослинний і тваринний світ Південної Америки"

Про матеріал

Дана розробка уроку містить матеріали, які відповідають віковим особливостям учнів 4 класу. Під час проведення уроку за цією розробкою використовуються відеоролики, презентація (супроводжує увесь урок), наочні матеріали (ілюстрації).

Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку

природознавства 4 класу

 «Південна Америка. Рослинний і тваринний світ Південної Америки»

 

Картинки по запросу південна америка

 

 

Вчитель: Батура П. В.

 

 

Нікополь, 2018

Тема. Південна Америка. Рослинний і тваринний світ Південної Америки.

Мета: ознайомити учнів з особливостями природи Південної Америки; ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом Південної Америки; розвивати мовлення, мислення;  розвивати просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль; виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: мультимедійна презентація; відеоролики; наочний матеріал (ілюстрації, анаграми), фішки, зошит та підручник з природознавства.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: заочна подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Вже дзвінок нам дав наказ,

Пізнавати час настав.

Тож і ми часу не гаємо,

Працювати починаємо!

2. Перевірка готовності дітей до уроку

- Перевірте, чи все необхідне для уроку є у вас на партах: підручник, щоденник, пенал, зошит з природознавства.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1. Розгадування анаграми

- Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок-подорож. Ми з вами будемо подорожувати на інший материк. Для того щоб дізнатися на який саме, потрібно розгадати анаграму.

 

А Н Н І В Д П Е       Е И Р А К М А

8  7  6  2 3  4  1  5 3  5 4  1  6  2  7         (Південна Америка)

 

- Так, правильно. Материк на який ми подорожуватимемо називається Південна Америка. Можливо хтось із вас щось знає про цей материк? (Відповіді учнів)

- У цій подорожі на вас чекають різні завдання, розв’язавши які,  ви будете отримувати фішки за кожну правильну відповідь. В кінці уроку ми підрахуємо їх та я оціню вашу роботу на уроці. Та це ще не все. Завершивши нашу подорож  ви отримаєте скарб. Який? Ми дізнаємося в кінці уроку.

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

— Найзагадковішим материком на сучасній карті світу є Південна Америка, яка трикутником простяглася від спекотних районів екватора до холодних вод Антарктиди.  

Отже, щоб дізнатися більше про цей материк, ми відправляємося у подорож.

2. І-ша зупинка

- Для того, щоб дізнатися якою буде перша зупинка необхідно розгадати анаграму.

 

Ш Я Н У А В Н З Р О А Т

 6 12 11 7 9  8 10 3 1 2  5  4                            (Розташування)

 

- Південна Америка є четвертим за площею материком світу. Він цілком лежить у західній півкулі й майже повністю — у південній. Південна Америка омивається Атлантичним і Тихим океанами. На заході височать гори Анди (Мідні гори), з них видобувають мідь; вони часто вивергаються. У центрі та на сході — величезні рівнини, найбільша з яких — Амазонська низовина. Нею протікає найповноводніша річка світу Амазонка. На материку знаходяться найвищі на Землі вулкан Охос-дель-Саладо і найвищий водоспад світу — Анхель, найсухіша пустеля Атакама і найповноводніша річка Амазонка.   Південна Америка — найвологіший материк земної кулі. Над нею випадає вдвічі більше опадів, ніж над будь-яким іншим материком. Клімат материка дуже теплий, проте не такий спекотний, як в Африці чи Австралії.

- Де розташований материк Південна Америка?

3. ІІ-га зупинка

- Відгадавши наступну анаграму, ми дізнаємося назву наступної зупинки.

 

И Л О А Р С Н

 5 4  2  7 1  3  6                   (Рослина)

 

- Тож наступна наша зупинка це рослинний світ Південної Америки.

4. Перегляд відеоролика про рослини Південної Америки.

- Назви яких рослин ви запам’ятали?

- Зараз ми це перевіримо. Я вам показуватиму зображення однієї з рослин Південної Америки, а ви повинні сказати її назву.

- Південна Америка — це батьківщина картоплі, помідорів, шоколадного дерева, кукурудзи, арахісу, бавовни й ананаса. У вічнозелених багатоярусних лісах переважають пальми, фікуси, кавове, динне, хінне дерева, гевея. Дерева обвивають ліани. На їх гілках квітнуть орхідеї. Трави через темряву немає. Серед рослин переважають трави; є дерево з надміцною деревиною — кебрачо. Дерева розкидані невеличкими гаями.

Це унікальний материк з надзвичайно різноманітним рослинним світом.

5. ІІІ-тя зупинка

- Назва наступної зупинки сховалася у анаграмі.

 

И И А В Т Н Р

6  7  3  2  1  5 4                          (Тварини)

 

- Отже наступна зупинка – це тваринний світ Південної Амекрики.

6. Перегляд відеоролика про тваринний світ Південної Америки.

- Яких мешканців тваринного світу Південної Америки ви запам’ятали?

- Я пропоную вам переглянути зображення декількох тварин. Ви повинні обрати лише тих, хто мешкає на території Південної Америки.

      Тварини Південної Америки живуть переважно на деревах. Багато мавп, лінивців. Лінивці названі так через швидкість свого пересування — не більше 3 м/хв. Хижаками є ягуар та велетенська  змія анаконда. У так званих амазонських джунглях дуже багато птахів, більшість з них проживають тільки тут. Місцевою мешканкою є і найменша пташка на планеті Земля — колібрі. Фауна багата на папуг та туканів. Багато велетенських комах та павуків. Серед безлічі комах є незвичайної краси великі метелики. На відкритих просторах саван мешкають безліч великих тварин, зокрема, мурахоїд, свиня-пекар, тапір. Серед хижаків переважають пума, ягуар. Санітаром саван, що живиться мертвечиною, є броненосець. Із птахів у саванах зустрічається великий нелітаючий страус нанду. Багато термітів та мурашок.

7. Фізкультхвилинка

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота за підручником (с. 78–80)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання на с. 78.

— Що ви дізналися про природу материка Південна Америка?

— Які річки, водоспади та озера цього материка ви знаєте?

— Чому Південну Америку називають «легенями світу»?

— Чим займається населення Південної Америки?

2. Робота за підручником (с. 80–85)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання на с. 80.

— Чому вологі тропічні ліси Південної Америки називають дощовими?

— Якого хижака тут вважають господарем лісу?

— Назвіть рослини і тварин цієї природної зони.

— Де мешкає страус нанду і кішка пампаська?

— Як діяльність людини впливає на природу Південної Америки?

— Які заходи вживають для охорони природи?

3. Природнича гра «Чи вірите ви?»

Чи вірите ви в те, що?..

- Південна Америка — найменший материк.

- Амазонка — найповноводніша річка у світі.

- Південною Америкою протікає Амазонка.

- Південна Америка — найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі.

- У Південній Америці пустелі займають близько її половини.

- Південна Америка — не найсухіший материк Землі.

- Береги Південної Америки омиває Північний Льодовитий океан.

- Південна Америка розташована в південній півкулі.

- У Південній Америці найбільша в світі рівнина — Амазонська.

- У Південній Америці найпротяжніші гори — Анди.

 

V. Підсумок уроку

1. Гра «Так чи ні?»

- Південна Америка за формою схожа на трикутник. Так чи ні?

- У Південній Америці немає рівнин. Так чи ні?

- Південна Америка простяглася від екватора до Антарктиди. Так чи ні?

- У Південній Америці є гори Анди. Так чи ні?

- Гори Анди — це Мідні гори, з них видобувають мідь. Так чи ні?

- Гори Анди не часто вивергаються. Так чи ні?

- Амазонка — найдовша річка світу. Так чи ні?

- У Південній Америці росте гевея — дерево, із соку якого виготовляють гуму. Так чи ні?

- У Південній Америці не росте кавове дерево. Так чи ні?

- Найдовша у світі змія — аноконда. Так чи ні?

- У Південній Америці росте трава банан. Так чи ні?

- У річках Південної Америки не водяться крокодили. Так чи ні?

2. Оцінювання

- На цьому наша подорож завершується, тож прийшов час підрахувати свої фішки.

(У кого найбільша кількість, той отримує найвищий бал. 1 фішка – 2 бали)

- Скарб, який ви отримує те сьогодні за урок – це ваші знання. Адже, як відомо, що знання не купиш ні за які кошти.

 

VІ. Домашнє завдання

С. 78 – 85 читати, давати відповіді на питання після прочитаного. Підготувати розповідь про одну з рослин чи тварин Південної Америки.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрели Наташа
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
12696
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку